Halloj allihop!

Vädret skiftar och idag är det soligt, men ändå väldigt kalla vindar.
Man luras lätt att tro att det är varmare än det är, men det är bara 3 plusgrader just nu.

Hur som helst så fyllde vår lilla chihuahua, Fire 2 år, den 23:e mars ♪ ♫ ♩ ♬
 


♡ Och såhär söt är han ♡  

Och gulliga presenter fick han också. Lite smaskens och en fin ny reflexväst.
Han fick lite smaskig delikatess -mat också, dagen till ära.
Fire äter annars lite av varje.Sitt Eucanuba eller Royal Canin hundfoder eller någon av de 4 andra olika sorters torrfoder han har.Han är en riktig lyxlirare vår hund och mycket bortskämd. Men det får man vara :))
Okryddad köttfärs och lax det funkar också och ja, allt möjligt.
Ja, till och med paprika gillar han också! 

Och när vi ändå var och handlade presenter med mera till Fire passade vi på att äta
i Västerås.
Caroline har varit ganska risig ett tag, men nu börjar det vända.
Så nu håller vi tummarna att det håller i sig till nästa sväng med cellgifter,som blir nästa månad.
 

Här ser ni Torbjörn, med en coca cola för ovanligheternas skull.
Vi dricker ingen dricka, utan vatten blandat med tex citron= Mycket nyttigare.

Och här har ni söta Caroline och mig
 

Och mig och Torbjörn

Vet inte om den här bilden var bättre kanske..
Nåja det är lilla jag och min älskade Torbjörn

Japp och lagom stinna och proppmätta efter all mat så vägdes och kollades vi på en
sådan där apparat som mäter kroppsvikt, muskler och fett och allt var det var.
Det var kul!
Javisst och sen blev vi erbjudna 1 veckas gratis träning på ett träningscenter i Västerås.

Ni ser mig stå där och hålla i Torbjörns jacka medans Torbjörn vägs och Caroline tar kort.
Sen bytte vi roller och gjorde samma procedur på allihop.
Mycket intressant!


Naturen är helt underbar, särskilt när den liksom vaknar till liv efter en lång vinter.
Jag såg några fjärilar och så den här humlan som är helt full av pollen.
Fantastiskt eller hur! 
Ja och småfåglarna vaknar också till liv och försöker hitta en bra boplats.
Därför satte Torbjörn upp en ny fågelholk.
Och vet ni vad?
Jo, imorse när han gick upp, då såg han en blåmes kika in i den nya fågelholken!
Få se om han vill bli en återkommande hyresgäst :))

Jag har redan sett att många av de andra fågelholkarna har bokats och det städas och boas
för fullt. En vårstädning kan man nog kalla det thihihihiiiii 
Det är väldigt mysigt att och se på då fåglarna flyger in och ut till holkarna och snart får de ungar och då
flygs det som aldrig förr. Kors och tvärs över trädgårdslandet svischar de förbi,då ungarna skriker efter mat.
Och när vårvärmen kommer, så kan man sitta ute och njuta av detta och samtidigt höra alla fåglar sjunga.
Det är så otroligt fint.

Sen har vi även varit till Uppsala, då Caroline var till rehabiliteringsmedicinska mottagningen som låg på Samariterhemmets sjukhus nära centrum.
Det var fint och helt nytt allting på denna avdelning och vilken underbar personal!
Snälla och goa människor.

Caroline fick träffa en kurator och en psykolog och dessa ska i sin tur bilda ett team runt henne
och hjälpa henne med hennes minnessvårigheter och andra svårigheter, som man kan få efter att ha
genomgått en såpass stor operation, plus strålning och maxdoser av cellgift.
Caroline är fortfarande hjärntrött och det kan tydligen sitta i länge.
Citerar Caroline
"Efter operation, strålning och cellgift är det mycket i min kropp som inte riktigt är som förr.
Tråkigt, men sant "

Hon ska genomgå olika tester( bland annat minnestester) och utredas
och därefter kan man lättare se vad hon behöver hjälp med.
Superbra!
Caroline var så otroligt glad över besöket.
Hon tycker att det är så fint att man kan bli erbjuden en så proffsig hjälp
Det är skönt att komma till ett ställe där de har stor erfarenhet och kunskap.
Hit kommer människor med bland annat stroke,hjärnskador och olika neurologiska sjukdomar såsom
ex. MS. Hit kommer unga som gamla.  
Efter besöket som varade ca. 2 timmar åkte vi och fikade på Fågelsången. Ett populärt fik,
men ack så svårt det var att hitta perkering i Uppsala och dessutom är det hutlöst dyrt! 25kr/timme!!
Javisst och lika dyrt var det att fika! 
Hur som helst kände jag mig oerhört glad över att till slut hitta en parkerinsgplats precis utanför fiket.
Och med en publik som satt och såg på (ja, MASSOR av folk som satt och fikade och solade)
så lyckades jag till slut få in bilen, i en liten ficka.
Pjuuh, det kan vara så jobbigt och läskigt ibland,trots backvarnaren.
Ni förstår och känner säkert igen er, då jag säger att det var supermycket bilar som åkte åt alla håll
och kanter plus alla 100000 cyklister!Ja de susade verkligen förbi från alla håll och kanter!
Och så ska man försöka få in en V70 lite så lätt och smidigt och snabbt dessutom.
Ojooojjojjjj!!!
Det gäller att inte stressa upp sig.
Men trots 500000000 ögon som blängde på mig och lika många bilar som gasade förbi, så 
ja,hör och häpna!
Det gick!!
Jag var Suuuuuuperstolt och de snopna fikagästerna fick se sig om efter
ett annat stackars offer som de kunde glo på.
 
Stolt traskade jag och Caroline förbi och in på fiket som var nästintill fullsatt både inomhus och utomhus
och så tog vi oss en rejäl fika. 
Jajjamensann och det var verkligen REJÄLT med grädde till chokladkakan!

Ja och sist men inte minst måste jag skriva om vår lilla solstråle som gömt ett stort påskägg fyllt med supermycket godis någonstans i hemmet.
Och för att hitta det fick vi en skattjakt-karta.
Hahahhaaa ojojoojjjj, ni skulle ha sett hur vi rev och letade, då vi vid varje nytt ställe
hittade en ny lapp med en ny ledtråd 
 
Och jublet , ja det var ju oförglömligt då vi hittade det JÄTTE stora påskägget!!!
Det syns ju inte i bild hur stort det var, men det var det VERKLIGEN!!
Och med godis på varje tand, så satt vi och njöt och mumsade oss igenom Farmen som vi tycker om att se på.
Ni förstår vi kunde med gott samvete smaska i oss för vi har hållt igen med sånt här smask ett tag nu.
Det kommer vi även att fortsätta med, men då är det ju så gott när man väl äter något gott.
Eller hur! 

Nästa vecka är det påsk och jag måste komma ihåg att be Torbjörn ta in lite påskris som vi ska smycka.

Nu hoppas ni får en fortsatt mysig onsdag och att veckan blir bra.

Kram från oss alla 4
 
 
Anonym

Hej! Ville bara säga att jag gillar din blogg. Caroline är med i mina tankar varje dag. Hon är verkligen fantastisk. Och hela eran familj är fantastisk och verkar vara fantastisk mysiga! Jag undrar om du skulle kunna skriva om dina sjukdomar/ skador. Hur dem uppkom, dina erfarenheter och hur du mår idag. Kan du jobba något? Har själv diverse krämpor och får sådan energi av hur andra människor hanterar och överlever sina hinder. Kram

Paula Taxén

Hejsan Anonym :) Tack för ditt stöd co för att du läser våra bloggar. Om du läser igenom min blogg och de kommentarer jag givit tidigare kommer du att få svar på dina frågor. Kan dock ge dig ett kort litet svar.Då man som jag lyckats överleva alla de 31 op. man gjort, ett flertal mycket svåra trafikolyckor,anafylatiska chocker och svåra sjukdomar så ser man på livet något annorlunda än många andra.Man känner en oerhörd glädje att få finnas till och att få leva.Så mitt råd till alla är :Försök glädjas åt det lilla du har, för då får du glädjas ofta. Kram Paula

MH

Fina du vilka foton, alltså den med krokusen satt jag länge och njöt av, du bjuder verkligen på dig själv. Du är så cool med parkeringen och har en vilja av stål!

Och Caroline hon kämpar på, det får vi göra ,vi som har lite av varje, känner mig sliten av ledsjukdomen och ska ha ny medicin. Dock jämför jag inte med er dotter som drabbats så hårt, men det förstår du, kloka kvinna.

Kram till er och fortsatt läkning för familjen från Österlen/MH

Svar: Tack MH :))
Ja, Caroline tyckte också att fotot på den där humlan på krokusen var jättefin.
Jag blev förvånad själv då jag knäppte korten med mobilen.
Att jag lyckades klämma in bilen där på parkeringen gjorde mig superstolt :))
Pratade länge och väl om det hemma och visade Torbjörn foton thihhihiiii.

Caroline, ja hon är ju bara helt fantastisk!
Tänker på dig och smärtorna som jag verkligen kan förstå att du har.
Önskar att de nya medicinerna hjälper.

Tack för dina alltid så fina kommentarer ♡
Kram från oss alla!
Paula Taxén

Anonym

Du ser så ung ut :)

Svar: Tack! :))
Paula Taxén

Monika

<3 Grattis sötnöt-Fire i efterhand! Puss på nosen! <3

Du lägger alltid in så fina bilder! Härligt att få följa med er, både er som personer + naturen som finns omkring er.

Torbjörn verkar väldigt händig. Fint att ni "bonar om" småfåglarna. Visst blir man lycklig av att sitta och se hur de interagerar med varandra, hur de "pratar" med varandra - de är ju så söta. <3

Caroline är - som alltid - en kämpe! Och vad gulligt av henne att gömma ägget till er. <3

Många kramar,
Monika

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress