Hejsan alla fina bloggläsare 💐
 
Idag har det varit en spännande dag!
Jag vaknade av att Caroline  berättade att Sveriges radio P4 Uppland kontaktat henne!
Avslöjar inget mer just nu, utan ni får vänta och läsa på Carolines blogg
Men lägg 4:e februari och Världscancerdagen på minnet!
 
 
Medan Caroline höll på med denna kommande överraskning, letade jag billiga frön på Blomsterlandet
De har nämligen 50% rabatt  på alla fröer för medlemmar.
Jag hittade några, men ville egentligen köpa fler :))
Får fylla på nya fröpåsar undan för undan och kontrollera vad vi har kvar sedan förra året.
Hittade i alla fall 2 påsar nattviol,(visste inte att de blommar året efter sådd) vilket jag inte hade tänkt :( 
Hur som helst, 1 påse rosenskära,3 påsar roseniberis,1 påse frilandsgurka,1 påse spenat och 
2 påsar grekisk lövkoja  
 
Men den jag verkligen ville ha var , stjärnflocka, men kunde omöjligt komma på 
vad blomfröna hette och hittade därför de inte.
Tack snälla alla gulliga i Uppsala butiken, både personal och besökande
för att ni försökte hjälpa till K❤️R❤️A❤️M❤️ 
 
Nu känner jag mig lika trött som Fire och säger därför good night ⭐️🌸⭐️🌸⭐️🌸⭐️
 
 
 
Anonym

Jaha! Säger den tjej som försökte hjälpa dig bland fröerna via praktvädd och echinacea! Har inte sett frön till stjärnflocka i butik men finns hos fröfirmorna. Lycka till med sådderna!

Anonym

Jaha! Säger den tjej som försökte hjälpa dig bland fröerna via praktvädd och echinacea! Har inte sett frön till stjärnflocka i butik men finns hos fröfirmorna. Lycka till med sådderna!

Svar: God morgon :)) Ja, du ser! Och jag som var nästan säker på att fröet som jag letade efter började på R ?? Hahaaa det hjälpte ju inte direkt till heller ✿◠‿◠) Nåja, nu ligger jag i sängen och kikar på datan redan om jag kan hitta på de där fröna nätet till ett överkomligt pris från en firma som inte tar fraktkostnad.Eller kanske lika bra att köpa just dem som färdiga plantor. Vad kul att du hittade till min blogg och tack snälla du för att du försökte hjälpa en vilsen lolla💐 Och så önskar jag dig lycka till med dina fröer och hoppas att våren och sommaren blir helt underbar på alla sätt och vis 💐 🍀 Blev jätteglad över att läsa din kommentar K❤️R❤️A❤️M❤️
Paula Taxén

Elisabeth

Åh, tänka sig att er fina Caroline nu ska charma alla Radio Upplands lyssnare också. Hon kommer att göra, är alldeles säker på det . Med all erfarenhet, styrka, omtanke, positiv envishet och humor så kommer lyssnarsiffrorna att nå oanade höjder. Tur att det inte är TV, rutan hade spruckit av hennes utstrålning, kunde kostat dyrt, ha ha !
Stjärnflocka hade mina föräldrar i sin sommarstuga i Norrland, en underbar blomma!
Kram till familjen Taxen från Elisabeth

Paula Taxén

Åh, tack snälla Elisabeth 💐 💐 💐
Så otroligt snäll du är!
Ja, den där stjärnflockan, måste jag bara ha i vår trädgård också.
Det ä en perenn, vilket ju är bra,
då den blommar år efter år👏👍.
Såg att de hade den på Odla.nu och fraktfritt.
Annars får jag väl köpa färdiga plantor.
Ha en fortsatt fin kväll och helg!
Kramar från oss allihop ✨💝

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress