Hejsan alla fina bloggläsare ♡✿✿✿♡
 
Nu var det ett tag sedan jag skrev och sommaren är redan som vackrast.
 
Vi har nått juni månad och försommaren övegår nu i högsommar.
Snart är det midsommar och vi har tänkt göra en liten variant och vår första egna midsommarstång.
Förhoppningsvis finns det massor av blommor kvar då.
Vackert eller hur ✿◠‿◠)  Känns lyxigt att kunna plocka blommor från den egna trädgården.
 
Sommaren framskrider som sagt och det är en härlig tid.
I växthuset växer tomater och paprikor och nu även frilandsgurkan.
De första blomknopparna har kommit på tomaterna och nu behövs bara lite sol
så att tomaterna kan växa sig fina.
 
Jag tycker det är kul att ta bilder och även att sjunga.
 
Jag tänkte därför bjuda er på lite bilder och en sång jag gjort.
Ni som vill se bilderna och höra mig sjunga klickar här
Eller så klickar ni på länken under
 
 
Ni vet det här med sång är underbart.
Man behöver inte låta som en världsstjärna, man kan få sjunga ändå.
Ensam eller i kör.
 
Glädjen, tacksamheten och ödmjukheten över att vi får vara TILLSAMMANS är enorm.
Den känslan kom till uttryck i ord.
 
Tänker mig att sången jag gjort säkert skulle kunna göra sig vacker i en kyrka
tillsammmans med en fantastisk kör och där man kan ta i lite..
Nu satt jag med mobilen i hand och sjöng då andan föll på,
på det simplaste sätt man kan tänka sig.
En vanlig dag i köket.
En sådan där vanlig dag, då livet tuffar på, i olika hem, på jobb och i skolor.
Dagar som fylls på olika sätt.
Kvällar och nätter.
Oron och väntan.
På svar. 
 
För oss, var det en glädjens dag.
Vår dotter hade överlevt ännu en operation.
Just nu känns det lätt att skriva detta, men då, i den stunden,
var allt, allt annat än lätt.
 
Så glädjen att få hem sitt barn.
Att få vara TILLSAMMANS igen, betyder så mycket mer än att och om tonerna sitter perfekt.
Jag sjunger och jag gläds, varken det låter bra eller dåligt och jag tackar GUD.
Han blir i alla fall glad varken det låter bra eller dåligt :))
 
Att sjunga var ju lätt.
Bara blåsa av och så hamnade allt i mobilen.
Värre var det att få ut ljudet ur mobilen.
Att göra om en ljudfil från en Iphone till en datafil som sedan kan läggas ut på nätet,
var ju nästintill omöjligt och dessutom sabbades kvalitén, men, men..
ja ni får kämpa er igenom det hela ..hahaha :)))
Jag tycker orden är vackra och att sången är min egen känns fint.
 
Kram på er
 
 
 
 
 
 
Susanne😻

Hej fina Paula🌹
Vilka vackra bilder.
Saknar mitt hus och trädgård med växthus som jag lämnade för sju år sedan den här årstiden, och när jag ser dina bilder kliar det i mina gröna fingrar.
Livsgnistan och tron på framtiden får vi inte tappa då är det kört, inte kasta in handduken, det måste finnas något bättre längre fram.
Njuter oxå av sommaren som står för dörren, fågelsång och liv i naturen.
Jag blev mormor för första gången i fredags, en liten Amanda kom till min familj, ett underverk.❤️
Och på onsdag kommer min yngsta dotter hem till Sverige efter fem månader i Wales, flocken är samlad❤️
Sjung mer med frigör endorfiner, lyckohormoner😺
Ha' en fiiiin dag
Kram till dig och din familj
Susanne😻

Paula Taxén

Hejsan Susanne🌿🌷🌿Förstår saknaden🏡 Just sommartid är det underbart med hus och trädgård.Tack snälla underbara du för dina varma och stöttande ord🙏Du måste vara en ängel på jord👼Läser att du blev mormor för första gången ❤️Åh vad underbart ❤️❤️❤️Vilken lycka och jag gläds verkligen med dig och din familj❤️Jättestort GRATTIS🎈🎉Och härligt med familjen samlad också.Så fint💝Wales låter spännande.Har sett på TV att det är så vackert där. Ja, tänk vad sång är härligt🎵Att få blåsa ut luften ur lungorna och sträcka ut stämbanden till max😁😂Älskar sång och musik och Caroline och Torbjörn likaså😃Önskar dig och er familj en superfin söndag och fortsatt sommar☀️Kramis från mig och familjen💗

Susanne😻

Hej Paula🌹
Älskar oxå sång och musik, min dotter Anna sjöng i kör och spelade instrument hela skoltiden, gick i musikklass på högstadiet.
Nu har hon avslutat fem månaders utlandspraktik i Wales, ingår i sjuksköterskeprogramet.
Susanne😻

Svar: Hejsan Susanne ✿ღ✿Vad härligt👍✨👍
Spännande med utlandspraktik men underbart när barnen kommer hem,
De är så duktiga ungdomarna.Fint yrke hon valt din dotter och då mamman är så gullig så är jag säker på att dottern kommer att bli en fantastisk sjuksköterska K❤️R❤️A❤️M❤️

Paula Taxén

Niina

Hei Paula.
Liten hälsning från mej .
Tack för att du skrev ett inlägg,blev lite orolig då det varit tyst en längre tid.
Så fin sång röst du har. Lite bakgrunds musik så blir det ok.
Själv tycker jag om ArjaSaijommaa sjunger väldigt bra.
Kramar från ett kyligt Finland.

Svar: Tack fina du 💐♡♡♡💐Ja ibland kan det bli lite si och så med inläggen,
då varken tiden eller orken inte finns där, hur mycket man än skulle vilja.
Ja både musik och kör vore bra men nu blev det bara lite enkel sång.♫•*•*✿
Kramar från oss allihop ✿◠‿◠)
Paula Taxén

Elisabeth

Vilken talang du är Paula! Oerhört begåvad på så många olika områden ! Ska vi anmäla dig till Idol kanske.... fniss!
Önskar er de bästa av alla dagar i den ljuva sommartid!
Kram till er alla Elisabeth




Svar: Åh, tack snälla du ღ *✿*✿* ✿ * ღ Nej, nej bevare mig .. jag sjunger gärna här hemma för fåglar och fjärilar
och när andan faller på gör jag urusla inspelningar med mobilen och resultat därefter hahaha. Att sjunga är roligt och det har jag gjort..mycket.. Både offentligt i kyrkor och annat och någon gång har något spelats även i radion. Men nuförtiden sjunger jag för Fire, Torbjörn och Caroline ♪ ♫ ♩ ♬ ♭
Önskar dig också helt underbar sommar med massor av härliga upplevelser.
Kram på dig och tack för dina alltid lika fina kommentarer 💐❤💐❤💐
Paula Taxén

MH

Du är inte bara en duktig bloggare och fotograf du har fått gåvan med musik! Hoppas allt är väl med er alla.
Fin midsommar från Österlen/MH

Svar: Tack snälla fina du ✿💕Alltid lika gullig i dina kommentarer.Hoppas allt är bra med dig med och att dig och att midsommaren var jättefin.
Tror att jag såg att ni hade väldigt fint väder.
Här kämpar vi på som vanligt och Torbjörn tar även han en stund i taget.
✿❀❁•*Sommarkramar till dig från oss alla ✿❀❁•*
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress