Hej på er 💐
 
Vilket fantastiskt väder det är eller hur!
Tror att vi var uppe i 20 grader under dagen.
 
Maj månad och det full fart i holkarna, där fåglarna flyger in och ut.
Det är underbart att sitta och titta och lyssna på dessa, när man tar en morgonfika.
Likt en operett sjunger den ena fågeln, högre än den andra.
 
De flesta i en vacker samklang, förutom en!
Fasanen,som ju måste ha det värsta lätet som finns.
De skär ju i öronen när den fågel gapar!
 
Hur som helst är det vackert precis överallt.
Träd och blommor slår ut och det är verkligen härligt.
Den ena tulpansorten efter den andra blommar
Helt fantastiskt eller hur!
Denna lyser ju som en sol ☼
Hjärtbergenian och fänrikshjärtan, tulpaner, och pioner.. Alla har de vaknat ur sin vintersömn.
Kommer ni ihåg att jag undrade över en blomma?
Och nu vet jagvad den heter. Jo den heter, fänrikshjärta.
Det är den längst upp till höger i bild, av de 4.
En underbar blomma som är lätt att föröka. Du bara delar den eller tar rotskott.
Och den blommar länge, långt efter midsommar.
Ibland ännu längre.
Det man ska tänka på är att hela blomman, inklusive rötter, är giftiga. 
Så var varsam och använd handskar om du tar i den eller påtar i jorden.
En annan blomma som är efterlängtad är kungsängsliljan. Och äntligen håller den på att slå ut.
Det är ju vår landskapsblomma✿◠‿◠)  
Tycker de är så häftiga med sina schackbrädeliknande rutor.
Imorgon, då slår de nog ut helt, eftersom värmen sägs hålla i sig.
Även narcisserna blommar och doffttttarrr✿❀❁•*¨`*•.✿❀❁•*¨`*•✿❀❁•*
Ojjojojojjjj, så fint och härligt.
Har gått och kikat och funderat på om jag ska ta in några i en vas..
jo och imorgon blir det av.
Måste bara få in den doften in i hemmet.
Och så en bild på backsippan. Har ni sett så vacker den är!
Det kommer fler och jag tror att de har en annan färg.
 
Som ni förstår, så älskar jag att ta bilder och fotografera.Vem gör inte det?
Men nu är jag lite irriterad över att min mobil la av,
för att den inte pallade med att jag proppade den full med bilder.
Därför måste jag helt enkelt tömma den igen och lagra biderna någon annanstans,
ja, annars kan jag ju inte ta fler bilder.
Jag antar att man också kan köpa ett större minneskort.
Ni förstår att jag brukar ha tusentals bilder i min mobil och det tycker jag är bra,
för då kan jag gå tillbaka och kika, hur allt såg ut, bland annat i trädgården..
Typ förra året osv. osv.
Hänger ni med?
Ja,för då slipper man gå och kika i sina gamla album i datan eller externa hårddisken osv.
Så ett gigantiskt minneskort.
Javisst,det skulle vara perfekt.
Och när jag ändå håller på att snöa in mig i det här...❅❅ ZzzzzZZZzzzzz
så skulle ett par vettiga knappar eller en vettig dator också vara bra,
så slapp ord och bokstäver falla bort när man skriver 
 
 
Nåja, nog om det.. det fixar sig
 
 
 
Ja, annars då?
Som man säger..
Vad , ja vad har hänt mer?
Jo, förutom att Valborg for fram med ett huj..så kom min fina bror på ett överraskande besök
Alltid lika kul
Det var ett tag sen vi var små. Små skruttisar.
Nu fyller brorsan 50 ☆ nästa år och jag fyller 47☆ år i sommar ☆
Brorsan,Timo och Caroline och lilla Fire ¸.☆¸.✿¸¸.✿¸.☆¸.✿¸¸•´ 
 
Javisst och så var det ju det där med Valborg
och då firade Torbjörn och jag 22 årig bröllopsdag ✿ ღ ღ✿ ღ ღ  
 
Lilla jag 
Min lilla familj
Min lilla famij plus lilla Fire, som tittar på? Ja,jag vet inte vart och vad han tittar på  
 
Men älskade Torbjörn han for ut till skogs tidigt, i bara kallingarna, för att plocka vitsippor till lilla mig.
Och av de, gjorde han ett hjärta. Och sen fick jag rosor och god frukost också✿❀❁•*
 
Och inte nog med det.
Vi åt en riktigt smarig trerättres god mat också.
 
Förrätten bestod av panko-panerad aubergine ( kryddat med salt och peppar) sedan en klick färskost ovanpå. Därefter citron och honungsyltad rödlök uppepå det och sedan lite babyspenat och toppat med körsbärstomater i små klyftor
Varmrätt Carolines hemmagjorda potatisgratäng med fläskfilé plus bearnaisesås och en italiensk sallad
Efterrätt Tropiska frukter med en klick vaniljkvarg
 
Otroligt gott allting
 
 
Javisst och vi kunde ju passa på att njuta,då vi faktiskt gått ner en hel del på bara 3 1/2 vecka
Torbjörn har rasat nästan 4 kg!!
Jag 3kg och Caroline 2kg av att bara välja bort rent socker i mat och dryck.
Till att söta med, använder vi bra honung.
Gärna ekologisk om det finns att få tag på.
Så sockret har vi sagt goodbye till och ingen av oss tycks sakna det heller.
Cancer mår tydigen inte bra av socker och därför finns ingen anlednig att stoppa i sig det.
Ja, så tänker vi.
 
Finns ju massor av nyttiga alternativ.
Vi försöker också hålla oss ifrån smör, så mycket som möjligt och steka i en
bra olja eller i kokosfett.
 
Och det går hur bra som helst.
Idag hade vi besök av min svärmor och hennes man och då bjöd vi bland annat på
bananplättar till kaffet, med hemmagjord jordgubbssylt med stjärnanis och så lite grädde.  
Där sitter älskade Torbjörn och mår fint ♫•*ღ •*✿ 
Bananplättar görs enkelt.
För 2 personer behövs
1 banan
0.5 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver och 2 ägg
Plus lite salt.
Rör ihop med mixerstav.
Ta en sked och häll i några skedar i en stekpanna för varje plätt.
Stek i olja eller matfett.
Ja och såhär blir resultatet 👏 👍
 
Ni ser kanske den lilla flaskan på bordet.
Det är stevia.
En slags grön växt som man utvunnit en sockerliknande vätska av..
Några droppar i kaffet gör det riktigt sött.
Vi testade , men det var inget för oss.
Vi håller oss till honungen.
 
Ja och nu var det här inlägget snart slut.
Hoppas ni får en riktigt härlig helg med massor av sköna stunder ute i solen.
Vår lilla hjälte kämpade med att vara ute och hjäpa till att plantera om tomatplantorna.
En liten stund av njutning, trots svåra smärtor i ryggen och huvudet,
som tycks plåga Caroline mer eller mindre varje dag.
Vårt hopp står ändå till att det ska bli bättre.
Och ordet hopp, ja det står på Carolines skrivbord.
Och såhär strålande vacker kan Caroline se ut, trots sina svåra smärtor.
Du är helt otrolig Caroline K❤️R❤️A❤️M❤️ 
 
Sist men inte minst.
Vi överraskades av att läsa något fint i tidningen idag.
Väldigt rörande och fint skrivet av reportern Anders Hallman.
Varmt tack från vår lilla famij  🍂ღ ღ ღ🍂
 
Ni som vill läsa kan klicka på denna länk
 
 
Kramar till er alihop
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gerd Rundlöf

Tack för gott att äta o en fin stund i er vackra trädgård 💐Kram till er från Sigge å mig

Svar: Tack snälla Ni och det var kul att ni kom ♡✿✿✿♡ Tack även för den söta pelargonen och all god frukt♡✿✿✿♡
Kramis från oss allihop!
Paula Taxén

Malin

Grattis till er bröllopsdag!!!!:) Ni har så fint i trädgården. Härligt att Caroline orkade komma ut en sväng, men vad ledsen jag blir att smärtan aldrig ger sig:'( Men jag HOPPAS precis som ni att den ska försvinna snart snart!!! Kraaam på er<3

Svar: ◦.¸¸.◦✿◦.¸¸.◦✿◦.¸¸.◦✿ Åh tack snälla ✿•*`*•.¸¸.*`✿•.¸¸¸.◦✿Ja, det är jättetråkigt att Caroline har ont, men vi försöker ändå att göra roliga saker och passar på när det är lite bättre. En stund här och där och då och då, ger så otroligt mycket ✿◠‿◠) Man får göra det man orkar och dela upp dagar i stunder. Tack för ditt stöd och stor kram till dig med ♡✿✿✿♡
Paula Taxén

lenamamsen

Underbara våren, fast det är sommarvärme☀️. Hoppas och tror på att Carolines värk börjar att avta.... Härligt att hon kämpa på som hon gör💕. Grattis i efterskott på bröllopsdagen❤️. Vilka fantastiska bilder du lägger upp på er fina trädgård , alla vackra blommor. Kramis kramis till dig och din fam💕💕💕💕👼

Svar: Halloj fina lenamamsen ✿◕ ‿ ◕✿ Vilket fantastiskt väder det varit. Otroligt varmt!
Caroline har tyvärr ont, både i huvud och rygg, mer eller mindre varje dag :(
Men hon och vi försöker ändå göra roliga saker.
Hoppas allt är bra med er också och sonen ✿❤✿
Tack snälla du för dina gulliga kommentarer.
Trädgården är stor, men vi har lyckats göra den till en trevlig plats att vistas i.
Jag älskar att fotografera ヅ och det är jättekul att höra att de finns de som tycker om mina foton.Tack💖
Kramis kramis till fina dig och din familj 💕♡ 💕♡
Paula Taxén

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress