Halloj på er 💕🌿💕
 
Då stomin krånglar och jag både haft en vridning av tarmen och nu fått ett bråck någonstans inuti i magen, som gör att passagen blivit svårare, så har jag det lite jobbigt.
Min kirurg tyckte att man borde operera,men tillade också att en sådan skulle bli mycket svår.
Jag själv är livrädd, då jag legat på op. bordet 31 ggr!
Så, nej, någon op. vill jag ju givetvs inte vara med om.
Vi kom dock överens om att ,när det inte går längre, så måste jag ju göra det. 
 
Javisst och jag har haft stomi i 15 år och jo, det är ett stort handikapp,
men jag har lyckats tackla allt väldigt bra.
Tack vare att jag är en påhittlig liten figur!
 
Läckage och massor av problem uppstår när man minst anar det,
men det gäller att bita ihop och fortsätta leva på.
Vem vill gå miste om allt roligt man kan göra?
Inte jag i alla fall.
Så för att kunna leva ett så bra liv som möjligt, måste man våga prova på alla konstens regler
och testa sina nya idéer på sig själv, likt en testkanin. 
Visst, det är tufft , men vem sa att livet skulle vara lätt??
 
Gäller bland annat att kånka med sig stora väskor så att alla stomipåsar,
kompresser och allt annat som behövs får plats.
En liten söt handväska kan man sällan använda om man nu inte har en större i beredskap
någonstans. Typ i bilen.
Men att gå dit stup i kvarten och fylla på den lilla väskan från den stora...
Hmm..vem orkar det??
Nejnej nej.. då är det ju smartare att ta den stora på en gång.
 
 
Och så gäller det att öppna plånboken STORT , för stomigejjer är inte gratis.
Resor och möten blir som de blir, hur mycket man än försöker planera.
Att nästan komma för sent är mer än regel än tvärtom, trots att jag är en punktlig människa.
 
Toalettbesök i affärer och annat kan verkligen ställa till det,
men ofta är det någon barmhärtig människa som förstår att när man har stomi,
så går besöken inte att reglera och bestämma själv.
 
 
Japp! 
 
Dock infaller ett nytt problem när man väl hittat en toalett.
Väl inne behövs en krok för att hänga väskan och har man tur finns både krok och
lampa kvar så att man kan se något.
I det lilla utrymme som finns ska man plocka av sig eller åtminstone öppna upp vinterjackan 
och krångla fram sina stomigrejjer,
samtidigt som det ivrigt stressas på bakom dörren och kön växer.
Sen får man använda både hjärnan och alla kroppsdelar för att lyckas byta sin påse på
ett något sterilt sätt och därefter krångla sig ut och när man väl lyckats göra allt detta så fort som möjligt
och med andan i halsen ,så möts man av minst 60 par stirrande ögon
som lite illmarigt tror att man pudrat näsan lite för länge!
 
Men trots att det är joxigt att planera allt och man till slut biir en expert på det också,
så kan allt inte förutses.
Perfekta exempel är att vistas på motorvägar och motortrafikleder.
Lite svårt att stanna,som ni förstår, trots att det skulle behövas.
Köer.ja det är ett kapitel för sig, vart de än är och kan verkligen bli tufft.
I Sverige har vi ju sådana där osynliga lagar som ni kanske känner till.
Här ska ingen gå före, vad som än händer!
 
 
Så skulle man råka få läckage och finbyxorna håller på att förstöras, ja, då får man snällt stå sitt kast.
Möjligen kan man försöka springa ut , ta bilen och åka hem.
Resultaten blir lite olika.
Inte alltför sällan får man köpa nya kläder!
 
Jaja, sådär kan det se ut.
Ni får skratta , för det låter lite roligt, men nja, så kul är det inte.
Har fällt en och annan tår på väg hem, då olyckan varit framme.
 
Så, idag skulle jag ha gått på en efterlängtad antikmässa med min bästa vän,
men tyvärr så blev det inget av det.
Magen är som en stor ballong och har så varit i en vecka nu.
 
Hur som helst gör jag allt,för att det ska sluta krångla
och återgå till någorlunda "normalt", vad nu det är.
 
Minns tillbaka när jag fick gallblåseinflammation, då stod jag på händerna!
Ja, just det och så hjälpte Torbjörn mig att dra mig fram och tillbax på en pilatesboll,
i förhoppning om att stenarna som jag hade då, fastnat, och skulle släppa och åka åt fanders.
Tips, gör inte detta om du är rädd för att det ska göra ont!
För det gör det.
 
 
Kirurgen tyckte att jag var påhittlig, men, det hjäpte så länge det hjälpte och sen blev det katastrof!
Op. var svår och läkarna hade svårt att hitta bland djungel av sammanväxningar.
Jag fick en allergichock under narkos på grund av kylan och vaknade full av nässelutslag och svårt att andas. På grund av svårigheter med smärtstillande ( är allergisk mot det mesta) fick jag 1 Ipren var 8:e timma) Befann mig således i h-tet tror jag, inget annat ställe kan liknas de smärtor jag hade.
Ett långt ärr under hela revbensbågen och ner fick jag som plåster på såren!
Jag tror ni kan förstå smärtorna.
 
Hur som helst ser jag inte fram emot den smärta som man får av en stomiop.
Det har jag upplevt och det är nämligen HELT fruktansvärt, särskilt då man har massor av sammanväxningar och har op. ärr á la maximalt, sen tidigare.
Varför har jag stomi, undrar ni kanske ?
Jo, jag har någon form av bindvävssjukdom.
Vid en av op. gick det fel och då blev det stomi.
 
Oki doki.
Förra gången blev det i alla fall en 10 dagars vistelse på sjukhuset
och den 5:e dagen kommer jag ihåg att jag sa till docenten att man
nästan hade lust att hoppa ner från den 7e våningen.
Smärtorna går inte att beskriva och då har jag ändå en mycket ,mycket hög smärtgräns.
Om ni inte tror mig, så kan ni testa på hur det känns, då man öppnar magen med endast
1 Ipren som smärstillande!
 
Så, nej någon mer op. ska det inte bli.
 
Nepp, utan jag har testat alla knep jag kan komma på.
Dessutom har min fina kompis och mina anhöriga delgivit mig massor av nya.
 
✸Igår drack jag spirulina.
Smakade som sushiplattor och krita tillsammans , men det gick ner
Ska ju vara otroligt nyttigt också.
Lägger in en länk på det här 
 
✸Sen har jag provat chia frön, men tillsammans med andra kloka huvuden så har jag kommit fram till att det nog inte är bra. Stomipåsen blev full av de och kunde inte tas upp av kroppen,
utan packades ihop någonstans i tarmarna, för att sedan fara ut med väldig fart.
 
✸Har tagit ett mysigt bad.
 
✸Har  testat att äta lite mindre, tugga väl och dricka mycket vatten (Standard)
 
✸Har ätit och druckit ingefära
 
✸Masserat magen
 
✸Druckit smoothies
 
Söta Caroline hade hittat dessa på Apotea ✨👍
Nu vet jag inget om sådant här,för vi äter vanlig lagad mat ,men Caroline tänkte att det kanske kan vara bra de dagar jag har svårare att äta, när och om stomin krånglar.
Javisst varför inte ♡♡♡ Det ser nyttigt ut.
Överviktig är jag inte då jag väger 64,5kg och är 167 cm lång, 
men det kan säkert göra nytta och man får i sin alla näringsämnen.
Så det ska jag givetvis prova på också.
 
Idag åt vi dock fiskgratäng och det var supergott.
 
Japp, så nu hoppas jag och vi att det hela blir bra och jag slipper ha ont.
Just ja, Fire har fått en liten söt stege.Det var min idé och Torbjörn förverkligade den.
Smart eller hur!
Nu slipper vi böja oss och lyfta upp honom 100ggr. när han ska upp och ner från sängen.
Det fixar han själv 👏👍
Och han tycker det är jättekul att springa uppför och nerför och visa hur duktig han är.
 
Och så har jag fått otroligt vackra blommor från min älskling igen 💐✨🌿💐✨ 
Både sött och romantiskt på en och samma gång 💗♡💗♡💗♡💗
 
Och nu är det här inlägget slut.
Hoppas ni får en mysig kväll allihop.
Själva ska vi nog mumsa på lite ostbågar och se på Melodifestivalen 
 
Det där med onyttigheter är gott, när man inte äter det för ofta.
Och om man försöker träna, vad man än nu gör, så känns det också bra.
Jag tror man kan äta nästan vad som helst, bara man inte äter för mycket.
 
Kramis på er och tack för att ni kikar in här K❤️R❤️A❤️M❤️ 
 
Niina

Hei Paula.
Rörande inlägg.
Ni och er lilla familj har gått igenom mycket.
Men att du varit med om så många operationer som 31 sätter mej att fundera.Hoppas du blir frisk.
Obhehagligt med allt kyttas på andra personer var de gör,en sjukdom är en sjkudom.Men sånt folk finns det också här i Raseborg,
Önskar av mitt hela hjärta att du Paula får den rätta hjälpen som du behöver. Många varma kramar till er alla från Niina i Finland.

Svar: Tack snälla Niina 💕Vad gulligt av dig 💕Tänker mig att när det var dags för op. nr 5 ...16....eller nr 23..och sen 30 att jag nog inte trott att det skulle bli 31.Men så är det och det är bara att kämpa på💪Tänker vidare att det ju måste finnas någon anledning att jag ändå överlevt👼Riskerna ökar för varje gång och man är ju ingen robot.Så jag hoppas på lite tur🍀denna gång så jag slipper op. mer.Jag är en tuff person och glad att Caroline ärvt denna egenskap👊Jag har också en tro och trots allt som sker så har jag inte förlorat den.Och så har jag kärleken.Jag har dessa 3 tron, hoppet och kärleken och det är jag mycket tacksam över🙏❤️ Att få ta del av det gör att man även kan ge och det är jag också tacksam över💗💗💗Med andra ord vad som än sker så är jag tacksam, trots att livet då och då är tufft.Och tufft det är nog livet för alla, på ett eller annat sätt.Du har så rätt det där med att det är tråkigt när folk står och" kyttar" bakom toalettdörren👎 Otroligt stressande och det är ingen skillnad om man tar handikapptoaletten heller. Hur som helst så sänder jag dig en stor kram och tackar för din kommentar💕Kramis från mig och min familj🌸🌸🌸
Paula Taxén

lenamamsen

Styrkekramar till dig😍👼

Svar: 🌸⭐️🌸⭐️Tack snälla du 🌸⭐️🌸⭐️Kramis från lilla mig ♡♡♡
Paula Taxén

Malin

Fyy håller tummarna att du slipper nu op :( Men intressant att få höra hur det är att leva med stomi. Stöter på det i mitt jobb, och det är alltid bra att få så mycket förståelse som det bara går:) Haha va söt Fire är, smart med stege:') Kram

Svar: Hejsan Malin🌿💕Tack gulliga du! Ja, jag förstår att det kan vara intressant att höra hur det är att leva med stomi.För många är det ett tabubelagt ämne.Tänker mig att det finns många som skulle vilja men inte vågar prata om detta.Personligen,tänker jag mig att trots att det kanske inte är så många som kommenterar på bloggen, men ändå läser..ja, över 20 000 personer i månaden, ✨💝 att det bland dessa säkert finns några som tycker att det är fint att jag vågar skriva även om detta 👍Att leva med stomi, är ibland väldigt kämpigt och ibland tänker man inte på det. Det är det vardagliga pysslet som kan kännas motigt ibland, då det inte funkar, när man har läckage eller oroar sig för att stomin ska "låta" då det är tyst runtomkring. På ett möte eller vart som helst. Man kan ha svårt att hitta trosor eller kläder som sitter bra. Då stomin ju sitter på magen bullar den gärna upp sig vid gaser eller då den fylls. Har man åtsittande kläder, ja då syns det ju utanpå och det vill åtminstone inte jag, så jag försöker anpassa mina kläder.På somrarna har man fullt upp med att lyckas gömma påsen fint under bikinibyxorna.Och några små trådvarianter blir därför helt omöjliga. I år ska ja ska köpa mig ett par nya snygga. Några med lite högre midja brukar funka fint.Vissa kan man även vika ner kanten på och det är kanon för då liksom gör "viken"att stomipåsen inte syns lika bra. Men det är ett joxande att även vika alla stomipåse- kanter så att de inte ska titta fram under bikinitrosorna. Att vistas på badstrand är alltid ett bekymmer, då det måste finnas en toalett. Värme gör bland annat att påsen på magen har en förmåga att släppa .. ja och alla tänkbara chenarior kan inträffa.Hur det än är så blir man expert och fixar detta lilla hemlighetsmakeri ganska obemärkt, var och en i tysthet. Jag tänker mig att en del inte besväras av detta alls och andra besväras mer. De unga och de som är i arbete har kanske ett mer aktivt liv och konfronteras dagligen med andra människor i olika situationer ,där det kan bli svårigheter. Många av våra äldre, särskilt de som kanske inte längre är så aktiva, eller har andra sjukdomar, som gör att de bor på serviceboenden eller sjukhem, har kanske inte samma behov av att följa tex. "modet" och kan därav få det lite lättare i alla fall på den fronten.Däremot får man givetvis andra bekymmer, då man blir äldre och är många gånger i behov av hjälp från andra. Att inte kunna byta sin påse när man vill, innebär för alla att huden fräts sönder runt stomin, vilket medför stort lidande. Vid magåkommor där innehållet kan bli av av varierade grad, är det verkligen viktigt att byta påsen ofta för att minska risken för att huden ska skadas. Nu blev min kommentar lång, men vill tacka dig för att du läser min blogg och jag tycker det är väldigt kul att läsa kommentarerna som alltid är så fina. Fire , ja han är en liten kung här hemma och kungar ska ju ha det bra thiihiiiiii K❤️R❤️A❤️M❤️
Paula Taxén

marjo.blogg.se

Ojojoj vilken kämpekvinna du är😍❣ Och hela fina familjen! Håller alla tummar o tår att allt går er väl👍🏼!! Du/ni är en inspiration för LIVET! Kram❤️

Svar: Vad gullig du är 💕🌿💕Tusen tack!! Blir verkligen glad över att läsa det du skrivit.
Tack så jättemycket 💕🌿💕
Paula Taxén

marjo.blogg.se

Vilken styrka du har😍❤️❤️❤️!!!

Svar: Åh, tack så mycket ¸.•´.✿¸.☆¸.✿¸¸.•´ en stund i taget...
Paula Taxén

Eva A

Hej Paula, ni får verkligen utså en massa i eran lilla familj, men ändå försöker ni hålla humöret uppe, jag kan tänka mig att vissa dagar vill du nog bara skrika. Intressesant läsning om stomi, jag ska inte sucka om jag står utanför en toalett och väntar, hi hi.
Ha en fortsatt bra vecka, såg att det är vänliga veckan så jag skickar många extrakramar.

Eva A

Hej Paula, ni får verkligen utså en massa i eran lilla familj, men ändå försöker ni hålla humöret uppe, jag kan tänka mig att vissa dagar vill du nog bara skrika. Intressesant läsning om stomi, jag ska inte sucka om jag står utanför en toalett och väntar, hi hi.
Ha en fortsatt bra vecka, såg att det är vänliga veckan så jag skickar många extrakramar.

Eva A

Hej Paula
Intressesant läsning om stomi, jag ska inte sucka om jag står i toalettkö, hi hi man vet ju faktiskt inte vad som försigår bakom dörren. Ni kämpar verkligen på i eran lilla familj men trots allt så verkar humöret vara bra, tror säkert att vissa dagar vill du nog skrika rakt ut. Såg att det är vänliga veckan så jag skickar extramånga kramar till dig och din familj.

Eva A

Hej Paula
Intressesant läsning om stomi, jag ska inte sucka om jag står i toalettkö, hi hi man vet ju faktiskt inte vad som försigår bakom dörren. Ni kämpar verkligen på i eran lilla familj men trots allt så verkar humöret vara bra, tror säkert att vissa dagar vill du nog skrika rakt ut. Såg att det är vänliga veckan så jag skickar extramånga kramar till dig och din familj.

Svar: Tusen tack snälla du 🌿 ✿´✿´🌿Kramarna värmer och jag och min lilla familj sänder massor av kramar
till dig med 💕🌿
Paula Taxén

Elisabeth

Paula min vän, så jobbigt du har det och ändå alltid lyckas med att vara den vackraste av alla solstrålar! Du har en enorm styrka, jag förstår nog var Caroline fått sin positiva inställning till livet från.
Du hittar alltid så roliga och passande bilder till dina inlägg, massor finns på Google men du hittar så mycket mer vad det verkar
Var nu rädd om dig vännen och hälsa familjen!
Kram Elisabeth

Elisabeth

Paula min vän, så jobbigt du nu verkar ha det med stomin. Trots det kan du lysa lika vackert som solens strålar. Jag vet nog var Caroline fått sin styrka ifrån.
Vilka roliga bilder du hittar till dina inlägg, på google finns ju mycket men du verkar alltid hitta ännu fler
Var rädd om dig och hälsa familjen !
Kram från Elisabeth

Elisabeth

Paula min vän, så jobbigt för dig att magen verkar krångla. Trots det lyckas du att lysa lika vackert som solens vackra strålar. Jag vet nog var Caroline fått sin styrka.
Roliga bilder du hittar till dina inlägg. Google har mycket men du verkar ha kanal till ännu fler källor med roliga bilder
Ta hand om dig och hälsa familjen!
Kram från Elisabeth

Elisabeth

Paula min vän, så jobbigt för dig att magen nu verkar krångla. Trots det lyckas du att lysa lika vackert som solens vackra strålar. Jag vet nog var Caroline fått sin styrka.
Roliga bilder du hittar till dina inlägg. Google har mycket men du verkar ha kanal till ännu fler källor med roliga bilder
Ta hand om dig och hälsa familjen!
Kram från Elisabeth

Svar: Varmt tack för dina gulliga kommentarer Elisabeth ♡
Bilder kan ibland säga mer än ord och det är alltid extra kul om de finns lite humor i dem :))
ღ ღ Stor kram från oss alla ღ ღ
Paula Taxén

Elisabeth

Testar igen ! Vad är det för fel på bloggen?
Felmeddelande kommer när man försöker skicka kommenterar, så verkar kommentaren ändå komma och flera gånger om . Mysko!
Kram Elisabeth

Svar: Hej igen Elisabeth ♡♡♡Vet faktiskt inte vad det är för fel, men tror att det är tillfälligt.I hope ♡♡♡Ibland kan nog bloggar haka upp sig eller så uppdaterar blogg.se sidorna idag? Något har det varit då det varit krångligt att öppna sidan, men som sagt hoppas det löser sig så fort som möjligt.Gulligt av dig att att kika in här och tack snälla för att du följer min och Carolines bloggar och tack för alla fina kommentarer ღ ღ Stor kram ღ ღ
Paula Taxén

Girls Room

Det är så viktigt att upplysa om viktiga saker så applåder till dig som tar dig den tiden!


Vad för magiska egenskaper finns i sperma och varför får man flytningar? Ta reda på detta och lite till. Välkommen till Girls Room!

Ha en fantastisk dag!

Susanne😻

Hej Paula🌹
Vilken fantastisk kvinna du är, positiv och en beundransvärd framtidstro trots alla motgångar. Jag hittade dig och din dotter av en slump och har nu läst er historia. Jag är så fascinerad av var människor hittar sin styrka, har legat på Neurokirurgen på KS Solna tre ggr 2014, och fann så många medsystrar, men det är väl i motgång man blir stark och ödmjuk.
Sluta aldrig kämpa. Min svärson 27 år ung, sa till mig i julas, " som man tänker så blir det" , det har jag med mig varje dag när livet känns tungt.
Kram från Susanne 😻

Marie

Återigen slås jag av att du kan klara så mycket, och ändå verka och se ut ! ( så fräsch) som allt bara var guld och gröna skogar.
Det gör du jättebra, och jag hoppas att det ska gå mot det bättre, för dig och söta Caroline
Kram från Marie

Pernilla Sunesson

Ville bara skicka en styrkekram.

Paula Taxén

Hejsan Susanne,Marie och Pernilla och alla andra💕🌸💕 Börjar med att tacka er för era vänliga ord och varma omtanke💗💗💗 Jag tänker mig att motgångar liksom framgångar formar människan. I svårigheter prövas ens tålamod, inre styrka och vår tro. Vi blir ödmjuka, men kan även med nya erfarenheter rusta oss med lite bättre verktyg vi fått och ta emot livets överrasningar. Livet lär och det är inte många som går igenom livet helt sorglösa. Är det inte det ena så är det, det andra. Var och en har sitt lilla bagage.Jag hör ofta många säga att de inte tror att de skulle orka med allt det vi gått igenom. Jodå, det skulle de visst göra💪 och det gör människor hela tiden. Jag har hört fler säga att de inte är starka nog, att de skulle ge upp för längesen.Visst, det kan nog kännas så för många, men ni ska veta att de alra flesta av oss får oanade krafter när de som bäst behöver de.Man ger bara inte upp! De flesta av oss gör inte det.Hur tufft och eländigt det än är och blir.För hoppet, ja, det är det som ger oss styrka och får oss att orka kämpa vidare.Hoppet om att morgondagen ska vara och bli bättre. Ibland blir den det och ibland inte, men det är hoppet man ska fokusera på🙏 Fokusera på hoppet och ni som har en tro, liksom jag själv har,ni kan även förlita er till att Gud och änglar hör era böner🙏👼🙏 trots att många tvivlar. Ja och när så äntligen den där morgonen kommer och saker och ting plötsligt är bättre, ja då tänker vi ju på det, gläds och fortsätter våra liv.Och när det blivit som " vanligt " eller någorlunda " normalt" ja då tuffar livet på..Vi glömmer snabbt det svåra vi tvingats genomgå och tar emot framtiden med öppna armar. Det är märkligt, men så brukar livet te sig. Det är så lätt att gå vidare, utan att stanna upp och vara tacksam över det man har.Jag brukar be och tacka samtidigt👍
Då och då får jag frågan, hur de som förlorat hoppet ska orka tänka såsom jag gör.Ja, det är oerhört svår fråga då det inte finns ett bra svar.Tänker mig att jag hoppas kunna inspirera.Inspirera människor att inte tappa hoppet.Det sker mirakel varje dag som läkarna och ingen kan förklara.Varför skulle inte jag , du , vi vara ett sånt mirakel?Jag och vår familj är väl medvetna att allt inte kan botas Människor dör.60000 drabbas av cancer varje år i Sverige.Olyckor och skukdomar drabbar oss och vår omvärld.Jag tänker mig att även jag själv fått otroligt svåra besked många många gånger och att jag då tänkt att hur det ska bli.Kommer jag överleva osv. Jag har ju också varit med om otroligt svåra trafikolyckor och operationer.Men jag har aldrig aldrig aldrig gett upp hoppet!Jag har helt enkelt tänkt:Så länge jag andas, så länge lever jag och tacksamt tagit emot och gjort något av varje dag.Varje dag, hur den än ser och sett ut. Inte så självklart för alla, men för mig är livet en gåva.Att förstå det och verkligen ta vara på varje dag, om så sekund för sekund, minut för minut ,timme för timme..Någon liten del av dagen är kanske bra eller bättre och det är alltid bättre än ingenting. Jag har blivit expert på att fylla mina reserver och få krafter av roliga saker då jag orkat vilket ger energi till dagar då man behöver de där extrakrafterna.Minnena av det roliga vi gjort och gör, driver oss framåt och drivkraften att åter få göra det man en gång gjort ja den kraften är större än vi tror.Livet är en stor gåva trots att många av oss drabbas av sjukdomar, olyckor och orättvisor. Jag förstår om inte alla orkar tänka såsom jag tänker, men såhär tänker jag. Tänker vidare på de som tror sig vara svagare än de är, men ni ska veta, det faktum att alla är mycket starkare än de någonsin anat ,när det väl gäller. Däremot är vi alla olika och vi hanterar det som händer oss olika och därmed bör ingen jämföra sig med någon annan. Jag tackar otroligt mycket för den värme ni sänder och alla fina ord ni skriver❤️❤️❤️❤️Det fyller hela mitt inre med så mycket kärlek❤️Ni är alla fantastiska och var och en av er minst lika starka som jag och Caroline❤️Glöm aldrig det!!!👊👊👊🙏👼🙏

Susanne 😻

Så sant, det är i motgång du blir stark, och den styrkan gör att du kan stötta andra som har det svårt, det är som du säger, man får aldrig ge upp, det måste komma bra dagar efter de dåliga.
Kämpa....
Kram från Susanne😻

Svar: Hejsan Susanne ¸.•❀Såg i mitt svar igår, att jag lyckats tappa några bokstäver när jag försökte svara med min mobil. Knapptryckningarna gör att det ibland blir fel då bokstäverna är små, men hoppas man såg vad jag skrev i alla fall. Ja, det ligger mycket sanning i de orden, att man i motgång blir stark och att som man också säger..motgång föder framgång. Men även framgång kan leda till mycket positivt.
Att kunna hantera framgång och bevara sin ödmjukhet, det har jag alltid lärt Caroline, då hon var elitaktiv och hon är känd för sin enorma omtanke, snällhet och just ödmjukhet.
Hon var den som alltid peppade de andra aktiva att prestera bättre och gratulerade till bra framgångar👍
Att växa som människa kan man göra på många vis.
Ett sätt är att inspirera och att inspireras. Avund är en stor nackdel liksom jantelagen och dessa 2 kan man med fördel förpassa åt fanders.
Att glädjas åt om så åt små ting är väldigt bra, för då får man glädjas ofta.
Tackar än en gång för in och era fina kommentarer och sänder dig och alla massor av varma hjärtliga kramar och önskar en jättefin fortsatt dag och en mysig helg ღ ღ Stor kram från mig och min lilla familj ღ ღ

Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress