God kväll 🤸‍♂️
 
Ute är det kyligt värre och imorse var det minus 10 grader ❄️☃️❄️☃️🌬☃️❄️
Burrr!
Fire och jag packade på oss massor av kläder och sen begav vi oss ut i trädgården en liten stund.
Väldigt liten stund!
Söta Fire🐕🐾fick plötsligt syn på några fasaner och de fick minsann inte gå och snoka i rabatterna, i jakt på bland annat tulpanlökar , så dem jagade han snällt bort👏🏻 
Javisst och nyponrosorna ligger i djup dvala,
liksom de vackra frostiga aroniabären.
Än är fågelbaden fulla av is, men snart kommer småfåglar att både dricka,bada och tvätta sig där igen.
Och för att fåglarna ska fortsätta komma till vår trädgård, så vill de gärna känna sig välkomna❤️ När det är såhär kallt, så har fåglar svårt att finna mat. Då kan det vara bra att ge dem det, såsom talgbollar  👍🏻✨
Inomhus är det klart varmare och de första tulpanerna för detta år, är inköpta🌷
Visst är de väl vackra 🌿🌷🌷🌷🌿
 
Dagarna går och det nya året för ofta med sig nya idéer eller gamla idéer i ny tappning.
Förändringar kan vara svåra, men ibland nödvändiga.
Vad man än tar sig an, ska man försöka ro det i land.
Vi själva fortsätter och försöker vidareutveckla våra tankar om god och nyttig mat. 
Smoothisarna har gjort comeback och den färgglada maten likaså. 
Något vi också tänkt försöka förbättra är att dricka mer vatten. Ja, ni hörde helt rätt. 
Vatten!
Minst 1,5 l per dag och det är inte alls svårt.
Ta det största glaset ni har där hemma och mät upp hur många dl det rymmer.
Låt säga att det är 3dl. 
Ok, då behöver man dricka 5 st sådana glas/ dag.
Vi brukar blanda en kanna vatten och ha i några skivor citroner och ställa in kannan i kylskåpet.
Sen är det bara att hälla upp och börja dricka👍🏻
Fylla på med vatten, nya skivor citroner osv.
Om man inte tycker om att dricka vanligt vatten, utan vill ha lite smak i det, så är det här ett enkelt sätt att få i sig vatten och slippa köpa tex. Ramlösa,Loka eller något annat bordsvatten.
Man kan även variera smakerna med bär eller annan frukt.
Japp och med denna , min egen lilla bild av en vattendroppe, avslutar jag detta inlägg 👋🏻❤️
 
Kram tills vi hörs igen!
Cecilia

Beundrar dig o din positiva livssyn o längtar att få läsa dina inlägg. Önskar jag hade hälften av din livsglädje. Jag tycker det är svårt ibland.....

MH

Underbara tulpaner, älskar själv lila det är en stillsam färg i mycket tycker jag. Och jättefina foton som alltid, du kan verkligen fånga saker och ting på ett härligt sätt.
Trevlig helg till er. Kram/MH Österlen

Svar: Hejsan fina du👋🏻💫Ja,tulpaner är lättsamma och enkla att sköta och blommar länge.Olika sorters lila färgnyanser, sägs vara modet, vilket jag dock själv inte följer så noggrant,men lila är en jättefin färg och när man kombinerar ihop den med tex.en vit färg, blir det lite kontraster på det hela👍🏻Tack för dina komplimanger😊Kul att du tycker om mina små foton som tas helt apropå, och lite hur som helst i all hast.Men att se mig runtomkring, att beskåda, ja det tycker jag att jag lyckas ganska bra med.Jag är nog en lite konstnärlig typ.Önskar även dig en finfin helg och sänder många varma kramar till dig💖
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress