Från djupet av våra hjärtan ett GIGANTISKT TACK till er alla som på ett helt makalöst fint sätt skänker er omtanke och värme till Caroline och vår lilla familj
 
Tänker mig att löven faller därute och när det blåser, så flyger de med hjälp av vinden och landar lite varstans,
så vill också jag och min familj få tacka er. Sänder därför ett träd fullt av kärlek.
Låt dessa små hjärtan av tacksamhem få landa hos var och en av er, vart ni än befinner er 
🍁 ღ ღ ღ 🍁

Tänker tillbaka till förra året.
Livet förändras så otroligt fort.
När jag tittar på bilderna känns det nästan ofattbart.
Här ser ni Caroline. månaden innan hon diagnostiserades med hjärncancer.
Det är såhär vi och många med oss är vana att se henne.
En underbart gald och ödmjuk tjej.

Och såhär

Och såhär. Bara ca 4 månader innan cancer diagnosen. På träningsläger utomlands

Vardagen med  träning, studier, vänner och gemenskap.
Vår vackra dotter 
Som älskar naturen och kan alla namnen på bland annat fåglarna

Som kämpat sig tillbaka på ett fantastiskt sätt.
En tuff resa, men hon gjorde det.

Överlevde operationen
 
 

Genomled fruktansvärt tuffa behandlingar

Kämpade och gav aldrig upp



Det har varit så tufft så det går inte att beskriva.
Finns inga ord.

Men ni förstår, hon har ju krafter, man inte trodde fanns.
Hon gav och ger inte upp.


 




Och hon är lika vacker med hår, utan hår och kort hår.
Hon är vår lilla söta dotter. Hon är Caroline, som alla kommer ihåg med det härliga leendet.
Skrattet och glädjen.
Ödmjukten, snällheten och den som peppade alla sina medtävlande.

Alla ni underbara , som sänder så fina messenger och meddelanden ,så tårarna rinner.
Alla ni underbara som finns där och ströttar både Caroline och oss.

Från djupet av våra hjärtan
 
 
 
 
Anne

Så otroligt fint Paula! Tårar i ögonen! Vi tycker livet känns oändligt innan sjukdom når oss. Så plötsligt på ett år så inser man sanningen. På nio månader har jag förlorat min mamma mentalt. Demens. Och min pappa har fått cancerdiagnos och börjar strålas snart. Men min pappa är över 70 och känner sig nöjd med sitt liv. Ett liv i det lilla. Vi får som ni ta en stund i taget. Tur att jag inte för ett år sen visste vad som väntade.. Då började jag följa er resa och förundrades över att ingen i min riktiga närhet drabbats. Än.. Stora kramar till er. Efter ett år känns det som om jag kände er! :-)

Paula Taxén

Åh fina du💕Sänder massor av styrka till dig och din familj🙏👼👼🙏Massor av kramar från oss alla💗💗💗

Linda

💓💓💓💓💓💓💓💓

Lasse

Denna jävla cancer, slår ner som en bomb när man minst anar det. Och den sliter fullständigt i att man som i Carolines fall är världens finaste människa och lever ett hälsosamt liv. Men denna gång har han gett sig på fel person, vilken fighter 💪🏻💪🏻💪🏻

Svar: Tack snälla du 💓 Ja ,hon är verkligen tuff Caroline 💪 och hälsosamt har hon levt, det har du rätt i. Men det verkar tydligen inte spela någon roll vad man gör. Caroline har tränat friidrott sedan hon började vid 7 års ålder. Men cancer det drabbar vem som helst,ung som gammal. Lika bedrövligt och fasansfullt varje gång. Det drabbar inte bara den enskilde, den drabbar hela familjen och alla runtomkring. Vi bestämde oss för att kriga emot med alla medel och så har vi gjort. Vi hade så gärna velat glädja oss åt det faktum att man inte funnit något nytt elakt i huvudet, men istället för att glädjas kom så något annat. Trycket i huvudet och smärtorna i ryggen , benen och höften kommer nu istället från en cysta som sitter i spinalkanalen. Det finns inga ord att förklara hur ledsen Caroline blev.Låt oss hoppas att vår dotter kan få hjälp, så att hon har möjlighet att leva, så att hon kan få njuta av livet, såsom andra 21- åringar, med hopp om framtiden Tack för ditt stöd och en stor kram från hela vår familj ♡❀♡
Paula Taxén

Marie

Det är Ni som är så underbara. Sån styrka!! Jag önskar och hoppas av hela mitt hjärta nu, att Caroline får riktig hjälp för sin smärta. Kan inte dränering som en av ortopederna sa, vara ett försök. Vill inte att dom lämnar något oprövat på grund av oengagemang. Stå på Er, vi är bakom Er, som ni märkt.
Kram
Marie

Svar: Tack snälla du ღ ღ ღ Varm kram till fina dig ღ ღ ღ
Paula Taxén

Anonym

Hej Paula,
Ja, livet förändras på ett ögonblick. Jag vet hur det känns när tillvaron skakas om. Att ens barn drabbas av vidriga sjukdomar och lider. Det är ju olidligt för föräldrar. Caroline är en fantastisk och mycket vacker tjej!
Kram💕

Svar: Ja, plötsligt händer sådant man aldrig kunnat ana. Att som förälder se sitt barn lida och ha svåra smärtor är mycket ,mycket svårt. Hjärtskärande.Att inte kunna få bort smärtan, att inte kunna hjälpa såsom man skulle önska.Hur mycket man än försöker trolla, så lyckas smärtan ta över. Det är fruktansvärt. Men man gör och försöker göra mer än sitt bästa.Att ta hand om, försvara, att skydda,att göra allt man kan för att lindra och hjälpa om barnet blir sjukt eller skadar sig ,ja, så funkar nog de flesta föräldrar. Tack gulliga du för ditt stöd och din fina kommentarღ ღ ღ Kramisar ღ ღ ღ
Paula Taxén

Anonym

Hej Paula,
Tänker på er ofta. Det är ju en livssituation ni är i som man knappt kan föreställa sig.
Ni kämpar på - lilla familjen. Jag kan inte förstå er situation fullt ut - men jag vet hur det känns när livet ruskar om en. Jag tänker på Caroline och hennes söta och finaste familj varje dag. Ber för er.
Kanske känns ytligt att säga, men Caroline är så VACKER. Hon liknar Isabella Rosselini - fast en egen vacker "version" av henne! Nu var jag lite "ytlig" - men ville bara säga det.💕
Kram

Svar: Tack fina du 💕🌿💕Det är svårt att förstå även när man är mitt i allting. Att man överhuvudtaget klarar denna oro,press och inre stress ja det förvånar faktiskt oss själva med.Men kanske är det helt enkelt så att tårarna faller och trycket lättar och när det är någorlunda Ok med Caroline så förskjuts liksom ens tanke om vad som är normalt eller inte. Och sådant man kanske inte velat accepterat tidigare, har påtvingats en. Man tvingas anpassa sig hela tiden, till nya livssituationer, varken man vill eller inte. Det är tufft, men det gäller att hela tiden behålla fokus. Kämpa och åter kämpa. Intressant att du tycker att Caroline är lik Isabella Rosselini. Det tycker nämligen jag med. Varmt tack för din kommentar och massor av kramar till dig med 💕🌿💕
Paula Taxén

Caroline

Bra att starta en insamling. Jag följer en på Facebook som heter mimmis resa. Kolla in den sidan för att se hur hon får ihop pengar till sin cancerbehandling i Tyskland. Det är företag som skänker saker som sedan lottas ut. Man kan vara med i utlottningen genom att swisha tex 100 kr. Folk är mer villiga att betala om de kan vinna ngt. Lycka till!

Caroline

Bra att starta en insamling. Jag följer en på Facebook som heter mimmis resa. Kolla in den sidan för att se hur hon får ihop pengar till sin cancerbehandling i Tyskland. Det är företag som skänker saker som sedan lottas ut. Man kan vara med i utlottningen genom att swisha tex 100 kr. Folk är mer villiga att betala om de kan vinna ngt. Lycka till!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress