Godmorgon🌞
 
Vaknade tidigt denna morgon
för att hinna se på OS och kvinnornas skidtävling, skiathlon, i Pyeongchang, som ju ligger i Sydkorea.
Oj, vad spännande det var!
Vann gjorde Charlotte Kalla, men det blev också en nordisk seger 🙌🏻👏🏻🥇🥈🥉och det tycker jag är jättekul👍🏻✨ Jag plockade snabbt fram mobilen och lyckades faktiskt ta några kort på de glada medaljörerna på TV 📸
 
Tänk att dessa deltagare från Norge, Sverige och Finland får stå på prispallen av alla världens länder som deltar. Det tycker jag är helt fantastiskt 🌟🌟🌟
Stort, hjärtligt grattis till alla 3  ❤️
 
Medan skidåkarna står stadigt på fötterna/skidorna, har jag fullt sjå med att stå i tofflorna!
Jodå, jag gjorde en fantastisk spagat häromdagen, tack vare en vattenfläck som hamnat på golvet. 
Det hade säkert blivit en succé på Youtube att se mig göra denna akrobatiska övning 🤣 men som tur är var det ingen som filmade 😂
Nästintill chockad över min nyupptäckta gymnastiska talang och fullkomligt överlycklig över att fortfarande ha  alla kroppsdelar i behåll, lyckades jag istället välta ut soppåsen med all kaffesump ut på köksgolvet! Trots att morgonen redan bjudit på en onödig överraskning, så lät jag mig dock inte bli irriterad över detta heller, utan fixade det hela i lugn och ro, men när dusch- handtaget lite senare lossnade från sitt fäste och handtaget föll rakt i skallen på mig, ja, nej då, brast det😡
Fullkomligt!
Hmmmm...vissa dagar är ... ja, precis...skit-JOBBIGA!
Även lilla jag kan få ett utbrott hahahaa
 
Hahaaaaa😀😀😀😀
 
Vad har hänt mer?
Jo, en morgon hade vi en räv på besök i trädgården och vet inte om det var samma räv, men en annan dag såg jag och Caroline den på en åker, inte långt ifrån där vi bor.
Man skulle kunna tro att det är en hund, men det är mickel räv. Om jag tänker efter så har nog rävstammen ökat, för vi ser rävar ofta.
De är så vackra tycker jag. Tyvärr blev inte bilderna de bästa, för det var för långt avstånd, för mobilen.
 
Nåja, ute är det fortsatt kallt och snörikt och lilla Fire har fått lära sig att inte sno fågelfrön.
Nepp, för då fick han på näsan! Talgoxarna gick nämligen till gemensam attack och Fire fick fly fältet 😂 
Det var väldigt bra, för vår busiga hund har en ful ovana att gå just dit där fåglarna är och tugga i sig både fågelfrön och fågelbajs🤮 Men nu blev han skrämd och håller sig därifrån 🤙🏻Perfekt!
 
Javisst, och nu har vi också tagit in lite vindruvekvistar,
vilka vi lagt i vatten och förhoppningsvis bildar de rötter, för att så småningom kunna planteras ut.
Nu får de stå där i en Höganäs kruka på övervåningen och  det tar faktiskt inte så lång tid innan det bildas små blad på grenarna.
Pelargonerna, som fått övervintra i olika plastlådor inne i ett kontorsrum inomhus, har också klarat sig jättebra👍🏻
Och se så fina de börjar bli! Det skjuter upp massor av nya blad och skott och det är ett väldigt bra tecken.
 
Vi har väldigt många pelargoner i olika färger och sorter men har inte riktigt vetat vart vi ska ha dem vintertid. De tar ju plats och att kasta dem har därför blivit ett väldigt tråkigt och framförallt ett kostsamt alternativ. Men tack vare idéen med att ställa de i plastlådor och låta de övervintra inomhus, har vi funnit ett sätt att kunna spara dem👏🏻Dessutom har vi även Hibiskusar ståendes i likadana lådor på kontoret.
Snart är det också dags att ta sticklingar från pelargonerna, men inte riktigt ännu.
 
Ikväll är det åter dags för Melodifestivalen och deltävling 2
Få se vilka artisterna är ikväll ✨🎤🎼👗👔👖👚🧣🎩 och hur de klär sig👠👒🧢✨och framförallt hur de låter.
Minns ni förresten förra årets vinnare i Eurovision Song Contest? Han från Portugal, Salvador Sobral.
Själv minns jag inte låten, men jag minns att Portugal vann och att det därmed blir där som tävlingen går.
Jag hoppas att det blir många fina ballader och att någon med en riktigt härlig power röst tar hem det hela.
 
Japp och nu är även snart detta inlägg slut,
och jag avslutar med en bild på en mysig bok jag ska kika i nu. Jag hittade boken i en secondhand butik, för bara 15 kr och tipsar er om att ta en sväng i sådana bra butiker. Man kan hitta både det ena och det andra där.
 
Nu önskar jag er i alla fall en riktigt fortsatt fin dag och helg 💞 
Anonym

Hej Paula!
Jag älskar att läsa dina inlägg, du skriver så välformulerat och positivt! Skrattade lite för mig själv om fin lilla spagat-upplevelse och om den eventuellt hade lagts ut på youtube, sedan så kunde jag inte hålla mig när du skrev att duschhandtaget trillade ner... även om det inte alls var kul! Kram❤️❤️

Ingela

Håller med 'anonym' - du skriver så målande (aldrig tänkt på att bli författare?) så man nästan känner att man är där. Underbart att läsa dina inlägg. Härligt att de kommer lite tätare nu när du gjort Instagram privat. Tur du inte gjorde dig illa förresten!! Kramar från mig.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress