Hejsan❤️
 
Ääääntligen kom så en av Carolines julklappar!
Efter 2 veckors väntande hamnade adventskalendern från Babor, slutligen i rätt postlåda 👏🏻 Caroline blev jätteglad och vilka fantastiska produkter det är!!!
 
Vad har hänt mer?
Jo, igår var vi på julfest i församlingshemmet som anordnades i vår lilla by och det var jättetrevligt🎊 Birgitta och Mats som anordnade julfesten hade lagat MASSOR av god julmat och det var verkligen  såååå gott✨🎄🥂🍽✨Till efterrätt blev det en himmelskt smarrig nougatchokladtårta 
Javisst och imorse kunde jag nästan inte kliva upp ur sängen, för ryggen värkte så enormt och när vi skulle äta frukost hade vi glömt köpa smör. Hmm?
Men, vi hade grädde👍🏻✨Så Torbjörn kom på idén att kärna eget smör👏🏻 Jodå, och det gick hur bra som helst! 
Det gäller att vara idérik😘
Tänk vad tiden går fort, det har redan hunnit bli andra advent
✨🕯🕯✨
Men, det känns som att vi detta år tar det mer lugnt än aldrig förr och det känns jättefint.
 
Vi dricker té och njuter av tända adventsljus och tindrande stjärnor och ser duktiga skidåkare staka i spåren på TV ⛷
En gång i tiden tävlade jag också i just längdskidåkning och jag minns hur pappa stod med Dextrosol och hejjade bredvid spåren.
 
Vi hade inte så stora kunskaper i bland annat vallning och ibland vallades det mer illa än någonsin. Vi köpte väl något billigt klet i någon affär och så smetade pappa på det där på ett par skidor man fått i julklapp 😂
Resultatet blev lite hur som helst.
Ibland stånkade jag fram med snöbollar under skidorna och stannade nästan i nedförsbacke🤣😂😅
Andra gånger lyckades pappa riktigt bra och jag gled förbi alla med en himla fart🏎💨
 
Tänk så annorlunda allt blivit nu!
Skidorna, pjäxorna,kläderna, vallningar och allt är liksom på en helt annan level.
 
Jaja, det är som det är, men det är fint att minnas tillbaka och
trots att jag bara fyller 50 år nästa år, så känns det som att det var en helt annan tid när jag var liten och jag är lycklig och glad över att ha fått uppleva och fått med mig även dessa minnen i livet ❤️ 
 
Har ni några fina minnen ni vill dela med er av er barndom?
 
Önskar er alla i alla fall en jättefin 2:a advent ✨❤️🕯🕯❤️✨
Och Fire hälsar också 👋🏻
Just nu ligger han dock och snarkar, helt slut efter alla kramar och pussar och intryck efter gårdagens julfest😁
Kul att alla tyckte så mycket om vår lilla fyrfota krabat😍
 
Kramis från mig och min lilla familj👨‍👩‍👧
 
 
Ingela

Hej Paula! 🌸Vet att du är en fantastisk person som tänker på o ömmar för andra i svåra situationer. I dessa dagar är vi många som ber för Ida Boström i hennes svåra kamp.❤️Följer du henne? Hoppas av hela mitt hjärta att under kan ske. /Ingela

Svar: Hejsan👋🏻Tack för de fina orden☺️Jag följer inte henne, men har sett både dokumentären om henne på TV, läst om henne och sett hennes kamp på nätet💗❤️💗Det är med sorg i hjärtat jag kan konstatera att hon liksom många, många andra inte kommer att överleva😢På ett otroligt beundransvärt starkt sätt har man kunnat och kan fortfarande följa hur hon skildrat/skildrar och berättar hur cancer påverkar hennes och sin familjs vardag🙏🏻❤️ En kamp om överlevnad, hopp och livet🙏🏻❤️Cancer är en fruktansvärd sjukdom som drabbar både ung som gammal😢Det är sorgligt att man ännu inte funnit botemedel för denna eländiga sjukdom.Jag önskar också att under och mirakel kan ske✨🙏🏻❤️🙏🏻✨och sänder mina varmaste styrkekramar till ALLA som kämpar❤️ //Kram från lilla mig och min fam👨‍👩‍👧
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress