Hej på er fina bloggläsare ✨💝
 
Dagarna går, likaså veckorna och månader byts och nu är det februari.
Hoppas det är bra med er allihop ♡♡♡
Själv har jag mått lite risigt i flera dagar och kämpat med illamående.
Har bland annat varit till optikern då synen blivit sämre och fick veta att jag behövde betydligt starkare läsglasögon. Ok, så jag tänkte att jag skulle passa på och fixa detta,
då man fick en synundersökning och glasögon på köpet, för en kostnad av 345 kr!
Tyvärr blev det förstås något fel och jag har gått med fel styrka i minst 2 veckor.
Jag fick 3ggr! så starka än vad jag behövde!
Resultat yrsel och illamående.
Jag har nästintill varit sängliggande i flera dagar och trodde att det nu gått över
men så mår ja illa idag med. 
Det måste ha blivit någon retning i balanssystemet.
Varje gång , ja då jag använt glasögonen har jag börjat må illa,men jag har försökt kämpa på,
för de sa att det kunde vara ovant i början.
Nu visade det sig ju vara väldigt fel styrka :(
Inte konstigt att man inte mår bra.
 
Stomin har också krånglat,så det kan också ha bidragit.
 
Då jag legat i sängen har Fire funnits vid min sida hela tiden ♡ ♥ ♡ ♥ 
 
Har ni tänkt på hur underbara de är, våra fina små fyrbenta kompisar.
De ger så otroligt mycket kärlek.
Fire är verkligen väldigt mysig.
Han är så klok och känner av om man är sjuk, ledsen eller glad.
Han själv är alltid glad!
Ligger man i sängen eller i soffan,så kommer han skuttandes och vill lägga sig brevid och mysa.
Han lägger sina små tassar på ens kind och så tittar han på en med sina vackra ögon.
 
Djurs kärlek sägs vara äkta kärlek.
Har ni upplevt det?
 
Äkta kärlek är också omtanke.
Min fina make, Torbjörn, är verkligen omtänksam ✨💝
Igår kom han med tulpaner och semlor. Gulligt ✿◠‿◠) 
Det var lite kul, för han trodde det var semmeldagen,men det gjorde ju ingenting.
Då får vi äta semlor nästa vecka med  ヅ 
 
Ute är det regn och frost omvartannat och man vet aldrig om man ska sätta på sig
gummistövlarna eller varmfodrade kängor. 
Fröna ligger och väntar i sina fröpåsar och man bara längtar till värmen.
I mars tror jag nog att det brukar vända, så håll ut 1 månad till.
Underbara sommar ☼ Hoppas vi slipper använda paraply alltför ofta☂
 
Mat är gott och sist tror jag att jag tipsade om något liknande.
Här är det i alla fall lite pitabröd, grönsaker och stekta laxbitar med citronpeppar.
Såsen fixas enkelt med lite lök, kryddor, majonäs och gräddfil.
Javisst och nu är Fire och Caroline hungriga :) Dags för mat.
 
Kramis på er och tack för att ni är så många som följer både min och Carolines bloggar
Bjuder på en rolig bild som kan pigga upp en vanlig onsdag ♡
 
Elisabeth

Fy, må illa är inte roligt än mindre om orsaken är för starka "ögon". Trodde först du drabbats av vinterkräksjukan, det hade heller inte varit kul men hade troligen gått över snabbare, urra burra så äckligt ändå!

Men vilken älskling, tulpaner och så semlor och det på fel dag. Fast kan det verkligen finnas någon fel dag för det, absolut inte! Jag blev också sugen, bakade en semmelkladdkaka i dag, mumsigt.

Har inte tänkt på det förut men Fires ögon är verkligen vackra precis som Carolines och hon i sin tur har väl fått den genen från någon av er anar jag.

Krya på dig! Ha det så bra du kan och hälsa övriga familjen !
Kram Elisabeth

Svar: Ush ja , men jag tror att det äntligen börjar ge med sig 👍Semmelkladdkaka, låter ju spännande och väldigt gott!
Har du receptet?
Såg att man kunde köpa wrap-semlor i affären nu också ✨
Har inte provat, men kul när det kommer nya semmelvarianter.

Tack för dina fina ord och din kommentar.
Ha en riktigt fortsatt bra dag och vecka
och kramisar till dig med från oss alla 🌸⭐️🌸⭐️🌸⭐️🌸⭐️

Paula Taxén

Niina

Tänk på dej.
Hoppas du nu mår bättre nu.
Vi har vår lilla NINI-kråka är så fin,precis som er lilla Fire.
Nini kommer alltid och ser hur vi båda mår,i synnerhet på morgonen då hon vill komma ut från sin bukta= wc som hon sover på i nätterna..
Men Nini vet också om någon av oss är sjuka.
Önskar allt gott till hela familjen . p.s. Kallt ute -4 grader ute.
Kramar från Niiina i Finland.

Svar: Hejsan Niina ♡Tack fina du, jodå,sakta men säkert verkar det bli bättre 👍
Vad mysigt med er kråka som ger så mycket kärlek.
Fantastiskt!
Tack, önskar allt gott till dig och din familj med ♡♡♡
Kramis från oss allihop
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress