Halloj igen🌞
 
Solen skiner och klockan är ställd 1 h framåt då ju sommartid börjat⏰
 
Igår var jag och Caroline på Nordiska Trädgårdar på Stockholmsmässan. 
 
Älskade Caroline och jag👩‍👧💖
Herregud vad mycket besökare och utställare det fanns!!!
Och det fanns hur mycket som helst att se på som gav inspiration till max👍🏻
Vi träffade trevliga utställare vilka gav många bra tips och råd och vi träffade även entreprenörer och idésprutor💡
På www.frej.ai eller på Facebook Messenger @frejbot 
kan du få en helt egen trädgårdsvän✨Denna nya tjänst är skapad av de tre trevliga människorna som syns längst upp till vä. i bild 👏🏻
Små enkla knep som gör vardagen lite roligare är alltid kul och givetvis köpte vi ett set med grejjer (100kr) för att lyckas med det ✨✨✨
 
Årets pelargon, som alltid utses en gång per år gick vi däremot miste om, då den var slut!
 
Men det gör ingenting för den finns att köpa i de flesta blomaffärer och jag fick en rabattcheck på 10% på Blomsterlandet  🙌🏻
 
Mat och dryck fanns där också, men tyvärr var priserna hiskliga, så vi tog en chorizo korv för 40 spänn som grillades utanför 😋 
Det vi inte tänkte på var att man kunde ta med en egen sallad eller annat som många gjorde, ja, om man nu inte vill hosta upp 215 spänn såklart😬
För om ni tänker så hade vi nästan 9 mil att åka och sen inträde för 300 kr för 2 pers (om man som vi förköpte biljetterna som Blomsterlandet-medlem)
Annars fick man glatt håva fram 180kr/pers.
 
Så, hur som helst, man vill ju gärna ha råd att köpa något annat också och kanske ta en fika☕️🍪 vilket vi ju gjorde förstås,till ett snaskigt pris på 170 kr!
Man får tydligen ha med sig en hel kasse med pengar om man ska göra någonting nuförtiden!!!
Begriper inte varför priserna har höjts så hiskeligt.
 
Det var tur att Torbjörn och Fire hälsade på en vän i Stockholm, så att vi smidigt kunde bli avsläppta utanför och därmed slapp parkera. Och det var ändå så knockfullt, så det fanns inga platser och till priset 150 kr avskräckte tydligen inte heller!!! 
 
Nåja kul var det och vi handlade glatt med oss de saker som vi behövde.
 
Det blev vackra blomsterstöd och dahlior och en sicksackblomma och lite téer, jutesnöre, påskpynt och så grejjerna som jag berättade om tidigare, vilka förenklar vardagen. Potatisar skalas till roliga mönster och squashen får ett nytt utseende och juicen ur apelsiner och citroner kan enkelt avnjutas 👍🏻✨
 
Javisst och till mycket skratt och härligt humör, avnjöts  en god pizza (i bilen) på vägen hem 🚙💨
 
Och med det säger jag hejs svejs tills vi hörs igen🙋‍♀️💁‍♀️
Lena

Så mysigt det såg ut, bra med idéer. Så tråkigt med skyhöga priser🤑. Kramisar och styrkekramar till hela Fam 😍//lenamamsen.

Svar: Ja,det var första ggr. vi var där och det var så otroligt mycket att se på 👀👍🏻😊Jättetråkigt med de dyra priserna på mat och dryck.Tycker att det har blivit lite så överallt och om man ska göra något roligt, så får man verkligen sätta sig och kalkylera över vad man har råd med och inte. En liten fika ska inte kosta 170 eller ännu värre 230 spänn( som häromveckan) när vi fikade på ett ställe i Stockholm. Hoppas det vänder och att man förstår att fler skulle tycka att det var kul med mat och fika om man sänkte priserna rejält👍🏻 Vårliga härliga kramisar till fina dig❤️💖❤️
Paula Taxén

Anonym

Årets pelargonia är så söt jag såg den i lördags men väntar på ljuset ska komma för de blir så snabbt gula på bladen. Förstår där var härligt att strosa, växter är så läkande för kropp och själ.
Allt har en förmåga att kosta, ofta är det ju inte kakan eller maten i sig,det är personalkostnader och allt annat omkring så därför blir det dyrt.
Kram/MH Österlen

Svar: Åtets pelargon såg jättefin ut, men påminner lite om de flesta andra pelargoner tyckte jag 🌸🌿Ska ändå köpa ett exemplar har jag tänkt.Trädgårdsmässan var intressant,men det blir bara bara 1 besök.Inträde,resa och överdrivet dyra priser på allt, både på det som säljs och mat och dryck avskräckte såpass mycket att det inte blir ett nytt besök.Fröer och plantor går dessutom att köpa på nätet, till ett betydligt lägre pris.Men det är alltid kul att upptäcka saker och nu har vi sett Nordiska Trädgårdsmässan också ✅ Mat ,kakor och fika kan serveras till normala priser,varken det finns personalkostnader eller inte. Hyror och andra omkostnader är säkert besvärande för många, men det blir inte bättre om det inte kommer några kunder. Billigare pris= fler gäster👍🏻 Så tänker jag😊Ha en fortsatt trevlig dag 💖Själv har jag tryckt i mig extra Tavegyl pga.att jag fick en allergisk reaktion.Kram från lilla mig🙋‍♀️💖
Paula Taxén

Anonym

Ja, i helgen var jag i Stockholm och reagerade på kostnaden för parkeringplats fika.Det är betydligt billigare i lilla Sundsvalls.
Hoppas ni kan ladda nu och ha det fint i den begynnande våren.
Kramar till er och hälsa caroline

Svar: Hejsan🙋‍♀️Se där ja! Fann du något som fick följa med hem👜Något jag hade önskat köpa var stora pionlökar och det fanns ju hur många försäljare som helst.Men grejen var just att allt gick ut på att sälja, sälja .. så mycket som möjigt på kort tid och då försvinner lite känslan för mig i alla fall. De hyr garanterat sina platser för stora pengar och då måste ju hyran för platsen först cashas in💰Min hjärna gick på högvarv och vid sådana här tillfällen måste man hela tiden hålla i minnet ( och i plånboken) och tänka :1) Behöver jag/vi detta? 2) Går det att finna samma produkt billigare och bättre någon annanstans? Jag förstår att det är billigare i Sundsvall. Det är nog billigare på många håll😊Tack snälla du 🙏🏻💖🙏🏻Kramisar från vår lilla fam.
Paula Taxén

Ingela

Hej Paula!
Va' kul med en liten utflykt i alla fall! Ofta vill man ju unna sig något lite när man är på 'äventyr' - men kanske det snart är dags att ta matsäck med sig, med dessa priser. . . . . (;
Får se vart ni ställer kosan nästa gång! Har Caroline förresten fått något datum för operationen än? Tänker på henne nästan varje dag. . . . Kramar i massor och hälsa henne så gott!

Anonym

Jag tänkte mig till trädgårdsmässan i Malmö i juni. Det är gratis inträde, bara det gör ju att man blir positivt inställd till att åka dit. Priserna i övrigt som mat och fika vet jag inte, har aldrig varit där förut. Men inspiration kan man säkert få i vilket fall :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress