Tjingeling  ♫•*•*✿ 
 
Uppe i ottan för att invänta skorstensfejjaremästaren,
vilken kom och var hur trevlig som helst.
Ni förstår först kommer sotaren..och gör sitt vartannat år,
sen kommer en inspektör som ska inspektera vedspisar och kanaler vart 6:e år.
Allt var i sin ordning, då vi ju har nya grejjer 👍
Det känns tryggt och bra.
 
Kikar ut och ser stora vackra flingor falla ner från skyn.
men visst är man väl trött på vintern nu!
 
 
Förstår dock de som har sportlov denna vecka,
och då många ska åka skidor både på längden och tvären.
 
Så förhoppningsvis är det sista svängen nu med snö och 
sen, ja sen får det bli vår!
Syrénkvistarna jag tog in, ser ut såhär nu!
Och Carolines frösådd av paprika av olika sorter ser ut såhär.
Det är 11 frön som grott och som sticker fram.
De frön jag tagit från egna paprikor och sparat i kaffefilter, är de som grott snabbast.
Det är 48 frön ( 2 frön i varje liten ruta X 2, då hela asken har 24 rutor)
Spännande!
De som verkar vara ivrigast är de röda paprikafröna,följt av spetspaprika,
sedan den gula som är på G, liksom de längst till vänster som är en mix av olika paprikasorter.
 
Javisst och sen tänkte jag på det hur svårt det att få i sig frukt, bara genom att äta de rakt av.
Det är mycket enklare att köra ner de i en mixer och fixa till en smoothie.
Sagt och gjort och beroende på vad du har i, så blir färgen och smaken därefter
Så idag hittade vi vindruvor( utan kärnor) 2 st sharonfrukter,1 apelsin,1 äpple och 1 banan och lite Proviva i kylskåpet och det resulterade i ---->
Två fantastiskt goda och nyttiga smoothies 👏 Färgen, ja de blev gul. Trodde att den skulle bli orange,
då ju sharon och apelsin har den färgen, men bananen och vindruvorna gav mer färg tydligen.
Coolt!
Åt också lite frukost i de nya skålarna som Caroline köpte till oss i present •*¨✿❀❁•*¨
Vi har denna Rörstrand servis i blått, men visst är de ljusrosa skålarna jättefina.
Tack så jättemycket söta Caroline 💖💖💖 Älskar skålarna!
Mat är gott och det ska vara både nyttigt och enkelt att tillaga.
Ett tips är därför stekt taco kryddad kycklingfilé och grönsaker(pärltomater, gurka, rödlök,minibladspenat) i mjuka stand n stuff tortillas. De skålformade bröden värmde vi i vedspisen i 10 minuter.
Till detta turkisk yoghurt med vitlök salt och peppar.
 
Javisst och så lite bilder på vår underbara Fire💕
 
Kan ni tänka er hur mycket kärlek det finns mellan djur och människa?
Massssssoorrr!!!
Fire, han slickade till och med skorstensfejjaren i ansiktet och öronen hahahaa
 
Vår hund tycker verkligen om att gosa och han ger så otroligt mycket kärlek
och vi ger lika mycket om inte ännu mer tillbaka thihiihihihiiiii
Ligger man i sängen, ja då hoppar han upp och lägger sig för att mysa eller
sova så nära han bara kan.
Det är bara så otroligt mysigt.
Han är mjuk och lurvig i pälsen och älskar att bli klappad.
 
Igår när jag lade mig för att sova så skrev jag ett litet inlägg på Instagram.
Ni vet då man pockar av tofflorna och då det är dags att krypa till kojs.
Fire hade fått ett tuggisben och jag låg och funderade på allt mellan himmel och jord.
Kände den där känslan av tacksamhet välla över mig.
 
Ja, visst.
Ni vet vad jag menar eller hur.
Bara orden känns och låter fint.
Känslan av att vara tacksam ♫•*•*
 
Och då tänker kanske någon, att hur kan hon känna sig tacksam
då de råkar ut för både det ena och det andra?
Jodå, det kan man vara och känna ändå.
Kanske är det tillochmed lättare då.
 
Tacksam blir man så fort det som plågar en lindras.
Plågas man ofta, ja,då får man ju också vara tacksam oftare.
Låter enkelt, men också väldigt enkelt att glömma bort.
 
Min iver att hela tiden finna något positivt i livet, gör att jag nog närmast är att betrakta
som en hopplös optimist i jakt efter att skapa så normal tillvaro som det bara går,
vilket kaos vi än befinner oss i.
Det är bara så jag fungerar.
Så är någons dagar lite sådär grå och tråkiga då och då,
ja, var glada för det, för det finns värre dagar.
 
Då jag ser livet som en gåva försöker jag lägga energi på viktiga saker, såsom att leva.
Därför finner ni i mig ingen avundsjuka, då jag helt och hållet skiter i allt sådant.
Jag skyr också elaka,nyfikna och falska människor liksom de som ljuger,
som pesten och tror man att man lyckas lura mig, ja då tror man fel.
Då lurar man bara sig själv och sådana människor har jag varken i min närhet
eller i min bekantskapskrets
 
Nej, livet för mig är ganska enkelt, trots att det självklart är ett slags 
Kilimanjaro mellan varven.
Men det sägs att klättra uppför ju gör benen starkare :)) Thihiihhihiiiiii
Och tacksamheten, ja den är enorm.
Att vara ödmjuk inför livet och göra något vettigt varje dag, är viktigt.
Känner mig därför glad och tacksam över att ha kunnat bidra med något 
även idag.
 
Många kramar till var och en av er ¸.☆¸.ca 25.000 bloggläsare¸.☆¸.( UPPDATERING)
Wow!! som kontinuerligt läser min blogg varje månad.¸.☆¸.
Såg det nu!
Det är ju helt otroligt tycker jag 
Ni ska veta att jag känner mig både rörd och hedrad att ni vil följa mitt och våra liv.
Från djupet av mitt hjärta ett stort 
 
 
 
 
 
 
 
Din dotter

Väldigt bra inlägg min mysmamma! 😘 Puss och kram skumbanan! ♥️♥️

Svar: Tack mitt hjärta ღ ღ puss & kram ღ ღ
Paula Taxén

Niina

Vad er lilla Fire är söt då han sover.
Många hälsningar Niina i Finland.

Svar: Ja, både när han är vaken och när han sover :))) En riktig sötis är precis vad han är!
Kramis till dig ♡♡♡
Paula Taxén

Anna B

Hej Paula, jag är en ganska ny bloggläsare av både din och din dotters blogg och jag vill skriva att det här att ni är så positiva - trots jobbigheter berör och inspirerar mig mycket! Många människor har hälsan i behåll men är tyvärr ändå negativa, gnälliga och inser inte alls vilken tacksamhet de egentligen borde känna över att få vara friska. Ni verkar vara så fina människor!! Jag önskar Er allt gott & Kram...

Svar: Hejsan Anna⭐️🌸⭐️🌸⭐️Välkommen till våra bloggar och tack för din kommentar ♡Tänker mig att vi människor är olika och det är ju fantastiskt i sig.Våra liv är också olika och var och en utgår ofta utifrån vad som sker i det egna livet.En del är kanske alltför egoistiska ,medan andra har mer empati.Det är en stor gåva att känna medkänsla och omtanke och också att vilja delge det och bry sig om andra, såsom bland annat du och de som läser våra bloggar gör.Många säger att den och den skulle behöva råka ut för något , så att den blev lite mer tacksam över livet. Jag tror inte på det, men däremot kan ett "uppvaknande" just vara att på nära håll eller genom att ta del av någon människas kamp,på något sätt, hjälpa människor att komma till insikt om hur viktig faktiskt en god hälsa är och på så sätt finna sina egna bekymmer lite mindre svåra. Hälsan är A & O . Man ska dock komma ihåg att alla bekymmer inte syns utanpå och bekymmer finns av en mängd olika anledningar, så man ska inte vara snabb att döma. Skulle vi titta på ett hyreshus utifrån och se alla fönster,ja, då kan vi inte veta någonting,mer än bara spekulera vad som sker där bakom. Samma gäller för människor. Att bara se en människa räcker inte för att veta vad som döljer sig inuti. Vi vet således inte vad som döljer sig inuti den "gnälliga" och "negativa" människan. De har kanske hälsan, men annat bekymmer. Tack snälla du för din fina kommentar och jag önskar dig med allt gott här på jorden 💐✨💝💐✨💝 Ha en fortsatt positiv dag :))) Kramis ♡♡♡
Paula Taxén

lenamamsen

Hej fina du💕 Fortsätt att tänka possitivt på livet som ni gör....det stämmer ju mer man är med om, desto starkare blir man..... Styrke kramar till dig o familjen💕👼😍

Svar: Hejsan gulliga lenamamsen 💕Tack,ja vi försöker så gott vi kan. Det här med att vara positiv , ja det är nog ett val man gör och säkert ett personlighetsdrag.Människan förändras hela tiden , utan att man kanske märker av det själv och i takt med nya erfarenheter få man också nya verktyg att ta hjälp av när det behövs. Det kommer också hela tiden nya tekniska prylar vilka nästan sköljer över oss och möjliggör att ta del av det som händer runtomkring oss. På så sätt lär vi oss hur människor världen över drabbas och hur de hanterar olika situationer och kan på så sätt fundera över vårt eget sätt att bemästra olika situationer. Detta med att vara positiv, ja ja tror man vinner väldigt mycket på det. Många varma kramar till fina dig ✿❀❁•*¨✿❀❁
Paula Taxén

Elisabeth

Lyckan kommer, lyckan går ......vissa saker kan vi påverka men andra inte. På något sätt så verkar det som om de flesta av oss har en inbyggd repstege för att lättare kunna ta oss upp när groparna blir för stora. Att utöver repstegen även ha den positiva inställning som du och din fina lilla familj har det underlättar så mycket. Tack för alla fina tankar du delar med dig av och all energiboost.
Kram i massor till er alla!
Elisabeth

Svar: Hejsan Elisabeth ♡🌿Åh, vad fint du skriver♡♡♡Tänker mig att när man nått botten,så har man inget annat val än att försöka klättra upp igen.
Och det är verkligen så, att mycket kan vi inte påverka.
Men det vi kan påverka, tycker jag att man ska försöka göra. Kan jag, Caroline eller någon annan hjälpa till att boosta den känslan så har våra bloggar gjort någon nytta och det känns jättefint. Livet är tufft , men det går att leva, om så för stunden och ta små steg framåt.Dagen fylls, varken vi fyller den eller inte.Och det är där de där små ingredienserna, "viljan" och "inspirationen" kommer in.Vi kan försöka hitta viljan inom oss, om inte idag så kanske imorgon. Kanske nästa vecka osv. Och inspireras, det kan vi göra av varandra. Tänker mig att många slår ner på andra och varandra och den där avundsjukan och missunnsamheten tar överhanden. Låt istället själen öppnas på vid gavel och ta in allt fint och roligt som händer och sker runtomkring och försök ta emot glädjen som finns och sprid den lika ofta. Man blir lyckligare som människa då.Massor av kramar även till dig gulliga Elisabeth 💐💝💐
Paula Taxén

MH

Från mitt hjärta massor av Krya på hälsningar.

Man blir matt av att läsa och inse att hur mycket er fina dotter ska gå igenom och så ung. Hoppas innerligt att hon ska bli frisk snart och sen inte få mer elände. Att se hennes glada ansikte är en verklig gåva hon fått.

Önskar god bättring och alla en fin påskhelg. Kram/MH

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress