Hej pĂ„ er đŸŽđŸ“đŸŒ¶đŸ„’đŸđŸ‹
 
 
Börjar morgonen med nyplockade smultron och en mogen Andalusien tomat 😋
 
VĂ€rmen fortsĂ€tter och gĂ„rdagen var nog varmast hittils🌞
Hela 35 grader!!! visade termometern och Torbjörn, min man, berĂ€ttade nyss att det tydligen ska bli Ă€n varmare idag đŸ˜”đŸ˜Č
Jag tycker det Àr lite jobbigt med den hÀr vÀrmen och kan fÄ lite jobbigt med andningen, mellan varven.
LuftvÀrmepumpen gÄr dÀrför för fullt och hÄller inomhusterklimatet pÄ vettiga nivÄer.
VÀrmen stiger dock och det blir varmt Àven pÄ övervÄningen, sÄ Caroline fÄr ha en flÀkt pÄ dÀr ocksÄ.
 
VĂ€rmen Ă€r pĂ„frestande ocksĂ„ för djuren och Fire ligger dĂ€rför mest inne😮 GĂ€rna i vĂ„r sĂ€ng, bland kuddarnađŸ˜âŁïž
 
Tomater paprika, aubergine, ja, allt i vĂ€xthuset njuter dock av vĂ€rme. Tomaterna har vi bundit upp med jutesnöre och det ser ut som ett mindre Kon-TiKI skepp dĂ€rinne nu😂
 
Det ryktas om regn till helgen och dÀrför fick Zinniorna planteras ut igÄr, liksom de andra blommorna, som ska ut i rabatterna, allt eftersom. VÀxthus Àr rÀtt fiffigt faktiskt och kommer vÀl till pass vid olika vÀderfenomen.
Ett annat fenomen var bion, Caroline och jag gick pĂ„ hĂ€romdagen ✹✹✹ Mamma Mia Here we ho again SĂ„Ă„Ă„Ă„ ooootroligt braaaa!!!!
Man kunde inte annat Ă€n stampa takt och sjunga med 😘
Fantastiskt!!! Verkligen sevÀrd och ett tips:
Ta med nĂ€sduken😉
 
Javisst och nu Àr det hög tid att klÀmma i sig en god smörgÄs 
och gÄ till Koi och guldfiskarna och ge de lite mat
💩🐡🐬🐟🐠🐋🐳💩
 
Ha det gott allihop ❀
 
MH

Åh ja vilken vĂ€rme, nu Ă€r det för bra tycker jag som gillar vĂ€rmen mer Ă€n kylan. Vi Ă€r ju inte vana vid sĂ„dana temperaturer, men snart tror jag det vĂ€nder och dĂ„ Ă€r det höst.
Vilka hÀrliga foton och blommor och grönsaker ni har, det Àr jÀttegott att ha eget och plocka dÄ vet ni vad ni Àter och icke besprutat.
MĂ„ sĂ„ gott. Kram/MH Österlen

Svar: Ja, vÀrmen har nog slagit alla rekord och sÀrskilt den tid den varat utan regn.
FlÀktar Àr slut i hela landet och olika kylanordningar installeras
som aldrig förr.
Sen kom Àntligen regnet och sÄ det regnade!
HĂ€rligt och pĂ„ en gĂ„ng förvandlades savannen hĂ€r😃
Blommor och vÀxter ÄterhÀmtar sig och tack, ja, det
Ă€r en fröjd att se de blomma igen💐
Grönsaker mognar och precis som du sÀger Àr det ekologiskt.
Ha en fortsatt fin vecka och tack för din gulliga kommentar💕
Kramar frĂ„n mig och min familj đŸ‘‹đŸ»đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§âŁïž
Paula Taxén

SusanneđŸ˜»

Hej Paula đŸŒč

Ja man börjar bli trött pÄ vÀrmen.
Djur och natur vill ha’ vatten och svalka.
OCH JAG MED. 😓😓
HÀrligt med mor/dotter aktiviteter, brukar jag göra med mina döttrar oxÄ.
Är husvakt hos min dotter i Linköping, de bor i radhus, bara att öppna och gĂ„ ut.
Mitt drömboende i den livssituation jag Àr i just nu Àr........
Ett litet radhus i markplan med lite grÀs och rabatter.
Önska kostar ingenting.

Ha’ en skön helg kĂ€ra Paula
Kram frĂ„n Susanne💞

Svar: Jag hĂ„ller med dig fullstĂ€ndigtđŸ‘đŸ»VĂ€rmen Ă€r och har varit pĂ„frestande!
Regnet som kom, Ätminstone hÀr och det var riktigt skönt.
Det vrÀkte ner och ja, man har nog aldrig lÀngtat och varit sÄ glad Ät att
det regnar, som i Ă„r.
Vad fint att du kan hjĂ€lpa din dotter❀
Vad snĂ€llt av digâŁïž
Jag hoppas verkligen att din dröm slĂ„r inđŸ™đŸ»
Livet förÀndras och mÄnga gÄnger lever man
pÄ nÄgot sÀtt, flera liv, i sitt liv.
Livet tar en ny riktning och det blir plötsligt nya möjligheter.
Ibland fortare Àn man planerat eller anat.
Ha en riktigt fin fortsatt vecka och kommande helg du med❀
Varmt tack för din fina kommentar đŸ™đŸ»
Stor kram frĂ„n mig och min familj đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§âŁïžđŸŒș

Paula Taxén

Ingela

Hej igen Paula!🌾Alltid sĂ„ roligt att lĂ€sa dina gulliga inlĂ€gg. HĂ€r rullar allt pĂ„ med vĂ„r lilla valp, och han blir duktigare för var dag som gĂ„r. Har börjat med lite 'ensamhetstrĂ€ning' nu, nĂ„gra minuter i taget, det gĂ„r sĂ„dĂ€r.....😅FĂ„r nog inte fĂ„ för fort fram, tror jag. Men man mĂ„ste ju sĂ„ smĂ„ningom kunna lĂ€mna honom ett par timmar i alla fall. đŸ¶ Är er lilla Fire duktig pĂ„ det? Vi trĂ€nar Ă€ven Ă„ka bil (gĂ„r redan jĂ€ttebra i bur fast han bara Ă€r knappt 5 mĂ„n), och sova hela nĂ€tterna Ă€r han ocksĂ„ duktig pĂ„!😃Plus att han Ă€r helt rumsren. SĂ„ framsteg har han verkligen gjort. DĂ€remor Ă€r han lite dĂ„lig pĂ„ att Ă€ta....đŸ€”FĂ„r 'krusa' honom, om du förstĂ„r vad jag menar. Ge i handen, ibland...Vilket sĂ„klart vi vill inte ska bli nĂ„n vana. Men allt ordnar sig sĂ€kert med tiden. 😊Hundar Ă€r verkligen en sĂ„n glĂ€dje - speciellt nĂ€r barnen flugit ut o det blir lite tomt hemma. 💖 Ha' en fortsatt fin vecka! Kramar frĂ„n mig!

Svar: HejsanđŸ‘‹đŸ»âŁïžTack snĂ€lla duđŸ™đŸ»Ă…h, vad mysigt ni har med lilla hundenđŸ•đŸŸđŸ’•och jĂ€ttebra att börja trĂ€na i tid.EnsamtrĂ€ning funkade jĂ€ttebra med Oliver, vĂ„rfd. hund, en cavalier king charles spaniel,men Fire, han följer alltid med och vill inte gĂ€rna bli lĂ€mnad.Bil Ă„ker han dĂ€remot gĂ€rna🚙Att hunden Ă€ter lite sĂ€mre kan bero pĂ„ mĂ„nga ting, nu framförallt sĂ€kert pga.vĂ€rmen.Men valpar generellt brukar vara bra pĂ„ att Ă€ta.Prova att dela upp maten i mindre mĂ€ngd och se om det kan fungera.Det viktiga Ă€r att det alltid finns tillgĂ„ng till friskt och rent vatten.Titta sĂ„ att den inte hĂ„ller pĂ„ att tappa sina tĂ€nder vilket valpar gör ungefĂ€r vid den Ă„lder er hund Ă€r i nu ..Den kan dĂ„ vara lite ömtĂ„lig i munnen och ibland mĂ„ste mjölktĂ€nder tas bort.Det har vi sjĂ€lv fĂ„tt Ă„ka till veterinĂ€ren och göra.En period med lite mjukare mat kan kanske vara ett alternativ.Jag hoppas det löser sig och att allt Ă„tergĂ„r till det vanliga, men att hundar ibland inte Ă€ter sĂ„ bra, Ă€r vĂ€ldigt vanligt.HĂ„ll koll pĂ„ att han inte magrar och jag antar att ni avmaskat honom osv.Hundar Ă€r underbara sĂ€llskapsdjur och den kĂ€rlek man ger de,ja den fĂ„r man tusen ggr. tillbaka❀❀❀Ha en jĂ€ttefin fortsatt vecka du/ ni med och ge en sötiskram till valpen med đŸŸđŸ•âŁïžKramar frĂ„n mig och familjen đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§â€ïž
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress