Hej på er ❤️👋🏻
 
Tänk, den här sommaren tycker jag har varit väldigt annorlunda på många sätt.
Främst tack vare torkan och värmen.
Men, nu är augusti månad här och det känns på något sätt lite olustigt, för plötsligt påminns man om att sommaren faktiskt är på väg mot sitt slut.
Och trots den enorma värmen som varit, så älskar jag ändå sommaren.
 
Snart är alltså höstmånaderna här igen och den varma luften byts hastigt mot kyliga morgnar. 
En tid av regn och rusk och plaskvåta paraplyer väntar, där gummistövlarna garanterat får göra entré.
Ush, ja!
Nej, det där ser jag inte alls fram emot.
 
Hösten kan förstås vara otroligt vacker också, ni vet när löven faller sådär i lagom takt och höstblommorna blommar längre än vanligt 🌸🌸🌸
Jag hoppas verkligen på en sådan höst.
Nu blommar i alla fall zinniorna 🌺🌺🌺
Och tack vare störtregnet som kom, så förvandlades trädgården till en grönskande oas igen👍🏻👍🏻👍🏻
Paprikor,aubergine,gurkor, smultron och mängder av olika sorters blommor, däribland borstnejlikor, lejongap, rosenskära och astrar, växer ivrigt inne i växthuset.
Och mängder av olika sorters tomater mognar varje dag 🙌🏻😋👏🏻🍅
 
Likaså äpplen!
Och därför har vi köpt en äppelskalare 👍🏻✨
Den skalar äpplena i ett huj och tar även bort kärnhuset samtidigt👏🏻 Nu har jag ingen bild på just det, men den gör det i alla fall.
Vi har även skördat gul squash redan och den smakade jättegott till stekt fisk, halloumi och annat smått å gott.
Jag ser tillbaka och tänker, wow, vilken fantastiskt fin sommar vi haft och så mycket minnen vi hunnit skapa tillsammans💓💓💓
Häromdagen var vi tex. bjudna till våra underbara vänner Milka och Mirsad och hade en fantastisk dag och kväll vid deras kolonistuga❣️
Så mycket värme och kärlek och så roligt vi har och hade när vi träffas🙏🏻
Jag känner mig så lycklig och glad💕
Häromdagen fyllde jag också år.
49 blev det, den här gången 🎂
Mina sötningar, Torbjörn och Caroline grattade mig på sängen och jag fick söta och roliga kort och jättefina presenter 🎁🎈Allt var från GardenGirl
Jag fick också ett gott bubbelvin och en vacker orkidé från min svärmor och hennes man och vi hade en supermysig dag och kväll tillsammans ✨❤️✨❤️✨
Jag och vår vackra dotter Caroline ❤️❣️❤️❣️❤️
Ett glatt gäng😄
🎉❤️🎊🎈🥂❤️🥂🎈🎊❤️🥂🎉
Vi åt tårta och annat, matade koifiskarna, spelade boccia och njöt av pizza på kvällen 😋😋🍅
En härlig födelsedag med andra ord ❣️
Och ett år äldre blev jag exakt kl 23.57 på tisdagskvällen
✨🌜✨🌛✨🌜✨🌛
 
Ja, ni, ett år äldre har jag blivit och jag känner mig lycklig som får fira det tillsammans med min älskade familj💓💕
Lycklig över den omtanke och kärlek vi har till varandra
och den glädje vi känner, trots omständigheterna🙏🏻
 
Jag känner lycka över att få finnas till och att skapa någonting som någon kan glädjas åt och jag känner lycka över att jag är just jag.
 
Jag känner lycka över att jag föddes med en instinkt och vilja att hjälpa andra, fick förmågan att kunna påverka och  nöjet av att möta massor av snälla,intressanta och spännande människor.
Människor, vilka var och en bär på en egen historia.
En historia, vilken jag alltid, lika outtröttlig är villig att lyssna till.
För jag tänker mig att så många aldrig får det.
Jag älskar möten och se människor och vad som finns där bakom.
Bakom leendet och bakom tårar.
 
Det är jag och jag hoppas att jag får fortsätta fylla år och fylla livet med än fler underbara möten och fantastiska minnen🙏🏻❤️🙏🏻
 
Kram från lilla mig och min familj👨‍👩‍👧
MH

Grattis fina och vackra Paula på din dag om än lite senare! kan aldrig nog berömma dina foton dom är så fina och förhöjer en blogg, så klart för att jag gillar växter och naturen så mycket precis som ni.
Vilken härlig klänning du har, den blommar i kapp med din trädgård.
Kram från ett varmt österlen/MH

Svar: Hjärtligt tack rara du❣️🙏🏻❣️Klänningen tycker jag också är jättefin och
den är köpt på MQ och av märket Stockh lm.
Nu är trädgården grön igen och man slipper få torra stickor
i fötterna av gult torkat gräs.
Tänk så mycket regn kan göra👏🏻
Vädret har också stabiliserats en aning
och den enorma värmen lugnat ner sig.
Önskar dig en fin helg i vackra Österlen🌳🌸☀️
Tack för din jättegulliga kommentar ❤️
Stor kram från mig och min fam.👨‍👩‍👧
Paula Taxén

Ingela

Stort GRATTIS så här i efterskott, Paula!! 😃🌹💥🎉Låter som om du/ni hade en fantastiskt trevlig dag! 🎊Och tack snälla för dina omtänksamma tips ang vår lilla valp. 🐶 Känner mig lite lugnare nu - och när värmen börjat släppa tycker jag han verkar piggare o äter bättre. 💖Allt gott till familjen! Kram!

Svar: Tack,så jättemycket 💗💖💗Ja,vi hade en väldigt trevlig dag tillsammans🎉Åh, vad kul att höra att er hund verkar piggare👍🏻och kul att jag kunde hjälpa till.Hoppas det fortsätter gå lika bra i fortsättningen med.Hundar är så otroligt kloka och man lär sig känna sin egen hund,liksom hunden lär känna er. En hund studerar sin/ sina ägare oftare än man tror,och de känner även av ljud och sinnesstämningar.Testa en rolig grej.Sitt framför hunden och säg ingenting.Inombords växlar du sedan sinnesstämning, utan ljud och utan mimik.Bara tänk, tex. att någon kommer.Eller säg inombords utan ord och ljud :åååh, vad kul något är och liksom var uppspelt men visa inget, mer än att du rabblar något i ditt inre.Eller säg utan ord att din hund ska komma.Du kommer ganska snart att märka likt hokus pokus att hunden känner av hur och vad du tänker.De är otroligt smarta djur💕Berätta gärna hur din hund betedde sig.En del kan hoppa fram och nästan vilja slicka sin husse eller matte i ansiktet eller vifta på svansen osv.Eller lägga huvudet på sned och fundera vad man vill.Ha en fantastisk helg och tack för din gulliga kommentar 💖Kram på dig från mig och familjen👨‍👩‍👧💞
Paula Taxén

Anonym

Varmt grattis till dej du fina. Jag blir så glad att läsa din blogg, det genomstrålar värme, harmoni och äkta glädje. Ni bryr er om varandra och andra. God fortsättning <3

Jag njuter också av värmen och vill inte ha höst på länge än...

Svar: Tack snälla du 🙏🏻❤️🙏🏻Kramar från mig och min familj👨‍👩‍👧❤️
Paula Taxén

Kristina

Grattis på din dag ! Din blogg gör mig så glad. Alla vackra blommor och växter som du delar med dej av. Och du är alltid så positiv och glad. Ni är en så underbar och fin familj.
PS Jag vill också ha kvar värmen och sommaren

Svar: Varmt hjärtligt tack💖Vad snäll du är❣️Tack🙏🏻Ja, idag kom det regn och graderna föll.Känns bra ändå, för 34-35 grader har varit nästan för varmt och regnet är så välkommet👍🏻Men hoppas ändock precis som du att värmen får hålla i sig lång, långt in på hösten.Ha en jättefin helg och jag sänder en stor kram från mig och familjen och tackar för allt fint du skrivit ❣️💞❣️💞❣️
Paula Taxén

Anonym

Grattis fina Paula! Kramar till dej o din familj. Tänk positivitet kommer man långt med. Jag försöker vara mer positiv o leva i nuet o jag mår så mkt bättre kram

Svar: Åh, tack så jättemycket 💖💗💖Vad fint att positivitet fått en så positiv innebörd i ditt liv👍🏻Att kunna vara och tänka positivt, det har nog kanske lite att göra med hur man är som person.En del människor är positiva och del är bara inte så positiva och det betyder inte att det är något fel med det. Att försöka tänka och vara positiv, ja, det får man göra som man vill med, men det kan underlätta ibland.Andra gånger hjälper varken det ena eller det andra.Jag tänker mig att människor är olika lagda i grunden.Sedan kommer livet och dess med och motgångar.Många säger att det inte är förrän man själv stött på motstånd, vare sig det är svåra sjukdomar eller annat som får livet att stanna upp, som man verkligen, kan förstå hur det känns. Att hantera den situationen, motgången, det är det som många gånger formar om människan.Det man tagit för givet och inte tänkt på,blir plötsigt mer synbart.Glädjen över att faktiskt få finnas till, blir också något man får upp ögonen för.Det är i motgång, som de positiva tankarna prövas.Fortsätt vara positiv.Det är härligt.”Att göra liv i livet” är mitt sätt att definiera det vi gör.Jag låter tårar falla när den tiden är, men jag är snabb att torka dem, för min livsglädje och chansen att gå miste om nya minnen,får mig att om och om igen finna allt det som ger liv i livet🙏🏻Och på så sätt får livet mening, hur svårt det än är.Att våga vara den man är, både glad och ledsen,är viktigt, men är man som jag född som en obotlig optimist, ja, då får man mycket glädje av livet.Hur svårt det än är många gånger. Varm kram även till dig💞
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress