God fredagskväll alla fina bloggläsare ✿◠‿◠)  
 
Kärlek, javisst är det härligt med kärlek.
Att kunna känna och ge av det finaste man har.
Det där som pirrar och värmer och får kinderna att blossa upp
och som känns så underbart och fint inuti hjärtat.
(Våra hortensior blommar så vackert ännu)
 
Kärlek,ja, tänk vilken lycka och gåva att få känna och dela detta.
Och tänk hur viktigt det är att förvalta denna kärlek.
Den får och kan inte bara tas för given, utan det krävs att man göder den
för att den ska fortsätta blomma.
Precis som man gör med blommor och växter.
 
Den 10 oktober firade jag och min älskade 24 år.
24 år av K💕Ä💕R💕L💕E💕K
Vi tycker det är romantiskt och mysigt att minnas denna dag vi träffades och göra något kul.
Vi firar bröllopsdagen med, men den är på Valborgsmässoafton.
Ibland går vi på bio, bor på hotell eller går på restaurang.
Det tåras fortfarande i ögonen när min älskade make
kommer med rosor 💐och frågar om jag vill gå ut och äta på restaurang ♡♡♡
 
Och sagt och gjort.
Torbjörn hade kikat lite på nätet och hittat en mysig restaurang i Uppsala.
Thai Village hette den och vi kan verkligen rekommendera ett besök👏
Vi åt så mycket så att magarna stod åt alla vädersträck av söndagsbuffén.
Någon kanske undrar vad det kostar och det beror på vad man äter förstås.
Vi tyckte söndags buffén var god och prisvärd och priset låg på 139 kr
och sen fick man ju köpa valfri dryck till.
 
Ojoojojojj, det var ju hur mycket mat som helst.
Verkligen ett stort utbud hade de av allt.
 
Kinesiskt..med allt vad det innebär, soppor, sushi av många olika slag, dim sum och så
mongoliskt..där man plockar vad man vill och sen steks maten.
Efterrätter fanns också och ingick i priset.
Både friterad banan med olika smaker av glass
eller så kunde man välja olika frukter och fruktcoctails.
Allt kunde man plocka själv och man fick som sagt äta hur mycket man ville.
Så det blev att byta tallrik och ta om och om igen..
 
 
 
Och som inte det var nog så gjorde vi en smarrig tårta på kvällen
Den blev också väldigt lyckad🌿💗♡💗♡🌿 Mums mums mums
 
Lycklig och glad över att vara tillsammans med en människa som jag trivs med.
Som jag är kär i och som jag älskar och det bästa av allt är att denna människa,
min make känner likadant.
Visst är det härligt ♡♡♡ 
 
Jag önskar så att ni alla finner eller redan har funnit den ni älskar.
 
 
Någon som jag och familjen älskar väldigt mycket är också vår busiga och kärleksfulla hund Fire  
Och han i sin tur älskar att hoppa och skutta i löv hahhaaa 
Han far fram som en buse och så flyger han in i första bästa lövhög och har väldigt kul som ni ser.
Och den söta krabaten är hur bortskämd som helst, men det är för att han är så otroligt snäll.

Älskade, ja det gjorde jag och familjen även vår förra hund Oliver 
Vår underbara Oliver som fick både stroke och till slut även en hjärtsjukom.
 
Citerar något jag skrivit :

"Samtidigt som jag njuter av vår söta, kärleksfulla och härliga hund Fire, så minns jag också vår vackra och otroligt snälla hund Oliver🐾❤️En blenheim cavalier king charles spaniel. Det band vi hade och varade under 11 år, ja det var magiskt.Så otroligt mycket vi hann uppleva❤️Hunden är verkligen en helt fantastisk vän❤️ Saknar din tillit, dina vackra ögon som följde mig vart jag än gick och din otroligt mjuka tass som torkade mina tårar. Fortsätt vila sött min älskade hund " ❤️❤️❤️

 
 
Han hade ett hjärta av guld och en gång köpte jag ett
halsband med ett rött hjärta som blinkade då man skulle gå ut och gå,
så att det synstes i mörkret 👍
Och  Oliver älskade ALLA och älskades av ALLA.
Till och med av främmande katter, särskilt en,
som hette Simba.
Simba katten kom ofta hem till oss där vi bodde tidigare.
och åt och sov en stund innan han for ut igen.   

Vi gjorde precis allt tillsammans 💗Oliver och jag💗
Jag saknar honom verkligen jättemycket.
 
Ja så är det.
Vi får tyvärr inte behålla de vi älskar hos oss, hur gärna vi än skulle önska.
Varken djur eller människor och det är enormt sorgligt.
Varje gång vi mister någon vi älskar,
är det som att det där pusslet som en gång var helt, aldrig blir det igen.
Det blir ett tomrum, då ju den pusselbiten fattas.

Mycket tankar och minnen idag  ¸.•*`*•. ღ 
 
 

Avslutar med lite vackra blommor som trotsar det kalla vädret därute
och skänker oss väldigt mycket glädje.
 
Och önskar därmed också en vacker fortsatt fredagskväll och helg till er alla
K❤️R❤️A❤️M❤️ 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress