Hejsan allihop 💗💗💗
 
Det efterlängtade regnet kom så äntligen!
Nu kan gräsmattan kanske åter få bli grön och rosor och andra blommor må så mycket bättre.I bild ser ni rosen "Romance" som får handflatestora underbart doftande blommor🌹🌿
 
Tiden rinner iväg och tisdagen är redan kommen,då ju klockan faktiskt passerat tolv och alla sover sött😴
Ja, Fire han boade in sig i en mysig filt och la sig på rygg bakom Torbjörn och somnade direkt 🤣🤣🤣 och vips var de 2 som konkurrerade om vem som kan snarka högst  😂😂😂
 
Jag känner mig också trött såklart men tänkte att det kunde vara kul med ett blogginlägg👍🏻
En bild på Caroline från Salnecke slottscafé❤️
Känner sådan tacksamhet och glädje över vår älskade dotter Caroline som återigen fick det bästa beskedet man kan få, nämligen att läget ser oförändrat ut i huvudet.Att få höra läkaren säga detta ger en ooooootrolig lättnadskänsla och tacksamhetskänsla i hela kroppen 🙏🏻🙏🏻🙏🏻Åh,TACK gode GUD för detta🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Man vill nästan skrika ut glädjebeskedet till alla, man möter, samtidigt som tårarna vill spruta ur ögonen❤️
 
Och vilka var inte här för att fira detta glädjebesked om inte min bror och hans familj❤️❤️❤️
Vi hade det så himla mysigt❤️
Jag och min fina svägerska Varpu ❤️❤️❤️
"Lev i nuet" ,betyder texten på skylten❤️ Och den otroligt vackra och exlusiva naturvänliga pläden som vi fick i gåva, kommer från välkända Lapuan Kankurit.
 
Min bror föddes i Lapua och garnet till pläden kommer från Lappajärvi, där jag är född🤗 Det känns väldigt hedrande att få en så fin present och med all denna historia,vilket betyder mycket för mig ❤️
En gång i tiden när min far var ung, var även han  personalansvarig för en textilfabrik. Så alltihop,ja det är och blir extra fint och speciellt just för mig ❤️❤️❤️
Och här ser ni ju mig 😂😂😂Ja jag bjuder på denna bild trots att jag själv inte ser klok ut😄😄😄
På kvällskvisten mös vi och åt lite finska piroger och goda ostar med mera😋Bland annat en ost som vi köpte från Salnecke Slottscafé, som vi besökte och så bjöd vi självklart på våra hemmagjorda marmelader av både rabarber och tomater 😘
Carolines fina kusin Samuel som snart fyller 17 år ❤️
Jag,min bror Timo och hans fru Varpu och lilla Fire i bild på Salnecke Slottscafé som passande nog hade invigning av det nyöppnade caféet 🎉 
Caroline och Samuel 💕
Jag och brorsan 🌸🌸🌸
Javisst och här en liten bild av min älskling ❤️❤️❤️ 
Trots att tiden var knapp dag 2 så hann vi klämma in mycket då med .. 
Ja först en härligt stor frukost😋
Sen for vi iväg för att besöka en kul butik med massor av både nya och gamla ting👌🏻och därefter äta en smarrig lunch hemma hos oss och även få i oss en redig bit kladdkaka med en rejäl klick grädde😂😂😂😂 innan det var dags för vårt besök att fara hem till Finland 🛳 Det var verkligen kul att träffas och skratten och allt kul vi var med om sitter i ännu🤣🤣🤣💖💖💖
 
Tänk så fint det är att vara omringad av så mycket glädje och kärlek. Intressanta samtal, skratt och humor som ger energi och berikar själen🙏🏻
 
Och vet ni trots att jag blev lite sjuk och fick feber och ont i halsen så gick det rätt smidigt över med lite Ipren👍🏻
Nu är det bara smärtor kvar i kroppen och det har jag dragits med ett tag. Höfterna, ryggen och benen har verkligen värkt och jag vet inte om det fortfarande kan vara Borrelia artriten som spökar eller vad det är 😧
Vänstra benet har varit värst och det har tillochmed domnat bort mellan varven.
Nåja,det visar sig väl vad det är så småningom.
 
Älskling och jag var i alla fall på tu man hand och käkade god mat idag❤️❤️❤️
 
Det var jättemysigt och sådär härligt romantiskt❤️❤️❤️
Och söta Caroline hade gjort en Italiensk chokladmousse med grädde med ett gulligt hjärta på, tills vi kom hem 😍
 
Japp och det var nog allt för denna gång 👋🏻
Ha det gott allihop 💕
Kram från lilla mig och min familj 👨‍👩‍👧
 
MH

Alltid så fina och härliga foton och Caroline är så vacker vilket långt hår hon har. Säg inte så om dig själv du är så fin, sköheten från er dotter kommer någonstans ifrån. Vacker textil jag gillar också sådant härligt material, den kan du mysa in dig i när hösten kommer, men det hoppas vi dröjer länge. Sommaren har inte bjudit på så värst fint väder hos oss, vi har fått en hel del regn och jag är den första att känna tacksamhet över gåvan.
Så härligt att höra om Caroline och hur hon kämpat. När jag läste din blogg när hon var så sjuk höll jag andan. Förstår den enorma tacksamheten man känner i det ögonbliclet beskedet kom.
Må så gott tills jag åter kikar in i din blogg för att se de vackra foton.
Kram från Österlen/MH

Svar: Halloj🌺🌺🌺Åh vad gullig du är 💕
Tack rara du för din fina kommentar🙏🏻
Tänk här har det varit så torrt så det knastrar under
fötterna😳Ikväll kom äntligen regnet och nu får det gärna regna i flera
dagar för det behövs verkligen här.
Visst är det härligt med en varm och skön pläd
när vädret blir svalare och man kan svepa den om sig
och krypa upp i soffan.Det är nog inte långt dit
och ser att affärerna redan förbereder för höst.
Ja de där bra beskeden, de känns så underbara så de är
svåra att förklara. Och att Caroline får möjlighet
att planera för bland annat framtiden med studier osv.🙏🏻
det kunde vi bara önska att det skulle bli verklighet.
Nu är vi här och lever hela tiden i den känslan.
Att få vara här och nu,ja det är nog det som gör
att vi klarar av det hela. Tillsammans här och nu❤️
Varm kram från lilla mig och ska försöka skriva
ett nytt blogginlägg ..imorgon.
🌸🌸🌸🌸
Paula Taxén

Ingela

Hej Paula!
Kommer tyvärr inte på ditt instagram längre?
Var så roligt att följa dig och din gulliga familj, men nu står det att kontot är privat? Ska det vara så, eller är det för mig det krånglar bara?
Vänliga hälsningar Ingela

Svar: Hejsan🌸Kul att du tyckte om att följa mig på Instagram,men ja jag
har valt att ha mitt instagramkonto privat,precis som FB,
åtminstone känner jag så nu.
Hoppas du fortsätter följa mig här 🌺🌺🌺
Kommer ett nytt inlägg i dagarna😉
Kramisar Paula
Paula Taxén

Ingela

Tack för ditt svar Paula - kommer sakna dina små roliga klipp!! Älskade dem. . . Men hoppas du kommer tillbaka på Instagram så småningom!
Sköt om dig och din fina familj! Tänker på er.
Kramar, Ingela

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress