Hej på er 🍃🌸🍃🌸🍃
Tänk vad kul det är när man får glädjas tillsammans♥️
Häromdagen fick vi tillbringa en underbar eftermiddag tillsammans med Hyckerströmska Stiftelsen och alla underbara stipendiater med sina anhöriga♥️ 

Caroline fick äran att ta emot hela 10.000 kr för sin enorma kämparglöd, studier och kommande ambitioner om doktorandsutbildning♥️ 

Redan nu har Caroline läst 5 doktorandkurser💪🏻

Det var så otroligt fin cermoni och Caroline alla andra fick fantastiskt vackra blommor också💐 Ser ni den speciella blomman i bild nr. 2 här ovanför? Vad kan det vara för blomma tro? Efter cermonin blev vi bjudna på jättegoda snittar av olika slag och lite annat😋 Och sen var det dags att åka hem och då köpte vi med oss fantastiskt god glass, som fanns på LIDL. Tiramisu heter den✨👍🏻✨👍🏻✨👍🏻
Dagen innan var mindre rolig för då fick jag en kraftig reaktion på chili. Fingertopparna svullnade och svullnade och till slut såg de ut som små klubbor.
Nagelbanden åkte in i köttet och det brände så enormt så ja, det var helt fruktansvärt. Det var som att knåda brännässla och ha händerna på vedspisen samtidigt🔥Vet inte om det var av chiliköttet eller kärnorna som reaktionen kom,men det var hemskt. Råkade givetvis komma åt näsan också och fick blöta en tuss dränkt i mjölk och stuva in i snoken.
Jag provade alla huskurer som fanns och finns, men inget tycktes hjälpa.  Jag smorde till slut in brännsalva på händerna flera gånger! Det finns något ämne i chilin som heter kapsaicin och det går ner i själva fettlagret i huden. Inte mycket som hjälper när skadan är skedd och vatten förvärrar det hela. Söta Caroline köpte en jättefin blombukett till mig ♥️♥️♥️ och det blir man alltid väldigt glad av 🥰😍❤️
Somnade med vänsterhanden inlindad i en sval handduk och med massor av brännsalva. Chilin var dock jättegod och inte alls stark i maten👍🏻 Vi nu har massor av chilifrön om någon vill ha😸
Men som jag sa när jag ringde och berättade för Blomsterlandet, (där vi köpt chiliplantan), så ska man ha plasthandskar på sig när man hanterar chili. Detta visste varken jag eller någon i min familj. Blomsterlandet tog det jag berättade på fullaste allvar och lovade att ha en varningstext vid chiliplantorna där detta framkommer. Det var väldigt smärtsamt att behöva genomlida det jag var med om och det vore synd om fler råkade ut för detta. Särskilt barn.
Som tack för att jag kontaktade dem skulle jag få en blombukett💐
Ja, livet går vidare och fingrar och tår med😁Påsken är på antågande och  Caroline har pyntat påskriset både inne och ute✅
Torbjörn tycker det är mysigt med fika och därför bakade han en god blåbärskaka som satt som en smäck i solskenet☕️😘
Lagom till påsk har en påskhare hittat hit och bor nu i rabatten. Den verkar märkligt nog inte tugga i sig tulpanerna, som de ju annars är pigga på.Torbjörn matar den med morötter och det verkar den tycka om.
Frösådderna växer och vardagsrummet har förvandlats till ett växthus 😂
Pelargonsticklingarna har fått långa fina rötter och Caroline planterade därför om de i nya större byttor. Vintersådden växer så det knakar i växthuset och likaså verkar allt annat också växa bra i år. 
I år provar vi att odla melon, av två sorter, nämligen ”Sugar Baby” som är en vattenmelon och ”Emir F1” och liknar cantaloupmelonen. Få se hur det går.
Ja, ni, livet det rullar på och det får man vara väldigt glad för.
Allt det där lilla, som många ggr. bara är och som man inte tänker på.
Saker man tar för givet.
Jag tänker ofta på det.
 
Och jag känner mig fortfarande så glad åt alla de trevliga och omtänksamma människor vi mötte under stipendieutdelningen❤️
Jag är så lycklig att vi får och har fått vara med i så otroligt många roliga sammanhang med vår underbara dotter, Caroline👨‍👩‍👧
 
Det är så kul när man får plocka fram ett par skor från någon låda och  putsa till de lite grann, kasta på sig något plagg som kan tänkas passa till och som man fortfarande får plats i, fixa till kalufsen och så far man iväg.
 
Tillsammans❤️
 
Att kunna ge, sprida och få ta emot kärlek.
Åh, vad jag älskar allt sådant.
Glädje och gemensam glädje🙏🏻
 
 
Stor varm kram från lilla mig och min familj👨‍👩‍👧❤️
 
 
 
Sarah

Vad läskigt att dina fingrar svullnade :/ VAd snällt av henne att köpa blommor till dig :)

Svar: Ja,ush ja och det blev bara värre och värre😲Alltid lär man sig något nytt😬Ja, jag har tur som har en så underbar dotter och make♥️♥️♥️♥️ Tack för din kommentar och vad kul att du läser min blogg. Ha en fortsatt fin dag i det härliga vädret☀️☀️☀️
Paula Taxén

MH

Härligt med er fina dotter, så myciket hon gått igenom och är så otroligt duktig och kunnig, Grattis till henne.
Aj, aj Paula det var ingen vacker syn som det kan bli med en allergisk reaktion det var inget vidare alls.
Så här första dan efter påsken så blåser det så mycket, vädret är nyckigt onekligen jag ogillar när det blåser.
Kram till er/MH

Svar: Hejsan😊Tack snälla du❣️
Nej, precis och det var otroligt oskönt.
Visste inte att man kan reagera så av chilin.
Påsken kom och nu är den förbi.
Här har det också varit blåsigt och luften har fyllts av en blandning av damm och pollen.
Det har varit så soligt och varmt så det går undan i år, så det kanske inte blir så långvarig plåga det här med pollen. Just nu är det nästintill högar av pollen överallt på utemöbler och annat.
Kramar till dig med och jag önskar dig en fin Valborg och 1:a maj 🌸💕🌸💕🌸💕
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress