Hejsan allihop💁🏼💕
 
November månad ja,den försvann i ett huj och byttes kvickt ut mot december, ja, så fort så att man nästan inte hann med! 
Vädret har varit skiftande, men idag passade några små snöflingor på att sakta dala ner från himlen och inger därför lite julfeeling ,då det ju imorgon är första advent och julpysslandet är därför i full gång.
 
Men, vad hände i november som jag ännu inte skrivit om.
Jo,förutom att min egen mamma skulle ha fyllt 71 år, om hon levat ❤️❤️❤️
så var det fler som fick uppleva den oerhörda sorg och smärta det innebär att förlora den man älskat ❤️ Sorgen över, att inte längre få fira första,andra,3:e eller 4:e advent tillsammans. Inte julafton och inga andra helgdagar heller.
När livet tar slut,stannar också allt det andra som rör den enskilda familjemedlemmen och familjen upp.
Livet fortsätter därute, men inte längre därinne.
Därinne, i stugorna och i lägenheterna gapar platsen plötsligt tom, där mamma,pappa,syster,bror,sonen,dottern,svärmor,svärfar,mormor,farmor,kusinen,vännen alltid suttit . Därinne bakom fönster och väggar, sitter många brustna hjärtan,många tårfyllda ögon och många väldigt, väldig ledsna människor i sin ensamhet.
Juleglittrer och julvimmel lockar inte och orken att sätta upp ljusstakar och julstjärnor, finns inte. 
Då en pusselbit försvinner, kan det pusslet aldrig mer bli helt och sorgen över att livet aldrig mer blir som det en gång varit, tar tid att förstå.
Det måste få ta tid att bearbeta det som hänt.
Och det tar tid.
 
Skynda inte på den som är i sorg, utan låt sorgen få ha sin tid❤️
Finns där.
Hör av dig.
Erbjud hjälp.
Om så bara att vara och finnas där och lyssna.
En varm kram värmer även hjärtat❤️
 
Hur omöjligt det än kan tyckas,när sorgen haft sin tid,
så byggs det med tiden, sakta ett nytt pussel🙏🏻
Bit för bit fylls livet åter med mening och plötsligt kan man åter känna glädje och glädjas❤️
 
Livet, ja det är märkligt och det bjuder som sagt på sorg, men även glädje och då och då på små solskenshistorier. 
Som häromdagen❤️
Tillsammans med allt annat vackert som min älskade make skänkt mig, har jag även burit en söt diamantring, som jag fick första julen vi träffades 1992. I hela 25 år har den suttit där på fingret tillsammans med alla de andra ringarna🙏🏻😍❤️ 2 ggr. har den blå lilla stenen lossnat och varje gång har vi mirakulöst hittat den och sedan lagat ringen. Häromdagen var det dags igen.

-Nu är det nog kört Paula!Det är omöjligt att veta vart den lilla stenen fallit.

-Jag köper en ny ring till dig i julklapp, sa Torbjörn❤️ Men,en ny ring är inte längre denna ring,sa jag.

Och hur jag letat och letat och letat och plötsligt✨✨✨så fann jag den pyttelilla stenen åter🙏🏻Ååååh,kan ni förstå min känsla😍Sååå himla glad❤️❤️❤️

Det gäller att inte ge upp💪🏻för som det står skrivet

"Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas"

Matt 7:8

Javisst och så har min fina bror hunnit fylla hela 50 år 💐✨❤️💥🎉🎂🎈🎉💐

Tänk vad tiden far fram!
Brorsan ser ut som Emil i Lönneberga och jag som en något mulligare variant av Ida😂
Med varsina gabardinbyxor och lite för små huvudbonader,som hade svårt att sitta rätt på huvudet, står vi där i bild,jag och min bror,hos farmor under sommarlovet.
Pappa har berättat att min hatt fick knytas fast med vita band, så att den inte skulle flyga av😅 
Då min bror inte bor i Sverige, firas han med pompa och ståt lite längre fram💐🎉
 
Jahapp och så har Caroline och jag varit till IKEA en sväng och vad jag, bland annat köpte där, skriver jag om i nästa inlägg😘
 
 
Jag har även varit och besökt min doktor på kirurgen och så har vi träffat 2 riktigt trevliga reprensentanter för prostatacancerföreningen.
En av de var ordföranden Stig Lindahl.Båda dessa herrar har haft prostatacancer och vigt sitt liv, kan man säga, åt att sprida information och hjälpa och stötta andra som drabbats👌🏻✨🙏🏻💪🏻
I sina blå mustascher tog de med sitt varma och positiva bemötande an både kvinnor och män som nyfiket kom fram för att se och lyssna till vad de hade att säga.
En information som en dag kan komma att visa sig vara mycket betydelsefull ja, t.o.m.livsviktig. 
Det är både hedersvärt,fantastiskt och grymt bra gjort
av dessa herrar tycker jag🌟🏆🎗
 
Precis som jag själv försökt och försöker göra på mitt lila vis, genom att dela med mig om vår vardag så leder detta förhoppningsvis till att människor åtminstone kan få en lite bättre bild hur det är när någon drabbas av cancer och hur det kan se ut när man lever med det. Cancerdiagnoser och prognoser brukar vara det många först lägger fokus på.
Vi har valt att lägga fokus på livet🙏🏻
✨Att göra liv i livet✨
 
Ja, och nu kära vänner är det här inlägget slut och jag avslutar med ett litet sött foto på 
ett julpyssel som faktiskt jag själv kom på😚🕯
Smart eller hur👍🏻
Istället för att köpa 4 st ljus så har man 1 och för varje adventvecka som passerar
låter man ljuset brinna till nästa siffra och så lyfter man bort den siffran och låter ljuset brinna vidare, så att det hamnar på nästa siffra 🌟
 
Men än får man vänta!
Inte förrän imorgon är det dags ❤️
Önskar er alla en riktigt vacker advent och en fortsatt fin helg.
Varm kram på er ❤️❤️❤️
 
MH

Vilken tur du hittade stenen, jag har också tappat en i min fina trillingring och det är dyrt att sätt i en ny, kanske blir en dag framöver. Adevnt inför vår dörr och det första ljuset är tänt, åh vad det rusar framåt. Men ingen jäkt för det är inte bra, min far sa alltid oavsett blir det jul och det är ju sant. Mysigt du har i ert hus, vårt är också helt pyntat så vi njuter hela december. Kram/MH från Österlen

Svar: Hejsan MH🙋🏼💕Ja,verkligen😊
Förstår att det inte är kul att ha tappat stenen i din
trillingring.Kanske finns det någon rabatt såhär i juletider
även på reparation, av ringar med mera, i guldaffärerna.
Om inte annat så har de dina ett perfekt julklappstips nu
eller hur😉🎁 Eller varför inte önska att få sin älskade ring
lagad som en gåva på bemärkelsedagen😍
🕯:a advent har nu passerat och vi går mot den 🕯🕯:a.
Tack snälla du❤️
Julpyssel och pynt är så vackert och kan tänka mig att det är fint
hos dig med💕✨
Julen den kommer varken man jäktar eller inte,
helt rätt och klokt sagt av din far.
Julstress är nog väldigt vanligt och det är nog tiden
som är boven.Man upplever att man inte har tid och
så kan det säkert vara. Kanske gäller det att fokusera
på inte alltför många saker på en gång, utan ta några saker åt gången.
Prioritera och prioritera bort.
Julstädandet,julbaket,julklappsköp med mera,
men var sak i sin tid.
En planering, en lista på "att göra och när" kanske kan hjälpa.
Sänder dig också en varm och hjärtlig kram
och önskar dig en bra vecka ❤️



Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress