Halloj 💕
 
Midsommar är i antågande och juni månad går med hisklig fart mot sitt slut.
Det sägs att efter midsommar går vi mot mörkare tider och vad man menar med det är att dagarna åter blir kortare.
Midsommar, ja det är imorgon det 😲 och ute regnar det så det står härliga till🌧🌧🌧
Men dillen trivs och växer så det knakar och det kommer att bli perfekt till midsommarpotäterna 😋
 
Lilla jag😊
 
Visst är det väl underligt hur snabba vi är på att göra en sådan där 360* vändning!
Först klagade vi ju på torkan som höll på att ta dö på både oss och alla grödor.
Nu oroar vi oss istället FÖR att det ska regna...särskilt nu till midsommarhelgen.
Men egentligen är regnandet i sig inget nytt, för på något sätt känns det som att det alltid regnat just då😅
Och regnet är så välkommet!
För det har gjort att växterna i rabatter och i trädgården ser lite piggare och gladare ut igen😊
 
I körsbärsträden syns söta och goda körsbär och fåglarna tycker detsamma😂
Plockade därför in de 3st.😅😅😅 återstående bären, som var lite sådär halvt som halvt kartiga, att mogna inomhus.
Nu har fåglarna riktat in sig på vindruvorna istället!
Tror att det är koltrastarna som härjar bland bären mest.
 
Hur som helst är jag glad över väldigt många saker.
 
1.Fick tex. häromdagen spontan-beröm av en amerikansk tjej som tyckte jag hade så fina kläder🤗
Det gjorde mig glad💕
 
2.Fick även beröm på vårdcentralen över att jag är så levnadsglad 🤗💕
Det gjorde mig också glad👍🏻
 
3.Jag har därtill fått ner mina kolesterolvärden utan statiner och det gjorde mig JÄTTE-glad.
 
Jag har under lång tid haft höga kolesterolvärden och för bara 3 mån. sedan hade jag 7,9.
Nu har jag 5,4!!!!!
 
Vad har jag då gjort?
Jo, jag har ätit kosttillskottet Redasin.
1-2 tabl. per dag i 3 mån.
Det har Torbjörn, min man, också gjort och han sänkte sitt kolesterol från 8,0 till 5,3!!!!
 
Vad är då Redasin?
Jo det är rödristabletter.
 
 
Bevisligen fungerar de också!!!
 
Istället för statiner, som läkarna nästan tvingar oss att äta och ivrigt rekommenderar ??? trots kända biverkningar  Undrar faktiskt vad som egentligen är anledningen till det?
Är det kanske påtryckningar/eller olika erbjudanden ( provision, gratis resor, med mera) från läkemedelsbolagen, som gör att läkare är så enormt villiga att truga på oss statiner? 
 
De får nästintill ett anfall när man börjar prata om Redasin!
Hur vet jag då detta?
Jo, jag har tagit reda på det förstås, förstår ni.
Insider information😙🤓 
 
Jag förstod detta teaterspel, som spelas upp för varje ny patient ganska fort.
Efter att jag lyssnat med en mängd människor som vittnat om samma erfarenheter som jag själv och som även de kände andra som även de gått till läkare och mött kraftigt motstånd då de sagt att de hellre vill äta Redasin än statiner.
Läkaren har bland annat låtsas ovetande om vad Redasin är, med mera.
Detta skådespel pågår inte bara här, utan runtom i Sverige!!!
Ett enormt motstånd har omedelbart uppstått när Redasin kommit på tal och läkaren har försökt övertala patienten att välja statiner!
Samma teater för varje patient.
Så även för mig och min make.
Vi har nämligen samme läkare, men vi gick dit olika gånger.
Trots fantastiska resultat på alla möjliga prover och däribland kolesterol, så var motståndet enormt.
Hmmm????
 
Och varför är det såhär då kan man ju undra.
Jo, börjar vi konsumenter köpa Redasin på Apotea och Apomera och Hälsokostaffärer, så är det ju som att gå till en ny skobutik, som har finare och bättre skor. 
Om alla går till den nya skoaffären, så går ju den gamla i konkurs!
Hänger ni med.
 
Men jag vågar gå till andra skoaffärer och kanske säga det som inte alla vågar och jag sa till min läkare.
-Jag vet att du inte får rekommendera naturläkemedel och kosttillskott, men du måste ju hålla med om att de bevisligen hjälper.
Han var tvungen att hålla med.
Men tillade :
-De måste ju innehålla någon typ av statiner.
 
Jag vet inte vad de innehåller, men de hjälper och jag har inte fått de biverkningar man ofta får av statiner.
 
Jag såg att en annan läkare skrivit i min journal :
”Patienten är mycket skeptisk till statiner och läkemedel”
 
Kan bara instämma👍🏻
Samme läkare sa nämligen till mig:
 
-Paula vad händer om man inte tankar bilen med bensin?Den stannar!
Du måste äta statiner.

-Den här bilen vill ha 3 mån. på sig att bevisa att det går att köra utan bensin, svarade jag.
-Javisst, du får 3 mån.men det är omöjligt att få ner så högt kolesterol utan statiner sa läkaren.

Jodå!

INGENTING är omöjligt 👊🏻💪🏻👍🏻👊🏻💪🏻👊🏻

Samme läkare raljerade även om Levaxin.

-Alla äter Levaxin Paula!

Min fru äter Levaxin, hennes vänner ..,

?????

-Varför kan inte du göra det?

Dina värden är ju för höga, sa läkaren.

-Därför att jag först och främst är allergiker och får anafylatiska chocker av läkemedel och för det andra anser jag att man ska vara försiktig med att sätta in läkemedel hur som helst innan man har provat alla andra alternativ.

Min mamma hade struma och hon åt aldrig Levaxin.

Hur som helst så läste jag i min senaste journalanteckningen hur en annan läkare hade skrivit:

-Det finns ingen anledning till att sätta in Levaxin.

Patientens värden är nu normala!!!

👊🏻💪🏻👊🏻💪🏻👊🏻💪🏻👊🏻💪🏻💪🏻💪🏻👊🏻💪🏻

Se där ja☝🏻😜

Man ska absolut äta Levaxin och statiner om man behöver de, men man ska veta att man också kan prova andra alternativ.

Särskilt när det gäller statiner!

 

Japp och idag har jag varit till Akademiska Sjukhuset till hjärtmottagningen och gjort lite undersökningar med ett annat ultraljud än tidigare och bland annat cyklat liggandes 🚴‍♀️

Mådde inte helt bra efter det, och på väg till bilen i kulverten fick jag stanna upp och rådfråga en läkare som gick förbi om detta var som det skulle efter en sådan här undersökning och om jag kunde fortsätta och fara hem.

-Hmmm, lite tveksamt. Du måste känna att du mår helt bra och verkligen kan åka.

Efter ett tag blev det dock bättre och hjärtat lugnade ner sig👍🏻👏🏻

Javisst och nu ska vi se om jag kan övervinna även detta.

Jag är väldigt envis och hade jag inte varit det, ja då hade jag knappast levt idag👊🏻

 

Termometern visade bara mellan 10 och 12 grader och regnet öste ner när jag åkte hem och SMHI har förkunnat att detta väder ska fortsätta 😂
 
Tänkte mig att en snabbsväng in till affären inte gjorde det hela värre, men innanför dörrarna möttes jag av tusentals kunder och alla skulle köpa midsommar-sill!!
 
Jag köpte med mig en riktigt sockrig kladdkaka hem och lyckades sicksacka mig ut, trots lite bittra blickar.
Ja, ni vet alla de där som inte ler tillbaka, hur man än försöker se glad och trevlig ut!
Nej bittert ska de vá☹️
 
Lika glad och sjungandes körde jag i alla fall hem 🎼🎤
Älskar bland annat Sias coola låt ”Flames ”som hon sjunger tillsammans med David Guetta 👍🏻✨✨✨👍🏻
 
Och vet ni.
Nu är det här inlägget over and out och jag säger 
hejs svejs tills vi hörs igen.
 
Njut av morgondagen som ju är
M🌸I💕D🌸🎼S💖O✨M🌸M💕A💐R💖A😍F🌸T💕O😊N💖 och vet ni, då har faktiskt lilla jag namnsdag👍🏻
 
En hjärtlig kram till er allihop ❤️
 
 
Ingela

Det är helt underbart att läsa dina blogginlägg...Du skriver så himla bra. Du verkar vara en riktig go kvinna. Ha en riktigt mysig midsommar med dina nära och kära ❤

Svar: Åh tack snälla du 🌸💖🌸En riktigt härlig midsommar önskar jag
och min familj dig också 💐🌸🎉
Paula Taxén

Annika

Glad midsommar Paula! Du verkar vara en helt fantastisk människa! Oj vad tror de det är med hjärtat? Kram

Svar: Åh, tack snälla du och god fortsättning på midsommarhelgen 🌸💕🌸Nu är det bara 1 dag kvar, idag och sedan är 2018 års midsommar
över. Hoppas du hade en riktigt fin sådan 🌸🌸🌸
Hjärtat, nja, det vet jag inte riktigt.
Vi får vi se vad de kommer fram till.
Ha det bra!
Kramis till dig med🙋‍♀️

Paula Taxén

Annika

Glad midsommar Paula! Du verkar vara en helt fantastisk människa! Oj vad tror de det är med hjärtat? Kram

Värmländska

Ja, nu är Midsommar över för denna gång, och ömsom sol ömsom moln har vi haft. Mycket god mat o umgänge med nära och kära har dock varit det viktigaste.❣️Nu står sommarmånaden juli för dörren o vi hoppas på sol och vila. 🌞🌸 Önskar dig och de dina en fin sommar! 🌺

Svar: Låter härligt allt det där och vi fick lite sol mellan varven vi också👏🏻Ja, nu är midsommar över för denna gång och vi får snällt vänta ett helt år
för att få fira det nästa gång 🌸💕🌸💕
Ja, vila ja.
Jag tror många jäktar och far alldeles för mycket.
Så mycket måsten som ska hinnas med.
Att se fram emot vila, det låter helt underbart,
och mer vila, det tror jag väldigt många, om inte alla behöver 💖
Ja, snart är vi i juli månad och tänk så fort sommaren går.
Tack för din gulliga kommentar och jag och min fam. önskar dig en mysig fortsatt söndag och en härlig sommar 💐🙋‍♀️💕
Kram💖💖💖

Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress