16 december 2017

Vänner ❤️

Allmänt

Hej igen😍
 
Medan skidtävlingar och matprogram pågår på TV och jag ser snön stilla falla utanför fönstret,skriker ryggen av smärta😩
Diskbråcket har sedan någon dag tillbaka vaknat till liv och visar sin allra sämsta sida igen.
Att pynta julgranen och sen tända den,ja, det kan vara allt som behövs,för att man knappt kan ta sig fram nu!!!

Lilla jag, som jag själv ritat😀
Håret är nog lite för ljust, men det beror på att det inte fanns någon annan färgpenna på "anteckningar" i mobilen. Dock är håret minst lika risigt som på teckningen thihhiiiiii
 
Jodå, och diskbråck, det känns det☹️
Denna gång verkar det också trycka på nerver riktigt rejält och det gör bedrövligt ont.
Har därför fått ta hjälp av kryckor.
Det går dock ingen nöd på mig, då mina älskade överraskar både med smarrigheter och annat kul😊
Köpte förresten en sån där kul pryl från Apoteket som masserar det onda ..typ. Bara trycka emot den mot kroppen  och vips så sätter den igång och surrar och masserar👍🏻✨Stort plus för den.
Förutom den har jag annars en sådan där korsett mellan varven som är specialgjord för lilla mig och som fått hänga med i många år.
Har nämligen många kotor som inte är i bästa skick.
Nåja, det ger sig väl, det har det ju gjort förut☘️
och det finns mycket annat som står i kö, såsom blodprover som väntar på att tas.
Vilka då? 
Jo, sådana där som ni och alla säkert hör talas om varje varje dag.
Nej, skämt åsido.
Det är väl snarare, tvärtom.
Alfa-gal och Isac (Immuno Solid-phase allergen chip) fanns inte i min ordlista i alla fall, men alltid lär man sig något nytt. 
 
Javisst och så måste jag köpa nya glasögon, då de jag köpte från Synsam gav mig allergiska utslag 😔
Japp!
Fick utslag och blev röd som en tomat på näsan och kinderna av de, så fort jag satte på mig de.
Hörde också att jag inte var den enda som råkat ut för det😲 Träffade nämligen en kvinna som arbetar på Synsam själv och som också fått liknande symptom som jag.
Därför har jag nu mina gamla glasögon på mig,tills jag hittar nya, från en annan butik.
Då jag köpte glasögonen på ett sk. abonnemang, som Synsam erbjuder, kan jag tycka att det är tråkigt att Synsam tog betalt för flera månader och att jag även måste betala för ytterligare en månad innan jag kan bli av med glasögonen, som jag inte kunnat utnyttja!
Har alltså betalt ganska mycket pengar helt i onödan för glasögonen 👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻och vilka jag dessutom ska lämna tillbaka.
Och det sämsta med allt:
De var inte speciellt trevliga heller👎🏻
Hur som helst, nog om det.
Det finns ju fler glasögonbutiker om man säger så👍🏻😗
 
Jodå, här händer det grejjer👍🏻😙😉
 
Förutom allt tråkigt har vi även glömt bort att fira lucia😂
då vi missade den dagen... men det gjorde inget för då införde vi en helt egen tradition och smällde i oss en varsin Budapestbakelse😋
Väldigt, väldigt smarrigt.
Ja och innan ryggen klappade ihop och sa tack och hej så hann vi smälla i oss en rejäl laddning julmat på IKEA med våra fina vänner Milka och Mirsad, som vi känt i över 20 år😍❤️🌟❤️🌟❤️😍
Så mycket ny energi vi fick av att träffas och ha kul tillsammans.Tack för den jättemysiga dagen❤️❤️❤️
Något jag tyckte var väldigt bra,var att IKEA checkade av temperaturen på maten med jämna mellanrum, så att maten höll den grad de ville👏🏻Mycket mycket bra✨
 
Javisst och imorgon är det dags att tända det 3:e adventsljuset 🕯🕯🕯
och nästa vecka är det ju faktiskt julafton
🌟🎄💝🎁🎄🎅🏻🎄🤶🏻💝🎁🎄🌟
 
Stressa inte ihjäl er, julen kommer ju ändå.
I år och även nästa år...
Stressen tar kål på glädjen och det blir ingen glad över.
Dra ner på alla måsten och kom ner i varv.
Säg ja, till allt det du mår bra av och nej till det du kan välja bort.
Ta det lugnt.
Gläds av det du åstadkommit och gläds med andra.
Njut av allt det vackra, fina och goda 
och var tacksam över alla små saker.
Kärlek,omtanke och värme❤️❤️❤️
Spring inte ihjäl er i butiker osv.
Allt sådant som faktiskt är gratis,
kan också få en enorm betydelse❤️❤️❤️
 
Kram på er allihop😍
 
Ingela

Men kära vän. Inte kul att bli liggande så här veckan innan Jul. Hoppas du är på benen om några dagar, så att hela din goa familj får fira Jul tillsammans i lugn och ro, utan smärta och elände. Tänker på dig!
Kramar!

Svar: Hejsan🎄🤶🏻🎄Nej, det är det var det verkligen inte.
Kämpar fortfarande på och försöker njuta av julens
varma och fridfulla atmosfär ✨❤️✨
Stort tack för din omtanke, det värmer i hjärta och
själ❤️❤️❤️
God fortsättning på julen ✨🎄✨
Mängder av kramisar från lilla mig😍
Paula Taxén

Anonym

Stackars dig Paula, är det inte det ena är det nåt annat, önskar dig verkligen Krya på! Ryggen är ju det som håller oss upprätta, du tål inte bada på sjukhusen om nån tillhandahåller varma bad? eller det går kanske inte av olika anledningar? Jag badar en gång i veckan och det är så varmt och behagligt. Nu får du vila och bida tiden.
Tack för din trevliga blogg och jag önskar dig och familjen en fin jul och ett Gott Nytt Krytt år.
Kram från Österlen/MH

Svar: Hejsan 💝Nej, precis, jag säger som du..är det inte det ena så är det, det andra😫Tack snälla för omtanken, för det har varit jättekämpigt❤️Jag är en rätt så tuff människa och har gått igenom både det ena å det andra och lyckas på något sätt finna mig i det som händer.Men nog hade jag önskat slippa dessa bedrövliga smärtor.Nåja, livet det flyter på, varken man är frisk eller sjuk🙏🏻Det mesta har fixats trots att jag skött mycket från sängen😁Tack själv underbara du för din omtanke❤️❤️❤️Blir så enormt glad över att läsa dina och allas jättegulliga kommentarer🙏🏻Önskar dig en vacker fortsatt jul och ett riktigt riktigt GOTT NYTT ÅR💥🎉💞Mängder av kramar från mig och min familj❤️
Paula Taxén

Susanne😻

Hej fina Paula 🌹
Mår ryggen bättre?
Har det vänt?
Har oxå köpt mog en MeTime Mini Massager, på Kronans Apotek, webbshoppen, 97kr, som hittat, fick den i min postbox igår.
Jätteskönt på onda trötta ställen.
Tack för tipset.
Har köpt en värmedyna som täcker hela madrassen oxå, Kjell o Company, julpris 199kr.
Det blev julklappar till mig själv.

Krya på dig, för snart är det julafton. 🤶🏻🎄🎁

Kram från Susanne 😻

Svar: Hejsan💝Nja, ryggen den har svårt att släppa greppet,
utan vill gärna fortsätta plåga mig.
Kul att även du fann en sådan där massageapparat från
Apoteket👍🏻Inte så dyr och en bra liten pryl som enkelt
masserar det onda.Värmemadrassen låter väldigt skön👏🏻
Det kanske man själv skulle ta och köpa här framöver.
Och därför tackar jag nu dig för tipset👍🏻👍🏻👍🏻
Bra när man hittar julklappar som kommer till
användning✨🎁✨
Tack rara du för omtanken och jag önskar att även
du får slippa de smärtor du har 🙏🏻och njuta av en fortsatt
underbar jul 🎄💖✨
Önskar dig en god fortsättning på julen och mängder
av kramar❤️❤️❤️



Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress