Hej på er 💝
 
Ja, nu är det , Da'n före Da'n ...ja, dagen före julafton och härhemma är det sådär underbart lugnt och julmysigt🙏🏻
Knäcken är gjord,skinkan är i ugnen,apelsinerna sprider en doft av nejlika och julpyntet glimmar vackert✨✨✨
Jag ligger i soffan och tittar på allt vackert och känner enorm tacksamhet🙏🏻
Den vackra blombuketten Torbjörn och Caroline köpte till mig för mer än en vecka sedan, doftar helt underbart😍
Liljornas starka doft har fyllt hela vardagsrummet och ger ett kärleksfullt välkomnande  ❤️❤️❤️
 
Jag ligger, ja, för jag har fortfarande hemskt ont i ryggen, 
men äntligen har det lättat såpass, att jag kunde krångla mig till sjukhuset och ta blodprover.
Korsetten jag fått från ortopeden en gång i tiden, fick jag dock ha på mig och vankade därför likt en robot in i provtagningsrummet.
Diskbråcket trycker svårt på olika nerver och jag fick kontakta sjukvården, för jag fick problem med urinblåsan.
Jovisst, och jag har haft fantastiskt svårt att överhuvudtaget röra mig,sitta ,stå eller gå.
Att åka med någon form av liggtransport till akuten och väl där få vänta i all evighet, (ja, det har man ju fått göra och hur länge som helst dessutom. Det är väl mer än regel än undantag numera) .. Så, tack men nej tack! Tack vare just tidigare tråkiga upptäckter och minnen, så avskräckte ett besök mig tillräckligt mycket, för att få mig att avböja  och istället inta "jag väntar å ser vad som händer härnäst... stuket"
Att ligga på akutens stenhårda brits är heller inget man ser fram emot, särskilt när man knappt kan ligga i sin egen säng.
Nej nej nej..
 
Nej, och därmed  har jag både lyckas kissa på mig flera ggr. och även leget vaken och glott i taket flera nätter på raken pga. av ren å skär fruktansvärd smärta!
Fick av en sjuksköterska veta att när diskbråck trycker på speciella nerver ja, då kan man få just sådana problem som jag fick.
Det värsta var att jag inte hade någon smärtlindring alls pga. att jag är så känslig mot så mycket och lätt får allergiska reaktioner.
Så, ja, jag har helt enkelt bara lidit mig igenom den här skiten.
 
Jodå och nu när jag äntligen lyckas börja kunna gå och röra på mig igen så ... ja, då känner jag bara... ååååh, vad underbart💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
Ont, visst har jag det ( har både diskbråck och andra skador i ryggen ) så jag är van vid det här laget, men det är härligt att kunna gå igen och röra sig, åtminstone något sånär vanligt, med korsetten på.
Så den här julen har vi softat och tagit det lugnt.
Verkligen.
Precis såsom man bör göra.
Säga ja till det man kan orkar och mäktar med och nej till allt annat👍🏻
Det kommer vi fortsätta att göra.
 
Fire har njutit av att hålla mig sällskap och ätit fler mandariner och satsumas än jag själv thihiiii
Skämt åsido, men han älskar verkligen frukt.
Årets julskinka har i skrivande stund också avnjutits med ett glas julmust och familjen är samlad framför TV:n som sänder både julmusik och olika julprogram.
 
Imorgon är det så den 4:e advent och julafton
🤶🏻🎄🎅🏻✨🎁
och det känns nästan overkligt✨
Jag älskar julen, julmaten och spänningen innan man får öppna julklapparna. Och inte att förglömma...att se på
Kalle Ankas jul på TV.
 
Julen betyder olika saker för olika människor,
och många förknippar den med minnen.
Båda glada, men även sorgliga.
Orden räcker inte till för att beskriva den enorma sorg som många känner, den ensamhet och den tomhet som råder, när den man älskat, inte längre finns och 
julen och många andra helgdagar
blir därför en svår tid för många.
 
Jag önskar sända en extra varm julkram och massor av styrka och kärlek till alla er som är ensamma och sorgsna.
Till alla er som sorgen drabbat
och livet prövat på olika sätt.
Varm hjärtlig julkram till er och även till alla er andra.
Ta hand om er
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
 
Hoppas ni alla, får en riktigt härlig och vacker julafton och 
får glädjas åt en av årets finaste dagar
✨🎄🕯🕯🕯🕯🎄✨
Från lilla mig och min familj önskar jag nu 
❤️ 🤶🏻✨ 🎄 GOD JUL 🎄✨ 🎅🏻 ❤️
 
carolinetaxen.blogg.se

Jag är så oerhört tacksam att jag får fira julen med er, mamma och pappa! Puss och kram skumbanan, och spännande med julisklappis imorgon 😍😍

Svar: Hej på dig älskade dotter❤️❤️❤️Vi är också oerhört tacksamma och
glada över att få fira julen tillsammans med dig🙏🏻🎄✨🎄🙏🏻
Så härligt att du tyckte så mycket om julklapparna 🎁
Älskar dig så otroligt mycket, älskade andunge❤️❤️❤️
Puss och kram //Mamma och pappa💝
Paula Taxén

Anonym

God jul 🎄❤️ Önskar Cecilia

Svar: God Jul ✨🎄🙏🏻❤️✨🎄🙏🏻
Önskar jag och min lilla familj 😊
Paula Taxén

Rebecca Adnell

Hoppas du får en underbar jul! ♥

Svar: Åh, stort ✨T🎄A✨C🤶🏻K🎄✨Detsamma önskar jag dig❤️
Paula Taxén

MH

Stackars dig Paula med din rygg, hoppas den ska ge med sig så snart som möjligt men vet det kan ta sin tid.
God Jul till dig och familjen.
Kram/MH Österlen

Svar: Hejsan💝Ush, ja, det här tar tid tydligen.
Jag har tyvärr en väldigt dålig rygg som varit med om flera
trafikolyckor och skador.
Men alla överlever inte bland annat en flygtur
ut genom ett bilfönster, så jag är ändå tacksam över livet🙏🏻
Man får lära sig att ta allt såsom det är helt enkelt
och försöka leva på.
Smärtorna finns där ändå,vare sig man vill eller inte.
Jag är en person som nog är rätt härdad och genom mina erfarenheter
lärt mig att ingenting är och förblir, utan det mesta förändras.
Gärna i blixtens hastighet, dessutom.
Därför tar jag vara på allt det fina som sker.
Allt jag kan glädjas åt och allt det som ger människan
lycka.
Tackar ödmjukast för din omtanke,
vilken verkligen värmer❤️
Önskar dig en riktigt vacker fortsättning på julen
från lilla mig och min familj❤️❤️❤️
Paula Taxén

Marie

Riktigt God fortsättning på julen önskar jag er alla! ✨🌺✨
Hoppas den dumma värken ger med sig snart, du är så tapper.
Njut i ert vackra hus med julstämningen på topp, det gör du rätt i.
Kram
Marie

Svar: Hejsan💕💖💕
Tack snälla rara du🙏🏻
Ja, det hoppas jag med👍🏻
Kan ju stå och gå men det värker fortfarande riktigt ordentligt😣😖Huset lyser vackert av juleljusen och det doftar julegott och från TV:n hörs Jill Johnsons vackra stämma🎼✨Njuter verkligen av detta❤️Längtar dock också tills vintern är över och värmen kommer så att jag får se trädgården slå ut i blom och alla hundratals lökar blomma🌷🌸🌺💐Just, ja och därför påmindes jag om att fåglarna därute måste få mat, så att de fortsätter vara här hos oss.Varm hjärtligt julkram till dig och god fortsättning på julen❤️✨🎄✨🎄❤️🎄✨❤️
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress