Hejsan alla goa bloggläsare ♡
 
Det fantastiska vädret fortsätter och vi har verkligen tagit vara på dagarna.
 
Glassar har avnjutits och Fire har ivrigt inväntat att chokladen ska försvinna
så att han kan få slicka i sig den goda vaniljestumpen, som blir kvar✿◠‿◠) 
Det är helt underbart att lägga sig ner och vila kroppen och låta de varma solstrålarna värma 
kropp och själ. Tröttheten jag haft har börjat avta och antagligen så lyckades jag slippa fästingens
mer allvarliga symptom. Kvar är bara en liten svullnad bakom örat och en knöl som försvinner med tiden.
Ush, de är läskiga de där djuren. 
 
Kommer ni ihåg att jag skrev om rosorna som fanns här på min makes farmors tid och kanske tom. ännu längre tillbaka i tiden..Vet ni vad ?? Jo, de blommar nu!!!
Åh, vad jag tycker det är kul💐
Tänk i 3 år har vi klippt ner något som inte liknat någonting alls och detta har verkligen visat sig vara effektivt.
Nya skott har bildats från de rötskadade rotklumparna och äntligen nu efter alla dessa
år så blommar det som sagt.
Visst är det häftigt.
Känner mig lika lycklig som underbara Ernst Kirchsteiger hahahaaa
 
Juli månad kan ju vara nästan lite småtråkig då mycket blommor blommat ut och man inväntar nästa sväng.
Men, oreganon trivs i alla fall. 
Och nu blommar även dahliorna vilka vi planterat som lökar
Dahlia och rosenskära som också är på G
Då min älskade make är romantisk av sig ( vilken tur för mig ) så köper han rosor till mig titt som tätt ♡♡♡
Läste någonstans att man även kan rota snittrosor.
Att man föröka dem.
Japp, så då gjorde vi ett försök.
Och här är ett bra klipp på hur man gör..på youtube
Vi provade att plnatera både vita och rosa rosor som är köpta från affären.
Vi planterade dessa i en blandning av sand, lerjord och blomjord..
Nu får vi se om några får rötter..Spännande.
Återkommer hur det går med det👍
 
Sommaren är ju inte så lång så det gäller att passa på att hitta på roliga saker, särskilt när
vädret är fint. 
Fiska är väldigt kul tycker vi.
Ett besök till vackra Dalarna och Malingsbo var en tiopoängare.
Vilken underbar natur och vilken fantastiskt dag...och mycket fisk blev det också 👏
 
Vi har också varit busiga och öppnat en av mina födelsedagspresenter..nej 2 förresten..
Den första var ju den vackra blomvagnen som söta ¸.☆¸.✿¸¸.Caroline .✿¸.☆¸.✿ köpte
och gav mig häromveckan och som jag skrev om i det förra inlägget. Den var så otroligt fin!!!
Nu har jag som sagt öppnat en present till thihihiiiii
Min älskade Torbjörn köpte nämligen en jättefin halsbandsklocka till mig ღ Tack älskling ღ 
Den passade så fint till min nya klänning från Indiska
Vår vackra älskade dotter Caroline ♡ ♛ ♡ 
 
Javisst och sen har vi hälsat på min pappa och hans fru Marita
Och där blev vi bjudna på champagne...massor av god mat...
efterrätter, bakverk och tårta och vi hann t.o.m få i oss mat igen innan vi for hem.
Och mycket, mycket skratt blev det :))) Min bror Timo och hans fru Varpu i bild ღ ✿❀❁ ღ 
Och Torbjörn firades med sång och hurrarop då han ju fyllt 50 år ♫•*ღ •*✿ 
Och likaså firade vi min brors och Varpus fina son Samuel, som fyllt hela 16 år ♫•*ღ •*✿ 
Ett besök på kyrkogården blev det också och vi planterade nya blommor vid mammas grav.
Fire fick också följa med och det var Torbjörn som fotograferade Varpu, mig och lilla Fire ✿ღ✿
 
Ja det här och lite till har vi hunnit med hittils.
Hur ser era planer ut i sommar?
Vore jättekul att få veta vad ni gjort eller planerat att göra.
 
Ha det riktigt skönt och härligt i sommarvrmen
och jag önskar er en fortsatt fin fredag och helg ♡♡♡
 
ღ ღ Stor kram till er alla från mig och min familj ღ ღ
 
 
 
 
Susanne😻

Hej fina Paula🌹
Alltid lika härligt att läsa din blogg och se alla vackra bilder.
En gåva att ha' nära och kära omkring sig.

Jag började semester den här veckan, åkte ner till min dotter i Linköping och mitt lilla barnbarn 6 veckor.
Sen blir det att ta' det lugnt för mig.
Jag har ju en shunt i min hjärna pga att jag har för högt tryck i hela mitt system, nu är det problem är antagligen övershuntad, förut var det fukt i sågspånet nu är det torka, innebär att jag blir trött och har kognitiv svikt, balansproblem mm. Sen har vänster hjärnventrickel fallit ihop, så efter sommaren blir det en vända till Neurokirurgen på KS igen. Det ska inte vara enkelt, det vet ju du.
Så det blir promenader, sola, gosa med kissen, lite blåbärsplock mm
Inte flyga flygplan och inte hoppa bungyjump🤓
Går ingen nöd på mig jag har naturen precis utanför och vatten inte långt bort.

Ha' en fortsatt härlig sommar

Kram från Susanne 😻

Paula Taxén

Hejsan fina Susanne💗
Herregud, vad tufft du har och ändå så ödmjuk och varmhjärtad❤️Ojojoj, vad jobbigt😢 Tankarna far runt och jag tänker, vad är det som har hänt.Varför har du fått detta tryck.Låter väldigt allvarligt.Att vänster hjärnventrikel fallit ihop låter än mer oroande.Ska man inte vara inlagd på sjukhus för det du beskriver.Förstår verkligen att du har det jättekämpigt😢Vilken tur att du är en sån kämpe och har en optimistisk syn på tillvaron trots allt.Låter mysigt med kisselatten, naturen och vattnet.Vi borde nog också kika efter blåbär för de är ju mogna nu.. men vädret är ju helt underbart och värmen helt otrolig☀️så det får bli när det blir lite svalare.Jag sänder dig massor av kryapådigkramar,styrkekramar och kämpapå💪kramar och tänker på dig❤️❤️❤️Stor varm kram från mig och famijjen❤️❤️❤️

Paula Taxén

Kissekatten skulle det stå😄

Susanne😻

Tack fina Paula🌹
Ödmjukhet växer när svårigheterna runt dig växer.
Det jag går igenom är väl inget mot vad du och din familj har gjort .
I varandra hämtar du styrka.
Jag har ju gjort samma cystoperation som din Caroline, fast mina cystor satt som en säck längst ner och hade eroderat mitt korsben till smul, fick göra tre op pga läckage, vid sista op satte man shunt för att trycket var för högt därav läckaget, har haft huvudet under armen känslan sen dess. December 2014.
Sjukvården har sagt åt mig att jag är hjärntrött, tjatade mig till en DT-hjärna i maj, då såg man en progress och att vänster ventrikel fallit ihop, det tyder på att det dräneras bort för mycket likvor.
KS i Solna har inte tid med mig, förändring efter sommaren, det här är sjukvård Sverige.
Vart är vi på väg.
Men som sagt, jag SKA bli bättre, min dotter ska gifta sig i oktober, och ha' barndop i september, kan ju inte ligga på KS då.

Omtanken är den bästa av tankar ❤️

Kram från Susanne😻

MH

Grattis till era födelsedagar! Och som alltid har du jättefina foton i din blogg. Sommaren är ljuvlig det gäller att njuta av tiden. En sådan klocka är så fin, ska nog också köpa en sådan, praktiskt ha om halsen.
Mina planer att att forsätta njuta av sommaren och njuta av mitt sjunde barnbarn som är alldeles nyfödd.
Kram till er alla/MH

Paula Taxén

Hej igen Susanne💗
Ojojojj, vilken tuffing du är!!!Så otroligt stark💪💪💪Läser och försöker ta in allt du gått och går igenom och förstår nästan inte hur du orkat stötta oss mitt i allting med dina omtänksamma och varma inlägg❤️❤️❤️❤️Fantastiska du❤️❤️❤️❤️Har förstått att de har det tufft och ligger efter på Karolinska då även vi inväntar läkarbesök..Ja återbesök sedan Caroline gjort magnetröntgen..Förstår verkligen att du har det kämpigt.Och väntan är så otroligt jobbig..Postlådan blir välbesökt även hos oss.Vi får hoppas att det blir bättre på sjukhusfronten efter alla semestrar🍀Sjukdomar tar dock ingen semester och det känns hemskt att man som sjuk ska behöva vänta så länge.Jag tänker på dig och knäpper mina händer och 🙏minns även dig i mina böner💗Det är klath att du ska bli bra igen💪Underbart med giftermål och dop🎈🎈❤️❤️Du har massor av härliga och roliga saker som väntar👍👌Omtanke kan verkligen betyda så oerhört mycket ❤️ Tack för din omtanke och stor stor krya på dig kram till fina dig❤️❤️❤️Från mig och min familj

Paula Taxén

Hejsan MH💕💕
Tack snälla du😊
Ja sommaren har verkligen varit ljuvlig och vädret riktigt bra👍Nu skulle det nästan behövas lite mer regn.Klockan javisst är den fin och jättepraktisk.Tror de kallas för "sjuksköterskeklocka" Jag blev väldigt glad när min man köpt den till mig💕 Dina planer för sommaren låter hur mysigt som helst👌👌👌Sju barnbarn !!Wow😵Vad häftigt💗Grattis till de nyblivna föräldrarna och till dig💐 Kan tänka mig att du vill tillbringa så mycket tid du bara kan med det lilla nyfödda undret och alla barnbarn💗 Stora varma kramar från oss allihop💗

Marie

Stort Grattis till födelsedagen.✨💐✨

Svar: Åh tack snälla du ✿ღ✿
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress