Halloj ♡♡♡
 
Äntligen är kylan borta och man både ser och hör hur det droppar från tak och stuprännor. 
Sakta men säkert smälter snön och plusgraderna stiger för varje dag.
Just nu är det + 5℃ 
Från min fina vän Lotta, fick jag bland annat massor av trädgårdstidningar och det är verkligen 
inspirerande att kika i dem.Just denna tidning är från mars 2012 , men det gör absolut ingenting.
Tips från förr eller nu är alltid välkomna :)) 
Våren för mig är förknippad med blommor och då inget syns i rabatterna ännu,
får man lov att köpa hem lite vackert från affären.
Tulpaner säljs billigt på bland annant  Willys  (29kr) och piggar alltid upp.
Det vita små blommorna köpte jag för 2 veckor sedan från Blomsterlandet och de håller än. 
 
Våren är också en inspirerande tid att kika in i sin garderob. 
Vad finns där och vad passar in på årets mode. 
Ja, man behöver ju inte flyga iväg och köpa nytt på en gång.
Kanske har man kläder som man sparat från något annat år.
Mode, ja det kommer och går,men många kläder består
och kan användas, om inte detta år, så ett annat år, för det går :))
Hihihiiii det där rimmade ju !
Jag följer inte det där med mode så slaviskt, men lite koll har jag nog.
Outfiten ja, kjolen och blusen till höger, skulle passsa mig perfekt.
 
Bara axlar, enfärgat, marint , grönt och randigt är tydligen populärt.
Dessutom kavajer, klänningar och denim.
Det hela låter jättesnyggt ,så vi får se om jag kan hitta något snyggt,
när och om det är dags att åka iväg och shoppa.
Det måste ju bli lite varmt först ☼
 
Hoppas att jag kan få på mig några söta små skor då.
Är lite orolig för det där, för det gör ont att ha på sig skor,
varken det är joggingskor eller vad.
Frakturerna jag fick, då jag halkade var ganska knepiga
och jag går på sjukgymnastik för att bygga upp både min styrka och musklerna.
 
Tyvärr ramlade jag även ner från en stege för ca 2,5 år sedan
och föll hårt mot laminatgolvet så att jag skadade min vänstra axel svårt.
När jag gör övningar på sjukgymnastiken,
svullnar axeln upp där skadan är och jag har haft svårt att sova
på grund av smärtorna som även ilar längs armen.
Så sjukgymnasten tittade på axeln och vi bestämde att jag inte
skulle göra dessa övningar alls,utan andra.
Axeln skulle ju behövt opereras,
då läkaren trodde att senan gått av och att jag fått en rotationskuffskada.
Tyvärr valde läkaren att inte operera,
utan avvakta och se om sjukgymnastik kunde hjälpa.
Så nu får jag nog leva med detta.
Det knakar och glappar i axeln, så att det hörs om man står bredvid mig
och det känns som att armen hänger löst.
Jag är inte så gnällig av mig, så jag brukar inte klaga,jag har ju stomi och massa annat
och tänka på, men det är tråkigt med smärtor.
Nåja, jag gör som vanligt =  kör på.
Inte så mycket val direkt. 
Men jag brukar ibland tänka på alla de som är helt friska.
Kommer de ihåg att vara tacksamma?
För det är verkligen en riktig lottovinst att vara frisk.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 
Hur som helst. jag verkar vara gjord av bra stål thhihihiiii
Hur många bucklor och skador jag än tycks få,så rostar jag inte ihop hihihii
Lät ju riktigt roligt det där.
Kom på det alldeles själv :)))
Nu när vintern är över..hoppas vi 👍✨
så är det jättebra att starta det nya året med bra vanor.
Minns ni smoothisarna jag skrev om för ett tag sedan?
Jodå ,såna dricker vi fotfarande .
Senast idag!
 
Som ni såg så hade vi lite frysta bär i frysen..men egentligen kan man ta nästan vad som helst.
Ja, det man har hemma. Vi la även i lite vinduvror, ett äpple och en mandarin.
Många använder banan, men det är kul med lite andra smaker också.
Just nu har de bra pris på en påse gojjibär från Life  
Med 20 % rabatt kostar en stor påse 158 kr istället för 199 kr
 
Vet ni att Gojibäret innehåller karotenoider och det är detta pigment som ger bären sin röda färg.
Gojibäret innehåller mer vitamin C än apelsiner, mer betakaroten än morötter och mer järn än spenat. Gojibäret innehåller också de helt unika polysackariderna.
Det lilla röda bäret är också fullt med andra näringsämnen; protein med 18 av 22 aminosyror, 21 olika mineraler, däribland mangan, zink, järn, koppar, krom, magnesium, kalcium, natrium, kalium samt flertalet spårämnen.
Visst ser det otroligt gott och nyttigt ut 👍👍
Så att det inte blir en alltför tjock röra ,kan man ha i lite, lite juice.
Vi hade lite Brämmults blåbär/svartvinbär hemma, så det fick bli det.
Detta med juice är lite vanskligt för de flesta innehåller mycket socker, så var försiktig med det!
Och så blir det en såhär vacker färg på smoothien.
Om man använder något grönt tex avokado, kiwi eller bladspenat , blir smoothien grön.
Mango, morot, apelsin, mandarin gör att det blir en mer orange färg och banan ger en gulare ton.
Allt beror på innehållet .
Prova gärna , det är jättegott och man får på ett enkelt sätt i sig frukter och bär 💕🌿
Blanda gärna fryst och ofryst.
Lycka till 
K❤️R❤️A❤️M❤️ 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress