Ja, såhär glad känner jag mig efter att mobilen åter kommit igång,efter MYCKET!!!
 
om och men.

Min Iphone, en 5S , bokstavligt krashade efter att jag uppdaterade den till version 10.0.2 
ja, såsom det stod att den skulle göras.
Jag tröck därmed på UPPDATERA knappen och jomenvisst min Iphone uppdaterades, men med
resultat att det vita äppelmärket på min mobil hängde sig i låst läge och min
mobil blev stendöd och det enda som syntes var det vita äpplet som lyste i flera dagar!

Mobilen gick alltså inte att använda.
Ush, vad jobbgt det var.
Riktigt stressigt!
Många hade säkert gett upp,
 
och det höll jag också på att göra, men envisheten gjorde att jag ändå inte gjorde det.
 
Jag provade alla tänkbara lösningar, men då jag inte kunde komma
in i mobilen och skriva in varken lösenord eller att sätta på mobilen 
så var det knepigt.
Så till en början var det ett evigt tryckande och fipplande, på av och på knappen.
 
Nåja,hopplösheten tog dock inte över utan jag satte igång att lusläsa alla trådar på nätet
både på svenska och engelska och följde alla "goda"råd,
utan något lyckat resultat.
MEN! skam den som ger sig.
(Hittade denna bild på nätet)

Läste överallt att man genom att samtidigt trycka på av och på knappen och på "HOME" knappen
kunde tvinga Iphone att släckas och öppnas.
Javisst kunde man göra det och det gjorde jag också, säkert minst 20 gånger!!
men min Iphone hoppade inte igång för det.
Det gör den säkert för de flesta, så detta är ett kanontips till alla er som fått detta problem.
Prova det FÖRST!

Hur som helst så gick jag ivrigt vidare, medans jag mer och mer förvandlades till en trött sköldpadda.
 
Installerade något som många har, dock inte jag, men nu har jag det, Itunes ,
genom att ladda ner den från nätet.

Läste att man via det ofta kunde både uppdatera och återställa sin Iphone.

Hmmm, japp så det var bara att kasta sig in i en ny värld ➙
och att sätta igång.
För att tvinga Iphone att hitta programmet Itunes ska man göra på följande sätt.
Såhär gjorde jag:

1. Anslut din Iphone till en dator med den senaste versionen av Itunes.
2. Klicka på din enhet i Itunes.
Om den inte dyker upp kan du tvinga den att starta om genom att hålla ner låsknappen och hemknappen på mobilen samtidigt i 10 sekunder, tills Apple-ikonen dyker upp.
Om inte detta fungerar gör såhär:
3. Försätt enheten i DFU-läge. Håll nere på/av-knappen i tre sekunder. Håll sedan nere hemknappen tillsammans med på/av-knappen (utan att först släppa den senare) i 10 sekunder. Släpp på/av-knappen men fortsätt hålla nere hemknappen i ytterligare 5–10 sekunder, tills Itunes meddelar att den har hittat en enhet i återhämtningsläge. (Det här alternativet fick jag göra)
När valen kommer upp på Itunes,prova först att trycka på UPPDATERA.
Om inte detta funkar. TA DET LUGNT!!!
4. Återställ enheten med Itunes.
Gör alltså om hela proceduren från punkt 1 och tryck på ÅTERSTÄLL!

5.När den är klar måste du låsa upp den med ditt Apple ID om du hade "Hitta min Iphone" påslaget.

6. Återställ från säkerhetskopian i Itunes.

Jaha, ja!
Och efter mycket krångel kom så slutligen mobilen OOTROOOLIGT nog igång, till slut!!! 
Jag fick alltså återställa hela mobilen och därmed förlorade jag allt jag hade i den,
MEN, jag slapp köpa en ny. 
Ojojojjjj, ni kan inte tro hur slut jag blev av allt detta,
men vet ni, jag kände mig faktiskt lite som en kvinnlig Einstein efter min bravad!
 
 

Hur häftigt är det inte när man fixar något, som till en början ser totalt hopplöst ut💪 💪 💪
Hann ju även ringa till Iphones support, utan framgång.

Så nu mina vänner har jag fått installera om allting och det var ju inte heller så enkelt.
Alla möjliga lösenord till Apple ID, mail, FB, Instagram, Messenger med mera, skulle ju rotas fram ur gömmorna.
Så det är ett väldigt bra tips, ja, att skriva upp era lösenord och spara de.
Ett annat tips kan vara att, säkerhetskopiera din mobil, så slipper du förlora allt, om mobilen krashar..
Det hade inte jag gjort.
I mitt fall hade dett inte hjälpt ändå just denna gång, då mobilen fick något fel,
som inte gick att lösa på något annat sätt än såsom jag lyckades göra.

Jag är så glad att jag slapp lämna i mobilen och vem vet vad det hade kostat.
 
Så slutet gott allting gott.
Kram på er ♡✿✿✿♡ 
 
Emelie

Om du säkerhetskopierar till datorn genom iTunes så hade du haft kvar allt på telefonen även om du återställt den(då har datorn sparat all information så den blir precis som den var innan återställningen) 😃 fast det är rätt skönt ibland att bara börja om från början så är allt onödigt borta 😃

Susanne😻

Hej fina Paula🌹
Du är ett snille 😇
Själv har jag lyckats uppdatera min iPad, utan problem, alldeles själv, hade jag inte gjort för ett år sen.
Min mentala förmåga börjar sakta återhämta sig, efter 1.5 års hyperdränering av likvor i hjärnan, pga felinställd shunt.

Ha' en fin dag
Kram från Susanne 😻

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress