Hej på er alla underbara änglar ❤️
 
Mycket har hänt sedan jag skrev sist.
Det gör ju det, för de flesta.
Livet tuffar vidare som ett tåg, vad som än händer.
Det vackra vädret har fått många vårblommor att titta fram och äntligen har åtminstone en sort av de efterlängtade tulpanerna också slagit ut i blom 🌷🌷🌷
 
Den starka vårsolen har färgat mina kinder röda och hade det varit påsk, hade jag ju kunnat vara påskkärring!
Skämt åsido, men visst har vi haft ett härligt väder 🌝
Det går riktigt fort nu och pionerna som ni kan se längst ner till vänster i bild är på G tillsammans med allium, fänrikshjärtan och andra blommor.
Temperaturen har varit långt över 20 strecket i flera dagar och det händer mycket även i växthuset 🌱
Plocksallaten är ivrigast och har verkligen växt i byttan.
Vindruvekvistarna vi tog in på vårvintern har glädjande nog fått rötter och har därför planterats i byttor.
Nu får de stå i växthuset och förhoppningsvis växa till sig.
På Byggmax sålde de billiga och söta blommor i flerpack och lite petunior och lobelior fick därför följa med hem.
 
Det är otroligt skönt att få sitta ute , ta en fika och få njuta. Njuta av här och nu🙏🏻
 
Att få ta in stillheten, lugnet, naturen, fågelsång och allt det vackra som finns omkring oss.
Denna värld är långt ifrån den värld vi befunnit oss i de senaste veckorna.
 
Timmar har förflutit.
Vi har åkt i hissar och gått i gångar och korridorer.
Många gånger som i dvala, utan att minnas vart vi kom ifrån och vart vi skulle.
 
Sjukhus känns och doftar sjukhus.
Doften av handsprit, sjukhusvagnars gnissel och tavelprydda väggar och så den där väntan.
En fruktansvärd väntan och oro.
Ska Caroline känna igen oss när hon vaknar?
Ska hon kunna prata?
Finna rätt ord.
Veta vad hon vill.
 
Vi passerade också någon slags anslagstavla några gånger, men ingenting där fångade vår uppmärksamhet.
Det var lappar uppsatta här och där, men vi vet inte vad som stod på de. 
 
En staty fanns där också.
Men inte heller den förstod vi oss på. 
En naken människa med hundhuvud med en sopborste? 
 
En dag räddade jag livet på en äldre farbror som troligen drabbades av stroke.
Jag och en byggnadsarbetare.
På ett fullsatt café/ restaurang.
Ingen annan såg vad som pågick, utom just vi två.
Lite märkligt, då vi ju var på ett sjukhus.
Jag sprang först till mannen, sen sprang jag och larmade restaurangpersonal, som också larmade och sen sprang jag tillbaka till mannen som var jätteorolig.
-Du, kära du, jag tror jag håller på att bli blind, sa han till mig.
-Jag förstår inte, jag håller på att bli blind.
-Jag ser så dåligt !! 
Jag frågade om han var på sjukhuset för egen del och om han var sjuk på något sätt. 
Han ville svara men kunde inte formulera orden.
Jag såg att han gärna ville få i sig en smörgås och kaffet som föll ur hans hand. 
-Ursäkta, får jag fråga om du har diabetes?Har du tabletter?Har du tagit din insulinspruta?
Då försökte han hitta något i sin ficka.
En sockermätare!
-Den har ett jättelågt värde!!! sa jag då.
Mannen gick inte att tala med längre.
Han kunde inte svara hur jag än försökte.
-Har någon larmat eller inte!!!! Kommer det någon läkare???Finns det någon läkare här??? försökte jag ropa.
Folk började bli oroliga, men alla satt som förstelnade.
 
Höll mannen på att falla i sockerkoma?
Hade han fått en stroke?
Eller båda?
 
Plötsigt kommer äntligen två läkare springande.
Jag förklarar snabbt vad som hänt och de tar med sig mannen.
-Tack ropar de.
 
”Att göra liv i livet” som vi brukar säga, har fått ta en liten paus och att ”bara vara just här och nu” är ett bättre sätt att beskriva hur vardagen ter sig.
En sekund kan vara längre än man tror.
 
Caroline har åter opererats och hon och vår lilla familj har och har haft en kämpig tid.
 
Caroline har sett ut som en liten panda, där regnbågens alla färger prytt en stor del av undersidan av hennes vänster öga.
Hon är dock ingen panda, utan en riktig tiger.
En äkta fighter 👊🏻
 
Operationen i sig har lyckats och 
hon kände både igen oss och hon kan prata!!!!
🙏🏻❤️🙏🏻❤️🙏🏻❤️🙏🏻❤️🙏🏻❤️🙏🏻❤️👼🏻❤️👼🏻❤️👼🏻❤️🙏🏻
Fire skrek av glädje när Caroline kom hem ❤️❤️❤️
 
Sakta, med små,små steg i taget, tar Caroline åter del av allt det vackra runtomkring henne 🙏🏻

Färgglada fjärilar flyger runt, surrande humlor och söta nyckelpigor tittar fram i vår trädgård.

Men allt som heter liv, allt det som man kanske inte ens reflekterar över, gör dock Caroline trött.

Hjärntrött.

Förutom att hantera svåra smärtor, tar det tid att lära sig att göra saker på ett nytt sätt.

Bara att vrida huvudet är svårt.

Att orka fästa blicken, lyssna eller delta i samtal är kämpigt.

Yrsel, balanssvårigheter och minnessvårigheter, ja, även de är jobbiga.

Men vi kämpar på och för varje dag vinner vi ny mark💪🏻

En dag i taget.

Sekunder minuter och timmar.

Tillsammans ❤️

Vi inväntar nu svar på de celler vilka man tagit prov på och därefter får vi se vad som händer.

Tills dess fortsätter vi kämpa och försiktigt orkar och vågar vi göra ”Liv i livet igen ”

 

 

Igår var det också 5 år sedan Torbjörn pappa gick bort.

Samma dag som även Carolines fd. tränare Pekka Dahlhöjd avled.

Många vackra minnen har vi kvar i våra hjärtan och det är det som är så fint med livet.

Om man fyller livet med liv, så får man många vackra minnen.

Kram från oss ❤️❤️❤️

Harriet

Jag skriver, och raderar, skriver och raderar, men allt ser bara så futtigt ut det jag skriver! Caroline är en sann fighter, liksom ni, och ska klara av det även denna gång!! Ni finns i mina tankar, och jag hoppas och ber att allt ordnar sej för Er alla! <3 Kraam till Er alla! <3 / Harriet, Umeå

Lena

Finaste🌸🌺 Skönt att höra att allt har gått bra med Carolines op🙏❤️ Har tänkt på er dagligen❤️ Skönt att hon är hemma igen, lilla fina krigaren. Tårarna bara rinner när jag skriver vilken pärs för Caroline och er fina föräldrar❤️ Det var meningen att du skulle vara på fiket, hoppas att det gick bra för mannen du hjälpte🙏 . Sänder tusen kramar till er, kämpa på ❤️🙏. Hälsa till Carolina att hon är bäst❤️🌸. Kramisar lenamamsen

Sanna

Åh vad härligt att höra livstecken från er ❤️❤️❤️❤️! Tänker på er allesammans. Kram sanna

Johanna zeffer

Styrka till er alla❤️
Jag känner inte er men jag känner för er❤️

Eva A

Men oj vad eran lilla familj får utstå, nu hoppas jag av hela mitt
hjärta att Caroline klarar av även denna operation som hon nyss
har genomgått och att proverna visar bra resultat.
Kram från mig som läser din blogg men är dålig på att kommentera.

Ingrid

Önskar Caroline en snabb återhämtning och att alla prover är bra samt er alla allt gott. Kram

Susanne

Kram på er! Du skriver så otroligt vackert. Hoppas Caroline kan njuta av våren snart och att ni får positiva besked.

Paula Taxén med familj

Varm hjärtlig kram och ❤️T❤️A❤️C❤️K❤️ snälla ni för allt vackert ni skriver🙏🏻
Otroligt gulliga ni är allihop❤️❤️❤️
👼🏻✨Det finns änglar och de finns även här på jorden ✨👼🏻
Tusen tusen kramar från vår lilla familj❤️❤️❤️❤️

Anonym

Så skönt att höra att allt gått bra. Ja hon är verkligen en riktig fighter 💪🏼👊🏼👏🏼❤️

Anonym

Varm kram till er alla 💞☀️🌷

Sanna

Varm kram till er alla 💞☀️🌷

Susanne 😻

Hej fina kära Paula 🌹
Ja visst finns det änglar och DU är verkligen en .
Sluta aldrig att hoppas.
Det här måste gå bra.
Tänker på er varje dag, och ber för er.
Hälsa Caroline.
Och Paula, glöm inte bort dig själv, du är verkligen en gåva.

Kramar från Susanne 💞

Anonym

Hej fina kära Paula 🌹
Ja visst finns det änglar och DU är verkligen en .
Sluta aldrig att hoppas.
Det här måste gå bra.
Tänker på er varje dag, och ber för er.
Hälsa Caroline.
Och Paula, glöm inte bort dig själv, du är verkligen en gåva.

Kramar från Susanne 💞

Susanne 😻

Hej fina kära Paula 🌹
Ja visst finns det änglar och DU är verkligen en .
Sluta aldrig att hoppas.
Det här måste gå bra.
Tänker på er varje dag, och ber för er.
Hälsa Caroline.
Och Paula, glöm inte bort dig själv, du är verkligen en gåva.

Kramar från Susanne 💞

ulla

Jag känner inte er, men hittade din blogg i går. Min bror har också drabbats av denna elaka sjukdom. Han blev sjuk i november -17. Opererad och strålad- cytostatika. I morgon magnetröntgen. Livet står på paus en stor del av tiden just nu. Jag hoppas verkligen att det blir bra med Caroline !

MH

Har tänkt mycket på er och så klart på Caroline, och om hon möjligtvis blivit opererad. Men så underbart att höra att det gått bra och nu väntar hon på läkning och vila, er vackra fina dotter.
Vilken tur att just du fanns på plats för mannen tror det finns en mening i allt som sker, du en fin ängel på jorden för din dotter och familjen.
En stor Krya på Kram från mig/MH Österlen

Paula Taxén

Ni skriver så mycket vackert 🙏🏻❤️🙏🏻 och det berör mig och min familj djupt❤️
Det ger så mycket ny energi och kämparglöd och vi vet inte hur vi med våra enkla tack ska kunna förmedla den tacksamhet vi känner ❤️❤️❤️
Så många har så mycket som de måste gå igenom.
Både själva och som anhörig, närstående, vän och bekant.
Som man brukar säga :Är det inte det ena, så är det, det andra😢
Alla har vi något som vi kämpar med.
Livet är sällan enkelt.
Men trots alla svåra motgångar, finns ändå ett liv att leva och göra något av.
Därför talar jag så ofta om att vi försöker göra, som jag säger ”liv i livet”
Det är inte lätt, men man måste försöka.
Simma motströms tar på krafterna och det känns ibland som att både ben och armar är så tunga som bly att det inte går att ta ett enda simtag till, men då kommer den där urkraften💪🏻🏊‍♀️🏊🏻‍♂️ som gör att man åter lyckas simma några simtag till.
Ända upp till ytan🙏🏻

Att vara förälder till sitt enda barn som är sjuk i cancer, hjärncancer, nej, det går knappast att beskriva hur smärtsamt det är.
Men vi vägrar låta den smärtan förgöra hela vårt liv.
Vi gråter när vi vill och vi skrattar ofta.
Vi är öppna och pratar om allt.
Både om svåra saker, som enkla saker.
Men framförallt vågar vi vara precis som vi är.
På så sätt kan var och en få möjlighet att släppa ut det tunga, men också ta in det fina och vackra som faktiskt finns.

Det är hemskt med cancer.
Det är bara så.
Rädsla, oro och sorgen över allt det man går miste om.
Man måste få gråta, känna besvikelse, hopplöshet
och ja, känna alla känslor som överhuvudtaget finns.
Det finns ingen manual för hur var och en ska handla eller bete sig.

Man måste också att få känna glädje och hopp.
Få fortsätta gå vara en del av livet
En i gemenskapen.
Inte bara ”den där med cancer”
Att få ta del av livet vi lever här och nu❤️🙏🏻❤️
för livet fortsätter tills vi alla en dag går bort.

Den tid vi lever, här och nu, det är den vi hela tiden försöker behålla fokus på.
Ibland går det sämre ibland bättre.
Men det är OK.
Vi är bara människor❤️❤️❤️

Massor av varma kramar från mig och min familj till var och en av er👼🏻👼🏻👼🏻
Och gigantiskt mycket styrka till alla som kämpar, på ett eller annat sätt👊🏻💪🏻
Försök att fokusera på här och nu.
Ta en sekund i taget och gläds åt det lilla som finns att glädjas åt.
För om man gläds åt det lilla, trots att man helst vill gråta, ja då kan man helt plötsligt finna och även känna glädje oftare än man tror🙏🏻
Just av det som kanske sker där och då.
Vad som händer sen, i nästa sekund,det vet vi ju ingenting om.
Skapa ”liv i livet” kan man göra av små ting.
Omtanke och kärlek, kostar tex. ingenting
Inte heller att lyssna och finnas till ❤️👼🏻❤️👼🏻❤️👼🏻❤️

Ingela

Undrar var du fått din urkraft ifrån, Paula!! 🤗 För en sån har du verkligen. Vilken tur för Caroline att hon fått just dig till mamma!!💕

Anonym

All kärlek till er❤ Ni är fantastiska! Varma kramar till er🌸🌸

Caroline

Önskar Caroline ett stort krya på sig! Kämpa på precis som jag vet att ni gör. Håller tummarna för att det ska bli så bra som det bara går ❤️ Stor kram till er

Marie

Ni tar Er an svårigheter i livet på ett så beundransvärt sätt, att jag hittar heller inga ord. Caroline har ju återigen opererats och det kan inte vara lätt att vara i den åldern,och drabbas så tufft. Att hon får din omtanke och kunskap, och även din förmåga att övervaka och säga ifrån, är mer än guld värt. ✨Paula✨.🌷🌷🌷blommor och ❤️❤️❤️ hjärtan i symboler är inte mycket att ge, men tankarna finns hos Er tre ofta. Önskar allt gott med rehabiliteringen som går åt rätt håll. Kramar🍀

Cecilia G

Åh tänker på er varje dag ! Skönt att höra att op gick bra . Stor kram ❤️ Till er alla

Anonym

Kämpa vidare fina familjen!! 💗 Vi är många här ute som sänder styrkekramar till er alla tre (fyra 😉)!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress