Hejsan alla underbara blogglĂ€sare đŸ™‹â€â™€ïžđŸ’•
 
Ute sjunger smÄfÄglar av alla de slag och en ny dag tar Äter vid.
 
Torbjörn bjuder pĂ„ en varm toast 😋
Och Fire har intagit första parkett 😂
 
TÀnk, nu Àr midsommaren över för denna gÄng och vi fÄr tÄlmodigt vÀnta ett helt Är, pÄ att fÄ fira den igen.
 
 
 
 
Årets midsommar avnöts i lugn och ro 💏 med min Ă€lskade man ❀
Hand i hand sittandes vid koi- dammen och mumsandes pĂ„ egna jordgubbar 😋🍓🍓🍓😋 
 
 
Inga mÄsten. Ingen jÀkt och stress.
Bara att njuta av god mat och dryck och bara att vara ❀
Tillsammans med min Ă€lskade hittade vi minst 7 olika sorters blommor att pryda bordet med 💐
 
Blommor ja!
Rosorna de tÀvlar nÀstan om vilken som Àr vackrast.
Vilken tycker ni?
Den underbart doftande vita ”Seagull rosen” lĂ€ngst upp i bild har vĂ€xt helt galet mycket och klĂ€ttrar överallt pĂ„ ett av uthusen vi har.
Den mÄste vi försöka föröka pÄ nÄgot sÀtt.
Jag trodde det var en ”Sympathie” ros vi planterat, men den planterade vi tydligen över jordkĂ€llaren đŸŒčoch dĂ€r ska den klĂ€ttra tillsammans med en klematis som heter ”Jackmanii”
Det var tur det, för ”Seagull” rosen tycker om nĂ€r det blir lite halvskuggit och det syns ju tydligt att den gillat sin vĂ€xtplats.
Den röda ”Ingrid Bergman” rosen, gula klĂ€tterrosen Leverkusen och den vackra rosa ”Romance” rosen (tycker jag Ă€r vackrast) blommar ocksĂ„ för fullt.
 
En av de 3 vita Artemis rosor vi har, led dÀremot av den tuffa torkan som rÄdde, sÄ den fÄr vi förnya. En rosa ros som jag inte minns namnet pÄ, men som ju ocksÄ Àr vÀldigt vacker, blommar Àven den.
 
Nu invÀntar jag pÄ att den milt rosa fÀrgade New Dawn rosen ska slÄ ut i blom, men Àn Àr den bara i knoppstadiet.
 
De vit/lila höstanemonerna blommar ocksĂ„ redan nu och jag Ă€r inte helt sĂ€ker pĂ„ om det Ă€r en form av aster som vi sĂ„tt eller om de Ă€r en sorts gul solbrud eller nĂ„gon form av Echinacea, som vi planterade förra Ă„ret, som ocksĂ„ tittar fram i rabatterna.Tror att de Ă€r frösĂ„dda blommor, men Ă€r som sagt inte helt sĂ€ker. Det visar sig sĂ„ smĂ„ningom😊
StjÀrnflockan blommar i alla fall som aldrig förr och jag tÀnker att, vad ska blomma i höst?
Allt blommar ju nu!!
Kommer det att finnas nÄgot kvar?
Kanske blommar allt Ànnu en gÄng
đŸƒđŸ’đŸŒŒđŸŒșđŸŒžđŸ„€đŸŒčđŸ’đŸŒŒđŸ„€đŸŒș🌾💐🍃
 
 
Hur som helst.
Vad har hÀnt mer?
 
Jo, Caroline firade midsommar vid Skokloster slott med sina fina vÀnner och 140 st andra underbara mÀnniskor.
Se sĂ„ fina de Ă€r ✹💖✹Det riktigt lyser om dem!
GirlpowerđŸ’« De Ă€r vackra, stolta, högutbildade, ödmjuka, snĂ€lla, smarta och coola tjejer med skinn pĂ„ nĂ€sanđŸ‘đŸ»
Vi Ă€r sĂ„ glada över att Caroline har sĂ„ mĂ„nga fina vĂ€nner 💖💖💖 VĂ€nner som finns dĂ€r bĂ„de i motgĂ„ng och medgĂ„ng 💖💖💖
 
Midsommaren Ă€r över, javisst och jag hoppas ert midsommarfirande var lika fint som vĂ„rt❀
 
Snart gĂ„r vi in i juli mĂ„nad och det sĂ€gs att vĂ€rmen Ă€r pĂ„ vĂ€g tillbaka ☀ vilket Ă€r skönt dĂ„ bland annat barnen som gĂ„tt pĂ„ sommarlov gĂ€rna vill bada.
 
Sommarlov, semester och livet, ja, jag sÀger livet.
Livet fÄr börja för mÄnga.
 
För mÄnga har haft otroligt jobbiga stunder, sorg, sjukdomar och mycket annat som plÄgat dem.
Och en del av oss, har sorgligt nog somnat och aldrig mer vaknat. 
Precis som det lilla humleparet, som jag fann pĂ„ altanen imorse 😱 Kanske hann de se de vita bortsnejlikorna och prins Gustaf ögon som jag sĂ„tt.
 
Men mÄnga har ocksÄ fÄtt nya krafter och en ny chans till liv och lyckats kÀmpa sig vidare, pÄ ett eller annat sÀtt.
En dag i taget.
 
Det tunga har lÀttat om sÄ för stunden.
PlÄgorna har slÀppt taget och kanske tagit en paus.
Sorgen har lindrats och minnena börjar ta vid.
Och orken som sakta men sÀkert kommit tillbaka.
 
Livet, ja, det Àr livet som vÀntar.
 
Livet och livsglÀdjen.
 
Tack för att vi fĂ„r finnas och ta del av allt det fina som finns omkring ossđŸ™đŸ»
 
Tillsammans❀
 
VÄr lilla familj, ja, vi kÀmpar ocksÄ.
GlÀds Ät det lilla och tar tacksamt emot varje dag.
En stund, en dag, minut för minut, söker vi fylla livet med mening, minnen och kĂ€rlek ❀
 
Varm kram frÄn till er alla frÄn
lilla mig och min familj đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§đŸ•đŸŸÂ 
 
MH

Som alltid har du underbar bilder och hur vacker Àr inte den finaste rosen, just det er dotter. Beundra henne, inte sÄ lÀngesen hon blev operead och sÄ stÄr hon dÀr som en vacker blomma med sina fina kompisar.
Det Àr det lilla jag har just nu, ryggskott haft det sen i onsdags sÄ tröttsamt, man har alltid nÄt mer Àn det vanliga det kÀnner ju du igen.
Hur gÄr det med ditt fina hjÀrta Paula?
Ha en fin vecka och Kram frĂ„n mig/MH Österlen

Svar: Tack sĂ„ jĂ€ttemycket đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§đŸ’•Vad snĂ€llt av dig đŸ™đŸ»

JodÄ, de flesta vet att ryggskott Àr kÀmpigt.
Stackars dig💕
Jag har sjÀlv bÄde skador i ryggraden och nacken pga. av svÄra trafikolyckor,
och diskbrÄck pÄ bÄda sidor av ryggraden.
Och precis som du sÀger, det Àr bÄde tröttsamt och kÀmpigt mellan varven.
För min del blir ”nĂ„got nytt” bara ett bland de andra Ă„kommorna.
Har man stomi, massor av bortopererade organ
med mera..med mera, sÄ Àr det klart att tex. ett brutet ben kan bli vÀldigt kÀmpigt
eller en dotter som har fÄtt hjÀrncancer.
Men, jag tÀnker mig att de allra flesta har ett eller annat problem.
Är det inte sjukdomar, sĂ„ Ă€r det relationsproblem och Ă€r det inte det
ja, dÄ Àr det nÄgot annat.
Precis vad som helst.
Jag försöker alltid tÀnka positivt.
FramÄt.
KÀmpa och göra liv i livet.
Det ger mening till livet varken man Àr frisk eller sjuk.

HjÀrtat tickar pÄ,precis som tidigare.
Tack som frĂ„gar😊

Önskar dig en jĂ€ttefin och somrig vecka och hoppas
att ryggsmÀrtorna ger med sig.
FörstÄr dig sÄ vÀl.
SmÀrtor av vilket slag de Àn mÄ vara, Àr fruktansvÀrt jobbiga.
Massor av styrkekramar till dig 💖💕💖💕💖💕💖
Önskar jag och min lilla familj đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§â€ïž
Paula Taxén

Anonym

Hej,
Ja, Àr det inte ena problemet, sÄ Àr det nÄgot annat. Jag strÀvar efter att tÀnka pÄ ett liknande sÀtt som du Paula. Kan ske inte göra "liv i livet", men klara en stund i taget, och fylla nÀsta stund med nÄgot viktigt och/eller positivt. Jag lever med min familj hÀr och nu. GlÀdjen kan vara smÄ och större hÀndelser. Jag vÀgrar hamna i negativa sammanhang som omgivit mig förr om Ären. Jag vill inte ha det sÄ och jag lever mitt liv och med min familj.
Önskar er familjen en fin sommar och all styrka till er.
Kram kram

Svar: Hejsan đŸ‘‹đŸ»đŸ’•
Ja,sÄ Àr det.
Är det inte det ena sĂ„ Ă€r det,
det andra som det heter😊

Att göra val det gör vi alla ofta.
Nya livsval Àr dÀremot inte lika vanliga.
Det krÀvs kraft och mod, styrka och beslutsamhet
för att göra slag i saken.

Att komma underfund med att man behöver en förÀndring
Ă€r första steget till att man lyckas✹
Med smÄ steg, fÄr man sedan jobba vidare och
njuta av de framgÄngar man nÄr under vÀgens gÄng.
Det nya Àr alltid lite ovant, men med tiden vÀxer man in i sin nya roll.
Fint att du funnit en ny stig att vandra pĂ„đŸ’•
Önskar dig all lycka och vĂ€lgĂ„ng och ett underbart liv ❀❀❀
Varm kram frĂ„n lilla mig och min familj đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§đŸ•đŸŸ

Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress