Hejsan allihop 💖 
 
Ush, vad kallt det var igår!
Hela minus 22 grader hade vi, men jag vet ju, att det var ännu kallare på andra ställen i Sverige.
Fönstren på den inglasade balkongen blev i alla fall fina
Vackert ❉ ✱ ❊  eller hur ✱ ❉ ❊ 
Men vackert eller inte så var det ju kallt som i en frys!
Tänder och kropp huttrade i kapp, som en gammal skördetröska.
 
Ja, hujja, så kallt det var ute!
Desto mer bastu-likt, vart det inne ,särskilt i köket.
Vedspisen och luftvärmepumpen fick gå för fulla muggar thhihiiiiii 
 
Nu är det "bara" -7 och snön dalar lite lugnt ner från skyn
Ljung och andra växter får sig ett vitt duntäcke och visst ser det mysigt ut.
Mysigt är det också med en varm kopp té och några pepparkakor.
Till och med Carolines hemska huvudvärk som hon hade igår ,lugnade ner sig lite grann
med morfin och en god kopp rooibos té (rött afrikansk te, utan koffein)
Mys-mys-mysigt kan man göra på kvällarna också.
Vet inte hur alla har det , men vi tycker det är viktigt att samlas då vi äter.
Njuta av maten och höra alla"nyheter"var och en vill delge.
Hemma hos oss har alla något vi vill  berätta och gärna först hahahaaa.
 
Nåja, då vädret varit perfekt för de skidåkningssugna,så har Torbjörn testat sina gamla skidor och pjäxor.
och de funkade ju hur bra som helst! 
Medan Caroline och jag städade undan julen så for Torbjörn fram som Mora Nisse 
på spår han stakat fram helt själv. Det var nästan svårt att hinna med att få ett kort på honom!
Jag rännde från fönster till fönster i hopp om att få en glimt av honom , men likt Petter Northug
svävade han fram uppför och nerför gården thihihiiiiiiii
 
Javisst och igår fyllde min kära far 69 år ✿◠‿◠
Då vi inte kunde träffas på födelsedagen, blir det kalas med pompa och tårta när vi träffas ..
snart ♪ ♫ ♩ ♬
Så då kommer nya bilder på det senare  ღ ღ ღ
 
Japp och mer då?
Jo, då Torbjörns bror Henrik var här ,fick han se mig i... 
ja, just det..papiljotter! Finns det något som är tantigare, brukar de mina säga, men håret..
ja det blir i alla fall fint :))) Och vet ni, jo, detta med papijotter är så inne ,så!
Pratade med en frisör som "vet" typ sådant och fick reda på att jag knappast var
någon tant ,utan en riktigt pingla som minsann visste vad som var "inne" och "ute"  
Bra där, men nu härstammar mina papiljotter från både inne och ute perioder
och jag besväras inte så mycket av varken det ena eller det andra.
Papiljotter är ett billigt och enkelt sätt att fixa håret efter tvätt.
Ja ,det är vad jag tycker i alla fall.
 
Ja och så var detta lilla inlägg slut för denna gång.
Avslutar med en bild på den vackra fjäderpennan som min svägerska ,
bland annat ,köpte till mig i julklapp 💕🌿💕
Den passade bra att ha bland de andra små prylarna på den gamla chiffonjen vi har.
 
Massor av varma kramar till er alla och glöm inte bort att köra försiktigt
om ni är ute och far på vägarna 🌿💗♡💗♡🌿
Niina

Hei.
Idag var det -21 här i karis-karjaa var vi bor.
Hela veckan har det varit köldgrader.
Fina foton du lagt ut.
Är nog av samma åsikt att man ska äta tillsammans vid bordet åtminstone en gång om dagen.Hoppas att Caroline mår bättre
och att det årdnar upp sej för henne.
Fjäderpennan är verkligen vacker och stilig tycker jag .
Önskar allt gott till dej och familjen.
Många varma vinterkramar från Niina i Finland.

Nomy

Fint!! Hur gör du för o få håret så fint med papiljotter? Snälla berätta!

Paula Taxén

Hejsan Niina💕Jag hörde att min bror haft -28 och det är ju otroligt kallt,ja allt över 20 grader!Förr när man var barn kommer man ihåg att det var kalla vintrar med mycket snö, kanske är vi tillbaks till den tiden⛄️❄️⛄️Fjäderpennan är jättefin och jag blev jätteglad när jag fick den av min svägerska 💝Den passar in här hos oss.Jag gillar både gamla och nya ting och går på antikmässor och loppisar med min bästis👍Tack för din fina kommentar och vi önskar även dig allt gott och kramisar från vår lilla familj💕✨💕✨💕

Paula Taxén

Hejsan Nomy 💗
Det är inte så svårt, men för mig är det tyvärr lite krångligt och smärtsamt ,då jag får väldigt ont i min arm och axel.Jag föll nämligen från stegen från 3e trappsteget då stegen gav vika ,för ca 2 år sedan och jag rasade rakt ner i laminatgolvet och min axel blev paj med bland annat svår rotationkuffskada. Sä jag brukar be om hjälp av Caroline eller Torbjörn men ibland får jag göra det själv.Då jag har ganska mycket hår är det ändå bättre alternativ,än att torka håret och föna och borsta ,för det gör alldeles för ont att hålla upp armarna.Jag får ofta ligga vaken på natten pga av smärtor i axeln som ilar ut i armen😢 Så ju mer man grejjar, desto mer retar man den. Men papiljottmetoden funkar nog bäst om man vill göra sig lite fin😊 Håret blir ju färdigt när det torkat med papiljotterna på, sen drar man bara av de och tuperar lite med en kam och sprayar lite med någon bra hårspray👏👍När man duschat så låter man håret bli lite halvtorrt.Sen tar man bara lite olika storlekar på såna taggiga papiljotter och snurrar runt håret på de.I fram delar jag luggen i 2 delar och har två papiljotter inåt, likaså resten av håret, förutom uppepå huvudet vilka rullas bakåt.Jag brukar inte vara så noga, Det brukar bli bra hur man än hör😊Har du långt hår?Många gånger har jag ju sådan sidotofts och det är ju det enklaste man nästan kan göra👍Kramis💕💕💕

Elisabeth

Fina Paula, allt klär en skönhet, med eller utan papiljotter! !
Enkelt sätt att få fina lockar är det. Är själv inne i en kortklipp period men "pappisarna" gör jag mig inte av med i första taget, kan komma till användning igen någon gång.
Är inte så förtjust i snö men kyla gillar jag, att klä på mig lager på lager!
Stor kram till dig och din lilla familj från Elisabeth
som fortfarandet ofta tänker på er.

Harriet

Ja du är fin tom i papiljotter :)

Paula Taxén

Vad gulliga ni är Elisabeth och Harriet 💗💗💗Tackar ödmjukast😊😊😊Tror det finns sådana värme- papiljotter också , ja att jag hört om något sådant i alla fall.De har jag själv inte testat, men tänker mig att det kanske är lätt att bränna sig på fingrarna om man pysslar med sådana 😳Eller så är de jätte enkla att hålla på med.Kul hur som helst att ni är fler som tycker att papiljotter funkar.Mamma hade sådana och mina mostar med,så jag tror att jag tagit intryck därifrån👍Det var nog ganska vanligt på 60 och 70- talet, men ser att modellerna och även sångerskan Adele fixar sina hår på detta vis👍Snön vräker ner idag och jag hoppas barnen passar på att vara ute⛄️Att åka skidor och åka pulka, är ju bara så kul.Själv kan jag inte vistas ute då det är kallt, regnigt eller för blåsigt.För trots att jag äter Tavegyl varje dag får jag allergikänning och svullnar upp om jag inte är försiktig och måste ta adrenalinspruta EpiPen eller JETX.Ca 200personer har den sjukdom jag har och det beror nog på att jag har för få vita blodkroppar.Regn. blåst och kyla triggar igång histaminfrisättni gen och jag får då nässelutslag och sen svullnar halsen och magen och sen till slut blir jag yr i skallen.Så jag får verkligen vara försiktig.Det spelar ingen roll om det är sommar. vinter , vår eller höst.I ca 15 år har jag haft detta.Fysikalisk urtikaria av anafylaktisk art.Långt namn men de på hjärt och lungmottagningen tar hand om mig väl🙏❤️ Jag är även allergisk mot flertalet antibiotika och får då Quickems ödem. Jag älskar snö och tävlingsskidåkte när jag var ung, men det och mycket mycket annat kan jag inte göra längre.Allt jag gör måste noga planeras innan och det har jag och min familj blivit experter på👍🙏👼Livet är inte alla gånger så lätt men jag är obotligt optimist😄👊💪Kramis på er och tack snälla för att ni skriver så mycket fint❤️❤️❤️❤️

Nomy

Fina fina Paula! Att du tar dig sån tid att svara på en liten läsares fråga, gör mig helt varm och tacksam i hjärtat! ❤️❤️❤️ Du är så enormt vacker utifrån och in! Det lyser genom bloggen :) jag har väldigt långt hår, kanske 2 DM
Nedanför axlarna så lite osäker på hyr man ska göra! Har alltid kört på locktång etc men det både sliter och jag blir inte så nöjd med resultatet, det ser så mycket varmare och naturligare ut med papiljotter! Får väl ge mig ut och införskaffa sådana! Du inspirerar ❤️❤️❤️ Kärlek

Paula Taxén

Men,Gud vad snäll du är Nomy💗💗💗Tack snälla snälla du💗Kan tänka mig att du är hur vacker som helst i ditt långa hår💕💕💕Om du lockar med locktång så använd bra skydd så håret inte tar skada.Papiljotter finns i många olika storlekar.Tänker mig att du ska använda de som är stora.Prova dig fram och jag önskar dig lycka till👍✨👍💕Skriv gärna och berätta hur det gick😊Kramis❤️❤️❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress