✭  Hej alla fina vännner    ✮  ✯  ✰       
'✱   ✲ ✳   ✴✶  ✷ ✸  ✻  ❋  ✩   ✫ ✬ 

Gårdagen började med att vi hade en mysigt samtal jag och min svärmor. Kort därefter fick vi ett sms.
Hon och hennes man Sigge hade fått åka in till sjukhuset med ambulans, då Sigge blivit sjuk.
Ush, tårarna rann då jag tycker det är så synd att det händer så mycket tråkigt hela tiden.
Sigge var fullt uppe med att plocka fram små juletomtar och min svärmor berättade roliga historier kring dessa.Det var bara så mysigt och positivt allting.Och så plötsligt bara förändras allting och dagen tar åter en helt annan riktning än vad man trodde att den skulle ta.
Tycker så otroligt synd om min svärmor och Sigge. 
Ett stort KRYA på dig Sigge ღღღ och stor kram till er båda!!!
Jag vet att ni läser bloggen båda 2 och så ringer vi väl ja, typ 2ggr/ dag :))))
VI ÄLSKAR ER SÅ MYCKET!!!!Kram från mig ,Tobbe och Caroline och lilla Firren  
                 


Själv låg jag och vände och snurrade i sängen i natt.
Gallan spökar, trots att den är borttagen.
Antagligen en kvarleva av för mycket smörgåstårte-ätande,
från festen vi hade för Caroline i helgen.
Jaja, den blev i alla fall riktigt lyckad!!!med mycket skratt och stoj.
Och såhär såg den hemmagjorda smörgåstårtan ut :)) Mums mums!!

 
Riktigt smaskigt !!

Olika hattar vi har från .. ja typ "förr i tiden" provades och gav många riktiga asgarv.
Bilderna får förbli privata :)))
Men slutligen hamnade en av hattarna på Nalle

Japp och idag har vi varit på den näst sista strålbehandlingen.WOW!!
Lill Fire fick vara på Torbjörns jobb.
Tack snälla alla ni "på kontoret"som hjäpte oss att ta hand om Fire.
Otroligt snällt av er!!!
TACK 
 


Lilla söta Caroline som vandrat uppför och nerför dessa trappsteg i mer än 6 veckor!!
Nu är det snart över och det känns mer än HELT UNDERBART!!!

Vi träffade också en läkare och Caroline tog de sista blodproverna för denna gång.
Åh, vad mycket positiva saker läkaren berättade och detta gav oss och Caroline nytt hopp.
Det kändes som man ville flyga ut ur rummet och sprida de underbara nyheterna!
I väntrummet satt flera människor och vi pratade allihop med varandra och delade erfarenheter och önskade varandra allt gott i fortsättningen. Vi fick lära oss om hur det är att ha cancer i halsen , tungan och på andra ställen.
Hur det är att en sond genom näsan då spottkörtlar och annat är söndertrasat av strålningen.
Och de fick lära sig hur det är att ha hjärncnacer när man är 20 år.
Vilka möten.
Vilka människor.
En tisdag.
På strålningen.
Sänder er alla en GIGANTISK KRAM ღღღ

Ute är det -1,5.
Tur att vinterdäcken är på.
När vi kom hem hittade vi ett sött kort i postlådan.
Åh, Carolines fina kompis Ida ღღღ Caroline fotade på Idas student.
 

Så underbart med riktiga vänner. Äkta och varma. De som verkligen vill en väl.
De som hör av sig i motgång och medgång. Caroline har precis som jag och Tobbe, många sådana.
Vedrana(Bubi), Beatrice,Evelina,Ida och en annan Ida och Emmy och Jaro och ja ,de är många.
Men några är sådär lite extra.såsom dessa tjejer.
De är de där man kan lita på. I alla väder! Då det blåser medvind och motvind.
Tack för allt det ni gör för vår dotter.


Snart är dagen till ända och mina tankar går till de
som inte fick åka hem från strålningen.
Tänker på de som satt och pratade med oss.
Vi önskade varandra allt gott.
Skillnaden var bara att vi kunde åka hem Caroline och jag.
Några blev kvar.
Det är er jag sänder mina varmaste tankar till.

Kanske läser ni detta inlägg en kväll då ni orkar klicka lite på mobilen.
Då andningen inte plågar er såsom den gjorde idag,då smärtorna är lite bättre,
då kvällen är på väg att bli natt.
Då ensamheten slår till och mörkret sveper in.
Då någonstans där, hoppas jag att ni läser det jag skriver nu :
Du är inte ENSAM!
Du är verkligen inte ensam.

Som alla förstår kan man inte finnas med och närvara med alla människor.
Men man kan finnas med i tanken.
Att veta att någon därute tänker på en.
Skänker dig en liten tanke.
Inte glömmer samtalet man just hade och bara går vidare.
Ja, det betyder väldigt, väldigt mycket.
Jag vet, av egen erfarenhet.

Jag har stått där i dörren, då andra gått hem.
Krypit ner i den hårda sjukhus-sängen allftör många gånger.
Svårt, svårt sjuk, med ett hopp om en ny dag.
Jag vet vad ni går igenom.
Och Caroline vet vad ni går igenom.

Kram till alla er och kram till alla er bloggläsare.
Tack för att ni delar med er av era tankar.
Tack för allt stöd.
Tack för att ni finns.


God natt från lilla mig och min familj
 

 
 
 
 
Lowol

Så fin tårta😃
Hade gärna smakat en lidt bit😉🎂
Jo livet med hälsa som går upp og ner
påverkar en stort.....
Kämpar just nu med en infektion som bosatt sig här i kroppen.....og då jag tar cellgifter för att mota olle i grind....blir den än mer utdragen og krånglig😯
Men tänker positivt. ..og tar var stund som den kommer...
Snart är julen här...så mysigt😄😄
Värmer mig att allt går bra med Carolinas behandling...og håller tummar hårt den kommande uppehållet , innan nästa etapp blir lika framgångsrik 😊
Varma kramar
Lowol

Katarina


God natt och hälsa Carolin från en bloggläsare som håller på er.

Svar: Stor kraaaam till dig och tack snälla för ditt stöd♡♡♡
Paula Taxén

Vän

Vad härligt att läkaren kunde ge er nytt hopp!!! <3

Svar: Tack !!♡♡♡Ja, verkligen!!
Paula Taxén

Gunsan

Smörgåstårtan såg smarrig ut. Skönt att strålningen snart är klar. Styrkekramar Gunsan

Svar: Tack snälla Gunsan!!♡♡♡
Paula Taxén

Lotta & Walther

Smörgåstårta är aldrig fel, när Walther var på sjukhuset (8 veckor) åt jag många 😱 det var enda sättet att få i mig något över huvud taget. Jag gjorde en som räckte i 3 dagar, sen gjorde jag en ny för nästa 3, många blev det, men, efter att jag fick hem honom, tog det nån månad eller så, innan jag gjorde nån ny. Kramar till er alla, jag skickar hem sol och värme till er, genom mitt hjärta. 💙

Svar: Åh vad snäll du är Lotta ♡♡♡Massor av kramar till er båda och njuuuuut av varenda sekund på er mysiga resa!!!
//Kramar i massor från oss alla ♡♡♡♡
Paula Taxén

Anonym

❤️

Sofia

All kärlek till er! Kraft, glädje och beskydd ber jag om för er familj. Ni är tappra, ni är modiga. Kärlek!

Svar: ♡♡♡♡
Paula Taxén

Elise

Ni kämpar så väl! Mitt i allt detta sprider Ni en sådan värme och trygghet om att livet trots tråkigheter kan vara underbart, och att man någonstans i all elände kan uppleva glädje och hopp. För visst är det så att så länge det finns liv, så finns det just hopp. Att njuta och ta tillvara av de små stunderna av glädje. Ni ska veta, att det Ni delar med Er till oss, som följer ER - ger enormt mycket och att det är Ni som ska ha ett stort pulserande TACK!! <3 För allt Ni ger - ger även oss styrka och kraft att kämpa, med de svårigheter som livet utsätter oss för! <3 För att inte glömma... så härligt med alla vackra bilder som ger glädje <3 Styrkekramisar i en oändlig ström <3

Svar: Åh ,vilket underbart fint inlägg ♡♡♡Tack snälla fina du!!!
Massor av kramar från mig och min lilla familj!!
Paula Taxén

Sandra

Ååh vad ni kämpar på! Vad härligt stt Caroline ska bli lite fri från strålningen ett tag! <3

Mitt nyfikna jag har lite frågor ☺️ Känner man nånting när man strålas? Och sen har jag läst flera ggr att du blir så glad varje gång du får veta att du får ta med dig Caroline hem igen efter en strålning och hon klarat sig bra. Vad skulle kunna göra att du inte får med henne hem? Kan strålning gå snett?

KRAM till er!! ❤️

Svar: Hejsan!
Att strålas kan kännas på olika sätt, beroende på vart man strålas.
Huden blir efter flera veckors strålning öm och känslig.
Vi smörjer då med en speciell kortison som inte går in i blodbanan, som man får utskriven av onkologen. Vi har även hittat en annan kräm som är väldigt bra, på apoteket. När håret lossnar , vilket den gör där den blir strålad och runt huvudet, så blir huden än mer irriterad och kliar något alldeles fruktansvärt.
Caroline har ju även öppnat upp skallbenet som en fyrkant och där sitter metallplattor som håller fast skallbenet.Dessutom stramar och kliar det i ärret, av de 33 agraffer som hon hade. När huvudet strålas smakar det metall i munnen, men det gör inte ont just då. Inne i huvudet ökar trycket av de ödem som bildas. Om trycket ökar och huvudvärken blir alltför jobbig får man kortison.

När man strålar huvudet eller när man opererats för en så stor operation som Caroline genomgått, kan allt gå fel.
Det finns inga garantier på hur var och en klarar av detta.
Man kan få alltifrån svåra epileptiska anfall ,hjärnblödning eller att man slutar andas.
Hjärtat kan lägga av och ja, det finns en mängd olika saker som kan hända.

I färskt minne har vi Torbjörns pappa som fick ett hjärtstopp efter sin 3:e strålning.
De fick igång honom så att vi precis hann in , kramas och säga allt det viktiga man vill säga. Men kort därefter kom tyvärr flera nya hjärtstopp och min svärfar somnade in.
Att stråla just huvudet är med andra ord komplicerat och mycket mycket noga kontrollerat. Minsta fel kan göra stor skada.
Vart man strålar och hur stor yta har också stor betydelse.
Då Caroline har läckande hjärtklaffar är detta något man också måste ta hänsyn till.Allt "extra" betyder att riskerna ökar.
Men allt har gått bra. Tack gode Gud för det .
Så, ja jag är enormt tacksam då vi fått hem vår Caroline varenda gång
så att vi kan åka hem.

Tack snälla för ditt stöd till oss och Caroline ♡
Hoppas du fick svar på dina frågor.

Kram från alla oss ♡
Paula Taxén

Mamman

Vilka kämpar ni är, tänk att det gått 6 tuffa veckor till!
Vilken fin tårta du gjort, vi tillverkar sådana på jobbet, alltid kul att se andras skapelser😄
Det är svårt att stötta alla , även om man skulle vilja, men jag tror att de känner ditt stöd❤️
Hoppas att Ni får en underbart vacker första advent🎶🎄⭐️👼⛪️❤️ Kramis!

Svar: Åh, vad snäll du är ღღღTack snälla du !!
Massor av kramar till dig och jag och min familj önskar dig
en riktigt vacker advent också ╰☆╮╰☆╮╰☆╮
Paula Taxén

MH

Från Skåne kommer här många hälsningar till er alla som kämpar och har det jobbigt. Solsken idag, och i natt har vi haft lite frost. Luften är så där behaglig och det är alldeles vindstilla.

Så skönt att höra om det positiva i livet, ni är verkligen ett team.

Forsatt lycka till. Kram från Österlen.

Svar: Tack snälla fina du ღღღKramar från oss alla!!
Paula Taxén

Madeleine

Hur går det med er diet?

Svar: Hejsan Madeleine !
Tack som frågar :))
Det går bra faktiskt.
Om man lever riktigt sunt och bra hela veckan så kan man unna sig något som man minns är "gott" thihiiii. Som till fredagsmyset eller då det är fest passar ju utmärkt.
Carolines blodprov är riktigt bra, så det ser ut som att vi äter sunt och bra sade läkaren. Vi skulle fortsätta precis som vi gör.
Paula Taxén

Elisabeth

Hej familjen! Tänker som vanligt på er flera gånger om dagen, hoppas ni kan njuta av att det är första advent till helgen, vi myser till det lite extra då eller hur? Hurra vad bra att Carolines blodvärden är så bra! Kram till er alla från Elisabeth

Svar: Åh, vad gullig du är Elisabeth ♡ ♡ ♡ Vad kul att att du längtar efter advent och det gör vi med,
Snart kommer ett litet inlägg om det :))
Ha en riktigt fin helg och tack snälla för dina stöttande och varma ord ♡
Kram till dig från oss alla!
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress