Hejsan alla underbara!

Här sitter jag i sängen och mumsar på en god fruktsallad i förhoppning om att magen
tar emot även den efter julens frosseri :D Thihihiiiii

Och tankarna far iväg och jag tänker på morgondagen.
Då är det NYÅRSAFTON!!!

Hummer, kräftor, räkor, krabba, musslor, oxfilé, lax, eller ja vad blir det?
Fisk eller kött till nyårsmenyn.
Ja ,hur ser det ut hemma i stugorna.
Tvårätters, trerättres..flerrätters?
Förrätt,efterrätt och tilltugg,
Och vad ska man ha för drycker till allt detta då?
Fördrink, en mellandrink och en och annan efterdrink.
Möjligen en konjak eller en whisky som avslut?
Däremellan bubbelvatten, kranvatten, vin eller öl och
så en dyr eller billig skumpa, för att skåla in det nya året förstås. 
Ojojoojjojjjj!!

Men,jag undrar, blir det verkligen inte ett bra nyår även utan allt detta? 
Jodå och jovisst blir det, det!
Nyår blir det hur som helst , vad du än bjuder på eller vad du äter och dricker.
Så stressa inte iväg och handla alla måsten, utan gör lite som du själv känner för.
Skippa alla måsten och gör därför din egen lilla nyårsvariant.

Kanske lite god dricka i glasen och massor av frukt?
Ja , varför inte.

Själva har vi inte bestämt varken vad vi ska äta eller dricka .
Det tänkte vi göra idag.
Lite ovanligt, då jag brukar planera allt i god tid.
Men, det var väldigt kul att bryta den traditionen.
Så nu blir det väldigt intressant spontanköp :))
 
Jag tänker, jag ju som är sådär lite romantiskt lagd, att det är så fint att
bara fånga stunden.
Javisst, tänk er bara tanken att ,det är årets sista dag imorgon och
vi väntar oss åter ett nytt år.
Spännande eller hur.
Och kanske tänker några eller tillochmed många av er nu :
Hur kan hon skriva så??
Hur kan något kännas spännande då Caroline har cancer och allt borde vara
eländigt, sorgligt och bedrövligt.
Jovisst, så är det också..emellanåt.
Men, vet ni , det är INTE så hela tiden.
Och INGENTING blir ett dugg bättre om man inte tar vara på just HÄR OCH NU.
Här och nu är nämligen det enda som vi kan veta något om.

Livet är en stor gåva och även en gåta.
Vi vet ingenting om morgondagen så hur ska vi då kunna veta något om nästa år.
Vi planerar och vi planerar och för många är redan almanackan fullspäckad av datum.

Hur vore det att slow down a little. 

Har ni tänkt på det att vi åter ska lära oss att skriva 2015 istället för 2014.
I början brukar åtminstone jag ha lite svårt med det där.
 
Och hur var det nu med förra årets nyårslöften?
Höll ni dem?
Höll jag dem?
Minns ni dem?
Minns jag dem?
Thihiiiii
 
Vilka förväntningar har ni på det nya året och
vilka förväntningar har jag och vi på det nya året?
 
Det nya året är ett nytt år och vad det innehåller vet vi inte förrän nästa år,
då vi åter kan summera både våra egna och många andras liv.
Det hinner, som vi alla känner till hända mycket på ett år.

Jag tänker att vi alla har förhoppningar och drömmar.
Men sällan tänker vi på att det är vi själva som är de som
i slutändan många gånger är de som väljer vad vi vill göra.
Vi gör val och många gånger väljer vi kanske samma val som vi redan gjort.
Hur vore det att överraska sig själv genom att välja något annat.
Något nytt.
Välja en ny stig än den man vandrat. 
Göra något på ett annat sätt och tänka om.
Spännande eller hur.
För det är faktsikt så att hur livet än ser ut, så går det 
många gånger att förändra med små medel.
Och det första steget börjar inifrån, med viljan.
Att vilja förändra.
 

Jag och min familj önskar er alla en riktigt fin nyårsafton
och att era förhoppningar och drömmar går i uppfyllelse.

Jag önskar också att vi alla kan visa mer förståelse för varandra.
Att vi lär oss respektera varandras olikheter och
tar del av det goda och fina hos varje människa.
På så sätt kan vår värld bli mer kärleksfull.
Och kärlek, ja det är det finaste som finns.

Jag tänker mig att endast en liten liten droppe kärlek,
kan betyda så enormt mycket.
En liten droppe som kan växa sig stor.
Och ju fler droppar vi sänder, ja desto större
och starkare blir kärleken.  
 
Tack alla Ni som gett oss så fint stöd.
Tack alla Ni som lyft oss då benen inte orkat bära 
och tårarna fallit.
Tack alla ni underbara människor.
Tack för all omtanke och all kärlek.
Tack.

Kramar från Paula , Torbjörn och Caroline 
ღ¸.•*♡*•.¸♡¸.•*♡*•.¸♡¸.•*♡*•.¸ღ










MH

En nypa salt med mycket kärlek, det räcker för att fira in ett nytt år. Jag tycker det viktigaste är gemenskapen och sällskapet, allt annat är endast bagateller. Att få hålla någon i handen, en människa ett djur och önska ett gott nytt år, visst är det underbart.

Till er alla önskas från Skåne ett fint avslut på året och en önskan om ett år av tillfrisknande, hopp och framtid.

Tack för din alltid så gemytliga blogg!

Kram/MH

Svar: ╰☆╮ღ Tack snälla du, för dina alltid så fina kommentarer ╰☆╮ღ Du har så rätt. Gemenskapen och sällskapet är det viktigaste av allt.
Jag hoppas du haft en jättefin nyårsafton och att det nya året fortsätter att bli ett spännande och lyckligt år ╰☆╮ღ
Många kramar från hela min familj
Paula Taxén

Cecilia

Åh du skriver så fint Paula!💖 önskar er en underbar nyårsafton och ett gott nytt år!Många kramar från mig! (Och min familj )/Cecilia

Svar: ╰☆╮ღ Ett underbart GOTT NYTT ÅR till dig med fina Cecilia och till din familj önskar jag och min lilla familj ╰☆╮ღ
Paula Taxén

Anonym

Gott nytt år!!!!!
Kommer fira med syrran å 4 vänner. Vi kommer äta å dricka gott. Gratinerad hummer, oxfile med ngn god potatis å sallad till å sedan chokladfondant. Mums!!!! Var och handlade fin svensk färsk oxfile på City gross för bara 249kr/kg. Kram Gunsan

Anonym

Gott nytt år!!!!!
Kommer fira med syrran å 4 vänner. Vi kommer äta å dricka gott. Gratinerad hummer, oxfile med ngn god potatis å sallad till å sedan chokladfondant. Mums!!!! Var och handlade fin svensk färsk oxfile på City gross för bara 249kr/kg. Kram Gunsan

Anonym

Gott nytt år!!!!!
Kommer fira med syrran å 4 vänner. Vi kommer äta å dricka gott. Gratinerad hummer, oxfile med ngn god potatis å sallad till å sedan chokladfondant. Mums!!!! Var och handlade fin svensk färsk oxfile på City gross för bara 249kr/kg. Kram Gunsan

Svar: Låter härligt! :) ╰☆╮ღGod fortsättning på det nya året ╰☆╮ღ
Kramar till dig med
Paula Taxén

Anonym

Oooooops 3 ggr kom mitt medddelande...

Inga-Lill

Fina Du! Önskar dig och din familj ett riktigt härligt 2015!!
Kramar från Inga-Lill

Svar: ╰☆╮ღ Tack snälla du ╰☆╮ღLåt oss hoppas och tro att det nya året blir hur fint som helst för oss alla ╰☆╮ღ
Kramar från oss 4
Paula Taxén

Niina

Va fint du skrivit.
Önskar dej och familjen ett Gott Nytt År 2015.
Kram från Niina i Finland

Svar: ╰☆╮ღ Tack så mycket Niina ╰☆╮ღDetsamma önskar vi dig !
Kramar från mig och min lilla familj
Paula Taxén

Lisa

Gott nytt år vill jag önska till er, fina familjen! Kramar

Svar: ╰☆╮ღ Åh, tack snälla du ╰☆╮ღEtt riktigt gott nytt år önskar vi er med ╰☆╮ღ
Kramar i massor från oss 4
Paula Taxén

Lotta

Du skriver så fint 💖

Gott nytt år önskar jag er alla 🍀

Kramar ❤️🍀

Svar: ╰☆╮ღ Åh,, vad gullig du är ╰☆╮ღTack snälla du!
Ett riktigt fint år önskar jag och min familj dig och din familj också .
Massor av kramar ╰☆╮ღ
Paula Taxén

Mikael Ekdahl

Ha ett riktigt gott nytt år Paula med din familj.
Att leva här och nu det är så sant.
Du skriver så rätt.
Många kramar
Micke

Svar: ╰☆╮ღ Tack snälla du╰☆╮ღ
Ett riktigt fint nytt år önskar vi dig och din familj också ╰☆╮ღ
Många kramar från oss allihop
Paula Taxén

Ingela F

Hej !Oj så lika mig du tänker inför det nya året och hur man kan fira nyårJag hittade en bra sak inför det nya året som jag satte in på facebook: Först ska jag inte göra nånting sen ska jag bara ta en dag i taget.Det är ungefär det man känner för just nu.Den här dagen har vi inte bestämt nåt för vi brukar alltid vara sjuka till nyår.Men vi fick ihop en god middag av det vi hade hemma räkcoctail,potatisgratäng med rostbiff och champagne därtill.Riktigt gott även om det känns som om man skulle kunna vara utan mat ett par veckor efter all julmat och godis.Sen ringde en för kyld Åsa och de hade ätit exakt samma mat som vi.Åsa är nog den mest posiva person vi känner för henne är inget omöjligt och glad är hon jämt hur eländigt det än är.Och nu hade hon tänkt på er och för henne var det självklart att det kommer att gå bra för Caroline, för du var ju så sjuk men ändå så glad fast hon anade att du många gånger hade det jobbigt innerst inne men hon trodde att du sjöng dig frisk för sången gjorde dig glad.Ja hon verkar känna dig bra efter alla år.Ja hon hälsade i alla fall än en gång och önskade er ett Gott Nytt År.(Eftersom Sören räknar henne som sitt bonusbarn så är ju egentligen Torbjörn hennes bonussyssling, konstigt så liten världen är ) Och vi önskar er också ett Gott Nytt År(skulle skriva skål men champisen är redan slut hi hi)

Svar: ╰☆╮ღ Låter som ett fint och mysigt nyårsfirande ╰☆╮ღTråkigt dock att bli förkyld precis på nyårsafton :( men hoppas det ger med sig så snart som möjligt. Vilket bra minne Åsa har, vad roligt, då det ju var länge sen.. Ja hela 25 år sedan vi en gång i tiden jobbade på samma ställe. Är nog minst lika lång tid sedan jag såg Åsa.Men minns henne också, precis som du beskriver som en väldigt glad tjej.Det var flera tjejer där på samma jobb och jag tror att Åsa hängde ihop med en tjej som hette Gudrun Jakobsson, medan jag hade en vän som hette Charlotte de Belder. Att sjunga har jag gjort sedan jag var liten och en och annan gång i radion.En hel del låtar har jag också skrivit genom åren och sjungit har jag gjort bland annat på fester, i kyrkor och på bröllop :)) Örjan Englund ( som bland annat skrivit "Innerst i själen "till Sissel Kyrkjebo) och jag tänkte göra en skiva ihop, men i sista stund hoppade jag av just det projektet.Att vara sjuk, javisst det har jag varit väldigt mycket. Jag har hälften så lite vita blodkroppar än andra , så ja då blir immunförsvaret påverkat och man blir lätt sjuk och har svårare att parera detta om man skulle råka bli smittad av något. En enkel förkylning blir därmed ganska tuff för mig.Japp otur har jag haft och att opereras 31 ggr. måste ju vara närmast ett rekord . Dessutom har jag varit med i 3 väldigt svåra trafikolyckor, haft 6 lunginflammationer, genomlevt elakartade grejjer och plockat bort en mängd olika organ genom åren.Men jag har överlevt allt och det är det viktigaste.Vet inte om sången har haft någon inverkan i just detta avseende,men det kan ha varit till glädje för någon annan. Däremot anser jag att sång är roligt och det borde fler prova på. Vi önskar er alla en fortsatt trevlig nyårshelg och ett fint nytt år.Fylld av tro, hopp och kärlek.Kramar från oss 4
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress