Hejsan 😘
 
Trots att jag åkt på en förkylning, knaprat både halstabletter, vitlök inlindat i skinka,och druckit hur mycket ingefärsté som helst och legat nerbäddad och hängig den mesta tiden,så har livet återigen tagit en ny vändning🙏🏻
I positiv mening.
 
Jag har nämligen fått flera fina meddelanden och kontakt med människor som också lider av köldurtikaria med anafylaxi.
Idag började jag tex. skriva med en kvinna från Canada.
Äntligen👏🏻🙏🏻❤️
Världen är med andra ord inte så stor och
det känns helt fantastiskt att slippa känna sig så ensam med denna sjukdom✨✨✨
Tack återigen Ingrid Maria Hanken från Norge, 
som tipsade mig om detta och dina varma och stöttande ord ❤️ Jag läste artikeln i Daily Mail ock kontaktade kvinnan och nu skriver vi med varandra🤙🏻
Kom ut och lek matte, tänker nog Fire.
Tänk att snö , kyla och kallt kan vara så farligt, så att man tillochmed kan dö av det!
För mig är det, det.
Och för många med mig!
 
Jag har tillochmed fått veta att den 28 februari så är det köldurtikarians dag✨för att uppmärksamma den sällsynta sjukdomen.
 
Det känns väldigt fint att ha fått så stor respons på så få dagar och det ska bli spännande att se hur detta fortlöper.
Stor varm kram från lilla lyckliga mig ❤️
 
Ingela

Måste vara underbart för dig att ha fått möjlighet att utbyta erfarenheter med en som är i samma situation som du! Vilken lycka. Förstår verkligen att du upskattar det otroligt. Ingen annan kan ju egentligen förstå på djupet... Gläds med dig. Kramar!

Svar: Hejsan☃️Ja, det är fantastiskt och det finns fler därute med liknande symtom har jag fått erfara.Du har rätt i att få har den egenskapen att riktigt kunna förstå.Det är tur att de människor jag har i min närhet gör det och att det finns duktiga läkare som vet och kan ge behandling.Mer forskning vore önskvärt men då denna sjukdom i den form jag tex. har inte är så utbredd, så forskas det inte lika mycket.Därför har jag bestämt mig för att finna människor som har denna sjukdom och kartlägga likheter och olikheter.Jag tänker mig att genom att delge andra och varandra information,kunskap, råd och hjälp är det som i slutändan leder till något positivt för alla parter.Jag kan nu med de nya kunskaper jag fått genom kontakten med en kvinna i Canada,som har samma sjukdom som jag, delge min läkare ny information👍🏻Tack som gläds med mig🙏🏻💖Ha en fortsatt fin dag och helg!Kramar från mig och min lilla fam.
Paula Taxén

Anonym

Jag har alltid trott att det var/är en psykisk åkomma, lite liknande fibromyalgi. Känner att jag behöver läsa på mer. Hoppas du har det bra och allt väl
/Lasse

Svar: Hejsan👋🏻Ok, ja, jag blir överraskad över att du ens känner till eller hört om köldurtikaria.Köldurtikaria,nässelutslag och allergier finns i många olika former. Precis som reumatism och andra sjukdomar.Celler och sjukdomar kan också mutera och sjukdomar kan bli livshotande.Förr klassades väl nästan det mesta som psykiskt och det är väl tur att vetenskapen gått framåt och att vi idag vet bättre🙏🏻👍🏻Bland annat många astmapatienter, de som har och haft diskbråck och ryggproblem har fått vandra en tuff och hård väg genom sjukvården, med förödande konsekvenser. Att inte bli trodd är nog bland det värsta en människa kan råka ut för.Inte ens vår underbara Caroline fick hjälp när vi sökte sjukvård, då hon drabbades av hjärncancer. Alla andra tänkbara åkommor drogs dock fram👎🏻Som tur var, gav vi inte upp, utan efter att ha suttit och väntat 12 h på akuten, så fick vi till slut hjälp och det räddade vår dotters liv💪🏻🙏🏻Jag har haft tur som fick så bra hjälp från universitetssjukhuset där jag behandlats i över 15 år.Forskning, kunskap och information är alla faktorer som ger människor möjlighet till bra vård.Någon måste dock ha burit det tunga oket först,för att på så sätt bana väg för andra.Tack, just nu är jag dunderförkyld🤧🤕Kul att du läser min blogg och hoppas du får en fin dag.Det är vackert vinterväder och skulle jag så skulle jag både åka slalom och längdskidor som en gång i tiden😊Ha det gott!Kram från lilla mig och min familj
Paula Taxén

Angelica Wåhlin

Så söt vove! & skönt att du kommit i kontakt med nån annan med samma sjukdom med :)

Svar: Tack😊Javisst är han söt vår lille krabat 💖Ja, det är helt otroligt!🙏🏻Jag skriver med en kvinna boende i Canada och hon har 3 barn och är gift.Hon har blivit behandlad med Xolair som även jag blivit erbjuden.Hon fick dock som många andra fått göra,avbryta injektions.beh. efter svåra biverkningar.De betalar tex. 80$ i månaden till en student som hjälper fmiljen att ta barnen från dagis, då köldurtikarian gör att hon annars inte skulle kunna hämta barnen.Vi byter erfarenheter och det är helt fantastiskt hur någon på andra sidan jordklotet plötsligt kan bli som en ny vän👍🏻✨💖Vi försöker hitta gemensamma likheter och något som jag tyckte var intressant var att hennes mor precis som min hade allergi mot sol. Min mamma dog i cancer 2003😥Varmt tack för din kommentar och tack för att du läser min bligg💝
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress