Hejsan på er alla fantastiska bloggläsare •´.✿
 
För 22 år sedan, ja , just denna dag  kl 03.51 föddes en söt liten  gladis ..eller liten och liten?
Hon vägde ju faktiskt hela 4050 gr!
 
Thihiiii
 
Hur som helst, så var det kallt som i Sibirien och  bilen brakade ihop.
Torbjörn fick dock låna bil av svärföräldrarna och så kom vi så iväg
och for i blixtens hastighet till BB.
Väl där inväntande jag förlossning vilken sekund som helst (trodde jag),
men istället fick jag ligga och plaska i minibassäng!
Javisst, med saft i handen njöt jag så länge det varade.
Sen blev det andra bullar och en barnmorska som behövde gå i pension tog hand om mig.
Där var det inget gnäll, utan lustgasen trycktes nästintil ända ner i struphuvudet,
samtidigt som någon annan praktiserade sina kunskaper på mig,
genom att trycka och masserade mina tår?? Särskilt lilltån som var extra utsatt :))
Ojojojjj, mycket har man varit med om.
Torbjörn och jag andades i takt,men tror att undersköterskan andades mer än allihop tllsammans:))
Men hon var gullig, det kommer jag ihåg. 
Till skillnad mot barnmorskan.
 
Nåja, med ett glatt och vackert barn i famnen, serverades man smörgås och té så
fort födseln var avklarad.
Javisst, man hade knappt hunnit fatta att man blivit förälder innan frukostbrickan var serverad
och man ombads tala om vad barnet skulle heta.
Oj, tänkte vi..måste man veta det nu, mitt i natten..kl 03.51 
Absolut, annars fick barnet namnet X.
Herregud tänkte jag!
Barnet ska heta CAROLINE TAXÉN,, sa vi i kör ,Torbjörn och jag.
Jaha, och hur ska det namnet stavas då fick vi till svar.
Med K eller C
Utan eller med E på slutet.
Ska hon ha fler namn?
Många frågor på en gång, samtidigt som ett hungrigt knyte tog sina första vokaler
 
Dags för mat och väl det avklarat kunde jag och min rumskamrat jag hade, vila ut.
Torbjörn behövde också vila och åkte hem  som i en dvala.
Jag och min rumskamrat ( ja hon sa aldrig att hon var tandläkare)förrän sista dagen,då vi skrevs ut,
men jag hade nog nästan klurat ut det, för jag hade aldrig sett någon använda
så mycket tandtråd i hela mitt liv.
Ja, i alla fall  så hade vi eller jag mycket hyss för mig och hon lekte följa John för hon gjorde precis som jag. När det var dags att duscha , så tog vi våra vagnar där barnen låg i , med oss in i duschrummet.
Varför då?
Jo, för jag var rädd att Caroline skulle komma bort hahahaa :))) .`•.☆ 💖💖💖💖`.`•.☆
Och då blev ju hon  också rädd för att sitt barn skulle komma bort.
Så det blev samma procdur för henne, till allas förvåning.
Det var ju lite knöligt och bökigt att få in vagnarna i duschrummet, men vad gör inte en mamma?
Ja säg det!
 
 
Det händer mycket på 22 år.
På den tiden hade man ju ännu inte,ja, inte vi i alla fall, någon mobil.
Torbjörn var 26 år då Caroline kom till världen och jag 24 år.
Vid 30 års ålder köpte jag den första mobiltelefonen till min man.
En Nokia Ringo 
Ojojjj, så stolt man var.
 
Ja, hur som helst, började vårt gemensamma lilla liv som föräldrar,
med en söt liten bebis som nu växt och blivit stor. Hela  22 år ♡♡♡
Och sedan dess, har vi fyllt våra liv ,med underbara minnen tillsammans.
 
Tillsammans är ett underbart ord 💖💖💖
Och idag, ja nu får vi fira vi dig älskade Caroline och det betyder väldigt mycket 
och känns i mamma och pappahjärtat.
Det lilla knytet som man minns från BB har växt til en 1.80 lång vacker ung kvinna
som vi är otroligt stolta över.
 
 
Denna dag ska vi bara ta det lugnt och njuta av lite god mat och dryck.
 
Även jag ska försöka mig på att äta något, då magen är lite, lite bättre.
Otroligt sönt, då detvar jättejobbigt och smärtsamt  bland annat igår.
Igår träffade jag den kirurgläkare, docenten, som op. mig tidigare och han ska ringa mig den 1 mars
och så ska jag träffa honom den 15:e mars.
Känns tryggt och bra att bolla mina tankar med honom.
 
Stort tack även till alla er , som sänt så mycket fina tips 👏👍
Vad gulliga ni är allihop!
Varmt tack ♡♡♡
Ute är det strålande sol och en vacker vinterdag.Precis som för 22 år sedan.
Märkligt och fantastiskt på en och samma gång.
Söta Caroline tog med sig systemkameran och fotograferade jättefina bider,
trots sina svåra ryggsmärtor.Gå gärna in på hennes blogg och kika.
 
 
Hoppas er dag blir lika fin som vår¸.☆¸.✿¸¸.•´ 
En liten rolig bild får avsluta detta inlägg
K❤️R❤️A❤️M❤️ 
 
 
Linda HolEriks

Vilken förlossning! Ja det händer verkligen mycket på 22 år! Grattis till henne och hoppas ni får en bra dag!

Svar: Hahhaaa ja verkligen.Som hippies när vi for iväg :)))
Du skulle sett oss , tror vi skulle ha slagit tittarrekord på Youtube hahahaa!
Tack snälla du .för din kommentar och grattishälsningarna .så att jag hade några stavfel,men har rättat till dessa nu.
Har något krångel med tangenterna .
Kramis från lilla mig och min familj K❤️R❤️A❤️M❤️

Paula Taxén

Malin

Haha jag kommer nog också vara rädd att min bebis kommer bort på BB när den dagen kommer:'D GRATTIS fina Caroline (med C och E på slutet;P)!!!!!

Anonym

Grattis till dig finaste Caroline!
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

Anonym

Grattis till dig finaste Caroline!
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

Linda

Åå så härligt! Grattis Caroline! Du skriver så härliga texter, kul att få läsa :) behöver inte publicera detta om det känns för privat, undrar lite om ni inte ville ha fler barn eller om det kanske var svårt för alla de operationer stackars du varit med om. Skulle också vara kul att läsa mer om hur din och Torbjörns kärlekshistoria började :) vill inte trampa på tårna så publicera som sagt inte om det inte känns ok! Ha en fin dag kära Paula kram den en trogen läsare!

Paula Taxén

Hejsan Malin❤️
Ja, du ser!😄Det är bäst att ta det säkra före det osäkra och ha med sig sitt lilla under vart man än går👍👍👍 Kramis❤️❤️❤️

Paula Taxén

Hejsan Linda🌸
Tack för att du läser min blogg 💕
Jag och Torbjörn hade gärna velat ha fler barn, men då jag blev tvungen att operera bort äggstockar och livmoder så fanns inte den möjligheten.Vi fick ett och hon blev ju verkligen en 10 poängare ✨💝✨Och Caroline har alltid tyckt att hon haft det perfekt som fått all uppmärksamhet och sluppit dela det med något syskon 👏👍😄 Jag och Torbjörn träffades på dans i Uppsala och jag var fast besluten att jobba som sjuksköterska inom FN så jag kände att trots att jag föll för hans fantastiska charm och uppvaktning att jag ju tänkt göra annat just då än bli kär.Men alla mina planer blev som bortblåsta och det var kärlek vid första ögonkastet❤️❤️❤️Vi träffades 1992 och 1994 gifte vi oss och döpte vår dotter samtidigt i en släktdopklänning som min moster har i sitt förvar.Den är så otroligt vacker med massor av spets på och även jag har döpt i den 💕 Vem kan motså en man som säger : Om jag gifter mig så gifter jag mig bara en gång och jag vill gifta mig med dig❤️❤️❤️Ja så var det och så blev det och sen den dagen vi träffades har vi levt ett lyckligt liv tillsammans ❤️❤️❤️ Kramis från lilla mig💕

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress