Hej på er💞

 

Första advent🕯har  passerat och vi är redan på väg mot den andra✨🕯🕯✨

Julmusiken klingar lite varstans, även från arbetsbarackerna på Akademiska sjukhuset, där byggarna samlats kring fikabordet.

Jag kikar upp mot onkolog fönstren som jag och Caroline gjort så många ggr. förut. 

Där bakom fönstren, där en helt annan verklighet utspelar sig.

Där julstjärnor och ljusstakar försöker göra allt för att bringa julkänsla, trots att sorg, tårar och oro ligger som en mörk skugga över den gamla byggnaden.

Igår besökte vi alltså åter Akademiska sjukhuset för en ny magnetröntgen på Carolines hjärna och nu inväntar vi svaret🙏🏻 

Vi besökte även en annan kämparprinsessa som kämpat för sitt liv, i flera, flera, flera månader ❤️💪🏻❤️

Livet, som gömmer sig bakom stora fönster, i olika salar och rum på sjukhuset, 

är något helt annorlunda, än livet utanför.

Men det går att skapa LIV även här ❤️ 

Med kärlek, omtanke och medkänsla kommer man långt❤️

De kala vita, byts ut mot mot älskade saker hemifrån.

Den sköna filten, foton, necessären och de egna sköna sockorna, påminner om det LIV som en gång fanns 

❤️❤️❤️ och ett LIV man åter längtar till❣️

 
Varm kram till alla er och glöm inte att ta vara på LIVET och göra lite LIV i livet, inte bara för dig själv, utan även för någon annan
❤️❤️❤️❤️

 

Kram från vår lilla familj👨‍👩‍👧

 
Susanne 😻

🙏❤️

Har en kämparprincessa i min familj oxå.
Min systerdotter som kämpar med sin cancerbehandling i Linköping.

STOR KRAM från mig till er ❤️😻

Svar: ❤️❤️❤️Ja,du berättade om henne tidigare, om jag minns rätt❤️
Åh, jag önskar så att det går bra för henne🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Massor och styrka och en stor, stor varm kram till henne och alla er❣️❤️❣️
Kram från mig och min fam. 👨‍👩‍👧😍
Paula Taxén

Susanne 😻

Vi ber för våra kämparprincessor 🙏🙏❤️❤️
Och alla andra som har det svårt.

Susanne ❤️😻

Svar: ❤️❤️❤️❣️❣️❣️🙏🏻🙏🏻🙏🏻❤️❤️❤️❤️❣️❣️❣️
Paula Taxén

MH

Jag stämmer också in i samma kör som alla ni andra och önskar god bättring till alla som på ett eller annat sätt får kämpa för livet.
Kram/MH

Svar: ❤️❤️❤️❤️❣️❣️❣️🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻❤️❤️❤️❤️❣️❣️❣️
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress