Hej pĂ„ er 😍
Tiden far fram och dagar byter namn och mÄnader likasÄ.
Och i takt med att jasminetrÀdet Äter Àndrat fÀrg och bara blir vackrare och Àven trÀdgÄrden Äter vaknat till liv, föddes tanken om en förÀndring.
Hur kommer det sig att en del saker i vÄr trÀdgÄrd bara blir vackrare och vackrare ju lÀngre tiden gÄr, medans annat vissnar och aldrig nÄr sin fulla potential?
Hur fÄr man blommor och vÀxter att blomma Är efter Är?Jo, det handlar givetvis om god omsorg och rÀtta förutsÀttningar, men Àven om livskraft och naturens ombytliga förhÄllanden. Klimatet har förÀndrats och i takt med den behöver vÀxterna lÀra sig att anpassa sig.
Starkast vinner heter det ju?
Men alla vill ju kÀnna sig som vinnare.
 
Och vad Ă€r nyckeln till det dĂ„đŸ™„
 
Funderade mycket över naturens krafter , vÀxterna och blommorna och tÀnkte.. Det dÀr liknar ju nÀstan det mÀnskliga livet!
 
Det Àr otroligt mÄnga mÀnniskor som kÀnner sig trötta, utslitna, ledsna och deppade.
Fullkomligt fÀrdiga och nÀstan redo för soptippen.
Det var dĂ„ det slog mig💡
Kan man göra nÄgot som förÀndrar detta?
 
Funderar och funderade vidare...
TÀnk er tex. hur det Àr med tulpaner.
Plötsligt en dag sÄ dyker de upp, stÄtliga och jÀttevackra i en mÀngd fÀrger och varianter.
SÄ fort vÄrsolen vÀrmt jorden tillrÀckligt, sÄ vaknar de till liv. De vÀxer, blommar, vi vattnar, ger de nÀring, de blommar Ànnu vackrare, tills de slutligen vissnar och sÄ kommer en ny vÄr och samma procedur börjar om igen.
Precis sÄsom det Àr med andra blommor och vÀxter.
De har en blomningstid och en viloperiod.
 
Fel sorts nÀring, fel planteringsjord, fel placering eller dÄlig tillgÄng till sol och vatten, ger dÀremot mÄnga gÄnger ett sÀmre resultat.
Hur tÀnker jag nu dÄ?
Vad har det ena med det andra att görađŸ™ƒđŸ§đŸ€”
 
Jo, jag tÀnker att om vi tillför kroppen fel sorts nÀring, fel sorts mat, dÄligt med vatten, för lite sol och dessutom inte vilar, sÄ kanske inte heller vi mÄr sÄ bra. 
 
DÀrför kÀra vÀnner har jag och min familj tÀnkt testa en socker-fasta i 30 dagar, vilken började igÄr och avslutas den 5 nov.
HĂ€ng med vet ja!
Vad innebÀr det hÀr dÄ?
Jo, att man Àter frukt och mat, men ingenting med eget tillsatt socker (och det har vi inte gjort pÄ jÀttelÀnge, förutom vÄra vindruvesafter, marmelader osv.) ..
Nu ska vi inte heller Àta godis, inga bullar eller kakor, lÀsk, vin eller öl. 
Det ska verkligen bli spÀnnande att se hur man kommer att mÄ och vad denna socker-fasta innebÀr för kroppen.
Det gĂ€ller att göra bra val redan i affĂ€ren och ha de nyttiga alternativen till hands, nĂ€r sockerbegĂ€ret slĂ„r tillđŸ‘đŸ»
En del menar att Ă€ven frukt innehĂ„ller socker. Visst gör de det. Fruktsocker. Men det Ă€r lĂ€ttare att smĂ€lla i sig en hel pĂ„se godis, Ă€n 10 Ă€pplen eller hurđŸ€ŁÂ 
Ja, vi fÄr se hur det gÄr.
Idag Àr det 2:a dagen och Àn sÄ lÀnge gÄr det bra.
FÄ se hur kroppen mÄr, nÀr halva tiden gÄtt?
 
Annars tuffar livet pĂ„. Fire har haft sin nya hĂ€rliga tĂ€ckjacka pĂ„ sig, fĂ„glarna har fĂ„tt en fĂ„gelmatare inköpt frĂ„n RUSTA och Caroline Ă€r jĂ€tteförkyld đŸ˜·đŸ€§
Stackars lilla Ă€lskade skruttis❀
 
Avslutar inlÀgget med lite fÀrgglada foton frÄn oss.
Den röda Nina Weibull rosen blommar för fullt och den vita Karen Blixen likasÄ.
Ha en fortsatt fin vecka allihop 💖💖💖💖
Kram frĂ„n mig och min familjđŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§
 
 
Anonym

Men Tack för hÀrlig inspiration!! :D Jag ska faktiskt haka pÄ! Har tÀnkt lÀnge pÄ detta, men det har Ànnu inte blivit av! Ja socker Àr ju inget som kroppen behöver överhuvudtaget, snarare tvÀrtom, den göder och ger nÀring Ät en massa annat elÀnde i kroppen. Men socker Àr ju sÄ gott! Ja kanske inte sockret i sej, men i allt det goda. Jag Àr hon utan karaktÀr, men ska göra ett försök iaf :D Lycka till önskar jag er!!
Ha det gott, Ä Krya pÄ sej till Caroline! <3 / Harriet

Svar: Åh, vad glad jag blir att du blivit inspirerad Harriet â€ïžđŸ‘đŸ» JĂ€ttekul!
Nu fÄr vi hÄlla tummarna för oss allihop som tagit
steget. Vi Ă€r nĂ„gra st. nu och jag fĂ„r försöka peppa och heja pĂ„đŸ‘đŸ»âœšđŸ’ȘđŸ»
Kan tÀnka mig att om nÄgra dgr. sÀrskilt till helgerna att det
blir lite tuffare, men jag tror att ett bra koncept kan
vara att bunkra upp med bÀr och frukt och det gÄr kanonbra att göra
völdigt mycket gott Ă€ven av detđŸ‘đŸ»đŸ˜‹
Recept och tips pÄ sockerfritt mottages mer Àn gÀrna!
Nu kör vi..Bara 28 dgr. kvar och sÄ fÄr vi se hur kroppen regerat under tiden och efterÄt.
Caroline hĂ€lsar och tackar för krya pĂ„ hĂ€lsningarna❀
Varm och hjĂ€rtlig kram frĂ„n lilla mig och min familjđŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§
Stort lycka till, Ă€ven till dig💖💖💖
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress