Hejsan! 👋🏻💖
En ny morgon har tagit sin början och jag liksom naturen har åter vaknat. 
Det är så vackert i trädgården och jag njuter av att se alla blommor i dess olika skepnader, former och färger och nyanser. 
Zinnior,aklejor,rosor,dahlior,rosenskäror med flera bildar en alldeles egen regnbåge.
Jag verkligen älskar blommor💖
Och det fina är att man enkelt kan samla nya frön och så har man nya blommor nästa år.
Är det kanske de sista vackra varma dagarna som vi har framför oss innan höstrusket snart kommer?
Då är det härligt att minnas tex.detta✨
Trots den enorma värmen och torkan har naturen på ett mirakulöst sätt ändå återhämtat sig.
Och det blir gigantiskt mycket äpplen och det känns så bra, då ju massor bara föll i backen av torkan tidigare i sommar och grenarna höll på att brytas av. 
Vi har 8 äppelträd och i år funderar vi på att pastörisera en del must. Musten håller bättre då.
Vindruvorna håller också på att mogna och paprikor har vi redan ätit, likaså squash och mängder av tomater😋
Och så har vi ätit av våra egna primörer,såsom potatis, flerfärgade morötter,rödbetor,kryddor,bär och mycket annat. Härliga sommarkvällar med en god pizza eller hemmagjorda hamburgare har också avnjutits.
Kräftskiva har vi också hunnit med 🎉
 
Vacker natur och många fina vänner har vi träffat💖 

Bland annat ägaren på Bosses grill i Skinnskatteberg. En mycket sympatisk och snäll människa, som kommer att utveckla grillen mer och mer.

För varje år vi hälsat på har det bara blivit finare och finare✨✨✨ 

Besök gärna hans livsverk och se Koi-fiskar simma runt i olika dammar och ät ooootroligt god pizza och annan mat✨🤙🏻✨👌🏻✨

Och våra egna Koi-fiskar ska snart få flytta in till jordkällaren,till en jättestor bassäng som Torbjörn byggt av impregnerat virke ✨ Ja, hela vår jordkällare har han förresten renoverat härom året och den liknar nog som jag nog kanske berättat om tidigare, mer en bastu än en jordkällare✨Det är jättefint därinne.
 
Ser ni förresten de söta trollsländorna till vä.i bild och lavendelhjärtat.
De är väldigt enkla att göra och lavendelhjärtat doftar sådär underbart sommarljuvligt.
 
Sommaren, ja, den underbara sommaren, ja, den har varit helt underbar och den som inte sett vår semesterresa till Oslo ännu, kan få se den här.
 
Klicka på foto-kollaget ovanför och filmen startas🤙🏻
 
Ha en fortsatt fin sensommar och ta vara på de mysiga varma dagar som ännu kanske kommer ☀️

 

Susanne 😻

Hej fina Paula 🌹
Boken ” När hjärnan inte orkar” om hjärntrötthet. Skriven av Birgitta Johansson och Lars Rönnbäck, kan jag varmt rekommendera, den har hjälp mig att förstå och hantera hjärntrötthet, när jag ibland har känt att jag håller på att bli tokig.
Plockar fram den och läser i den ofta, ligger på mitt sängbord.
Har gjort överstrykningar för sånt som gäller mig.
Har blivit lite av en bibel för mig.
När man får kommentarerna ” det är väl bara att bita ihop och köra på”, okunskap kanske men ibland blir su sårad.

Jag har mitt mantra....
”Nu kom det gamla dammet igen, men, du är fin, du duger precis som du är”

Önskar sig en fin dag
Kram från Susanne 😻

Svar: Hejsan fina du🤗💖Tack snälla för tipset🤙🏻Jag ska berätta för Caroline om det du berättat och om boken du tipsar om.Jag tror som du att det finns mycket okunskap kring hjärntröttheten och mycket annat.Caroline brukar få fylla i enkäter som de sänder från onkologen,där olika frågor belyser bland annat hjärntröttheten.Med kunskap följer möjligheter till hjälp.Det är klart att du duger precis som du är❤️Tack och jag och min familj önskar dig detsamma👨‍👩‍👧💖
Paula Taxén

Susanne 😻

Hej Paula 🌹
Även när du har en närstående som lider av hjärntrötthet är boken väldigt bra.
En diagnos som inte syns utanpå.
Har köpt min på Adlibris.

Susanne 😻

Svar: Tack för ditt tips Susanne🤙🏻
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress