Hej pĂ„ er đŸ‘‹đŸ»
 
Augusti mĂ„nad far fram i vĂ€ldig fart,men Ă€n vill jag minnas denna underbara och varma sommar❀ 
Stockrosorna har blommat som aldrig förr och gör sĂ„ Ă€nnu.Torkan har inte hindrat dem att vĂ€xa, utan de har snarare trivts bĂ€ttre Ă€n nĂ„gonsin. Stockrosen fĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ mormors och farmors trĂ€dgĂ„rd 💕
 
Och hĂ€r ser ni vĂ„r vackra dotter Caroline, nĂ€r vi bjöd Torbjörns mamma och hennes make till mysiga Skarholmen och hade en otroligt fin dag tillsammans, vilken skapade hĂ€rliga minnen ❀
Torbjörn och lilla jag ❀
Och goa svĂ€rmor Gerd med maken Sigge ❀
Jag minns ocksÄ min 48 :e födelsedag
Och den fantastiskt goda tĂ„rtan đŸ˜‹đŸŽ‚â˜•ïž
Och alla fina presenter ❀❀❀
NĂ€r jag trodde jag öppnat alla ,sĂ„ hade Ă€lskade Caroline Ă€nnu en present som hon ville ge❀Cool kopp eller hur✹
Min lilla Ă€lskade andunge ❀❀❀❀
Ja, denna sommar har verkligen varit fin, precis sÄdÀr som en sommar ska vara.Vilka Àr era finaste minnen?
Med spĂ€nning har vi Ă€ven sett fram emot hur olika blommor utvecklats och tittat fram i rabatterna đŸŒ±đŸŒżđŸŒșHĂ€r ser ni zinnia som sĂ„tts frĂ„n frö och fĂ„tt stĂ„ i vĂ€xthuset, tills de planterades ut och nu blommar de i flertal olika fĂ€rger đŸŒș🌾đŸŒș
Och sĂ„ de vackra roseniberisarna💜 TyvĂ€rr tog torkan en hel del av de..men förhoppningsvis blommar mĂ„nga nu pĂ„ sensommaren och hösten🍀
Blommor skÀnker sÄ mycket njutning för ögat tycker jag och det blir en underbar kÀnsla av harmoni.
KrĂ€ftor har vi ocksĂ„ Ă€tit 🎊 🎉
Och de var riktigt goda, det syns eller hur 😄
Mina Ă€lsklingar ❀❀❀❀
Minns ocksĂ„ alla hĂ€rliga varma sommarkvĂ€llar, dĂ„ busiga Fire saboterade bĂ„de badminton ,crocket och kubbspel😂😂😂
PÄ tal om crocket ,sÄ kom tÀvlingsinstinkten fram hos alla deltagare och nÀr Fire gjorde allt för att ocksÄ fÄ vara med och "leka" sÄ blev det inte lÀttare direkt hahahaaa
Att hĂ„lla koll pĂ„ vart bollen egentligen hamnade blev nĂ€stan omöjligt Â đŸ˜‚đŸ€Ł
VĂ€xthuset har ocksĂ„ besökts ivrigt đŸ‘đŸ»
Och det Àr inte sÄ konstigt, dÄ det ju Àr otroligt kul att se allt vÀxa och frodas.
Dessutom kan man norpa ett och annat dÀrinne thihihiiii.
Squash och pumpa vÀxer dÀremot inte inne i vÀxthuset, utan utanför,men gurka,aubergine, tomat,paprika, jordgubbar och gojjibÀr gör det. Och nu har det börjat  hÀnda grejer.
De första tomaterna har nÀmligen börjat Àndra fÀrg och paprikorna blir bara större och större. En och annan gurka har vi redan fÄtt skörda ..
liksom squash, som det verkar bli hur mycket som helst av 😋😋😋
TrÀdgÄrdslandet eller man kanske ska sÀga kökstrÀdgÄrden, har ocksÄ varit vÀlbesökt. DÀr finns ett flertal pallkragar och 3 st.har vackra fönster hÀrifrÄn gÄrden. De har gett oss mÀngder av kryddor och sallader och kommer sÄ att göra lÀnge till. MÄrbackapelargonerna av sticklingarna vi satte, har blommat fint,liksom alla andra pelargoner.
 
Sommaren,ja den ljuvliga sommaren Ă€r tyvĂ€rr över och hösten nĂ€rmar sig med stora steg 🍂
Söndagen har ocksÄ övergÄtt till mÄndag och en ny vecka har tagit sin början.
Önskar er alla en fin fortsatt vecka 💖
Kram frĂ„n lilla mig 🌾🌾🌾
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress