Halloj igen ♡

Ute är det 4 minusgrader, men det känns mer som -24℃!!  

Och det är superhaltså var försiktiga om ni inte har skridskorna på förstås thihihiiii
Det är ett äkta busväder och det snöar och stormar på en och samma gång. 

Dagar som denna är det supergott att njuta av en stor kopp rött té och krypa ner under mysfilten och kanske läsa en riktigt bra bok eller något annat trevligt.
Läser ni mycket böcker?
 
Fire är inte alls pigg på att gå ut i snöovädret
 
Faktum är att han tagit detta med mys till en helt ny nivå hahhaaaa

Kom att tänka på en sak, som jag ville skriva om.
Har ni tänkt på att allt vi ser, finns där, men vi ser olika saker.

Allt beroende på vad vi vill se och hur mycket vi orkar ta in och trots att ett foto redan kan vara redigerat, så redigerar vi även själva. Vi fortsätter liksom den processen.
Vi ser vad vi vill se och skapar oss en uppfattning.

Ett foto kan också säga väldigt mycket, belysa något, lyfta fram något, beroende på vad man väljer att fotografera och hur man fotograferar. Har man tagit fotot på höjden, längden, vidvinkel, zoomat osv. osv. Avgörande kan också vara, vad man väljer att visa och inte.
Både den som beskådar, den som fotograferar och den som publicerar ett taget foto, gör olika val. Valen kan verkligen skilja sig åt. Vart och vad man lägger fokus på och hur man slutligen tolkar det man ser.
Ett och samma foto kan därmed ge olika behållning och respons, för olika människor.
Hur många av er tittar just nu på ängeln eller på Carolines armband ( på ett av dem står det dessutom "HOPE" )
Eller väljer man se den söta lyktan eller skålen med äpplen?
 

Här har ni ett annat foto. En vägg med tavlor, på vår hallvägg.
Men om man bara väljer att lägga ut detta foto, går man ju miste om hur statyn på väggen ser ut.


Om man istället väljer denna, så ser man enbart tavlorna..

Eller denna, ja, då är det statyn som är i fokus.
Intressant eller hur. 
Ett foto kan alltså säga väldigt mycket mer, än vad man många gånger tänker på.
Foton som i sin tur skapar illusioner.
-Jaha, är det sådär det ser ut hemma hos dom!

Våra sticklingar av Mårbackapelagonen, i små vaser, ger kanske nya infall och inspiration att själv prova på att ta några sticklingar.
-Ok, är det så man gör..
-Undrar vad som finns i den gröna asken?
Svar: Det är kronärtskockor ✿◠‿◠) 


Slutligen..vad kan det här vara då?
Ja, förutom allt man kan se i bakgrunden och som är lättare att tyda. 
så är det en nyskalad kiwi.
En riktigt god och saftig sådan, som jag smackade i mig så fort jag tagit fotot thihiiiii

Tills vi hörs igen, ha en fortsatt trevlig dag 
╰☆╮K✲R✳A✴M✻I✼S❄╰☆╮
 
 
 
lenamamsen

Nyss kändes det som vår💐, nu är det svinkallt❄️❄️Just nu sitter jag i soffan med en härlig stor filt och min lilla vovve ligger under den😍. Dricker en stor kopp the med honung i. Jag är periodare när det gäller böcker. Hoppas att du mår bättre efter allt du åkte på😍 Kramis till dig 💐💐💐

Paula Taxén

Hej på dig rara lenamamsen💞
Ja,vilket bedrövligt väder☃️💨
Visst är det mysigt att krypa ihop under mysfilten och att man har ett djur som gör en sällskap gör det ju ännu mysigare💓Djur är så otroligt fina och ger så mycket.Vår hund tycker också om att mysa och krypa under filtar och täcken och njuter att få vara med.Det är vi så otroligt tacksamma för.Fire kan verkligen gosa hur länge som helst👍🏻😄Honung är så gott och té med.Vi har honung i kaffet också👌🏻Smakar jättegott.Det där med böcker kommer i omgångar här med, när andan faller på.Tidningar är så mycket lättare.Bara bläddra på & hoppa över det man inte orkar läsa😬Readly är ju perfekt..Alla tidningar som finns och vi har haft någon gratis version i 3 mån med telia👍🏻👍🏻👍🏻✨Tack snälla för omtanken❤️Dessvärre hur jag än försöker så tycks Borrelian ha bitit sig fast och smärtorna har kommit tillbaka, intensivare och intensivare.Blir nog att ringa till vårdcentralen imorgon.Vet inte om jag måste förlänga tetracyklinkuren, men hö.knä är både varm och svullen och smärtan vandrar från led till led igen.Trodde ett tag att det gett med sig, men vet faktiskt inte om det gjort det, eller om det är normalt att Borrelia artrit kommer tillbaka och ger efterkänningar på samma sätt som när jag var sjuk?👀Får som sagt ringa och höra imorgon.Kramis till dig med från lilla mig och tack snälla för din gulliga kommentar❤️❤️❤️

Susanne 😻

Hej fina Paula 🌹
Massor av snö här i Nyköping oxå ☃️ Även om jag längtar efter våren så tycker jag att det är vackert med snö ❄️
Sen jag flyttade från hus på landet -09 till lägenhet i stan' och 15 minuters promenad till mitt jobb, så är snö inget hot för mig längre.
Lever ensam, nu behöver jag inte skotta snö, köra bil på oplogade vägar mm.
Kan bara njuta av all snö, och det gör jag verkligen.

Tack för alla vackra bilder, och det du ser i dem ligger i betraktarens ögon, något jag ser kan vara något annat för dig.

Jag älskar att läsa, även om det inte blir lika mycket nu med hjärntrötthet.
Förr kunde jag läsa en halv natt, nu blir det lite och ofta.
Och tro det eller ej, jag som är en fridens kvinna.......
Jag vill ha' smaskiga otäcka deckare, min favorit är Mons Kallentoft, och hans böcker om Malin Fors 😳

Ha' en fin onsdag

Kram från Susanne 😻

Svar: Hejsan rara Susanne💞Ja, snön har som du skriver skiftande
betydelse, beroende på vart man bor och det
liv man lever☃️Fint att de sköter plogande med mera
där du bor👍🏻Härute kom det en hel del snö och idag är
det betydligt bättre väder.Fire far fram som en vilde
i lössnön och det är en ganska fin dag.
Tack för att du tycker om mina foton och läser
min bligg💞 Ja exakt så är det med hur man ser på
ett foto.Den kan signalera en mängd olika intryck.Allt beroende
på vad vi tar in.Finn fem fel är ett utmärkt exempel på
hur olika vi tolkar ett foto.Det vi "trodde"vi sett,var plötsligt
svårt att hitta.
Jag kan också tycka att spännande böcker är kul,
och de läste jag mer då jag var yngre.I tonåren osv.
Men jag tror att verklighetsskildringar
alltid legat mig varmt om hjärtat.
Jag har svårt med minnet och minns tyvärr
sällan vad böckerna hette. Men att läsa om människor
och deras liv och livsöden har berikat även mitt liv💞
Deckare tycker jag också om, men ser de då helst
som en film på TV.
Det var kul att du ville berätta om det
som intresserar dig och det du läser.
Det är så himla givande ,detta med bloggen.
Tips om allt möjligt kan enkelt föras vidare
på detta smarta vis.

Önskar dig också en härlig onsdag🌷🌷🌷
Stor kram från lilla mig och familjen!
Paula Taxén

Susanne 😻

Hej fina Paula 🌹

Gömde......

Tråkigt med din Borrelia 😩
Ring Vårdcentralen idag, vänta inte till fredag...
Ju fortare du kommer igång med en eventuell ny antibiotikakur,
Ju fortare blir du frisk.

Var rädd om dig.

Kram från Susanne 😻

Svar: Hej igen fina du🌸Ja,jag fick göra det imorse och ska få komma på ett nytt läkarbesök.Pratade med grannen som tydligen haft som jag men han fick lite längre behandling.Så det är nog tyvärr så att min behandling, den jag fick, inte bitit.Hur jag än försöker så tar smärtorna orken av mig och jag lider verkligen. Det gör riktigt ont i lederna och det vandrar liksom runt från ena leden till den andra och muskelfästen i stort sett hela kroppen,men värst i knän och armbågar.Tröttheten är också enorm.Det är precis såsom när Borrelia artriten började. Förhoppningsvis träffar jag en kunnig läkare som vet vad man ska göra i detta läge.Tack gulliga du för din omtanke❤️Kramis //Paula 🌺
Paula Taxén

Susanne 😻

Hej dina Paula 🌹
Har precis fått hem boken "När hjärnan inte orkar" om hjärntrötthet från Adlibris.
Hittade en blogg "fröken duktig" av en tillfällighet och fann ett utdrag ur den boken, var som att läsa om sig själv.
Köpte hem boken direkt för att läsa, eftersom min doktor säger att jag är hjärntrött men jag vill inte lyssna på det.... 🤔
Nyttigt med fakta hämtat ur verkligheten.

Ja det är en fin känsla det här med blogg.... att kunna dela med sig av sina tankar med andra... stötta och stödja.
För mig ger det mycket eftersom jag är hemma mycket.
Du känner igen dig så mycket i andra och förstår då att vi alla innerst inne är lika varandra.

Att läsa din blogg och se alla dina vackra naturbilder är fantastiskt givande.

Krya på dig från Borrelian, jäkla skitdjur fästingar 🕷

Kram från Susanne 😻

Marie

Såg ditt instagram och det känns ju som det bara är för mycket just nu, för din stackars kropp och knopp. Ta nu väl hand om dig 🌿🌸🌿🌸🌿🌸

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress