Hej pĂ„ er đŸ™‹â€â™€ïžđŸ’œâœš
Juni, ja den försvann lika fort som den kom och nu vĂ€lkomnar vi juli och njuter av alla dess underbart vackra fĂ€rger 💐✹
Jag strÀcker ut handen upp mot himlen och tÀnker högt:
-SĂ„ mĂ€rkligt hur nĂ„got som Ă€r sĂ„ lĂ„ngt borta, kan te sig sĂ„ nĂ€ra, i alla fall pĂ„ bild🌈😊🌈
 
Juli, ja nu mognar bĂ€ren och olika sorters liljor blommar  liksom de egensĂ„dda rosenskĂ€rorna och de vita ”Schneewitchen Iceberg” rosorna och ”Rhapsody in Blue” rosen 💜
Tycker dock den Ă€r lite mer lila, Ă€n blĂ„ 😉
 
Det Ă€r sĂ„ vackert överallt, men otroligt torrt, förutom vid koi-dammen, dĂ€r det Ă€r grönt och fint🐠💩🐬
Den milt ljusrosa ”New Dawn” rosen blommar för första gĂ„ngen och de vackra ”Bonica 82” rosorna fĂ€rgar rabatterna hĂ€rligt rosa 💕
NĂ„gra dahlior blommar ocksĂ„ och den i bild heter ”Mystery Day” och snart slĂ„r den ut i full blom och vecklar ut fler blad.Samtidigt Ă€ndrar ocksĂ„ fĂ€rg och förvandlas till en lila-vit fĂ€rgsensation đŸ’«đŸŒș🌾đŸŒșđŸ’«
 
Nu hĂ€rjar ocksĂ„ getingar och bin 🐝 dĂ„ de ska hinna flyga runt till alla vĂ€xter och blommor, innan sĂ€songen Ă€r över.
De kan vara lite griniga mellan varven och torkan gör de lite slöa. Stickas kan de dock ÀndÄ och Torbjörn Àr allergisk, sÄ hans ben svullnade upp ordentligt som ni ser.
Som tur Ă€r, har jag alla tĂ€nkbara medel mot just allergi, inklusive adrenalinsprutor, sĂ„ han Ă€r i trygga hĂ€nder😊
 
Trots torkan tycks det mesta Ă€ndĂ„ överleva och det verkar bli mycket potatis i Ă„rđŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»
 
Livet pÄ landet Àr vÀldigt harmoniskt och jordnÀra och 
lÄngt bort frÄn storstadens jÀkt och stress, landar en trollslÀnda plötsligt pÄ min hand.
Jag njuter och jag andas in den friska luften och 
glÀds Ät att fÄ leva sÄ nÀra naturen.
 
Men ibland Ă€r det roligt att Ă„ka ivĂ€g en svĂ€ng till stora staden. Det tycker Fire med đŸŸđŸŸđŸŸ
 
För att sedan ÄtervÀnda hem och konstatera att oj,vad lugnt och hÀrligt det Àr pÄ landet 
Hemma.
Hem ljuva hem❀
Det Àr som healing för sjÀlen att bo hÀr.
Healing för sjĂ€len.. det var verkligen ett passande ord.. vart jag nu fick de orden ifrĂ„n .. men de var mitt i prick, precis som pilen som lyckades hamna dĂ€r den skulle 😙
Att kasta pil Àr förresten vÀldigt kul!
 
Liksom loppis đŸ€—
Jag rÄkade dock snubbla över en plastlÄda och landa pÄ en jÀrngrejsmojs, sÄ jag har blÄmÀrken lite varstans!
Fick bland annat jĂ€rnet rakt i magen, precis brevid stomin och det gjorde fruktansvĂ€rt ontđŸ€•
BÄde ben och arm Àndrade fÀrg, men jag Àr som tur Àr hel i alla fall. Kunde ju gÄtt Ànnu vÀrre.
 
Javisst, sÄ kan det gÄ.
Förresten vet ni en sak, jo, kasta inte bort rosenkvistarna om ni klipper ner och ansar rosorna
Testa istÀllet att sÀtta ner kvistarna i byttor med lite jord.
En del av de kan faktiskt fÄ rötter och dÀrmed fÄr ni enkelt nya rosor.
Vi fĂ„r vĂ€l se hur det gĂ„r för ossđŸŒčđŸŒčđŸŒč
 
Allt tycks gÄ fort i Är.
Blommor blommar för tidigt och tillochmed höstblommorna har snart blommat ut.
Äpplena mognar ocksĂ„ och vĂ€ldigt mycket faller ner.
Det Àr torkan som gör det och grenarna hÀnger ocksÄ lÄngt ner i backen, sÄ Torbjörn ska ordna med stöd Ät de..
 
 
Ja och nu Ă€r Ă€ven det hĂ€r inlĂ€gget slut och jag önskar er alla en fortsatt fin vecka 💖💕💖💕💖💕
Ta vara pÄ tiden.
Även sekunderna.
Livet kan förÀndras fortare Àn du hinner blinka.
MH

Ja vilken sommar vi har men det Àr torrt som bara den, har en libbsticka som Àr totalt nervissnad redan och det Àr den först i september annars.
Kan inte minnas vi haft en sÄdan ihÄllande vÀrme, mÄsta va jÀttemÄnga Är sen.
Kul med loppis hoppas ni sÀljer lite av det, ser du har en pigtittare har jag ocksÄ i köket en brun rÀtt sÄ stor gillar sÄdana.
Aj vilken otur du har Paula, tycker du ser sÄ trött och lite ledsen ut hoppas du kan pigga pÄ dig lite, men jag förstÄr ni har ju tunga bördor pÄ era axlar. Men fina Caroline Àr som en nyutslagen ros.
Kram till er/MH Österlen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress