12 oktober 2018

Livet ❤️

Allmänt

Hejsan 💁‍♀️
Livet, ja livet det är så märkligt.
Det innehåller så många skiftningar och även hemligheter.
Jag hade önskat att jag kunnat berätta för er om de månader som förflutit, liksom i det tysta.
Ett liv vid sidan av, vårt liv, men ändå sammanlänkat.
Det handlar om en annan familj och deras liv❤️
Där livet också tagit en helt ny vändning😢
 
Jag kan inte berätta mer än att även denna dag, fyllts av Kärlek❤️Omtanke❤️Värme❤️
Med lite gulliga milddoftande presenter, som doftade hallon och jordgubb, ett sött blomsterarrangemang, ett litet peppande kärleksfullt kort och ett vitt stenhjärta med orden HOPE på ...traskade jag de där välkända stegen till sjukhuset, för att försöka skänka lite ”liv i livet” ❤️
 
Ute skiner solen och solstrålarna landar även på kinden där en tår sakta faller nerför kinden.
Jag torkar den försiktigt samtidigt som jag smörjer 
in den goddoftande handcremen i de redan lena händerna.
 
Livet och dess fruktansvärda överraskningar, som plötsligt slår ner i en helt ovetande familj och där det ”vanliga” livet plötsligt byts ut mot en kamp om överlevnad.
 
Mina egna tårar faller och ja, det finns inga ord att beskriva detta.
Det är för svårt och det är för privat.
Men jag vill ändå ge en liten bild av verkligheten.
Hur den kan te sig.
Från ena stunden, till den andra kan ett helt liv man byggt upp, förändras.
 
Caroline som hade varit på sin rehabträning för 2:a ggr. kom även hon och hälsade på och därefter åkte vi iväg och åt mat på en jättemysig vegetarisk restaurang.
Den hette Légume  ✨👍🏻👍🏻👍🏻✨
Besök gärna restaurangen för de hade otroligt god mat!  
 
Vet ni det här med livet, det är ju som en bergochdalbana!
Det är så underbart att se Caroline så glad och lycklig❤️
Jag citerar hennes egna ord:
” Hejsan allesammans i höstsolen! ☀️🍂🍁 Hoppas att det är bra med er! 😍 Idag var jag till neuro-rehabiliteringen för andra gången på sjukhuset och jag är superduperglad att jag fått en så fin fysioterapeut! Hon planerar min träning precis utefter mina individuella förutsättningar på ett galant vis! 🙏🏼💪🏼 Vad gäller skolan, så är jag i full gång med masteruppsatsen med en handledare från heaven! 👍🏼😀📚 Livet tuffar liksom på med en salig blandning av saker... Att försöka göra det man kan och göra det man mår bra av, men samtidigt också våga utmana sin kropp, det tror jag blivit en grundkomponent i mitt liv. Att våga se framåt med en positiv anda, that’s my style”! 😉😀👏🏼❤️
 
Ja, ni förstår kanske själva.Det är ju inte många månader sedan hon kämpade för sitt liv, vilket hon ju fått göra ett flertal ggr.
 
Förstår ni vilken lycka det är att sitta där med sin älskade dotter❤️❤️❤️ och njuta av god mat och bara få vara.
Samtidigt som glädjen och lyckan sprider sig i kroppen,  tänker jag tillbaka och känner och ser framför mig bilder som far förbi, från dagens känslosamma möte❤️
Jag tänker på maken, på barnen och jag tänker på allt.
Jag tänker på tårarna som föll och den varma handen som jag höll.
 
Jag tänker på allt det som inrymmer livet och känner enorm tacksamhet, här och nu🙏🏻
 
Tacksamhet över att min lilla familj får vara tillsammans och att trots att omständigheterna självklart kunde få vara annorlunda, ändå tacksamhet över att få uppleva enorm kärlek och omtanke på nära håll, i ett litet rum, någonstans på Akademiska Sjukhuset ❤️❤️❤️
 
Stor varm kram från lilla mig och min familj👨‍👩‍👧
 
Susanne 😻

Hej fina Paula 🌹

Jag brukar tänka att det är tur man inte har livets facit i handen när man föds.
Utan ta’ livets glädjeämnen och sorger vartefter de kommer.

Som du säger ” Göra Liv i Livet”.

Fick ett samtal från min lillasyster för två veckor sen,
Hennes dotter, 28 år, har livmoderhalscancer.
I min värld, den bästa av världar, ska inte en ung människa få ett cancerbesked.

Är lite utsatt för härskarteknik av en kollega på mitt jobb.
Inte bra för självkänslan.

Önskar dig en underbar skön solig hösthelg
Nästa vecka är det nya tag

Kram från Susanne ❤️

PS. Tack för dina kloka ord och vackra bilder 😊

Svar: Hejsan rara Susanne💞Det har du verkligen rätt i.En stund och en dag i taget.Ibland kommer tråkiga saker som på löpande ackord och man får beta av det ena efter det andra.Sen glimmar det till och livet ser lite ljusare ut och sådär håller det på.Tror knappast någons liv är sorglöst.Om det mot förmodan skulle vara så, ja då skulle jag gärna vilja träffa den människan.Snacka om vilken lottovinst i så fall!! Men det måste vara helt omöjligt.Ingen människa kan leva ett helt liv utan motgångar.Det tror jag helt enkelt inte på.
Nej, åh vad tråkigt😢😢😢Stackars henne och stackars familjen❤️Tänk,Caroline mötte en kvinna häromdagen, på sjukhuset (Akademiska ) Även hon var 28 år och hade livmoderhalscancer.Cancerskit!!Så fruktansvärt 😢Vad kommer all cancer ifrån👎🏻👎🏻👎🏻Varma styrkekramar till henne och till er alla ❤️❤️❤️
Jag vet inte vad din systerdotter har fått för råd osv. men lyssna och läs detta mycket noga nu.
Jag vet en hel del om just detta och råder henne att op.bort livmoder och äggstockar omdelbart!Det ger största möjligheten till överlevnad🙏🏻Om hon inte har barn ännu, tror jag att det idag finns möjlighet att frysa ner äggen.Denna typ av cancer sprider sig gärna till äggstockar och det är därför jag skriver detta.Min mamma dog i cancer vid 56 års ålder, där det började i livmodern, som sedan spred sig.Jag har själv genomgått dessa op. vid 32 års ålder(op. bort äggstockar och livmoder)Nästa år fyller jag 50🙏🏻

Är du utsatt för härskarteknik på ditt arbete säger du.Ush då!Säg ifrån!Vänta inte. Ta tag i det direkt på måndag eller nästa gång du träffar människan.Ingen har rätt att bete sig så!Sträck på dig och ta ett djupt andetag och så säger du det du har på hjärtat💪🏻Ni båda kommer må bättre. Lycka Till ❤️Önskar dig allt gott och en fortsatt fin helg och massor av ny styrka och självkänsla❤️Tack själv för din kommentar och för att du läser min blogg😍❤️Stor varm gigantisk kram till dig, systern och systerdottern❤️🧚‍♀️❤️🧚‍♀️❤️🧚‍♀️❤️Önskar så att allt kommer att blir bra 🙏🏻
Paula Taxén

Anonym

Åj ja Paula livet är så skört som en tråd spunnet av en spindel som lätt brister. Vi måste försöka leva här och nu och se framåt mot en ny dag.
Din dotter är en stjärna som lyser så klar och fin. Och till din goda vän önskas all bättring, hopp och kärlek.
Och till alla andra så önskar jag en fin höst. Vi har varmt och fint på Österlen.
Kram till er alla/MH

Svar: Hejsan 💁‍♀️Ja, det är tyvärr det 😢Livet går vidare vad som än händer, men då och då händer saker som gör att man får ett helt annat. perspektiv på livet.Det är nog inte förrän dessa händelser slår ner i den egna familjen eller i en anhörigs familj,som man riktigt kan förstå vad det VERKLIGEN innebär.
Tack, ja Caroline är så vacker och gnistrar som en diamant💎✨❤️Tack,det önskar verkligen jag också🙏🏻Det är närmare än en vän❤️❤️❤️Ha en härlig dag i det höstfina vädret och ta vara på varje sekund.Varm kram till dig med och tack för din fina omtänksamma kommentar💞Kramis från mig och fam.👨‍👩‍👧❤️
Paula Taxén

Ingela

Hej goa' Paula! En del människor (dig inräknad) vet verkligen vad som är viktigt i livet - och vad som bara är 'yta'. Hälsan är den största gåvan av alla - slår alla pengar i världen!! Tänker ofta på de som har det svårt och som inte har anhöriga som varken kan tänka på dem än mindre hjälpa. De är många - de som är helt ensamma... Vi får försöka hjälpas åt vi människor på jorden, även om vi inte alltid känner varandra 💖Ha' nu en fin helg bland löven!🍁🍃🍁Kramar från Värmland

Svar: Hejsan Ingela💗Tack☺️Större gåva än att få ha hälsan i behåll finns inte.Det är först när man blir sjuk som man verkligen förstår det.Ja, tänk de som är ensamma och inte har någon som finns där att stötta och hjälpa till😢Och det är tyvärr många.Jag skulle önskar att fler människor kunde öppna sina ögon och sina sinnen och se sin nästa.Det är inte så mycket som behövs.Ett samtal med någon kan bli den människas första och enda samtal,den dagen,på bussen, i väntrummet, i matkön.Att sträcka ut en hjälpande hand, ge något, om så bara lite tid, av sig själv, ja, det är omtanke❤️Och det är så otroligt många människor som behöver det🙏🏻Önskar dig också en vacker höst och kommande Allhelgona helg. Varm kram och tack för din fina kommentar❤️
Kram från hela vår familj ❤️👨‍👩‍👧😍
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress