Hejsan allesammansđŸ‘‹đŸ»
 
Ja, tÀnk vad sommaren farit ivÀg med vÀldig fart och torrt har det varit, Ätminstone hÀr och mÄnga blommor har verkligen fÄtt kÀmpa . 
Men de har tacksamt hÀrdat ut 
Och jag Àr Àrligt talat förvÄnad över att det trots allt blommat sÄ vackert lite hÀr och dÀr ÀndÄ.
Det har ju sjĂ€lvklart hĂ€nt en hel del under en hel sommar, sĂ„som det gör för alla mĂ€nniskor och jag hoppas inget trĂ„kigt hĂ€nt nĂ„gon av erđŸ™đŸ»
Livet Ă€r en resa, Ă„terkommer till det och sommaren har som sagt bjudit pĂ„ vĂ€ldigt mycket,sĂ„ jag börjar med detta inlĂ€gg och sĂ„ fĂ„r vi se vart vi landar...Det blir nog ett eller flera inlĂ€gg snart.Jag lovar ❀
Hoppas som sagt att sommaren varit riktigt bra för er allađŸ€—
Det har den varit för oss ocksĂ„, dock har vi haft otroligt mĂ„nga kostsamma utgifter som bara kommit en efter en och det hade ju sjĂ€lvklart varit vĂ€ldigt kul att lĂ€gga pengar pĂ„ annat, men turen vĂ€nder vĂ€lđŸ™đŸ»đŸ€
Caroline har i alla fall varit till Zakynthos med sin kompis Beatrice och mer om den resan kan ni lĂ€sa pĂ„ Carolines blogg😘â˜șïžđŸ˜‰
Vi har fyllt vĂ„r trĂ€dgĂ„rdsdamm med massor av guldfiskar och nya fĂ€rger av koi/karp fiskar som vĂ€xt sig stora.Det Ă€r nog 10 eller 11 fiskar dĂ€r nu 🐳💩Vattnet blir gĂ€rna lite grönt mitt pĂ„ sommaren,men en fontĂ€n och rengöringspump gjorde det mycket bĂ€ttre.Och sen lĂ€ste vi att man kan fylla en nĂ€tpĂ„se med lite halm och det ska avge nĂ„got som gör att vattnet blir klarare.Det ska bli spĂ€nnande att se om det hjĂ€lper.NĂ€sta Ă„r ska vi ha murgröna runt dammkanten, sĂ„ att det svarta plasten inte syns.
Torbjörn har ocksÄ renoverat stugan dÀr bak och Àven runtomkring och det hela blir bara bÀttre och bÀttre.
Se vilken cool bÀnk han snickrat som sitter fast i vÀggen.
Runt dammkanten har vi planterat gula "Friesia" rosor som blommar Ànda till september
och som doftar helt underbartâ˜ș
Även "Peace" rosen som vĂ€xer sĂ„ det knakar vid tegelmuren doftar ljuvligt och 
 
blommar för andra gĂ„ngen, liksom mĂ„nga andra blommorđŸŒčđŸŒșđŸŒžđŸŒ·đŸŒŒđŸ’
Det har varit hÀrliga romantiska sommarkvÀllar vid dammen och underbara stunder dÀr 
man bara stannar upp och fÄngar stunden.Att lyssna till fontÀnen som porlar, se fiskarna simma runt och trollslÀndor fara förbi 
Haha visst ser de roliga ut, trollslĂ€ndorna 😂
Vi har varit pÄ fisketur och fÄtt en dos maximal avkoppling
Att fÄ vistas i naturen i en fantastisk miljö,kÀka goda grillade korvar och pÄ toppen av det ha god fiskelycka
och dela detta med den man Ă€lskar, ja finns det nĂ„got bĂ€ttreâ€ïžâ€ïžâ€ïžÂ Ă„lskade Torbjörn med en fin regnbĂ„ge och fler blev det!
JĂ€ttefina eller hurđŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»
 
Ja,det hÀr med att fÄnga stunden,det har varit det vi verkligen fokuserat pÄ denna sommar.
"Att göra liv i livet " som jag brukar sÀga.
Livet förĂ€ndras ju vĂ€ldigt fort och det gĂ€ller att ta vara pĂ„ alla stunder och göra det bĂ€sta av detđŸ™đŸ»
Livet rullar ju pÄ för var och en av oss och det hÀnder hela tiden nya saker som vi fÄr anpassa oss till.
Roliga som trÄkiga saker.
Men det gÀller att försöka ta sig vidare.
Hela tiden framÄt hÀr i livet.
Fightas och inte ge upp.
Vare sig vÄra liv blir lÄnga eller korta,mÄste det finnas en mening,att vi finns.
TÀnker pÄ den gröna vackra vÄrtbitaren pÄ bild som har ett mycket kort liv.
Ivrigt söker den nÄgonstans att lÀgga sina Àgg, innan sommaren Àr slut. Den vackert spelande kvÀllsserenaden tystnar sÄ smÄningom och nÀr kallgraderna kommer dör inte bara sÄngen, utan vÄrtbitarens liv Àr över. 
 
Alla Àr vi pÄ vÀg nÄgonstans och alla
gör vi en resa hÀr pÄ jorden och vÄra liv fylls med sÄdant  vi fÄr uppleva.
 
Den hÀr resan,den ser vÀldigt olika ut,den Àr olika lÄng och den fylls som sagt med olika saker.
 
Men har ni tÀnkt pÄ att en sak, nÄgot som Àr gemensamt, för oss alla ,jo att vÄr resa, hur den Àn sett ut, den tar en dag slut. Hur svÄrt, lyckligt, lÄngt eller kort livet eller resan Àn varit, sÄ varar vÄra liv inte för evigt.
Det Àr bara sÄ.
 
Att kÀnna glÀdje och kÀnna tacksamhet över att man fÄr göra denna resa, att fÄ leva, att fÄ uppleva roliga saker,att fÄ glÀdjas,att fÄ kÀnna glÀdje och att Àven kunna dela denna glÀdje, ja, en del kanske glömmer bort detta.
 
Gör inte det, livet förÀndras fort.
 
Mycket fortare Àn du nÄgonsin kan ana.
Gör dĂ€rför liv i livet ❀
Kramis frĂ„n lilla mig ❀❀❀
 
Susanne đŸ˜»

Hej finafina Paula đŸŒč
Du kan verkligen göra liv i livet.
SÄ mÄnga vackra bilder pÄ alla blommor.
Hur hinner du med dem?
Plocka vissna blommor, vattna, prata med dem.
Men det Àr vad jag tror det som ger dig mycket kraft.
Den nÀring som su ger din trÀdgÄrd, den fÄr du tillbaka av att se allt vÀxa och slÄ ut i blomprakt.

Ha' en fortsatt hÀrlig augusti.
Jag börjar jobba pÄ mÄndag, dÄ fyller min yngsta dotter 25 Är.
livet fÄr vidare.

Kram till dig frĂ„n Susanne đŸ˜»

Svar: Hejsan SusanneđŸŒșTack för din kommentar.
En trÀdgÄrd utan blommor Àr som ett Àktenskap utan
kĂ€rlek, sĂ€gs det.Och hos oss blommar bĂ„da❀
Det har varit en vÀldigt torr sommar,men annars sköter
sig blommor med hjĂ€lp av vĂ€der och vindđŸ‘đŸ»
Sensommar blomningen har börjat och astrar tittar redan fram
medan annat fÄtt tacka för sig.
Hoppas augusti och september blir varma och sköna,
sÄ hösten blir lÄng.Vintern Àr inget för mig.
Önskar dottern ett stort grattis🎉🎂💐och dig en fin fortsatt vecka.
Kramis frĂ„n mig💕

Paula Taxén

Elisabeth

Hej alla i min bloggfamilj, lika gulliga och kĂ€rleksfulla som alltid, Det var ett tag sedan jag kommenterade pĂ„ bloggen, kollar emellanĂ„t om det kommit nĂ„got nytt spĂ€nnande inlĂ€gg och blir lika glad varje gĂ„ng. Även jag har följt dig pĂ„ Instagram och pĂ„ senare tid inte kommit in och inser nu att du vĂ€ljer att ha de kontot privat. Synd tycker förstĂ„s jag och sĂ€kert flera med mig, Som det nu Ă€r tappar jag bort er lite och det kĂ€nns ocksĂ„ konstigt efter att hĂ€ngt med er under sĂ„ mĂ„nga Ă„r.
Skönt att se att allt verkar bra mer er i alla fall.
Är sjĂ€lv lite slutkörd nu, vet inte om du kommer ihĂ„g att jag berĂ€ttade att min svĂ„ger hastigt avled efter en kort tids sjukdom förra hösten. Syrran flyttar frĂ„n villan till lĂ€genheten i Sthlm (har den sedan tidigare) Det har varit slitsamt- mycket jobb. Även jag/vi har hjĂ€lpt till sĂ„ mycket vi kunnat. Det mesta har hon dock gjort sjĂ€lv, min syster imponerar starkt pĂ„ mig efter det trĂ„kiga som hĂ€nde, hon Ă€r realist och vĂ€ldigt klok.
Vi tar hand sommarens hÀrliga dagar och cabbar runt ocksÄ en del dagar med vÄra hÀrliga cabbvÀnner pÄ olika utflykter, blir en resa den hÀr veckan ocksÄ, SMHI verkar vara pÄ vÄr sida och de tackar vi alldeles extra för.
Kram till er alla !
Elisabeth

Svar: Hejsan ElisabethđŸ‘‹đŸ»đŸŒșKul att du fortsĂ€tter kika in hĂ€r och skriver sĂ„
fina kommentarer❀
FörstÄr att tiden efter din svÄgers bortgÄng inneburit
mÄnga sorgliga och sÀkert smÀrtsamma och svÄra livsförÀndringar för din syster.
Fint att du och din familj funnits dĂ€r vid hennes sida❀
NÀr chocken lagt sig kommer tid för sorg och saknad.
Att finnas och att bara vara, kan vara nog sÄ jobbigt och
att bara göra det man orkar.
Sorgen och hur man hanterar att förlora den man Àlskat
finns ingen manual till.Fint att ni funnit det som ger er livsglĂ€dje❀
FortsÀtt ta vara pÄ det vackra höstdagarna och fyll sjÀlen med
glÀdjestunder,vilka blir till förrÄd och hjÀlper vid stunder dÄ tÄrarna faller.
Livet blir aldrig detsamma, dÄ nÄgon gÄr bort,det Àr bara sÄ,men ingenting kan ta
minnena frĂ„n den tid man hade och dessa har man för evigt❀
Jag önskar dig och din syster all vÀrme och kÀrlek och allt gott
pĂ„ denna jord och en fin fortsatt veckađŸ™đŸ» â˜€ïžđŸŒžđŸ’•đŸŒžâ˜€ïžđŸ™đŸ»
Kram frĂ„n lilla migđŸ‘‹đŸ»â€ïž
Paula Taxén

Ingela

Hej Elisabeth (och Paula)!
HÄller med dig om att det blir tomt nÀr man inte kan följa pÄ Instagram, frÀmst för att man missar alla gulliga, korta smÄ "filmer" Paula spelade in - kommer sakna hennes röst. (:
Kanske har det hÀnt nÄt med otrevliga kommentarer dÀr, men tycker annars bara jag sett positiva ord frÄn oss följare.
/Ingela

Svar: Hej igenđŸ‘‹đŸ»đŸ˜ŠđŸ’•Tack för att du lĂ€ser min blogg och hoppas att
du tycker det Ă€r kul att kika in hĂ€r đŸ€—
Instagram och och sÀrskilt FB har jag valt att ha privat.
Önskar dig en vacker och fin fortsatt höstvecka som
sĂ€gs bjuda pĂ„ mycket solâ˜€ïžđŸŒžâ˜€ïž
Kramis frĂ„n lilla migđŸ’•đŸ‘‹đŸ»

Paula Taxén

Niina

Hei.
Tack för ett fint inlÀgg.
Är lite trött sĂ„ mĂ„st gĂ„ och sova efter en lĂ„ng arbetsdag.
SÄ Àr det ibland.
Ha det sÄ braa,mÄnga kramar till dej frÄn Niina i Finland.

Svar: đŸŒșđŸŒșđŸŒșTack sjĂ€lv❀Ha en jĂ€ttefin fortsatt vecka och
kramis frĂ„n migđŸ‘‹đŸ»đŸ’•
Paula Taxén

MH

Alltid lika vackra foton och sĂ„ kloka ord frĂ„n dig Paula, du fĂ„ngar vardagen och gör den till en fest. Älskade rosor det Ă€r sĂ„ ljuvliga, och sĂ„ mysigt med alla era fiskar i dammen. Som jag minns frĂ„n min barndom sĂ„ brĂ€nns trollslĂ€nder, stĂ€mmer det eller?
FrÄn det ena till det andra vilket vackert lÄngt hÄr du har.
Kram frĂ„n Österlen/MH

Svar: Varmt tack MH❀Visst Ă€r de vackra rosorna och att de doftar gott tycker jag omđŸŒčđŸŒčđŸŒčNĂ€r vinden far fram kĂ€nner man riktigt hur dofterna kommer emot en.Fiskarna Ă€r sĂ„ mysiga och de har blivit mer och mer tama och vĂ„gar komma nĂ€rmare nĂ€r man matar de.Det Ă€r verkligen rofyllt att sitta och se de simma runt,i sina vackra fĂ€rger 🐳💩JasĂ„, brĂ€nns trollslĂ€ndor det visste jag inte,men jag har hört att de kan bitas om man hĂ„ller i de.De hĂ„ller sig gĂ€rna vid dammen, kanske har de lagt Ă€gg dĂ€r?Åh, tack rara du❀Skulle nog behöva gĂ„ till frisören en svĂ€ng,men de har blivit riktigt dyrt tycker jag.Massor av kramar till dig och önskar en vacker fortsatt veckađŸ‘‹đŸ»
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress