Hejsan alla underbara 💖
 

Med famnen full av blommor, går jag i rask takt.

Jag går så fort, så att de andra inte hinner med.

Benen, ja, de går nästan av sig själv och den lilla kyrkvägen ja, den har många med mig, vandrat.

Var och en med sina funderingar och tankar.

Var och en med sin sorg i hjärtat.

Oroligt ser jag upp mot himlen, där molnen hopar sig. 

Som tur är, syns inget regn ännu, men jag känner att det nog är på gång. 

Därborta, ja, där skymtar jag plötsligt din gravsten.

Jag försöker småkika lite över häcken, men lyckas inte se något, utan måste ta några steg till.

Och då, ja, då ser jag mammas gravsten. 

Guldbokstäverna som lyser och änglarna som sitter upppå gravsten.

Molnen skingras och solen skiner vackert när jag och min lilla familj, kommer fram till platsen där du vilar, mamma.

Skyndsamt vill jag få ner alla blommor och göra fint.

Kyrkan har tydligen gödslat jorden och tagit bort alla vackra penséer, som min moster hjälpte mig att plantera, då Caroline opererades för sin hjärncancer.

Nu ska istället sommarblommorna planteras och det blir så vackert och jag känner mig glad inombords.

Nu behöver bara alla blommorna växa till sig och sen blommar gula tagetes, röda borstnejlikor, blå lobelia och en annan röd blomma, som jag inte riktigt vet namnet på.

Jag står där och tankarna far åt alla möjliga håll.

Ödmjukt och tacksamt,

ser jag på min egen älskade lilla familj ❤️

Tårarna pressas bakom ögonen, men jag gråter inte då,

Jag gråter nu.

Stora varma tårar trillar nedför kinderna.

Så mycket känslor.

Det kändes ändå bra i hjärtat, när jag lämnade graven och vi åter kunde fara de över 10 milen hem.

 

Glad midsommar älskade mamma ❤️❤️❤️

I september är det 15 år sedan du gick bort.

Endast 56 år ung.

Varm kram från lilla mig ❤️❤️❤️

 

 
Lotta

Älskade Paula, Peter LeMarc har gjort än underbar liten sång, Ängel av gem. Min far finns inte längre med mig, men, när jag saknar honom så tänker jag på den sången, jag skickar den till dig i ett pm. Kramar till dig, ibland gör det så ont att den man älskar inte finns hos oss. ❤️❤️

Svar: Åh, tack fina omtänksamma Lotta❤️Vill gärna höra låten.Ja, tänk, nästan alla bär på sorg😢Saknaden efter någon som stått en nära.Man kan även känna sorg över något man gått miste om och kommer att gå miste om.Ibland blir det så påtagligt.Att få stanna upp.Sitta ner och ta en stund för tankar.Ge känslor och minnen som väller fram tid.Och tårar.Du är en fin vän Lotta.Tack för din gulliga kommentar, den värmde hjärtat och fick nya tårar att falla.Kram från lilla mig 💖❤️💖
Paula Taxén

Jane

Ja, saknaden efter sin mamma är enorm 😢 Förlorade min -97 och hon var endast 49 år ung... tänker på henne varje dag och saknar henne 💕 Skönt men sorgligt att tänka på alla minnen. Kram till dej 💖


Svar: Åh, beklagar sorgen😢Jag blir 49 år om ca 1 mån.
Vad sorgligt 😥

Det fina med livet är ändå att varje dag fylls med minnen.
Minnen som man sedan kan ta del av och minnen
som även andra kan glädjas av🙏🏻

Stor varm kram till dig och en önskan om en vacker
midsommar med nya fina minnen 🌸💖🌸💖🌸
//Lilla jag och min fam.
Paula Taxén

Anna B

Min pappa är född -48 och alltså 70 år nu. Jag ser att din mamma var född -46. Jag blir påmind om att vara tacksam över att han lever och mår bra. Jag önskar Dig och Din familj en fin sommar! 💕

Svar: 🙏🏻💖❤️💖❤️💖🙏🏻Vad fint att du känner tacksamhet över att ha din far i livet.
och att han lever och mår bra.
Min pappa är född -47 och blev 71 år i jan.

Tänker mig att en del far fram i livet och många glömmer
bort sina anhöriga.
Minns det, sen tiden då jag arbetade på sjukhus.
Många äldre hade inga anhöriga som kom och hälsade på.
Trots att de hade barn och anhöriga.
Det är och var sorgligt😢

Jag önskar även Dig och
de dina en underbar fortsatt sommar och nalkande midsommar 🌸

Kramar från lilla mig och min familj 👨‍👩‍👧❤️



Paula Taxén

Kristina

Fina Paula ! Tänk att sorgen av en mamma inte bleknar. Jag har varit utan min mamma i snart 43 år. Hon dog ett par dagar innan jul, på sin 51-årsdag. Sedan dess är inte jularna sej lik mera. Försöker att alltid ha fina blommor och varmt och ombonat på graven. Det mera sorgliga är att pappa dog ett år efteråt, endast 54 år. Då hade jag två småsyskon 13 och 17 år som bodde ensamma kvar i barndomshemmet. Fastän så många år har gått gör det ont
i hjärtat .
Men minnen kan ingen ta ifrån oss. Nu till midsommar är det viktigt med björkar vid trappan och matta av mossa vid trappan. Det var viktigt för mina föräldrar. Då satt man på trappan och med fötterna i den mjuka mossen och drack röd limonad. Det minns jag varje midsommar och även känslan som fanns inom en då. Många kramar och en riktigt fin midsommar önskar jag er lilla familj <3

Svar: Hej rara du🙋‍♀️💕Åh, blir så ledsen inombords när jag läser det du skrivit.
Vilken enorm sorg för er 😢
Förstår verkligen att ni måste haft en mycket svår svår tid både som barn, men även nu. Så länge pusslet är helt känns allt som det ska.
Men, när en eller flera bitar fattas,då kan det aldrig mer bli det igen.
Det blir minnena som får fylla tomheten.

Blir både rörd och helt tagen
av bara tanken om vad ni måste ha gått igenom.

Att plötsligt tvingas bli vuxen, mer vuxen än vad man känner sig och ta hand om sådant som ens föräldrar normalt ska ta hand om.
Att vara stark, trots att man helst av allt skulle vilja krypa ihop och blunda
och hoppas att allt var en hemsk dröm.

Man förvånas många gånger av den enorma styrka vi människor
besitter.
Vi klarar mer än vi tror.

Tänk det där med björkar, det minns även jag från min barndom och även vi hämtar
björkar till midsommar.
En mjuk matta av mossa lät jättemysigt också ✨

Hos oss blir det nog en marängtårta med jordgubbar
och grädde och jag tror nog att vi kanske får ihop till jordgubbarna själv i år🍓
Det ser ut att vara mycket jordgubbar på G👏🏻

Tack snälla du som delade med din av ditt liv och
det berörde mig mycket ❤️

Sänder dig mängder med kramar och en
önskan om en riktigt vacker och underbar
🌸🌳🏡💖💐midsommar 💐🌳🏡🌸💖

Kram från lilla mig och min familj 👨‍👩‍👧❤️
Paula Taxén

Anonym

Så otroligt fint skrivet! Tänk att man kan bli så berörd trots att man inte alls känner er 😊 Kram!

Svar: Varm hjärtlig kram till dig och tack för din fina kommentar💕💕💕
Paula Taxén

MH

Fina varma underbara Paula du skriver så man blir rörd och berörd. Saknar mina föräldrar och syskon så det gör ont. Men ofta kommer de i mina drömmar som i natt då ringde mor sa hon låg på sjuhuset i Lund och hade inte lång tid kvar, lilla mor som for till himlen för massor av år sen.
Minnen är de vi har kvar när verkligenheten flytt.
Kram till er alla och jag önskar er en fin midsommar. Kram/MH Österlen

Svar: Tack underbara du ❤️
Så sorgligt.
Verkligen ledsen för din skull 😥
Det sägs att saknaden försvinner med tiden.
Jag tror att det också kan bli precis tvärtom.
Att sakna och att sörja är helt naturligt
och det får ta precis hur lång tid som helst💕

Åh, gjorde du.
Tänk, drömmar kan vara så verkliga.

Jag drömde också om min mamma ibland.
Ibland var det mardrömmar och jag kunde vakna alldeles kallsvettig.
Det är sorgligt och jobbigt att drömma att någon som
är sjuk och som ska gå bort.

Då vill man inte fortsätta drömmen.
Man vill vakna, fortast möjligt.

Jag drömmer sällan numera.
Och drömmer jag, så är det något tok.
Ingenting som stämmer med verkligheten i alla fall 😅
Det kan vara om vad som helst.

Citerar dina ord:
”Minnen är de vi har kvar när verkligheten flytt”
Så otroligt vackert🙏🏻

Vi lever inte för alltid,
men minnen lever för alltid kvar,
åtminstone så länge det finns de, som minns en.

Varm hjärtlig kram till dig
och en önskan om en jättefin midsommar även till dig
🌸💕😍💕🌸💕😍🌸💕🌸
Önskar lilla jag och familjen



Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress