Hejsan pĂ„ er❀
 
Provar att skriva ett första inlĂ€gg frĂ„n min nya mobilđŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»
En iPhone 7 blev det😊
Javisst, jag fick mobilen igĂ„r đŸ™ŒđŸ»
Och ett mobilskal köpte jag frĂ„n Clas OhlsonđŸ‘đŸ»
Caroline och jag passade pĂ„ att ta en fika pĂ„ Espresso House  ☕
SuverÀnt gott!!!
Jag tog en koffeinfri belgisk mocka latte, med chokladsĂ„s toppad med chokladgrĂ€dde och Caroline  tog en Frappino cream, med smaken "salted caramel"  😋 Det var en kall shake utan kaffe.
 
Jahapp och vad tycker jag om mobilen ?
Den Àr kanonbra!!!!
DĂ„ jag har lite problem med synen och ofta skriver fel och mĂ„ste rĂ€tta, sĂ„ Ă€r denna mobil perfekt.Den rĂ€ttar pĂ„ en gĂ„ng,som mĂ„nga andra mobiler,men den har mĂ„nga bra finesser. Även mottagningen Ă€r suverĂ€nt brađŸ‘ŒđŸ»
Den Àr lagom stor och har lÄng batteritid, tar foton nÀstan som en systemkamera och har trÄdlösa hörlurar.
Riktigt nöjd Ă€r jagđŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»
Japp och sen har vi skaffat oss 2 nya familjemedlemmar,"Vivan och Divan" vilka Àr tvÄ söta guldfiskar som simmar runt i vÄr damm vi byggt,vilken Àr ganska stor, dÄ dammduken Àr hela 3x4m
Än Ă€r det lĂ„ngtifrĂ„n fĂ€rdigt, men dammen kommer bli jĂ€ttefin och allt det som ska vĂ€xa runtomkring. Tillsammans med tegelruinen, lillstugan och blommorna borta vid en gammal brunn vi har. Den brunnen har blivit ett vitt brunnshus med svart plĂ„ttak och ett snyggt brunnslock har den ocksĂ„ fĂ„ttđŸ‘ŒđŸ» Hur som helst behövs mer stenar, algvĂ€xter och dĂ€refter fler fiskar.
Fascineras av att de smĂ„ fiskarna tyr sig till varandra💗och de har börjat vĂ€nja sig vid oss ocksĂ„. 
Än sĂ„ lĂ€nge fĂ„r den vackra Peace rosen skĂ€nka frid och 
ro runt dammkanten tillsammans med tujorna,lavendeln och bergsklintar..men som sagt, ni ska fĂ„ se hur vackert det kommer att bli, nĂ€r det Ă€r klart en dag✹
Fiskarna trivs i alla fall som som fisken i vattnet 🐳💩🏖
Och det gjorde vi ocksĂ„, dĂ„ ju vĂ€dret var helt fantastiskt pĂ„ nationaldagen och den passade vi dĂ€rför pĂ„ att fira i SkoklosterđŸŒžâ˜€ïžđŸŒž Till toner av Thomas DI Leva pĂ„ scen Ă„t vi god italiensk pizza pĂ„ den lokala restaurangen och smaskade i oss Ă„rets första mjukglass. Fire trĂ€ffade ocksĂ„ pĂ„ fler hundar Ă€n han gjort under hela sitt liv đŸ€ŁđŸ¶đŸ•đŸ©đŸŸ
Riktigt vackert och mysigt var detđŸ‘ŒđŸ»đŸ‘đŸ»
Vackert Àr det Àven i trÀdgÄrden dÄ aklejor i alla möjliga fÀrger nu blommar. LöjtnadshjÀrtan Àr pÄ G i bÄde rosa och vitt, liksom lupiner  och prÀstkragar.
 
Tiden far fram och sommarmÄnaden Àr i full gÄng.
En dag var det full storm och blÄst och ett av vÄra ÀppeltrÀd bröts av, ja, ett av de tjockare grenarna.
Det syns kanske inte sĂ„ bra hĂ€r,men grenen Ă€r bra stor. Denna dag var jag till sjukhuset och passade Ă€ven pĂ„ att besöka min moster och hennes man đŸŒș💗đŸŒș
Jag var Ă€ven till bĂ„de mammas💖
och svĂ€rfars grav och planterade fina sommarblommor💖
 
Trots att stormen bröt trÀd och grenar, sÄ att de for ut pÄ vÀgen,var kyrkogÄrden lika stillsam och rofylld som alltid.
Denna, sista vilans plats, dÀr sjukdomar,
smÀrtor eller andra plÄgor inte lÀngre gör sig pÄminda.
 
Det Àr fint att sitta dÀr en stund och se alla fina blommor pryda gravarna. TÀnker tillbaka pÄ allt det som varit och allt det som sagts. Allt vi fÄtt uppleva tillsammans.
Trots att rösten tystnat och de man Ă€lskat inte lĂ€ngre finns med oss, sĂ„ hörs och syns de Ă€ndĂ„ tydligt, dĂ„ de finns kvar dĂ€r inuti i hjĂ€rtat, som ett kĂ€rt minne❀
 
Varm kram till er alla!
//Lilla jag och min familj ❀❀❀
Anonym

Hei hÀrifrÄn Finland.

Vilka fina bilder du lagt ut pÄ din hemsida.
Era fiskar har sÄ fina namn tycker jag. Min Mamma dog eller somnade bort pÄ finare sprÄk 2015 i levercancer,varför gick det sÄ har jag funderat pÄ Ànnu i dag.Begraviningen var pÄ min Pappas födelsedag 20.11,nÀr han fyllde70-Är.Men livet gÄr vidare.
Du och din famijl har en fin trÀdgÄrd och den Àr stor och ert fina hus passar riktigt bra in i bilden.Hoppas att Vivan och Divan mÄr bra. Er Fire Àr ocksÄ en fin vÀn,fast jag Àr rÀdd för hundar smÄ eller sor.

Svar: Hejsan fina duđŸŒ·đŸ’•đŸŒ·Tack,vad kul att du tycker om mina bilder
💖💖💖Nu har vi 4 fiskar🐳
2 guldfiskar,Vivan och Divan och igÄr köpte
vi 2 vackra karpar, Gorby och BillyđŸ‘đŸ»
De trivs jÀttebra och det Àr roligt att se pÄ dem.
Beklagar verkligen sorgen❀
Vilken sorglig födelsedag😱för din far.
En pÄminnelse om livet och döden,kommer
pĂ„ sĂ„ sĂ€tt för alltid att följa erđŸ„€
Man förstÄr inte alltid meningen med det
som hÀnder.Sjukdomar och olyckor Àr en del
av livet helt enkelt och otroligt sorgligt
nÀr de plötsligt ocksÄ drabbar den egna familjen.
Först dĂ„ förstĂ„r man innebörden av sorg😱
Som du sÀger,livet gÄr vidare,det mÄste sÄ
göra, Àven för oss dÄ vi förlorat varsin förÀlder.
Min mamma och Torbjörns pappa.
Livet förÀndras dock,men det fina Àr att
minnena finns kvar, för alltidđŸ™đŸ»
GÄrden vi bor pÄ Àr en slÀktgÄrd,med mÄnga
byggnader och uthus och nu Àven en liten stuga.
Renovering har pÄgÄtt ,i de olika delarna under de 4 Är vi bott hÀr,
likasĂ„ har en vacker trĂ€dgĂ„rd vĂ€xt fram som vi Ă€lskar🌳🏡
Der Àr helt underbar miljö och en ro för bÄde
sjÀl och hjÀrta att bo hÀr och det Àr fint att de
som hÀlsar pÄ kan kÀnna likadant.
Tack snÀlla för din fina kommentar och alla
vĂ€nliga ordđŸŒșđŸŒșđŸŒș
Önskar dig allt gott och en jĂ€ttefin
fortsĂ€ttning pĂ„ helgen💖💖💖
Paula Taxén

Niina

Hei Paula.
Kom inte ihÄg att skriva mitt namn.angÄende komentaren pÀ din hemsida. Hei frÄn Niina i Finland.

Svar: Hej igenđŸ™‹đŸŒđŸ’•Kramis till rara dig frĂ„n oss allihop💕
Paula Taxén

Susanne đŸ˜»

Hej fina Paula đŸŒč
Vilken underbart vacker trÀdgÄrd ni har.
Rena paradiset.
Visst Àr det vÀl hÀrligt att bo pÄ landet, nÀra djurliv och natur.
Att bara kunna gÄ rakt ut i skog och mark, hÀmta kraft och ladda batterier.
Det Àr en gÄva att kunna vara tacksam för det vi har gratis runt omkring oss.
Tittar pÄ din blogg och njuter av att visuellt vackert.
Tack.....

Ha' en fin och skön dag familjen Taxen'

Kram frĂ„n Susanne đŸ˜»

Svar: Halloj SusanneđŸŒșTack snĂ€lla fina du för din gulliga kommentar💕
Ja,trÀdgÄrden Àr verkligen helt underbar
och att ha naturen sĂ„ nĂ€ra🏡
Regnet smattrar dÀrute men gÄrdagen var jÀttefin.
Det Àr grönt och fint och juni mÄnad Àr bland
de vackraste mĂ„naderna tycker jag🌾
GlÀdjer mig sÄ mycket Ät alla gulliga kommentarer
och blir lika glad varje gĂ„ng💕
Tack snĂ€lla du och önskar dig en jĂ€ttefin fortsatt veckađŸ™‹đŸŒ
Kramar frĂ„n oss allihopđŸŒșđŸŒșđŸŒș
Paula Taxén

fasligtsja.blogg.se

Jag Àr ocksÄ sugen pÄ ny telefon :) Men jag mÄste sÀga att jag aldrig lyckas ta i nÀrheten sÄ snygga bilder sjÀlv. Jag skyller pÄ min gamla telefon tror jag ;-)

Svar: HejsanđŸŒșđŸŒșđŸŒșEn ny mobil Ă€r alltid kul och de utvecklas med vĂ€ldig fart.De gamla har Ă€ven de sin charm och trots att de ibland saknar alla finesser.Min pappa ska tex.köpa den gamla modellen av Nokia mobilen de ska börja sĂ€lja.Han med flera tycker att smartphones och IPhones Ă€r för krĂ„ngligađŸ“±Jag Ă€r dock supernöjd med min nya mobil.Bra bilder tar den och lĂ€tt att anvĂ€nda.Att fota Ă€r kul och ju mer man gör det,desto mer lĂ€r man sig..Önskar dig en jĂ€ttefin fortsatt sommar och midsommar och lycka till med fotandet📾đŸŒș
Paula Taxén

MH

Dina foton Ă€r sĂ„ otroligt vackra och njutbara, sitter ofta och tittar lĂ€nge pĂ„ detaljerna. Gillar det med lille söte hunden och tegelstenarna, det rĂ„a mot det levande. Det Ă€r sĂ„ hĂ€rligt att se er fina dotter sĂ„ pigg och glad,hon som verkligen prövats i livet. Hoppas och önskar er en fin midsommar. Kram frĂ„n Österlen/MH

Svar: Varmt hjĂ€rtligt tack ❀đŸŒș❀ gulliga du!Ja lilla Fire har mycket att upptĂ€cka
och hĂ„lla reda pĂ„ 😀
Ofta ligger han och spanar pÄ guldfiskarna,
eller sĂ„ smyger han som en katt pĂ„ koltrastarna😅
Han vill leka med de,men lyckas inte charma
nÄgon av dessa.
Ja det Àr helt underbart att se vÄr dotter
pynta bland annat midsommar stĂ„ngenđŸŒșđŸŒșđŸŒș
PÄ tal om det,sÄ önskar jag Àven dig en jÀttefin midsommar
och fortsatt sommar đŸ’›đŸ“â˜€ïž
Stor varm kram till digđŸ€—
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress