Halloj ❀
 
Dagen börjar gÄ mot sitt slut, men Àn Àr denna dag inte helt över.
Än hinner man klĂ€mma i sig en kopp te och kanske en kvĂ€lls..nattmacka😋och kanske skriva ett blogginlĂ€ggđŸ‘đŸ»
 
Javisst och vad kan ha hĂ€nt idag dĂ„,mer Ă€n att det Ă€r torsdag, mumsiga och spĂ€nnande matrĂ€tter blivit uppĂ€tna (tagliatelle med krĂ€mig ostsĂ„s och ugnsstekta köttfĂ€rsbiffar med soltorkad tomat, vitlök och stekt lök och lite tzatziki till det) Hann inte ens ta en bild, dĂ„ det var för gottđŸ€ŁÂ 
Jo, förutom att dahlialökarna Àr rÀddade och upplockade och landat i varsin papperspÄse.
Ja,de klarar ju inte vintern utomhus, sÄ ta gÀrna in dem om ni inte redan gjort det.
PÄ vÄren planterar ni sedan ut de igen.
Javisst och detsamma gÀller för pelargonerna som ocksÄ fÄr övervintra inomhus.
Platsbrist Àr ofta ett vanligt problem,men vÄrt kontor pÄ övervÄningen blev en perfekt lösning för detta ÀndamÄl och dÀr fick pelargonerna  hamna i stora plastlÄdor.
Smart eller hur 😉✹
Vi köpte nÀmligen 3st.stora plastlÄdor frÄn Biltema och man blir faktiskt vÀldigt förvÄnad över hur otroligt mÄnga pelargoner man kan pressa in i de!!Det mÄste ju vara hur mÄnga pelargoner som helst!
Lyckades Ă€ven trycka in 4 st stora Hibiskusplantor ocksĂ„đŸ’ȘđŸ»đŸ˜‚
Javisst och sÄ kan man vattna de nÄgon gÄng,dÄ och dÄ sÄ de inte torkar ut och dör.
Blad och blommor kommer garanterat att falla av, dĂ„ de nog inte trivs sĂ„ bra nĂ€r de inte fĂ„r stĂ„ och glĂ€nsa vid nĂ„got fönster. Men, nĂ€r de blir riktigt fula kan man ju klippa ner de och sedan kommer nya skott i vĂ„r och nĂ€r frostrisken Ă€r över sĂ„ stĂ€ller man bara ut de igenđŸ‘đŸ»Det Ă€r Ă„tminstone planen🙂
Nu fĂ„r de i alla fall stĂ„ dĂ€r tillsammans med den gamla fiolen som vi Ă€rvt frĂ„n Torbjörns morfar Olle đŸŽŒâ€ïž
 
Japp,förutom detta pysslande sÄ har Àlskade Torbjörn varit pÄ sjukhus och genomgÄtt en operation.
Förra Äret opererades höger handen lagom till julafton och 
denna gÄng var det dags för vÀnster handen.
Karpaltunnelsyndrom Ă€r det som han opererats för och som han lidit av lĂ€nge stackaren❀❀❀
Även ulnarisnerven Ă€r klĂ€md och gör sĂ„ att Torbjörn saknar kĂ€nsel i flera fingrar.
Det hela Àr inte smÀrtfritt heller och tar ca. 6 v att lÀka.
Operationen gick Ă€ndĂ„ bra och nu vilar han ut hemma🏡
Fire hĂ„ller ett vakande öga pĂ„ sin husse 😍
 
Och förutom att göra precis som Fire ❀ sĂ„ hĂ„ller jag Ă€ven ett vakande öga pĂ„ blommornaâ˜ș
 
Jag Ă€lskar ju blommor som ni kanske vet đŸŒș🌾đŸŒș
och har klurat ut att de dÀr "lÄtsas" blommorna faktiskt ocksÄ har fÄtt intrÀde i mitt liv.
JodÄ,de fyller ju sin funktion och har pÄ ett dramatiskt sÀtt utvecklats positivt och blivit mer likt en riktig blomma,Àn vad de nÄgonsin varit!
Se sjĂ€lv😊
Kanonfin eller hur✹
Nu slipper vi köpa en ny blomma,stup i kvarten, som ska eldas upp i köket pga. hettan, dĂ„ den hĂ€nger i nĂ€rheten av vedspisen😄
 
Javisst och det blir ju mycket billigare i lÀngden.Hittade den söta blomman inne pÄ Blomsterlandet.
Att hitta fina saker till ett bra pris Ă€r kanonđŸ‘đŸ»
Som tex. det hĂ€r söta ljusarangemanget som jag fyllt med Ă€pplen frĂ„n gĂ„rden. Den hittade jag en gĂ„ng pĂ„ Ö&B
 
Oj,n, nu drog klockan ivĂ€g igen och det Ă€r dags att krypa till kojs😮
 
Sov sĂ„ gott allihopđŸ‘‹đŸ»đŸ’•
 
Anonym

Hej! SÄ roligt att du skriver sÄ ofta, nu nÀr du slutat med instagram. Tittar ofta in hÀr. Ha det bÀst hela familjen och trevlig helg!

Svar: đŸƒâ€ïžTack snĂ€lla duâ€ïžđŸƒTack för att du lĂ€ser min blogg💕
Önskar dig en jĂ€ttefin fortsatt helg ocksĂ„â€ïž
Paula Taxén

MH

Åh inget trevligt med operation men desto bĂ€ttre sen och slippa ha sĂ„ ont, God bĂ€ttring! Du har sĂ„ mysigt i ditt hem, sjĂ€lv har jag ocksĂ„ en hel del madonnor och ljus och annat som förgyller ett hem.
Fin du Àr i din rosa mössa, jag har ocksÄ alltid mycket pÄ mig frÄn topp till tÄ, vill ju inte frysa nÀr man har sÄn vÀrk. Gillar ju vÀxter vÀldigt mycket men har ocksÄ en del ickelevande, de ser ut som riktiga och hÄller i evighet.
Kram och fin helg till er/MH

Svar: Tack rara duđŸ™đŸ»â€ïžâ€ïžâ€ïžđŸ™đŸ»Torbjörn hĂ€lsar och tackar❀
Tack igen,ja,man försöker pynta och fixa sÄ att
det bĂ„de blir lite romantiskt och mysigt💕
Kan tÀnka mig att du har det jÀttefint hemma hos dig med.
Ljus och lyktor gör sÄ mycket och förgyller verkligen som du sÀger.
Jag blandar nytt och gammalt hej villt och det kan vara bÄde billigt och ibland dyrt,
Ă€rvt och köpt i en salig blandning 😊
Det viktiga Àr dock att den dÀr speciella kÀnslan infinner sig,
som gör att man lĂ€ngtar hem😍

Mössa och hela utrustningen fÄr man packa pÄ
och förstÄr att Àven du vill klÀ dig varmt.
Det finns sÄdana dÀr vÀrmealstrande skoinlÀgg och
vÀrmehjÀrtan som man kan ha tex.i vantarna.
Önskar sĂ„ att du slipper ha dessa smĂ€rtor ❀

Köpte ocksÄ gulliga"lÄtsas"vita hyacinter frÄn Blomsterlandet
ett Ă„r och de Ă€r sĂ„ himla fina✹Minns inte om det var
förra Äret eller Äret dessförinnan.Perfekt att de hÄller i all evighet.

Stor varm kram och helg till fina dig med ❀❀❀

Paula Taxén

Susanne đŸ˜»

Hej fina Paula đŸŒč
Höst höst med rusk och regn, men varmt och skönt inne.
Och bara att ösa pÄ med vÀrmeljus.
Det Àr sÄ frÀmmande att tÀnka att sÄ mÄnga blommor kommer Äter nÀsta Är, livets kretslopp.
Har varit pÄ torget och köpt krans till min förÀldrar/syster grav idag.

Karpaltunnelsyndrom Àr inte skönt.
Jag har handledsstöd att sova med pÄ natten.
Och bettskena mot tandgnissel.
Och snarkband i nÀsan mot snarkning.
Och vÀrmemadrass för att jag fryser och har ont i kroppen.
Inte konstigt man fĂ„r leva sjĂ€lv, det Ă€r bara katten som vill sova med mig..... 😉

Ha en skön fortsatt helg du och familjen 🕯
Kram frĂ„n Susanne đŸ˜»

Svar: Halloj Susanne❀Visst Ă€r det mĂ€rkligt att nĂ„got som ser nĂ€stintill stendött ut nu,
kan vakna till liv pÄ vÄren och vara sÄ vackert igen.

Vi ska ocksÄ köpa gravkransar till gravarna och brukar
ta med granris och lÀgga runt ljungen m.m.
Nej det Àr riktigt oskönt med karpaltunnelsyndrom.
Men förhoppningsvis blir han bĂ€ttre nuđŸ™đŸ»
Jobbigt att behöva ha alla besvÀr du har,men tror sÀkert att
det finns mÄnga prinsar dÀrute som nog skulle bli
glada att finna en sĂ„ trevlig,varm och omtĂ€nksam mĂ€nniska som du❀
Torbjörn snarkar ocksÄ och fÄr ha ett vackert plÄster
pĂ„ nĂ€san han med.Caroline sa att Ă€ven jag kan snarka👀
och det Àr sÀkert inte omöjligt.
HöglÀge kan hjÀlpa(mycket kuddar under madrassen)
eller att somna först 😊😅
Katten Àr nog en lika hÀngiven och gullig kompis
som vĂ„r Fire ❀
HĂ€rligt med sĂ„ underbara djur ❀❀❀
Önskar Ă€ven dig en vacker fortsĂ€ttning pĂ„
helgen och en riktigt god natt ..med en extra timmeđŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»
Kramisar frĂ„n lilla mig och min familjđŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§
Paula Taxén

Susanne đŸ˜»

Hej fina Paula đŸŒč
Jobbigare hade det varit utan alla hjÀlpmedel.
Med bettskena, snarkband, handledsortoser och vÀrmedyna blir nattsömnen bÀttre.
De sÀger att vi kvinnor börjar snarka nÀr östrogennivÄerna sjunker.
Tur att det finns hjÀlpmedel, sen Àr det bara att gilla lÀget.
Sover fortfarande med balkongdörren lite pÄ glÀnt, sÄ hÀrligt med frisk nattluft.

Ha’ det bra
Kram frĂ„n Susanne đŸ˜»

Svar: Hej igen đŸ˜ŠđŸ‘‹đŸ»đŸ’•FörstĂ„r att de hjĂ€lpmedel du har sĂ€kert kan hjĂ€lpa dig pĂ„ mĂ„nga visđŸ‘đŸ»Har sjĂ€lv svĂ„ra smĂ€rtor efter alla op. och trafikolyckor,men det Ă€r inte sĂ„ ofta jag nĂ€mner de.Skulle sĂ€kert finnas massor med hjĂ€lpmedel som Ă€ven jag kunde anvĂ€nda mig av.Jag har helt enkelt tvingats lĂ€ra mig hantera de svĂ„ra smĂ€rtor jag fĂ„tt och har pĂ„ ett annorlunda sĂ€tt Ă€n mĂ„nga andra och bland annat försökt finna olika sĂ€tt att klara av de, dĂ„ jag Ă€ven Ă€r allergiker.Ingenting blir och Ă€r enkelt och dĂ„ fĂ„r man göra det bĂ€sta av livet.Finns sĂ„ mycket som jag kunde skriva om ,dela med mig och berĂ€tta och kanske ,kanske gör jag det en dag.Jag fick op.bort livmoder och Ă€ggstockar 2003.Samtidigt dog min mamma i cancer.Jag var ca. 33 Ă„r och min mamma 56.Vid 33 Ă„rs Ă„lder kom jag i klimakteriet.DĂ„ jag op.för elakartade celler som förökade sig vĂ€ldigt snabbt,trots olika Ă„tgĂ€rder, sĂ„ var östrogen behandling inget alternativ eft.op.Jag blev visserligen pĂ„prackad dessa,men tackade snĂ€llt nej,dĂ„ jag fick veta att de kunde leda till att de elakartade cellerna aktiverades igen.LĂ€kemedelsverket avböjde mig ocksĂ„ att anvĂ€nda hormoner.Och jag har aldrig varit intresserad av de Ă€ndĂ„.Det tog ca.1 Ă„r och sen försvann alla knepiga symptom som kommer med klimakteriet.Att röra sig hjĂ€lper,eller hjĂ€lpte Ă„tminstone mig och jag gick ofta ut med hunden som verkligen fick motion😂Jag har dock aldrig snarkat tidigare varken som ung eller Ă„ren efter min op.,men har lĂ€st att alla mĂ€nniskor snarkar lite dĂ„ och dĂ„ och sĂ„ finns de som har svĂ„ra problem och tillochmed sömnapnĂ©.Jag Ă€lskar vĂ€rme och skulle förmodligen fĂ„ en allergisk chock av att ha fönster eller dörr öppen en lĂ€ngre tid,nu nĂ€r det Ă€r sĂ„ kallt😬Fint att du funnit nĂ„got som kĂ€nns bra för dig😊Önskar dig en god natts sömn och en fin ny vecka,som snart tar sin början.Kramisar till gulliga dig frĂ„n lilla mig ❀❀❀
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress