Hejsan på er ♡

Medan jag skriver, sitter Caroline med en kyld mjölpåse på huvudet!
(Ja, hon gjorde det för några timmar sedan!
Fick lägga ifrån mig datorn ett tag.)

Tack snälla ni som skrev om detta tips ♡ Det var jättebra!!
Och påsen blir inte sådär jättekall heller, utan lagom.
Och kanonbra att den är mjuk, då huden är öm.

Så otroligt fint av er att vilja dela med er av era erfarenheter och tips.
Det är verkligen jättegulligt. 
 

Håret faller av i tussar. Mest uppepå och på sidorna.
Tur att det finns så fina mössor och kepsar tycker Caroline.
Imorgon är det dags att träffa henne som ska visa Caroline peruker.
I Uppsalas landsting får man, om jag minns rätt 3450 kr i bidrag.
I Stockholm 5000 kr.
Konstigt att bidraget inte är lika mycket. Detta gäller en syntetperuk.
En peruk kan kosta mellan 2000 till 15 000kr.

Hur som helst får vi se vad Caroline tycker och känner imorgon.
Jag tror inte att jag behöver skriva att detta känns jobbigt,
på alla sätt och vis.Men vi försöker ta en sak i taget, precis som vi gjort hittils.
En sak och en stund i taget.

Idag var det strålning igen, men innan dess åkte vi hem till min pappa och hans fru Marita.
Det närmar sig Allhelgona helgen.
Många kommer då att besöka gravar och minneslundar.
En stund att hedra och minnas de som gått bort.
Då jag inte kan åka till min mammas grav i helgen, så var vi dit idag.
 
Nu är det lite Allhelgona fint på graven, hos min mamma. En ny vit lykta och ett tänt ljus och så har jag lagt granris runt ljungen och ängeln som inte syns på bilden.
Det var Torbjörn som hämtade ädelgran-kvistar i vår skog.


Och det var faktiskt jag själv som gjorde den här gravkransen och det är jag glad för.
Jag tycket den blev jättefin. 

Fire blev överlycklig när han fick träffa pappa och Marita igen!
Han hoppade upp opå soffkanten och satte sig på pappas axel innan han ens hunnit klä av sig sin varma hundjacka. Thihiii han ser ut som Stålmannen i den :))))
Men den är varm och skön och då såhär små hundar fryser ute,
så de behöver något varmt på sig.

Pappa var lika glad som Fire att återse varandra :)))

Söta Caroline i Minnas svarta fina mössa

God mat blev det också

Och god efetrrätt..med lite lite grädde ! Mums!!!!

Det var jättemysigt att träffa pappa och Marita och efter det så åkte vi till strålningen.
Strålningen gick snabbt idag! Tänk nu är det bara 1 dag kvar och så har 3 veckor gått.
3 veckors strålning och på söndag har 3 veckors cellgiftsätande också avklarats.
Tillsammans med er alla som följt oss !
 

Och väl hemma så kom Torbjörn med både paket och blommor, inlslaget i vackert rosa papper.
Oj, vilken överraskning!!Det är från mina arbetskamrater, sa Torbjörn.
Åh, vad snällt sa Caroline och ville på en gång öppna.

Och se så vackra blommorna var!!
Helt underbart vackra!!!
Och vet ni vad det fanns inuti det stora rosa paketet?
Jo, två otroligt fina tryckta tavlor på duk.
Ojojjjj, vad Caroline blev glad och rörd.
Och mina ögon de rann ju såklart, i vanlig ordning..

Åhhh, vad gulligt.
Vackert.
Snällt.
Omtänksamt.
Helt , ja helt otroligt fint!!!
TACK SNÄLLA UNDERBARA NI ♡♡♡
Vår vackra Caroline med Fire ♡

Och så lilla bus-Fire som trasslat in sig i sitt koppel :)))

Alltså, hur snälla kan människor bli?
Ni är ju bara helt fantastiska.
Åh, jag beundrar er så mycket.
Tack snälla snälla ALLIHOP för det ni gör för vår familj  och för Caroline ♡♡♡

Ni finns med varje dag.
När man väntar där utanför onkologen, står i någon bil-kö,när Caroline stoppar i sig sina
cellgifter, när hon sitter i väntrummmet och väntar innan hon ska strålas, när man lägger sig på kvällen, när man hälsar på sina vänner eller sin släkt, när man vaknar... ja just  då, och så många andra gånger
plingar det till i mobilen och där står det att man fått ett meddelande, sms, mail,messenger,
FB gillande eller en kommentar på bloggen.


Ni är med och ni vill vara med.
I vårt lilla liv.
En helt vanlig enkel familj.
Och det ni gör, med all ert stöd och all kärlek,
och all omtanke ja det ger oss så mycket.
Inte bara nya krafter ,utan denna enorma kärlek ger oss också hopp
och det ger oss tro på att vi kommer att orka kämpa vidare.

Nej, jag kan inte skriva mer. Tårarna rinner igen.
Åh, det är bara så tufft ibland.
Men , jag vill bara få säga att ja, jag skriver såsom vi har det.
En vanlig familjs liv och en mammas tankar.
En av alla andra vanliga familjer och mammor som har en dotter, som de älskar så mycket
som plöstligt drabbas av det som ingen vill drabas av.
Cancer.

Jag och vi förvånas varje dag över all denna kärlek från er.
Verkligen.
Det känns så otroligt vackert.

Tack snälla alla ni för alla era fina kommetarer och allt fint ni skriver.
Tack och åter tack från oss alla i min lilla familj. 
 
 
Och nu önskar jag er en god natt.
Många kramar till er allihop

 
 


 

 
marita välimaa

Ni och speciellt Caroline kommer alltid att finnas i allas våra hjärtan ,ni är bara så goa <3 .Änglarna de finns där uppe för oss alla . <3

MH

Tiden är vriden och jag vaknar så tidigt varje morgon, i och för sig somnar jag tidigt på kvällen. Det är mörkt ute, men gårdagen bjöd på så mycket solsken så man tror inte det är slutet av oktober.
Sägs ju va sommar i Skåne, nja kanske inte men jättefint i alla fall.

Allhelgonahelgen närmar sig, en riktigt fin ljushelg. Vi har här på Österlen något som heter Österlen lyser, överallt brinner det facklor, marshallor och ljus, och åter ljus. Byarna har olika aktiviteter, allt från loppis till öppna kyrkor. Det är en fröjd att se och njuta.

Så till er önskar jag att ljuset ska följa er i med och motgång.

Trevlig helg och Stor Kram/MH

Monika

Vilka fina tavlor, och vackra blommor, Caroline fick! Hon strålar och lille bedårande söte Stålmannen är stilig. Han ser ut att trivas förträffligt hos "morfar" också. :) Din pappas och Maritas mat ser mumsig ut; kanske fanns det en liten godbit till Fire också? :)

Förstår om det är jobbigt för Caroline att tappa hår, och att det kanske kommer att kännas ovant och konstigt med peruk, men Caroline har så fint ansikte, så hon kommer att vara vacker med eller utan hår, med eller utan peruk! Dessutom finns peruker som är väldigt naturtrogna, har jag sett. Håller tummarna för att det går bra med ev. utprovning.

Halva tiden av första behandlingsperioden har gått - tre veckor. Om tre veckor får Caroline vila ett tag. Hoppas ni orkar hitta på något skoj då. Annars kan det ju vara skönt att bara mysa hemma också med lite god mat och tända ljus. Och kanske busa lite extra med Stålmannen! ;) <3

Måste säga att kransen du gjort till din mammas grav är vacker. Du är riktigt duktig och händig, som gör så fina saker med blommor och växter!

Ha nu en riktigt ljus och skön helg!

Många kramar till er fyra, och en extra till kämpande Caroline! Heja, tjejen! You go girl! <3

//Monika

Lowol

Tänker på de nära som lämnat för tidigt....ska till min fina brors grav i helgen og tända ljus...känns fortfarande overkligt:(((
Sänder oändliga kramar å omtanke till er💕💞💕💟
Lollo

Malin

Åh vilka jättefina tavlor <3

Elisabeth

Paula, vilken gåva att inte bara vara en fantastisk mamma, fru, dotter, syster, vän osv utan även att vara bra på så mycket annat, tänker nu på den fina kransen du gjort till din kära mammas grav, du är så bra! Är säker på att din älskade mamma sitter i sin himmel och glädjs åt kransen av hela sitt hjärta.
En sekund, en minut... en stund blir till veckor. Tiden går så fort, mer än halva tiden av Caroline strålning har gått, extra stor och varm kram till Caroline från mig idag! Önskar er alla nu en fin allhelgonahelg, vi tänder som vanligt våra ljus och tänker denna helg lite extra på de som inte längre finns med oss. Kramar till alla fyra från mig.

Marie Hansson

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni ska vinna den här kampen mot cancer.

Marie

Marie Hansson

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni ska vinna den här kampen mot cancer.

Marie

Gunsan

Halvlek nu i behandlingen va skönt!!!!
Fina tavlor å blommor!!!
Kransen du gjort var så fin!!!
Åker till mina föräldrars grav imorgon.
Ha en trevlig helg!!!
Kram Gunsan

Gunsan

Halvlek nu i behandlingen va skönt!!!!
Fina tavlor å blommor!!!
Kransen du gjort var så fin!!!
Åker till mina föräldrars grav imorgon.
Ha en trevlig helg!!!
Kram Gunsan

Susanne (GirlPower)

Puss & Kram på er i det underbara Höstvädret!

Caroline - du e ju så snygg i mössa! Var Stolt över din kamp och fortsätt med ditt Härliga Leende!

Ingela

Har inte skrivit på ett tag men jag läser allt du skriver och ni är alltid i mina tankar, önskar er allt fint och all styrka som finns och en stor dos av detta till Caroline som kämpar på och ser så glad ut fast jag förstå att det kanske inte känns så bra inuti.Men när munnen ler tror ju hjärnan att man är glad ändå ,inte jag som kommit på det utan forskarna , och då är det bra för kroppens läkning och bildas en massa bra ämnen.Idag var vi till Nysätra kyrkogård för att smycka gravarna och vi åkte förbi ert hus och det såg så fint ompysslat ut.Vi har ju varit där många gånger de senaste 20 åren eftersom min Sören och er Yngve var kusiner så vi satte ett gravljus på Yngves grav också om ni undrar.Hoppas ni får en skön helg och samlar kraft till de sista 3 veckorna av Carolinas behandling för den här omgången.Kram ♥☼

Minna

Skickar några mössor till henne❤️❤️Trevlig helg🌸

Minna

Skickar några mössor till henne❤️❤️Trevlig helg🌸

Isabelle

Hej! Jag ville bara upplysa om att Caroline, om hon är medlem i Ung Cancer, kan söka stipendium för allmänt ekonomiskt stöd om det är så att hon tex vill köpa en peruk som kostar mer än vad ni har råd med, eller om ni har andra kostnader som bär iväg. Man kan beviljas för upp till 20000 två gånger per år. Det finns också stipendium för rehabilitering om caroline vill ta med sig tex en vän eller en familjemedlem och åka till typ yasuragi och ta igen sig. Bara så att ni vet. Det kostar ingenting att vara medlem och det är helt kravlöst. Ni kan ju titta på det iallafall. Stor kram till er alla!

Titti

Hej!
Har följt dina inlägg ett tag och tycker att det är oerhört fint att du/ni vill dela med er av vardagen. Jag känner verkligen med dig/er. Häromdagen när du beskrev din oro i väntrummet (att något skulle ha hänt när Caroline var försenad) kunde jag känna den obehagliga känslan inombords. Förstår även din lättnad när hon dök upp. Vet inte om jag känner extra starkt för att min Caroline är i samma ålder. Jag tror att det var igår jag läste hur du förklarade skillnader i sjukdomsbild etc. fast man diagnosticerats med samma sjukdom. Detta tycker jag är en jätteviktig reflektion, alltför ofta ses personer med likvärdiga diagnoser som enhetliga "varelser". Jag tycker även att man vid exakt samma sjukdomsdiagnos ska ha i åtanke att det inte är samma. Det är så många kringfaktorer som spelar in vid sjukdomsupplevelsen. Den mentala biten inte minst. Som utifrån betraktare känns det som om din familj har en enorm förmåga att sprida värme och glädje. Jag läste även inläggen om mjölpåsen och kommer att testa mot min migrän. Det låter som om det blir "lagom" kallt. Du nämnde också Carolines ärr efter agrafferna. Har hon något att smörja på som påskyndar blekningen av ärren, t.ex Bio-Oil? Eller det kanske finns mer effektiva produkter inom sjukvården?
Önskar er en trevlig helg och många kramar.

Anonym

❤️❤️❤️All kärlek till er❤️❤️❤️

Anonym

❤️❤️❤️All kärlek till er❤️❤️❤️

ninne

hej
vad har du hittat fina gravlyktan letar så mycket efter vit gravlykta men hittar inte
kram

Svar: Gravlyktan har vi köpt på Blomsterlandet ღ ღ Stor kram ღ ღ
Paula Taxén

Ninne

Stort Tack och önskar dig en underbar helg ! Stor Kram

Svar: 💕🌿💕 Hoppas du hittar en som du tycker är fin. Annars kan man lacka den man har vit. Tror de har någon spray färg på Mekonomen som man kan använda som kostar ca 80 kr. Lycka Till och kramis till dig med 💕🌿💕
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress