Tjena på er!
Visst är det märkligt, hur saker och ting förändras fort.
Först är det så mycket snö så att man nästan inte vet vart man ska ta vägen och Fire har verkligen fått kämpa för att ta sig fram.
 
Det var inte långt ifrån 40 cm som föll, under en period och säkert mer på sina håll.
Och så plötsligt vänder det och nu har det rasat enorma mängder snö från både tak och byggnader och dessutom regnat så mycket, att snön håller på att smälta bort. Jag har sett på nyheterna att det har bildats stora sjöar på många håll och att människor har svårt att ta sig fram. 
Det här med vädret, ja, det är omväxlande, det kan man man ju lugnt säga.
Lugnt tar vi det även här hemma. Influensan har slagit till och hela familjen Taxén är därmed sjuk. Det började häromdagen med Torbjörn och han är nu riktigt risig och igår insjuknade Caroline, som ju var i Stockholm och skulle fira sin väninna Yaroslava som fyllde 26 år. Tyvärr fick Caroline avbryta firandet, tidigt på kvällen, då hon fick feber och blev jättehängig. Tappert kämpade hon, men ja, idag ligger hon nerbäddad. 
Japp, och idag känner jag mig hängig, så ..
Så nu är det bara Fire som är piggelin och han petar gärna i sig en banan pannkaka eller två och myser i sängen och delar med sig av kärlek och värme.

Ha det gott, tills vi hörs igen 
Susanne😻

Hej Paula

Här i Nyköping försvann nästan all snö i ett huj, jag som bor i stan’ och här sop/saltar kommunen de större gång och cykelbanorna så igår var det riskfritt för att halka när jag tog min promenad.

Min värninna som bor på landet utanför Nyköping såg snödroppar idag när hon gick sin hundpromenad.

Krya på er i influensan, jag har klarat mig ändå länge.

Kram från Susanne 🤗

Svar: Vad skönt att bli av med snön👍🏻✨Ååh, vilket härligt vårtecken🌱Hoppas det kommer hit med👏🏻
Hela fam. är totalt däckade av influensan med hög feber🤒 Sänder massor av hjärtan och tackar för omtanken♥️♥️♥️♥️♥️
Kram❣️❣️❣️
Paula Taxén

Åsa

❤️ STORA KRYA PÅ ER KRAMAR❤️ till er alla från mig❣️
Kram Åsa

Svar: Varmt tack♥️♥️♥️♥️Det är jättejobbigt och vi alla är totalt däckade🤒Stor kram och tack för omtanken♥️♥️♥️♥️
Paula Taxén

Anna B

Krya på er! 💪 💜 Jag har själv varit ordentligt förkyld under en veckas tid nu men tack och lov så har det börjat att gå åt rätt håll. 😊

Svar: Tack snälla♥️♥️♥️♥️Vad skönt att det börjat ge med sig för dug♥️ Det här är den värsta influensan vi fått någonsin.Hela fam. totalt däckad🤒Stor kram till dig från oss👨‍👩‍👧♥️
Paula Taxén

Jane

Krya på er 💕

Svar: Tack snälla du♥️♥️♥️♥️Det här är jättejobbigt och Caroline och jag har haft svårt med andningen🤕🤒
Torbjörn är jättesjuk också🤤
Varm kram till dig och tack för omtanken♥️♥️♥️♥️
Paula Taxén

MH

Den är så jobbig jag har den ännu efter en vecka, men där finns de som är inne på tredje veckan. Fy vad den kan slå ut människan obehagliga virus.
Stor Kram till er alla och Krya på er/MH

Svar: Stackars dig♥️ Hoppas du blir pigg snart🙏🏻 Den här influensan slog ner i vårt hem och alla blev knockade till sängs🥊 Idag fick vi kontakta läkare då vi haft det jobbigt med andningen och den av oss som klarade av att hämta medicin blev Torbjörn trots att han själv är dålig.Tack snälla för omtanken🙏🏻♥️Vi kämpar på💪🏻
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress