Skyndar mig att lägga in ett inlägg innan ni hunnit äta upp
era frukostar, för då kanske ni missar denna goda smoothie.
Caroline och vi tyckte den var supergod!
Då jag ändå vaknat i ottan och varit tvungen att ta en Ipren
för att lugna visdomstanden, tänkte jag att jag kunde ligga och klura på något gott.
Det som jag kunde komma på , ja det blev till denna lilla simsalabim!
Lycka Till och jag lovar den är jättesmarrig!!
Man kan ju alltid byta ut frukterna och bären lite hur som helst ,
ja ,till just det man har hemma.

Idag ska vi försöka få ner tulpanlökarna i jorden .
Blir 17 grader här så det blir mysigt att vara ute en stund.

Kram på er alla  

♥♪♥ ღ♪♥♥ღ♪♥ღ♪♥ღ♪♥ღ♪♥ღ


2 bananer, 1 päron, lite färskpressad apelsinjuice,lite citronsaft, lite lite chilipulver,
ca 3 matskedar frysta hallon och ca 7 st frysta jordgubbar och en satsumas.
Mixa ihop och garnera med tex citronmeliss eller med myntablad. 

Mums , mums :)) Myntabladet smakar också gott.
 
 
 
 
 


 
 
 
Gunsan

Ser jättegott ut. Själv lagar jag lunch efter ett spinningpasset. Lycka till med tulpan planterandet. Soligt och fint här i Sthlm också. Tur för alla de som springer Lidingöloppet idag. Ha en fin helg!!!!! Kram Gunsan

Gunsan

Ser jättegott ut. Själv lagar jag lunch efter ett spinningpasset. Lycka till med tulpan planterandet. Soligt och fint här i Sthlm också. Tur för alla de som springer Lidingöloppet idag. Ha en fin helg!!!!! Kram Gunsan

Svar: Tack Gunsan ♡ ♡ ♡Tulpanplanterandet gick bra .Både Torbjörn och Caroline deltog och lilla Fire med
på sitt lilla vis. Han snodde och skuttade omkring med alla lökpåsar :)))
Många kramar till fina dig ♡ ♡ ♡
Paula Taxén

Anonym

Ser gott ut! Måste jag prova😊

Elina

Lät SÅ gott!

Titta jättegärna in mina senaste fotograferingar av olika slag här: http://elinaedsberger.blogg.se/category/bildbomberfoton.html
Eller fråga något i min frågestund här: http://elinaedsberger.blogg.se/2014/september/fragestund.html#comment

Lotta

Ser jätte gott ut!! Måste jag prova 😊🍀

Svar: Tack snälla ♡ ♡ ♡
Paula Taxén

Monika

Det både ser och låter fräscht och gott med din smoothie! Något att testa! :)

Hoppas visdomstanden kommer upp som den ska, och att du slipper smärtan snart! Mina "åttor" ligger under "sjuorna", så de är fast där (om man inte opererar, vilket jag helst undviker) och rötterna är insnurrade i varandra - på något snurrigt vis. :) Ett par gånger per år gör de väsen av sig (ett par, tre veckor varje gång), och de har de gjort i en hel del år nu. Men det ordnar sig! :)

Hoppas ni haft en skön helg hittills och att Caroline inte har haft det på värsta vis med smärtorna. Önskar så att hon skulle få vara pigg och smärtfri! <3

Tack för dina fina ord, snälla Paula! <3<3<3

Många varma höstkramar,
Monika

Svar: Hejsan Monika ♡♡♡Ush, ja !! Vad ska man ha visdomständer till!?Stackars dig. Ojojjj, låter jobbigt!
Vet inte alls hur de sitter i min mun, men de lär väl visa sig snart antar jag.Hoppas jag i alla fall.Ska du inte operera det tror du?Jag har inte varit hos en tandläkare sen ..väldigt länge sen.Tror att det nog kan bli väldans dyrt och säkert göra ont. Dessutom är jag allergiker, mot en hel del penicillin och antibiotika .. så det blir lite kämpigt för min del. Iperen hjälpte dock bra.Tål inte så många värktabletter heller så , jag är glad att Ipren funkar. Det är så tyvärr när man är allergiker. Man får lida sig genom mycket :((
Då jag sällan tar något, så verkar det ändå fungera rätt bra på mig, när jag väl tar en. Hur som helst, så hoppas jag att våra visdomständer gör någon nytta när de väl kommer fram :))Helgen har börjat superbra!Skriver snart ett positivt inlägg, så jag avslöjar inget ännu thihiiiiTack snälla fina du för din kommentar och vackra hösthälsningar till dig med från oss alla ♡ ♡ ♡
Paula Taxén

Monika

Hej Paula!

Ja, vad ska man med visdomständer till? De gör ju inte direkt skäl för sitt namn... Ingen direkt visdom där, förutom att de är onödiga och plågsamma då, hihi.

Vad lustigt, jag är också allergiker, bl a mot penicillin och många andra antibiotika. Dessutom tål jag inte andningsdeprimerande medicin (bl a inflammationshämmande, de flesta smärtstillande osv) då jag får svårt att andas. Så det lägger man in vid tanken och beslutet om operation. Man drar sig lätt då. Och läkarna också. Inte lätt, men det finns annat som är värre.

Ja, vi får hoppas att de gör nytta när de väl kommer fram, annars tycker jag att vi bestämmer att de ska portförbjudas, hihi. :)

Vad härligt att helgen börjat superbra för er! Jag ser att ni varit ute och planterat. Det blir vackert till våren! Vad skönt att Caroline orkade vara med! I dag var det ju så härligt väder också. :) Och lilla Fire, jag kan tänka mig hur roligt han tyckte att det var att busa omkring - och att Caroline var med. <3

Hoppas att ni får en lika bra söndag! <3

Kramar,
Monika

Svar: Godmorgon Monika ♡Ja, tänk om visdomständerna kunde ge oss mer visdom,istället för onödiga smärtor. Att vara allergiker mot olika mediciner är jättetråkigt och väldigt krångligt.Igår fick jag plötsligt utslag av Ipren. Det har jag inte fått tidigare, däremot av Alvedon.Men det hjälpte mot smärtorna i alla fall.Min mamma tålde inte och inte jag heller, Voltaren, då fick både hon och jag andningssvårigheter.Sen är jag allergisk mot olika hjärtmediciner, kontrast, kortison,morfin, med mera mera.. Men, men.. tur att jag är ganska tuff av mig och har både hög smärt tröskel och rustad med ett riktigt bra psyke ♡Jag är en hopplös optimist helt enkelt, så en liten visdomstand som krånglar ska inte få förpesta min vardag :)) Men det är trots allt tråkigt när det gör ont :((Hoppas och önskar att dina smärtor försvinner med blixtens hastighet!!Att vara ute när det är fint väder är så mysigt. Tulpanerna kom i jorden och förhoppningsvis har vi inte planterat de ovanpå de andra :D ThihiiiiFire sprang runt som en gasell och njöt av solen.Önskar dig en jättefin söndag med ✿◕ ‿ ◕✿ Många kramar till fina dig!!
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress