2 november 2015

Minnen ღ ღ ღ

Allmänt

Hejsan alla gulliga bloggläsare ♡ 
 
Sitter tillsammans med Fire och funderar.
Kvällsmaten har avnjutits. Det blev hjortbiffar idag,då de hade bra pris på köttfärsen i affären.
Och gott var det! Lingonsylten har vi gjort själva och det passade utmärkt till rätten tillsammans med smörgåsgurkan och svartvinbärsgelén. Torbjörn är en riktig mästerkock och jag själv tycker det är viktigt hur maten ligger på tallriken ♡ Det känns viktigt att laga varierad, nyttig och god mat.
Det har vi alltid gjort, men det har blivit än mer viktigt, då Caroline blev sjuk.
 
Det blir lite det hon önskar, då matlusten kan variera.
Smärtorna gör att matlusten inte finns där alla gånger. Men vi försöker vara påhittliga.
 
Visst vore det en dröm om en sådan där äkta TV-kock eller liknande skulle laga mat åt en, någon gång.
Ja, ni vet Per Moberg eller någon annan.
Eller kanske att åka ut och äta på en sån riktigt fin restaurang.
Vi tänker mycket på sådant, men då Caroline har så ont, så går det inte just nu.
Fortsätter därför att smådrömma.
Funderar på om det inte finns något kul vi skulle kunna hitta på.
Inget krångligt, utan bara nånting.
Caroline skulle verkligen behöva det och vi också.
Men vi får nog ta det en annan gång.
 
Medans jag drömmer, gör sig tröttheten påmind.
Försöker snabbt skaka av mig den.
 
Tänker vidare och minns samtalet med några grannar som kom gåendes.
Lite frågor om ditt och datt och mina försök att berätta om vår situation.
Möts av ja, ni vet den där känslan av oförståelse och ser också jäkten i deras ögon.
Att få komma bort från tvånget att behöva säga något.
Bort från att förväntas dela något.
Bort från cancer och elände.
 
Iband blir det märkbart tydligt att var och en har sitt.
Sina egna vardagsbestyr, sina egna bekymmer och framförallt att väder och vind,
är lite lättare att tala om.
 
Nåja, livet går vidare och vi med den.
Kämpar vidare med gipsfoten och vi tänder pumpan som vår lilla familj gjort tillsammans.
Visst ser den glad ut ✿◕ ‿ ◕✿
 
Allhelgonahelgen , ja den är förbi, men många av dem som vi saknar, finns kvar i våra hjärtan ♡ 
Nu som vackra minnen. 
 
Tänker bland annat på vår vackra hund Oliver.
 
Vi går ofta till hans lilla grav, som vi har här på gården.
Även han har en söt liten lykta.
Oliver dog för 2 år sedan, men fanns med oss under en lång tid.
I hela 11 och 1/2  år.
Tänk er.
 
Det var en helt fantastisk hund.
En riktig sådan där varm och go sötis
som alltid var glad och följde med oss överallt.
Precis som Carolines hund Fire ♡
Fire som ju blivit hela famljens hund.
 
Tänker vidare och upp kommer gamla men vackra minnen.
Minns min svärfar som körde mig och Torbjörn till kyrkan 1994 ,då vi gifte oss
och moster som höll söta Caroline i sin famn.
 
 
Svärfar finns inte längre.
2 år går fort och mycket hinner hända.
 
Tänker även på min svärmor som förlorade sin dotter,
Carolines kusiner Mikael, Maria, Sara och Gonny,som förlorade sin mamma
och Torbjörn och Henrik som miste sin syster förra året. 
Och jag tänker på min farmor som jag älskade så mycket och lilla mamma,som dog 2003 💕🌿💕 
 
Sorgen ja, den finns där, för alltid, men minnena tar vid.
Det där pusslet som en gång såg ut på ett annat sätt, det blir sig aldrig mer likt.
Det kan och kommer aldrig att se likadant ut, då det ju tyvärr fattas bitar.
 
Mina tankar är here and there and everywhere,
men jag tror att många av er känner igen er, i det jag skriver.
Vi går till gravarna och minneslundar och vi minns.
Minns de som en gång fanns med oss och det liv, såsom det en gång såg ut.
 
Men trots att de vi älskat inte längre finns med oss
känns det ändå som en liten tröst i hjärtat  
att veta att ingen någonsin kan ta våra minnen ifrån oss 💗
 
 
 
 
 
 
Javisst och vad har hänt mer då?
Jo, min bästis har också gjort sig illa och har precis som jag, nu gips.
Så vi tog och hälsade på henne på sjukhuset. 
Dagen till ära satte jag på mig en fin röd julstrumpa thihiihii
Milka, min stackars kompis hade en väldig otur och opererades flera gånger
och fick som ni ser skruvar,plattor, gafflar och grejjer inopererat..
Ajajajjjj :('
KRYA PÅ DIG min fina kompis ♡♡♡ 💪 💪 💪 ♡♡♡
 
Och sist men inte minst.
Insamlingen till Caroline har nått över 50.000kr!!!Närmare bestämt 52.110kr ♡
Det är HELT otroligt ♡♡♡
 
Caroline har varit mycket dålig idag och haft väldigt ont och mycket svår huvudvärk
och Torbjörn har ringt till sjukvården och bett dem snabba på tiden för tryckmätningen i huvudet.
Magnetröntgenbilderna från Carolines rygg, plus ifyllda blanketter har nu även sänts till
Vi har också fått svar från verksamhetschefen Tycho Tullberg på Stockholm Spine Center
och Caroline ska ringa dem imorgon.
 
Livet rullar på, orken går upp och ner som i berg och dalbana, men änglarna är med oss och ger oss styrka.
Tack alla Ni fina och varma människor som ger oss stöd.
Tack för att ni läser min och Carolines bloggar och tack för att ni trycker på gilla knappen.
Tack även för era vackra kommentarer och meddelanden.
Tack allihop 💕🌿💕
 
Stor kram från oss 3
 
 
 
 
 
 
Elisabeth

Allhelgonahelgen fin högtid med ljus och värme. Tänka på alla våra kära som inte längre finns bland oss, Känna någon slags harmoni ändå. Glädjas åt att de funnits men också ibland känna sorg över att det inte längre gör det, Alla känslor tillåtna. Jag brukar citerar Jaques Werup som skrivit "Jag har varit med om dig - jag kan aldrig förlora dig." De vackraste ord jag vet, den meningen lyfter mig då min sorg känns svår vissa dagar.
Styrkekramar till er alla från Elisabeth
Ps. Tänker jättemycket på er som vanligt!


Svar: Tack fina du för din fina kommentar och vilket otroligt vackert citat 🍂ღ ღ ღ🍂Tänker mig att väldigt många kan känna just såsom du beskriver.Det finns så enormt många människor, som just nu genomgår och har genomgått djup sorg ♡ Kastade ut i ovisshet och i en daglig kamp, för att på något sätt försöka hantera sorgen och smärtan ♡ Sänder en gigantisk kram till fina dig och till alla er därute från lilla mig ♡ och önskar att den lila kramen kan spridas vidare och ge styrka, värme och kärlek , att orka kämpa vidare ♡ ♡ ♡
Paula Taxén

Anonym

Jag har följt både din och carolines blogg länge nu, mer än ett år tror jag och blir både ledsen och arg när jag läser om hur ni blir behandlade av sjukvården. En av personerna jag älskar mest i hela världen är i en liknande situation och har kämpat i flera år för att få hjälp från sjukhus och pengar från fk. Utan någon vidare framgång tyvärr :( undrar verkligen var sjukvården är påväg? Jag ville bara säga att jag förstår hur det känns och att jag känner så himla mycket med din familj!! Ni är riktiga kämpar! Synd det där med era grannar, att dom inte orkade lyssna. Det som är så viktigt! Ibland kan det hjälpa så mycket att bara ha nån som visar förståelse. Jag hoppas turen vänder för er snart! Att Caroline får hjälp och att ni kan få ett normalare liv. KRAM till er allihop <3

Anonym

Jag har följt både din och carolines blogg länge nu, mer än ett år tror jag och blir både ledsen och arg när jag läser om hur ni blir behandlade av sjukvården. En av personerna jag älskar mest i hela världen är i en liknande situation och har kämpat i flera år för att få hjälp från sjukhus och pengar från fk. Utan någon vidare framgång tyvärr :( undrar verkligen var sjukvården är påväg? Jag ville bara säga att jag förstår hur det känns och att jag känner så himla mycket med din familj!! Ni är riktiga kämpar! Synd det där med era grannar, att dom inte orkade lyssna. Det som är så viktigt! Ibland kan det hjälpa så mycket att bara ha nån som visar förståelse. Jag hoppas turen vänder för er snart! Att Caroline får hjälp och att ni kan få ett normalare liv. KRAM till er allihop <3

Svar: Hejsan♡ Tack för din kommentar och vad fint att du följer våra bloggar 💗Det du beskriver känns jättesorgligt. Man blir verkligen ledsen av att tänka på att det är en människa bakom varje fall.Jag förstår att du är ledsen och att det måste kännas jättejobbigt att se någon man älskar inte få den hjälp man har rätt till .Ja, vart är sjukvården på väg, undrar du och det undrar jag med.Sänder dig och den du älskar massor av styrkekramar 💪 💪 💪 Ge inte upp!!! Det måste vända snart, både för er och för oss och för väldigt många andra som delar liknande upplevelser ♡♡ ♡ Stor kram från oss ♡♡ ♡
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress