Hejsan alla fina ni ❤️❄️❤️❄️❤️

Medan de första snöflingorna vackert sakta dalar ner från himlen, ett i taget och snart gömt de få rosenknoppar, som inte hann slå ut, vill jag ge er det fantastiska beskedet onkologläkaren meddelade idag:

 

-Det ser bra ut Caroline🙏🏻
Magnetröntgen bilderna ser oförändrade ut sedan förra gången🙏🏻

Så himla skööööööönt!!!!

🙏🏻🙏🏻🙏🏻👊🏻👊🏻👊🏻💪🏻💪🏻💪🏻

Det är mer än underbart att få höra detta.

✨✨✨
Åter kan första advent få komma.
Julen få tindra.
Snön få falla.
Glädjen få spira✨✨✨
Allt,det betyder ALLT det vi nyss fått höra❤️
Tack gode Gud för det🙏🏻

Caroline som haft svår huvudvärk,den senaste tiden,men trots det ändå kämpat/ kämpar på med sin masterutbildning( ja, och hon gör det galant🤙🏻Kammade bland annat hem VG på inlämningstentan✨) ,så kände man den där oron inom sig växa.

Glädjen över läkarens besked blev med andra ord lika stor som varje gång,det är goda nyheter🙏🏻Tacksamt och ödmjukt kan vi nu leva vidare. Med smärtorna och med all kamp, tills nästa magnetröntgen om ca 3 mån.
men med en känsla av lättnad.

Det går att leva med svår smärta,bara man får leva

❤️❤️❤️

Och glöm inte att göra liv i livet, varje dag.

Varm hjärtlig kram från vår lilla familj❤️👨‍👩‍👧❤️

Anna Karhapää

Så roligt för er! Har följt hennes resa via era bloggar... vilken kämpe!

Anna Karhapää

Så roligt för er! Har följt hennes resa via era bloggar... vilken kämpe!

Anna Karhapää

Så roligt för er! Har följt hennes resa via era bloggar... vilken kämpe!

Svar: Hejsan👋🏻Vad kul att du läser våra bloggar🙏🏻💗
Tack snälla du för din omtanke och
för din gulliga kommentar💗
Stor kram från mig och min familj👨‍👩‍👧
Paula Taxén

Anna Karhapää

Sorry att det blev trefaldigt...ny på detta

Susanne 😻

Hej dina Paula 🌹
Vilken glädje och lättnat.
Livet är en gåva.
Glädja med er.
Känner värme i hjärtat.

Ha’ en bra dag
Kram från Susanne 😻

Svar: Hejsan fina du👋🏻Ja,verkligen,en enorm lättnad och en
enorm glädje🙏🏻
Varmt tack för din omtanke❤️❤️❤️
Önskar dig en fortsatt fin vecka och hoppas
att du mår bra🙏🏻
Hur har det gått för dig?
Stor kram från mig och min familj 👨‍👩‍👧

Paula Taxén

MH

Jaså det snöar hos er här har det varit en vacker höstdag, jag är ingen vintermänniska utan gillar våren och sommaren bäst då mår mina leder bättre, man får väl va lite självisk, haha.
Underbart och höra om en fina och vackra dotter, usch ja det är oroligt innan man får besked.
Må så gott. Kram från Österlen/MH

Svar: Hej på dig👋🏻Inte kom det mycket men tillsammans med
kalla kvällar och nätter är det vitt på marken❄️
Gillar verkligen inte heller vintern mer än att
det ju har en viss skönhet då snökristallerna
skimrar i solskenet.När jul och nyår är
avklarade får det gärna bli vår fort👍🏻
Förstår att kyla är sämre för lederna och ja,sommaren
är verkligen bäst 🔆
Ja,det var helt underbara nyheter🙏🏻
Livet stannar upp och det är obehagligt
påtagligt hur ens liv hänger på ett svar.
Det är den sanning vi tvingas möta och tackla,
vid varje svar och väntan på nästa.
Men däremellan skapar vi liv i livet🙏🏻
Varm kram till dig med❤️
Paula Taxén

Susanne 😻

Hej fina Paula 🌹
Livet är en gåva, det gäller att leva här och nu.
Tack för frågan om hur det går för mig.
Hjärntrött så in i helv....
Har svårt att dra i bromsen när signalerna kommer, vill mer än vad hjärnan vill, inte alltid lätt.
Jobbar 50%, 4 timmar om dagen.
Sen vila, tyst, träna, promenera i naturen och andas, som är så viktigt.
Ber om ursäkt för mina stavfel, vet inte om jagska skylla på min iphad eller sjätte fingret. 😉

Önskar dig och familjen en underbar skön vilsam helg.

Kram från Susanne 😻

Svar: Halloj igen👋🏻💗Livet är verkligen en gåva,trots motgångar
man får lära sig tackla på sin resa.
Låter som att du har det väldigt
kämpigt med hjärntröttheten.
Stackars dig❤️
Tänker mig att det som underlättar,åtminstone
lite grann är vila.
Har du tonade glas/glasögon/solglasögon ?
Det kan hjälpa lite.
Höga ljud och såsom högljudda platser är tröttande
för hjärnan,liksom datorer.
Du kan prova ,ja om du har ett badkar,lägg dig i den och bubbla
runt i något goddoftande badskum och tänd lite ljus och sätt
på lite mysig musik och njut av en kopp te eller kaffe🎶☕️
som lite avslappning.

Min IPhone kan också ändra text hur som helst.
Sänder dig styrkekramar och nya krafter
att orka kämpa vidare och önskar även dig
en jättefin fortsatt helg ❤️❤️❤️


Paula Taxén

Ingela

Hej! Undrar vad bloggen heter där man kan följa Caroline? Vänliga hälsningar

Ingela

Hej! Undrar vad sidan heter där man kan följa Caroline? Hennes blogg, alltså? 🌸Vänligen Ingela

Svar: Hejsan👋🏻Kul att du besöker min blogg😊
Vår dotters blogg heter
carolinetaxen.blogg.se
Paula Taxén

Susanne 😻

Hej fina Paula 🌹

Jag har solglasögon med polaroidglas och med min styrka på.
Killnoise i öronen.
Lugna färger, vitt, hemma.
Kan fortfarande inte se på TV, tittar i min iphad, kan inte hålla fokus på programmen när det är för mycket störande runt om.
Personalfester, stora köpcentra ( ikea, Maxi ) nya miljöer, är jobbigt.
Känner mig hjärnskadad mellan varven, men utredningar säger att jag är normal, vad nu det innebär, och clever.
Hjärntröttheten beror på stressen efter mina fyra operationer i ryggen.
Mitt privata stressnivå innan och efter min skilsmässa.
Mitt stressiga jobb med för höga krav från nya chefer, och att jag inte kunde säga ifrån.
Den kompotten gör att jag mår som jag mår idag.

Men det är som du säger, göra liv i livet.
Gnälla är inte min grej.
Jag har sååååå mycket att vara tacksam över.

Jag är fin och bra, jag duger precis som jag är.

Ha’ en skön helg
Kram från Susanne

Svar: Godmorgon Susanne😊💗Det är inte lätt att vara människa alla gånger och bära bördorna man ges😔Så kämpigt du har det.Stackars dig💗Tänker mig att det fina med livet ändå är,att hur svåra motgångar vi än ges,så tycks den inre livskraften kunna driva oss framåtoch så länge vi ges ,om så en liten,liten möjlighet till att känna just den där livskraften,ja då grabbar vi tag i den och kämpar vidare💪🏻Alla som på olika sätt får känna på hur livet sätter krokben på en,vet hur underbart det är att få njuta av de där små sakerna som ger livet mening och även nya krafter✨💗Därför njuter vi så ofta vi kan🙏🏻Att göra liv i livet blir till en livsuppgift,då man gång på gång påminns om att livet är en stor gåva som man tacksamt och ödmjukt får försöka göra det bästa utav.Som min far brukar säga: "Man får lära sig spela med de kort man fått"Det är väldigt jobbigt att vara sjuk och att gå miste av allt det man en gång kunde göra.Men tänker mig att man blir än mer tacksam över de dagar man mår lite bättre och över det man fortfarande kan njuta av🙏🏻Så länge det kommer en ny morgon,en ny dag och en ny kväll och så länge vi får fylla de med liv, kan vi inte annat än försöka känna tacksamhet och invänta att det som gör ont kanske kan göra lite mindre ont, så att dagen åter kan få fyllas med innehåll✨Jag vet hur det är att ha ont,ha svåra smärtor och allt vad sjukdom och sjukhus innebär och efter allt som drabbat mig och min familj förstår jag än mer hur viktigt det är att leva och skapa liv i just sitt eget liv utifrån de förutsättningar man har.Inte jämföra med någon annan och framförallt inte dra slutsatser om sådant man inte vet något om.En del kan tyvärr det,såsom att tycka och tänka,och ha åsikter och förutfattade meningar,avund och vem vet vad.Men det ska man inte bry sig om.Varje människa är unik✨och det är tur att en själv bäst vet hur det ligger till.Du är som du säger fin och duger precis som du är och ingen skulle önska ta över och bära din ryggsäck av smärtor och jobbiga stunder.Var stolt över att du är du👊🏻 och njut av de stunder livet bjuder på roliga saker och det du själv kan bestämma över.Det där tråkiga,ja det kommer liksom ändå.Sänder en gigantisk varm styrkekram till dig och önskar dig en jättemysig fortsatt helg❤️✨❤️✨❤️✨❤️
Paula Taxén

Ingela

Hej igen!
Tack för "bloggadressen" till Caroline. Trodde jag hade fel adress då jag inte sett något inlägg sedan den 9 september, men jag gissar att hon har fullt upp med studier. Du får hälsa henne så gott o det var ju underbara nyheter att allt såg bra ut efter läkarbesöket!!
Ha' nu en skön helg!
Ingela

Svar: Hejsan👋🏻Caroline hälsar att hon haft full fart på plugg med mera
men att ett blogginlägg kommer inom snar framtid🤙🏻☺️
Önskar även dig en jättefin fortsättning på söndagen💗
Här faller lite snö just nu ❄️❄️❄️
Kramis 💕
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress