Hejsan alla fina 💕
 
Idag hade de lovat regn.
100% chans, hela dagen!
Och vet ni vad,det har stämt till punkt och pricka☔️
Ush,det är ju helt värdelöst😫
Det ser verkligen grått och trist ut, när man tittar ut.
Idag syns inga vackra gulröda blad,nej, utan allt går i grått och gråbrunt. Ja,förutom en och annan ljung som bryter mot Jante- lagen och som stoltserar glatt i rosa💖
 
Jag bryter också mot löjliga fjant Jante- lagar 
och bär därför en färgglad mössa🤗
Min lite rosa/röda Helly Hansen mysse känns lika varm och skön i år, som förra året.
Hellre varmt och skönt om öronen, än att hacka tänder i takt med spöregnet, som smattrar mot paraplyet.
Bryr mig inte ett dugg om att håret blir platt som ett flygfält och ett trassel utan dess like uppstår i bakskallen.
Dessutom har jag dragit på mig ett par varmfodrade byxor och även ett par sköna kängor.
Allt för att slippa få en allergisk chock av kylan.
Javisst, såhär har jag det.
Here We go again, Alaska!
 
Visst kan jag också klä mig i lite tunnare och finare kläder och det gör jag ju självklart, men då måste bland annat bilen hela tiden vara varm både innan jag kliver in och ur den och in i den igen, vädret måste också vara bra,kanske får jag skjuts av Torbjörn eller någon annan,skyndar på ett besök så bilen inte hinner bli kall osv.osv. ja, lite sådana saker. Planering,planering,planering är vad som gäller!
Väääääldigt mycket planering och vääääldigt bra koll på väderleken.
Att vara allergiker och att ha just den här sortens allergi är verkligen svårt. Jag får anafylaxi och har därför medeciner och adrenalindprutor med mig hela tiden. Sommar,vinter,vår och höst.
Minst sagt jobbigt,men om man ska överleva,ja då är man tvungen att anpassa sig och lära sig.
Jag ser ut som en sådan där Michelin gubbe emellanåt med alla kläder på 😂
Sådana här dagar då regnet vräker ner får man rusa till bilen likt en sprinter🏃🏽‍♀️💨och därefter kasta sig in och Fire får flyga in i sin åkväska med en himla fart också.
Men det tackar han så hjärtligt för, då inte heller han gillar att bli blöt som en sunkig bäver.
 
Just,ja!
Sen ska paraplyet först fläkas upp och det går sådär och sen ska den ju vikas ihop också och det kan man faktiskt lyckas med ibland, men alltför ofta får man istället ett mindre nervsammanbrott av att paraflaxet,trots att man försökt att få ihop det, ändå pekar åt 10 olika väderstreck!  Regnandet blir ju också, MÄRKLIGT NOG
alltid litet värre och tar rejäl fart, precis innan man hinner kasta sig in i bilen och hinkvis med iskalla vattendroppar hinner därmed falla rakt i nacken på en.
 
 
Hur som helst!
Om inte regn och blåst lyckats göra slut på en mentalt, vid det här laget, så har man åtminstone blivit lagom blöt och eländig, innan den 10 kg tjocka och tunga handväskan full med bland annat stomiproukter och Gud vet vad? också ska tryckas in någonstans i bilen 🤣
 
Javisst och när snöret på kängan slitits av, glasögonen blivit immiga och fipplandet med rätt nycklar är avklarat ,så kan man äntligen komma iväg 🚙💨
 
Och här på landet kör vi försiktigt, för rätt som det är så  står skogens konung mitt på vägen och man får trampa bromsen i asfalten, så att bromsskivor och klossar vaknar till liv!!
Och är det inte älgar
 så är det rådjur.
 
Javisst,så är det.
Man hinner med att se mycket, om man kör lite långsammare med😉
 
Jag minns förresten en mindre trevlig händelse.
För ett antal år sedan flög plötsligt ett rådjur fram, när jag och Caroline var på väg mot Eskilstuna.
Jag körde i 60 km/ h då sikten var bedrövlig pga. ett enormt skyfall.
Trots väldigt snabb reaktion och inbromsning, så hann jag ändå inte stanna då rådjuret flög fram bakom en stor björk som stod vid vägkanten på hö.sida. Rådjuret missade turligt nog precis Carolines sida av sidofönstret och flög istället över mot motorhuven på den Volvo V70 vi hade då.
Det blev stora skador i datorsystemet, vilka gav utslag från ratten och givetvis plåtskador.
Som tur var gick det ändå bra för mig och Caroline❤️och bilen hade givetvis försäkring.
Vill därför påminna er om att :
 
Snön och halkan är säkert också redan ett faktum på flera håll i Sverige och snart är det vinterväglag i hela landet.
Men, snälla ta det lugnt och minska hastigheten, för olyckor händer så väldigt fort🙏🏻
 
Japp och nu är det här bitvis lite skojfriska inlägget slut, men vi hörs snart igen👋🏻
 
Kram på er tills dess❤️🤗❤️
 
Anna B

Jag vill skriva att jag tycker att du är så vacker till det yttre och verkar vara så fin till det inre. Jag uppskattar din positiva blogg! Kram från ett vintrigt Norrbotten...

Svar: Men T❤️A❤️C❤️K snälla du!Vad rart av dig att skriva en så fantastiskt gullig kommentar
och vilken otroligt fin komplimang🙏🏻
Tack och åter tack 💖
Jättekul också att du läser min blogg och
att du uppskattar det jag skriver😊
"Vintrigt Norrbotten" ,ja,du ser!
Tror vintern kommer hit med snart.
Det känns så i alla fall⛄️
Återigen,varmt,stort och hjärtligt tack till dig
från lilla mig ❤️
Många kramar från hela min familj 👨‍👩‍👧❤️
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress