Hej igen alla underbara bloggläsare🙋‍♀️💞
 
Börjar återigen med att tacka er för det otroliga stöd ni sänder ❤️❤️❤️
Tack snälla fina ni!
 
Livet tuffar på och dagarna blir allt längre.
På söndag är det ju sommartid och det kan man nästan inte tro, när man tittar ut.
Men trots att istapparna hänger från både stuprör och tak, så kommer ju våren så småningom. Solen värmer och tinar sakta men säkert bort all snö. Man hör också småfåglar sjunga och ivrigt söka efter en fågelholk att flytta in i.
Och nu finns ju många att välja mellan👍🏻
Carolines fågelholkar tycker jag är finast och de har hon faktiskt tillverkat alldeles själv 👏🏻✨
 
Fröna har också börjat gro och tomaterna växer så det knakar 🌱 Likaså har paprikorna äntligen tittat fram.
De taniga tomatplantorna med de små hjärtbladen, vill gärna dra sig mot solen. Det man kan göra är att vända byttorna lite då och då.
Då växer de nämligen lite mer upprätt. 
På Blomsterlandet har de mycket fint eller hur och vi fann några söta sticklingar där av fuchsia, vilka man fick köpa 3 st. för 50kr. De gulliga krukorna fanns där också✨ Visst har väl fuchsiorna vackra namn😊 
Den jättefina mini-korgen med det vita staket runtom, har jag fått i present av Caroline och den har hon köpt från TGR.
 
Livet ja, det tuffar som sagt på och vi försöker hinna göra roliga saker innan Caroline ska opereras.
❤️❤️❤️❤️ Tillsammans ❤️❤️❤️
 
Vi träffar också vänner och släktingar ❤️❤️❤️❤️
Svärfars kusin Sölve hälsade på häromdagen och han hade med sig jättegott älgkött, som dessutom var rökt😋
Och vi har varit hos svärmor och hennes man som bjöd på en otroligt god fiskrätt häromdagen😋
Efterrätten var lika god den👍🏻👍🏻👍🏻
Vi äter nyttigt och även onyttigt ibland och njuter av att bara vara här och nu.
 
Skratt blandas med tårar, smärtor och oro likaså.
Dagliga motgångar av allehanda slag och en känsla av evig kamp mot både det ena och det andra.
Men vår gemensamma tro på livet, ja, den håller oss uppe💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
 
Vi tar del av nya vetenskapliga studier och nyheter.
Hittade detta på nätet och de har också basunerat ut det i både TV och radio :
 
Det ger oss stort hopp🙏🏻
 
Allvar blandas med humor och gårdagens PET-scan, vittnar om Carolines enorma styrka👊🏻
 
Det går dock aldrig att helt beskriva hur det är att leva med cancer.
Aldrig förklara hur hjärncancer yttrar sig.
 
Sekunder och minuter ter sig så olika.
Ett leende säger väldigt,väldigt lite om verkligheten.
Det är faktiskt inte förrän du själv befinner dig i samma situation, som du verkligen kan förstå vad cancer är.
Vad du går miste om och hur mycket du måste kämpa för att bara ta dig igenom en helt vanlig onsdag.
 
Vårt sätt att hantera denna situation är vårt val.
Vi hoppas det ger styrka till andra.
 
Sänder en gigantisk STYRKEKRAM till alla er som kämpar 👼🏻✨🙏🏻💪🏻👊🏻❤️🙏🏻✨👼🏻👊🏻🙏🏻💪🏻❤️🙏🏻✨👼🏻
Ta vara på alla fina stunder.
Stunder som många kanske inte ens reflekterar över.
 
 
Kram från vår lilla familj 💖💖💖
 
Susanne

Massor av styrkekramar till er från mig.
Tänker på er.
Sluta aldrig hoppas.

Kram från Susanne 😻

Svar: ❤️🙏🏻T❤️A🙏🏻C❤️K🙏🏻❤️
Paula Taxén

Ingela

Återigen har du tagit tiden och orken till att skriva. 💗Vi är många, många här ute som uppskattar det och beundrar dig för det. Tack. Vi forsätter stötta och kämpa med er genom att tänka på er och skicka krafter från oss. Krafter till att orka kämpa vidare. Kramar i massor!!

Svar: ❤️🙏🏻T👼🏻A👼🏻C👼🏻K🙏🏻❤️
Paula Taxén

Anonym

Det är så sant som du säger ingen kan förstå en så svår sjukdom som inte haft eller varit i närheten av den. Min kära lilla mor fick bröstcancer så jag vet hur hon hade det. Fick också stora knutor på halsen som hon döljde med en scarfs beundrade mor att hon kunde va så pass stark i alla fall. När jag hade en ny scarf brukade hon säga va fin den är, sen fick hon den av mig, minnena kommer ofta till mig med detta, och saknaden är enorm, ja efter alla som vandrat vidare till evigheten.
Fina foton som alltid och er dotter är så vacker.
Önskar från hela mig lycka till med livet.
Kram/MH Österlen

Svar: Delar din sorg fina du😢Min mor gick också bort i cancer.Tänker ofta på det,att om bara några år är jag lika gammal som hon, när hon gick bort.Man vet verkligen ingenting om vad framtiden bär med sig.Ingenting om nästa dag, timme,minut eller sekund.Länge fanns den påse här hemma, i vilken sjukvården samlat mammas vita skor och beiga byxor och den nya blusen, då hon i all hast fick åka till sjukhuset. Påsen hade sjukvården lagt brevid sängen,när jag kom för att ta avled.Tårarna rinner och det är tufft att avsluta dessa rader.Inte mycket blir kvar av oss.Ett par skor, byxor och någon blus eller tröja😢😢😢Doften av mamma fanns där inuti påsen.Med åren försvann den och nu har det gått 15 år.Jag var 33 år då mamma gick bort.Min mammas sista ord till mig var:Paula,då de hittat elaka celler hos dig.Ta bort allt så du mitt kära barn inte behöver gå igenom det jag gått igenom.2001 fick jag stomi pga.jag har problem med bindväven.Jag minns hur tufft det var, men min mamma och pappa hjälpte mig och kom till sjukhuset.Minns den 5:e dagen efter op. hur jag kände att jag inte klarade en sekund av smärta mer.Då minns jag hur min mamma lockade mitt långa hår.Det nykokta kaffet och wienerbrödet. Under de 10dagar jag var där genomgick jag så mycket enorm smärta.Min älskade make och vår lilla dotter,Caroline som då var 8-9 år, gjorde att jag kämpade mig fram och fann enorma styrkor hos mig själv.Jag kämpade och vann kampen💪🏻🙏🏻Efter min mamma dött op.både livmoder och äggstockar bort på mig.Mamma dog i sept 2003.Jag op. i slutet av 2003.Sjukvården hade inget annat rum att erbjuda än det rum min mamma legat på.Med olika komplikationer,sorg och smärtor,låg jag där i rummet och kände inte bara min egen smärta,utan även min mors❤️❤️❤️Men jag överlevde och många svåra op. har jag genomgått i mitt liv både förr och efter.Många gånger har jag tänkt:Varför är livet så tufft.Aldrig har jag funnit svar.Bara insett att livet måste levas,varken man är frisk eller sjuk.Sorgen och saknaden av de som går bort försvinner aldrig .Man får leva på de minnen man skapat tillsammans.Tack för att du delade med dig av dina minnen❤️❤️❤️Varm kram från lilla mig❤️
Paula Taxén

MH

Hej igen Paula.
Beundrar dig så mycket för din styrka och allt du gått igenom, och går igenom det är ofattbart. Men du vet att Gud ger oss bara så mycket vi klarar av,något jag hört i alla fall. Du skriver så man blir rörd och man tar det till sig, du borde skriva en bok om hur ett liv kan va?
Känner en sån gemenskap genom datorn, tänker så ofta på er, och man bli mycket mer tacksam för livet när man läser om er. Tack för det du delar med dig. Stor Kram/MH Österlen

MH

Hej igen Paula.
Beundrar dig så mycket för din styrka och allt du gått igenom, och går igenom det är ofattbart. Men du vet att Gud ger oss bara så mycket vi klarar av,något jag hört i alla fall. Du skriver så man blir rörd och man tar det till sig, du borde skriva en bok om hur ett liv kan va?
Känner en sån gemenskap genom datorn, tänker så ofta på er, och man bli mycket mer tacksam för livet när man läser om er. Tack för det du delar med dig. Stor Kram/MH Österlen

Svar: ❤️🙏🏻T❤️🙏🏻❤️A🙏🏻❤️C🙏🏻❤️K❤️🙏🏻
Paula Taxén

Lena

Finaste tänker på er varje dag😍🙏styrkekramar till er ❤️❤️❤️❤️//lenamamsen.

Svar: ❤️❤️❤️ Underbara du ❤️❤️❤️Tack snälla,det värmer i hjärtat 🙏🏻❤️🙏🏻
Stor kram //från oss👨‍👩‍👧
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress