Tjenixen ♡
 
Som överskriften vittnar om så tänkte jag för omväxlingens skull ge lite tips om en smart liten produkt
jag hittade i en butik som heter LYKO  vilken också har en webb-butik 👏
Ni vet när man hittar de där första grå hårstråna som tittar fram och som med åren bara blir fler och fler
och till slut tar över..ja då är det dags att göra något åt det.
Och det gör man ofta också.
Man går till frisören och gör toningar och slingor med mera.
Lite smått irriterande dock att ränna till frissan titt som tätt, dyrt blir det också.
 
Sååå, vad ska man göra?
Jo, jag har testat alla möjliga saker.. Ibland har en brun kajalpenna fått agera som akuthjälp.
Frisören tyckte jag var otroligt påhittig hahahaaa.
Nåja,men det måste ju finnas något bättre sätt att fixa detta och i min iver att finna det,
så har jag faktiskt till slut funnit något!
Och här kommer tipset.
En del av er känner kanske redan till denna produkt, men för mig var det en ny liten pryl.
Javisst och såhär ser den ut!
Här ser ni den magiska lilla saken, Grey Free, vilken finns i flera färger.
De har som en liten borste likt de i mascara....
och med den kan man gå till attack mot de grå👍
 
Riktigt enkelt och smidigt och sen kan man hjälpa till att gnida in den vattenlösliga
färgen med fingrarna om man vill. Gnid in eller dra runt lite med borsten och var inte orolig ,
den försvinner om och när man blöter hårstråna.
Fiffigt elller hur!
Rynkar man pannan kommer även rynkorna fram, men det får man leva med och som tur är
trivs jag fantastiskt bra med dem och alla andra rynkor som börjar visa sig.
Ni vet väl om att det sägs att ju fler rynkor man har, desto mer intressant har ens liv varit.
 
Och vips så har man trollat bort de grå och skapat lite egna slingor✨ 
Vad som hände med halsen på denna bild vet jag däremot inte, men det bjuder jag på hahahaa   
Är det inte det ena så är det...⇉
det andra :) :)   
 
På tal om det här med hudvård och produkter.
Visst finns det väldigt mycket podukter som man provat och provar som inte alltid är så bra.
Och så får burkar, byttor och tubar stå där i skåpen oanvända.
Man får blank hy, för torr hy, utslag och prickar och det är jätteknepigt att hitta rätt.
Många gånger försvinner också produkter man varit nöjd med och ersätts av andra,
vilka man sedan inte alls tycker om.
Jag själv är känslig och har provat mängder av olika märken och just nu använder jag dessa.
Ansiktsrengöringen Shiseido Pureness foaming cleansing fluid är en flytande rengöring som blir till
lödder när man använder vatten till. Den använder jag varje dag att tvätta av ansiktet med.
Jag använder inget ansiktsvatten, men däremot lite olika återfuktande cremer och geléer beroende på årstid..
På sommaren anväder jag Shiseido Pureness moisturaizing gel cream som är en riktigt len och fin gel.
eller ACOS Spotless oli- free matifying daily moisturaiser som också är jättebra och går in i huden snabbt.
På höst och vinter använder jag istället Apotekets REN HUD Återfuktande ansiktsgel. Denna är lite fetare än de andra, men går ändå in i huden på ett bra sätt. Jag tycker det känns bra då det inte blir någon blank eller kladdig yta och det bästa är att jag tål alla dessa produkter.
 
Ni kan söka på produkterna på nätet via de länkar jag markerat.
Som ni ser så kan man skicka efter produkterna på nätet och det är kanon, då får man hem de
direkt i brevlådan eller till närmaste utlämningställe.
Det som är så bra med att beställa från nätet är att produkterna ofta är billigare där¸.☆
Det finns mängder av produkter på marknaden, men det är dyrt att prova alla,
så ibland brukar jag be om att få ett prov,
och kan då få en liten burk eller minitub med aktuell produkt.
Det är jättebra om man är känslig och då kan man i lugn och ro prova produkterna hemma
och sen köpa de om de funkar. 
Alla våra hudar är ju som bekant olika.
Det som passar den ena, kanske inte passar den andra, trots att reklam ofta påstår annat.
 
 
Och när jag nu ändå skriver om detta med olika produkter,
så kan jag tipsa om sminket jag använder också
Jag är väldigt enkel och har sällan så mycket smink..
 
men jag har ett coverstick, den silvriga pennan på bild från L'Oréal Paris Perfect Match Touche Magique Natural Beige. Den täcker  bland annat de lite tunna kärl jag har under ögonen ganska bra. Sen har jag lite kompakt puder från Max Factor som heter Facefinity Compact Foundation 03 Natural, vilken jag duttar på
lite här och där. Mascaran jag använder är svart och av märket Max Factor 2000 Calorie 
Lite solpuder har jag också och det är från L'Oréal och thats it.
Inga dyra produkter alls och det passar min plånbok perfekt.
Jag har nästan samma procedur varje dag, om jag inte ska göra något speciellt,
för då kanske jag även har lite läppglans eller läppstift och lite olika nyanser av brun ögonskugga.
Doftar gott gör jag efter att jag använt en underbar parfym från Gucci,
vilken jag fick i födelsedagspresent 💖💖💖
Och sen är det bara att slänga på sig glajjorna" glasögonen" och erövra världen..typ thihiiii
 
Japp och sen vill jag bara tipsa om något helt annat.
Ni har väl sett att det finns sådana där små rosa lappar lite varstans i butikerna.
Azalean med rosa lapp...
och utan lapp.. Visst är den vacker 🌿💗
När ni ändå handlar, välj då att köpa åtminstone några av de produkter som har dessa rosa lappar
för en del av det du betalar går till Cancerfonden
Varje krona räknas.
Av de 39 kr som denna oliv olja kostade på rean, så tycker jag kanske att en något
större del kunde ha gått till cancerfonden..men bättre lite än inget alls.
 
Javisst och igår var det fredagsmys 
 
och även alla de otroligt vackra rosorna jag fick av min älskade make
var Rosa Bandet och Cancerfonden märkta💐❤ 💐❤ 
 
Ute blåser det storm och det är löv precis överallt. 
Och vi tog därför och köpte en lövblås /sug, som även maler ner löven.
Just nu kostar den 799 kr istället för 1595 kr på Bauhaus
Riktigt bra apparat faktiskt.
Går i olika hastigheter osv.
 
Caroline in action
Och såhär ser den ut när den suger in löven.
De olika delarna kan man lätt byta ut.
 
Japp och så var detta inlägg slut.
Imorgon ska jag på en liten romantisk tripp, men det berättar jag om i nästa inlägg.
Ha en riktigt mysig helg allihop 
 
 
 
 
Anonym

Vilket underbart inlägg! Hahaha roligt med kråkfötterna! Kram till dig fina Paula

Svar: Tack, vad kul att du kikade in på min blogg och lämnade en så fin kommentar 😊💗👍Önskar dig en fin fortsatt lördagskväll
och sänder kramar från lilla mig här på landet💗💕💗
Paula Taxén

Eva A

Tack för dina sminktips enkla o bra, jag tycker det är svårt att hitta bra märken men ska prova dina som du använder, ha en fortsatt skön höst.

Svar: Tack själv och tack snälla du, för att du delade med dig av dina tankar ❤Hoppas att något av det jag tipsat om passar även dig 👍💕Önskar dig även en jättefin fortsatt höst och en mysig fredag och helg •*✿
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress